Spørsmål om media

Startet av sinus, oktober 06, 2011, 12:59:58 PM

« forrige - neste »

sinus

Jeg er ny her. På ukjent terreng. Jeg har fått mange underlige signaler på hva som skjer med "demokratiet". Digital media overvåker? Er dette stedet for å ta opp slike ting, eller bryter jeg med etikk og regler til Klimaforskning? Jeg søker etter sannhet og svar, men merker jo, at alle instanser i Norge manipulerer og fortier. Debattens fugl fønix fremstiller underlige ting som har skjedd i debattcentralen. Det er underlig hvor mye informasjon man kan få, avhengig av om man er klimaskeptiker, eller AGW`er.

Legg merke til siste setning i avsnittet over.  Mine intensjoner er gode. Ville satt stor pris på tilb. melding. Mulig det er tryggest å kommunisere på mail. Selv hotmail er vel ikke sikkert.


seoto

Velkommen som medlem :)

Du ga meg en god latter her ;) Men vi kan godt trenge noen spøkefugler i forumet.
Det er mange som beskylder andre for å være paranoide selv om de bare stiller spørsmål som kan være utenfor godkjent "mainstream" tenkning. Håper vi ikke allerede har fått et tankepoliti!

Vi har en avdeling i forumet som heter: "Om andre ting enn klima", og her kan folk diskutere hva de ønsker, så lenge de holder seg unna trusler og sjikanering av person.

Medlemmer kan også kommunisere med hverandre uten at det synes på forumet. Men misbruk vil føre til avstengning av den muligheten.

Du vet, noen ganger kan virkeligheten overgå fantasien ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

sinus

At du får en god latter, er jo hyggelig :-)
Da anser jeg dette som et signal på at jeg ikke blir tatt seriøst, og at dere heller ikke er interessert i å høre om hva jeg vet :-)
Det får jeg respektere.
Det dreier seg ikke om "mystisk" allvitenhet, men teser jeg har. Basert på informasjon, og observasjon.
Ha en fin dag videre :-)

seoto

Det var nok setningen din "Selv hotmail er vel ikke sikkert", som fikk meg til å undre. Dersom du har viktig informasjon, er vi selvsagt interessert i det, og dersom du ikke vil legge noe direkte ut i forumet, kan du sende meldinger til Jostemikk eller Seoto gjennom forumet. Så kan vi diskutere videre. Da går det ikke via noen e-postleverandør.
En god dag til deg også :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

sinus

Jeg skjønner :-)
Jeg er ingen dataspesialist, men jeg har refleksjoner på hva en header i en datapakke er, hva en datapakke er, samt hva mange fler av dem kan brukes til :-)
Kjekt med Google "systemet", og Facebook. Veldig smart at disse er implementert i alle nettaviser og debattfora :-) Hva dette systemet brukes til, kan vi jo snakke om på mail :-) Spesielt etter at jeg har snakket med et forskerteam som undersøker dette. Spesielt artig er det også å få et innblikk i et system som en representativ andel av befolkningen har en dogmatisk innstilling til. Og morsomt er det, når vi ser hva norsk media presterer å gulpe opp, av tull og tøys, og hvordan mange nordmenn sluker dette, som en sannhet. Indoktrinering?
Jeg er nok litt for ivrig, m.h.p "take a number" i denne sammenheng. Jeg får vel sende en mail på dette, og høre om deres refleksjoner rundt dette.

Dette går på tillit, og å være åpen for det en fremmed har å si. Utfordrende når vi ikke kjenner hverandre, og kommuniserer digitalt.

Mvh

sinus

seoto

Ja, nå kan vi bli mer enige :) Datadirektivet har gitt en innsynsrett som jeg neppe tror noen kan kontrollere. "1984" innhenter dagens virkelighet - eller var det omvendte?
Folk flest stikker hodet helt frivillig inn i løkka, og derfor var det såpass mange "vanlige" folk som sa at det var helt ok med slik overvåking, for de gjorde jo aldri noe galt og ville at kjeltringene skulle bli tatt. Enkelt livssyn hos enkle mennesker.

Overvåking av befolkning er jo ikke noe nytt, se bare på totalitære system, for ikke å snakke om "åpne" system som i USA, der de sannsynligvis har hatt et overvåkingssystem vi ikke engang kan forestille oss. Ord og uttrykk fanges opp, lagres og koples.

Som tidligere nevnt, på hoveddelen av forumet, godt til høyre for der det står Hovedside, står det Mine meldinger. Det er en funksjon medlemmer kan bruke seg i mellom, der meldinger ikke vises i forumet, men kun hos de meldingene gjelder. De forblir på serveren.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

sinus

Jeg sendte mail til "Jostemikk" :-)
Temmelig drøyt innhold. Jeg er klar over det!

Amatør1

Hei sinus, velkommen fra meg også. Ser du har vært innom Fugl Føniks!

Jeg ser også du er skeptisk av natur  :D, og det er jo sundt. Men her forsøker vi å holde oss til dokumentarbare problemer, og virkeligheten overgår ofte fantasien.

Ser fram til interessante bidrag fra deg!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

sinus

Sitat fra: Amatør1 på oktober 06, 2011, 21:13:00 PM
Hei sinus, velkommen fra meg også. Ser du har vært innom Fugl Føniks!

Jeg ser også du er skeptisk av natur  :D, og det er jo sundt. Men her forsøker vi å holde oss til dokumentarbare problemer, og virkeligheten overgår ofte fantasien.

Ser fram til interessante bidrag fra deg!

Jeg sier takk, Amatør1. Jeg har ikke deres kunnskap om klimaforskningens historie, dens vitenskapsfolk, eller politikk. Jeg vil avvente med aktiv posting. Jeg respekterer dokumenterbare problemer, og en pragmatisk tilnærming. I utgangspunktet fattet jeg stor interesse for dine observasjoner rundt den "Orwellske" metode. Jeg er åpen for at vi har AGW, men jeg er også åpen for at vi ikke har dette.  Jeg sendte en mail til en annen skeptiker, hvor innholdet  er  konspirasjonsteoretisk. Noe jeg selv alltid har vært motstander av. Nå er jeg likevel åpen for mye av det. Det jeg har opplevet, er ikke fantasi, og ikke overnaturlig, eller mystisk. Det er rett og slett en snedig og lukket korrespondanse med ulike parter.  Det skal dere få slippe å lese om her :-) Jeg forsøker å forstå dette, ved å rette blikket bort fra dogmene. Jeg stoler ikke på CICERO. Merkelig måte de kommuniserer på. Har hatt en del korrespondanse med dem. De spørsmål jeg har hatt, klarer de ikke å svare på. ???. Temmelig enkle spørsmål.  Informasjonen på deres URL er så mangelfull, at man kan gråte/gapskratte
Lever vi i tidsalderens "forsknings" dogme?