IPCC - den bortskjemte tenåringen

Startet av seoto, oktober 16, 2011, 14:03:55 PM

« forrige - neste »

seoto

Donna Laframboises bok er nå til salgs.

The Delinquent Teenager
who was mistaken for the world's top climate expert

http://nofrakkingconsensus.com/2011/10/15/please-review-my-book-on-amazon/

Det finnes også en pdf-utgave som kan lasts ned her
https://www.aplusdownload.com/cgi-bin/apluspro/scripts/apluspro.cgi?action=4&item_number=iap0001&iap0001_qty=1&cd=iocmvjwgc
Den koster kun $4,99 å laste ned.

Beskrivelsen på Amazon:
SitatThe Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) performs one of the most important jobs in the world. It surveys climate science research and writes a report about what it all means. This report is informally known as the Climate Bible.

Cited by governments around the world, the Climate Bible is the reason carbon taxes are being introduced, heating bills are rising, and costly new regulations are being enacted. It is why everyone thinks carbon dioxide emissions are dangerous. Put simply: the entire planet is in a tizzy because of a United Nations report.

What most of us don't know is that, rather than being written by a meticulous, upstanding professional in business attire, the Climate Bible is produced by a slapdash, slovenly teenager who has trouble distinguishing right from wrong.

This expose, by an investigative journalist, is the product of two years of research. Its conclusion: almost nothing we've been told about the IPCC is true.

Donna Laframboise driver også nettbloggen No Frakking Consensus

Denne boka er verdt tiden det tar å lese den. Jeg håper at boka også blir lest av de som mest trenger å lese den, nemlig beslutningstakere innen klimapolitikk.

Donna har en svært god beskrivelse av IPCC og deres forhold til grønne aktivistgrupper. Det har tatt henne to år med undersøkelser før boka ble klar til salg.

Hun begynner boka med:
SitatThis book is about a spoiled child. Year after year, this child has been admired, flattered, and praised. There has been no end of self-esteem-building in his life. What there has been little of, though, is honest feedback or constructive criticism.

When we're young, our parents ensure that we confront our mistakes. When our ball shatters a neighbor's window, we're required to apologize - and to help pay for a replacement. What happens, though, if a child is insulated from consequences? What if he hears his parents tell the neighbor that because he's special and precious he hasn't done anything that wrong by trampling the neighbor's flower bed?

Så fortsetter hun i kapittel 6:
SitatMany environmental organizations employ people whose sole purpose is to raise awareness about global warming. The more effective these people are at convincing the public there's an urgent problem, the more money we're likely to contribute to their cause.

Since activists bring their own agenda to the table, and since agendas and science don't mix, environmentalists need to keep their distance from scientific endeavors. Data cannot be considered scientifically reputable if it has been collected and analyzed by activists. Scientific conclusions - especially those involving judgment calls - cannot be trusted if activists have played a role.

But activists have not kept their distance from the IPCC. Nor has that organization taken steps to safeguard its reputation by maintaining a strict boundary between itself and green groups. This is one of those red flags, an indicator that the IPCC is a spoiled child that feels no need to conduct its affairs in a grown-up, professional manner.

Når vil vi se en norsk journalist med Donnas evner til å søke sannhet, og fortelle den slik hun ser den?

Hva synes du om boka?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

zulusierragolf

Jeg lover å lese den hvis noen sender den pdf'en gratis.

-zulu-

Josik

Hei alle sammen,

Da er jeg halvveis i boken. Min oppfatning er at denne er MEGET viktig. En idé slo ned i mitt hode: Alle politikere på Stortinget burde få tilsendt en kopi (pdf) hver. Dersom flere synes at dette er viktig er jeg med på å finansiere innkjøp. Vi trenger i tillegg mailadresser og et hyggelig følgeskriv. Ved å sende med pdf'en og en kvittering på at den er kjøpt på legal måte, og be pent om at representanten eller en medarbeider/venn/familie med tid og interesse leser den, så har vi gjort mye.

Andre som har tanker om dette? Er vi engasjerte nok?
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Jeg synes det er et meget godt forslag, Josik!

Kanskje Donnas forlag gir kvantumsrabatt når formålet er så godt? ;) Kanskje ei e-bok til hvert departement, med tillatelse til å sende den rundt på det interne nettverket?

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Hei Jostemikk. Jeg er som sagt med. Alle gode ideer her er bra. Og litt mulig blest? Det hadde vært kjempe!

La oss spinne litt videre. En konto? Et fond? Vi er jo ikke så mange her inne, men boken er billig og personlig har jeg både engasjement og vilje til å forsøke å påvirke de sentrale beslutningstakere. Som lokalpolitiker i min kommune ser jeg helt klart nytten av lobbying.

Håper du kan adoptere og utvikle denne ideen til noe konkret.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Skal sove på det, og snakke litt rundt off forum i morgen, Josik. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har både sovet, tenkt og snakket off forum, Josik. Det er som jeg skrev et meget godt forslag, men jeg vet sannelig ikke hvordan vi skal klare å gjennomføre dette på en slik måte at det har noen hensikt.

Kan det muligens være like smart at vi sender en kopi til våre respektive kommuner? Jeg tenker da selvfølgelig på en lovlig, billig kjøpt sådan. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Josik

Jeg synes dette er en god idé - vi må bare finne ut hva vi gjør og hvordan.

Det er vanskelig å legge ved kvittering på kjøpene som sådan. Man får jo en kvittering, og en link man kan bruke for å logge seg inn og laste ned. Jeg har to kvitteringer så langt.

Jeg er villig til å sponse f.eks. 5 eksemplarer. Vi kan jo aldri bevise at vi har betalt overfor dem vi sender til.

I begge mine kvittering står det et nummer i bunnen, men det er samme nummer, så det er vel bare en ID på varen.
Item Number: iap0001
     Product: delinquent_teenager.pdf
Description: The Delinquent Teenager Who Was Mistaken for the World's Top Climate Expert
    Quantity: 1
        Cost: 4.99
   LineTotal: 4.99

Jeg vet ikke noe om å behandle politikere så man får dem til å lytte - så her blir du den proffe! :)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Her er en av kritikkene over Donna LaFramboise's bok:

Book Review: The Delinquent Teenager Who Was Mistaken for the World's Top Climate Expert, an IPCC Exposé
by Jonathan DuHamel on Oct. 17, 2011, under Book Reviews, Climate change
http://tucsoncitizen.com/wryheat/2011/10/17/book-review-the-delinquent-teenager-who-was-mistaken-for-the-worlds-top-climate-expert-an-ipcc-expose/

I bunnen av kritikken har det blitt lagt til en link som fører til WUWT:
http://wattsupwiththat.com/2011/10/17/breaking-an-ipcc-backchannel-cloud-was-apparently-established-to-hide-ipcc-deliberations-from-foia/

Antar at de fleste har lest denne allerede? Hvis ikke er dette et utdrag:

CEI has learned of a UN plan recently put in place to hide official  correspondence on non-governmental accounts, which correspondence a federal inspector general has already confirmed are subject to FOIA. This 'cloud' serves as a dead-drop of sorts for discussions by U.S. government employees over the next report being produced by the scandal-plagued IPCC, which is funded with millions of U.S. taxpayer dollars.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Donna LF i beste sendetid på Canadisk TV. Klikk bildet.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Bra! Håper flere medier følger opp.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Jostemikk,
takk for at du la ut denne videoen - hadde ikke sett den før.
Det er nok denne type mediefokus på IPCC som vil velte skuespillet mest og først, for politikerne og offentlig opinion er ikke trente nok til å forstå de faglige pinlighetene ved IPCC.
Politikerne vil først handle når de skjønner at opinionen mener seg ført bak lyset (gjennom slike programmer) og at uendelig mange av deres skattekroner har gått og fortsetter å gå til sjarlataner hvis ikke noen setter foten ned.
(Man må dessuten ha penger til mat til de krympede bjørnene også etterhvert....).
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: Jostemikk på oktober 20, 2011, 00:24:57 AM
Jeg har både sovet, tenkt og snakket off forum, Josik. Det er som jeg skrev et meget godt forslag, men jeg vet sannelig ikke hvordan vi skal klare å gjennomføre dette på en slik måte at det har noen hensikt.

Kan det muligens være like smart at vi sender en kopi til våre respektive kommuner? Jeg tenker da selvfølgelig på en lovlig, billig kjøpt sådan. :D

Jeg melder meg på som festbrems.

Bra og interessant forslag. Men:

Politikere har enormt mye å lese, så boka må sendes mot innertieren. Dermed tror jeg at departement, eller kommune som mottager blir for "diffust".

Hva med å sende den til partiene, alle har vel en eller flere som er klima-talsmenn? Boka kunne også sendes partikontoret, samtidig som viktige politikere og klimapolitikere i de enkelte partiene kunne få denne tilsendt.

Jeg har vært med på å få fremmet klage på en byggesak opp i bystyret (Oslo) for en del år tilbake. Følgebrevet måtte være på maks 1/4 A4 side, eller ville de ikke lese det grundig nok. Om de gjorde det vet jeg ikke, klagen ble ikke tatt tilfølge.

Jeg tror på målrettet disrubusjon.

Amatør1

Takk for videoen, Jostemikk!

Donna LaFramboise virker kunnskapsrik og overbevisende. På TV gjorde hun et solid inntrykk. Den stilen som reporteren hadde, har jeg mindre sans for, der man presenterer konklusjoner og spør om intervjuobjektet er enig.

Er fortsatt uhyre opptatt med andre ting, men jeg har lyst til å lese boka hennes....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

zulusierragolf

Basert på kap. 3 & 4 er boken en søppelhaug som ikke er verd regnskogen den er skrevet på.

Men jeg skal lese hele boken før jeg trekker forhastede konklusjoner.