Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Flott linkliste, seoto! Ja, uten tvil er alarmistene sterkt påvirket av sitt fantasifoster. Dette har ført til en krymping av deres evne til å tenke rasjonelt. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Seoto:

Det er en del du har uteglemt:

Nessie
"Despite having hundreds of sonar contacts over the years, the trail has since gone cold and Rines believes that Nessie may be dead, a victim of global warming."
http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/2008/02/13/veteran-loch-ness-monster-hunter-gives-up-86908-20317853/

Fjerde Verdenskrig (Ja, helt riktig, fjerde og ikke tredje verdenskrig!!!)
According to the 2007 CNA Corporation report, there is clear indication that as the tensions of global warming continue to heat up, so may the possibilities of war... a Hot War!There are two obvious factors which will be the cause of the increasing threat of a World War IV
http://www.treehugger.com/corporate-responsibility/will-global-warming-cause-world-war-iv.html

Vi må ikke glemme de stakkars lidende kvinnene:
Climate change pushes poor women to prostitution, dangerous work
http://www.gmanetwork.com/news/story/177346/news/nation/climate-change-pushes-poor-women-to-prostitution-dangerous-work

Selvsagt er ingen elendighets liste komplett uten isbjørner,  de både krymper, drukner og er utrydningtruet grunnet CAGW vet vi fra før. De fleste er ikke klar over at bjørnene også mister hørselen grunnet CAGW iht dette intervjuet på BBC.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7638321.stm

Hele listen over all elendighet som er forårsaket av global oppvarming finner du her :p
http://www.numberwatch.co.uk/warmlist.htm
It's the sun, stupid!

seoto

jarlgeir:
Det finnes ingen grenser for penge- og ressursbruk - og idioti.

Under videoen til din BBC-link, står følgende:

SitatScientists in California are testing the hearing of polar bears to try to find out whether the noises associated with melting Arctic ice could affect their ability to survive.

The BBC's Peter Bowes goes to SeaWorld in San Diego to meet Charly, a 12-year-old polar bear taking part in the experiment - and his trainer Mike Price.

Jeg står tilbake - ordløs!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mars 11, 2012, 16:26:41 PM


Jeg står tilbake - ordløs!

Vi kunne trenge et fake-klima prosjekt i Norge; kompetente forskere som søker midler til et tanketomt klimaprosjekt, "Fossekallens habitat sett i et langiktig klimaperspektiv med økende nedbør" e.l., og så, når midlene var plass, avsløre det hele som et eksempel på klimagalskap, og sammenlikne dette prosjektet med tilsvarende idiotprosjekter i klimaets navn.

BorisA

Jeg bøyer meg i støvet for klimaforumets kreative, oppfinnsomme og ikke minst MORSOMME kommentarer 8)
I tillegg bøyer jeg meg også i støvet for CAGW-klanens oppfinnsomhet i alt det GW resulterer i.
Er det overhodet NOE de ikke har med på den lista?
NB! Kan ikke erindre at de har nevnt isbjørnens tannstilling eller kortidshukommelse.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Vet ikke om det er den samme studien som Telehiv linket til, men CO2 gjør nå fiskene klin kokos:

Rising CO2 levels making fish crazy!

Forslag til forskningsprosjekt: "The impact of elevated CO2 levels on the central nervous system and thereby the judgment of climate scientists activists living in big cities".
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: BorisA på mars 11, 2012, 19:11:24 PM
NB! Kan ikke erindre at de har nevnt isbjørnens tannstilling eller kortidshukommelse.

He-he! Får håpe de ikke leser dine forslag, for da har vi nok snart en flokk med isbjørnforskere som enda en gang må bedøve noen isbjørner for å sjekke tenner. Og det med korttidshukommelsen, ja, det kan nok bli en langvarig og lønnsom sak! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på mars 11, 2012, 19:36:11 PM
Sitat fra: BorisA på mars 11, 2012, 19:11:24 PM
NB! Kan ikke erindre at de har nevnt isbjørnens tannstilling eller kortidshukommelse.

He-he! Får håpe de ikke leser dine forslag, for da har vi nok snart en flokk med isbjørnforskere som enda en gang må bedøve noen isbjørner for å sjekke tenner. Og det med korttidshukommelsen, ja, det kan nok bli en langvarig og lønnsom sak! ;)
Det kan det vel hende de gjør. De er vel innom her forå sjekke "fiendens" synspunkter. ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: Bebben på mars 11, 2012, 19:32:53 PM
Vet ikke om det er den samme studien som Telehiv linket til, men CO2 gjør nå fiskene klin kokos:

Rising CO2 levels making fish crazy!

Forslag til forskningsprosjekt: "The impact of elevated CO2 levels on the central nervous system and thereby the judgment of climate scientists activists living in big cities".

Det er antakelig dette oppslaget du har i tankene

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,498.msg7215.html#msg7215

Angående forskningsprosjektet, cohorten burde kunne bli mer enn stor nok.  8)

ebye

Sitat fra: ebye på januar 15, 2012, 14:25:43 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2012, 09:41:41 AM
Ellen Hambro intervjuet i dagens Aftenposten side 2 om miljøgifter.

Et av spørsmålene (det første) fra journalisten var:
Har miljøgiftene havnet i skyggen av klimaspørsmålene?

Hambros svar:
Ja, jeg tror det, i hvert fall litt. Klimautfordringene er så altoverskyggende at miljøgiftene blir litt usynlige ved siden av dem.

Her er intervjuet, BorisA

http://www.climometrics.org/12klifha.pdf

Tanken som slo meg var: Det må jo være et tankekors for Klif, at alarmistene har ødelagt for miljøsaken? Nå er jo riktignok nok Klif/Hambro en av aktørene i nedskaleringen av miljøsaken

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,285.msg3284.html#msg3284

Men, hvordan blir det når tankekorset kommer ut i fullt dagslys?  ;)

Klima mot miljøet, jeg syne denne posten passer her

Klima/miljø, utslipp/kvoter, inntekter/utgifter, sponsing/bistand. Follow the money, men ikke så helt enkel bokføring.

I følge et oppslag i Aftenposten (papir) i går, 15. mars 2012, går norske klimapenger til giftproduksjon i Mexico og Kina

Giftproduksjon sponses med norske klimamillioner

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Giftproduksjon-sponses-med-norske-klimamillioner-6784720.html

Dette handler nemlig om kvotekjøp. Statoil slipper ut store mengder CO2, så de kjøper kvoter ute. Kvotene kjøpes av land som trenger midler til industriproduksjon. Her er det en produksjon som omfatter miljøgifter, som er forbudt i Norge. Dette er HKFK-22, dvs. kjølegasser for små kjølesystemer. Under denne produksjonen oppstår også giftige biprodukter, HFK-23. Klimamessig, i følge tabeller, er denne gassen 10000 ganger verre enn CO2?!? De samme bedriftene destruerer dette biproduktet. Dette skaper salgbare kvoter, som Statoil kjøper. Verre er det ikke!

Dette kan man unngå om man vil, ved å ikke kjøpe den slags kvoter. Men Statoil har et lite problem, som kommer frem til sist i artikkelen

SitatMen det er allerede i dag fullt mulig for selskap som Statoil å styre unna HFK-kvotene. Det tilbys egne kontrakter der slike papirer ikke er med.

Statoil handler nettopp direkte på kvotebørsen og vet dermed ikke før etter at handelen er gjennomført, hva slags prosjekter kvotene stammer fra. Tradingsjef i Statoil, Thomas Egeland, viser til at det er FN som har godkjent HFK-kvotene.

– Statoil har ikke tatt en vurdering på egen hånd. Vi føler det er viktig at vi har tillit til systemet, sier Egeland.

Internasjonal handel er komplisert. Den etiske standarden er forkjellig ute og hjemme. Jeg lurer på om vi må tilbake til det gamle "bondesamfunnet", der bytte av varer nasjonalt var tingen, dersom norske etiske regler skal følges fullt ut?

 

seoto

Dessverre har jeg en altfor enkel hjerne til å forstå hensikten med kvotehandel. Har vi noen suksesshistorier fra dette området?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mars 16, 2012, 18:28:48 PM
Dessverre har jeg en altfor enkel hjerne til å forstå hensikten med kvotehandel. Har vi noen suksesshistorier fra dette området?

Jada. Helt svart er det ikke. Mafiaen stakk i 2010 av med drøye 50 milliarder, i hovedsak norske og danske kroner. Må jo kunne kalles en suksess dette? For organisert kriminalitet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Kvotehandel er noe forbannet tull >:(  Min mening.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mars 16, 2012, 18:30:49 PM
Sitat fra: seoto på mars 16, 2012, 18:28:48 PM
Dessverre har jeg en altfor enkel hjerne til å forstå hensikten med kvotehandel. Har vi noen suksesshistorier fra dette området?

Jada. Helt svart er det ikke. Mafiaen stakk i 2010 av med drøye 50 milliarder, i hovedsak norske og danske kroner. Må jo kunne kalles en suksess dette? For organisert kriminalitet?

Og når de er på ferie i Norge, kjøper de masse dyre gensere og luer, så det renner sikkert store beløp tilbake i statskassen.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 16, 2012, 18:28:48 PM
Dessverre har jeg en altfor enkel hjerne til å forstå hensikten med kvotehandel. Har vi noen suksesshistorier fra dette området?

Det hele er ganske enkelt:

SitatPhilip Bradley says:
March 16, 2012 at 1:00 am

The concept behind carbon credits was that the UN would issue transnational carbon credits, effectively a currency, and countries would hand over real money to buy them. In the same way any transnational transaction requires a currency exchange.

For the first time, the UN would be able to print its own money, the transnational carbon credit.

You can argue, as I have, that the whole IPCC circus was never about the climate. The climate was merely a means to the end of the UN printing its own money.




Carbon Currency: A New Beginning for Technocracy?


"Forces are already at work to position a new Carbon Currency as the ultimate solution to global calls for poverty reduction, population control, environmental control, global warming, energy allocation and blanket distribution of economic wealth.

Unfortunately for individual people living in this new system, it will also require authoritarian and centralized control over all aspects of life, from cradle to grave.

What is Carbon Currency and how does it work? In a nutshell, Carbon Currency will be based on the regular allocation of available energy to the people of the world. If not used within a period of time, the Currency will expire (like monthly minutes on your cell phone plan) so that the same people can receive a new allocation based on new energy production quotas for the next period. "

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to