Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mars 22, 2012, 12:57:51 PM
Utrolig hvor harnakket også Høyre-politikere driver å "maser" om klimameldingen.
Er det helt umulig å snakke de til fornuft?

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8045522

Nikolay Astrup er i allefall fortsatt innbitt klimahysteriker.

Dette er et godt eksempel på at hele det politiske systemet i Norge og vesten har gått fullstendig av skaftet i denne saken. Det er velkjent at mange mener de mest ihuga alarmistene er såkalte "Watermelons", dvs. grønne utenpå, men røde inni. Det er nok også for en stor del korrekt, men da er det også mer enn underlig at presumptivt konservative politikere beklager seg over at alarmisten Solheim får sparken, og bruker forsinkelse av "klimameldingen" som begrunnelse for beklagelsen.

Dette er en av årsakene til at man etter mitt syn må kreve før neste valg at de politikerne som ønsker å bli vurdert, må klart og tydelig erkjenne og fordømme klimasvindelen, samt at den ikke skal få innvirkning på norsk politikk. Jeg er klar over at det ikke finnes noen slike politikere idag, men det viser problemets størrelse, og kravet er like fullt absolutt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

Høyre hadde i alle fall link på hjemmesiden sin der man kunne gå inn å legge forslag til klimapolitikk (og annen politikk), noe jeg har prøvd på.

Venstre har  noen klimablogger som man kan kommentere på. Det skader sikkert ikke om dere prøver der litt på slike.

Bondepartiet Senterpartiet har også noen slike blogger, og det kan synes som de kanskje er litt realitetsorientert (for store avgifter på diesel og bensin vil jo slå ut på driftskostnadene i landbruket).

Eksempel på et innlegg jeg la inn på en blogg hos Venstre:

Naiv, misfortsått klimapolitikk!

Nå er vel AGW-troen i ferd med å miste taket på befolkningen. Selvsagt vil de som tjener penger på dette (som f. eks. ZERO, WWF, Natur og Ungdom m.fl.), fortsette med propagandaen sin, men det går ikke lenger. Vi har hatt Climategate I, Glaciergate, Climategate II, samt det ferske forsøket til "klima"-forskeren Gleick ( sjekk fakegate.org ) + noen flere "Gater" som alle viser tvilsom etisk og forskningsmessig praksis blant den harde kjerne av klima-"forskere" som er hovedleverandører til klimapanelet.

Argumentasjonen for å tro på den farlige menneskeskapte påvirkningen av klimaet på grunn av våre CO2-utslipp, har nå stivnet i retning av besvergelser som: "Flertallet av forskerne ....", "Røyking og lungekreft..", "I lomma på oljeselskapene...", "Det er 90% ...." , "Du må være idiot.." osv. Dette er ikke naturvitenskapelig argumentasjon. Dette er klare tegn på at hele "korthuset" er i ferd med å rase sammen omkring alarmistene. Den paniske fasen har startet!

De fleste av oss som er kritiske til hypotesen om den farlige CO2-påvirkningen, har hele tiden benyttet oss av naturvitenskapelig argumentasjon, der vi faktisk forholder oss til hva som er målt i stedet for å la oss imponere over diverse datamodeller som alle inneholder de samme (overdrevne) forutsetningene. Målingene viser klart at forutsetningene som modellene bygger på, ikke holder stikk.

Alarmistene påstår stadig vekk at vi kritikere er i lomma på storkapitalen. Dette er noe fordømt sludder. De fleste av oss er oppriktig bekymret for den skadelige virkningen alarmistene påfører vitenskapen, verdensøkonomien og noe som burde vært et seriøst arbeid mot miljøødeleggelser. Vi prøver derfor etter fattig evne på få folk til å åpne øynene for "keiserens nye klær", uten å ta betalt for det.

Den livgivende, livsnødvendige sporgassen CO2 må vi ha. Vi må gjerne ha mer av den, da en dobling av CO2-konsentrasjonen i atmosfæren vil gi 40% økning i tilveksten av de vanligste matplanter (Vi forholder oss også her til dokumenterte målinger).

Venstre har tidligere vært naivt velmenende i sin politikk, som for eksempel den gangen de gikk mot innføring av fargefjernsyn i Norge. Klimautspillene til Venstre er imidlertid mange ganger verre!



"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Det var et godt innlegg, stjakobs. Det får meg til å undres over hvor mye bra de forskjellige her på forumet har bidratt med de siste år. Jeg føler meg rimelig trykk på at jeg har hentet masse inspirasjon fra de fleste av dere. Kanskje alle?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mars 23, 2012, 13:22:19 PM
Solheim har fått sparken, og MSM sørger.
Visste ikke at han var SÅ populær:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/FN-topp---Jeg-er-sonderknust-6791466.html

Noen er redd de mister sugerøret inn i statskassen....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg vet ikke helt om jeg tør å si det høyt ... men, skitt au: jeg tror jeg kommer til å savne Solheim - litt. Han holdt en viss balanse og man visste hvor man hadde ham. Men de nye spirrevippene ...?  ??? De kan muligens tiltrekke seg svært unge mennesker, men det spørs om det kan dekke over frafallet av den eldre garde, for det er muligens ikke bare "gamle" politikere som går ut? Kanskje SV etter hvert blir Norges første barneparti?  ;D (de ønsker jo 16 års stemmerett)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BaseBallStick

"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

seoto

Nei, dette er nok utenfor Solheims rekkevidde. Dette er resultater av selve skremselssystemet. WMO er jo en del av IPCC-systemet.
Disse såkalte forskerne liker å opptre som spåmenn, og tilfeldigvis foretrekker de å spå katastrofer. Legg alltid merke til ordet "kan", "muligens", ja, noen ganger bruker de til og med "sannsynligvis", men de dekker seg alltid bak et visst forbehold. Problemet er at folk leser ikke forbeholdene, de leser bare katastrofevarslene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på mars 24, 2012, 08:23:49 AM
http://www.adressa.no/vaeret/article1795378.ece

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10064532

Alarmismen forsvinner ikke med Solheim, desverre.

"If I were a cynic, I would suggest that there was an important, bi-decadal global conference coming up soon, which needed some bad news.
Mar 23, 2012 at 5:42 PM Ben Pile"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: BaseBallStick på mars 24, 2012, 08:23:49 AM
http://www.adressa.no/vaeret/article1795378.ece

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10064532

Alarmismen forsvinner ikke med Solheim, desverre.

Men det er den samme NTB-meldingen bege steder. I vg er kommentarene sterkt negative til mer alarmisme.

Ser at samme notis er i AP. Ingen mulighet for kommentarer der. Man har da anstendighet.

Bebben

Hmm, disse SV-erne (eller andre politikere) er ikke dårlige mennesker. De er bare på villspor.

Rent bortsett fra det, har heller ikke jeg hatt sansen for Solheim - han er rett og slett for selvgod i den grad at han virker å ha glemt at det faktisk er politiker han er, altså en representant for sine velgere, og ikke en gave til verdens folk fra Klimaguden med et Hellig Oppdrag. Men du skal se at han som minimum ender opp i Nobelkomiteen eller som stresskoffertbærer for en eller annen hot shot i FN. Verre blir det selvfølgelig hvis andre må bære stresskofferten for ham.

Jeg har poengtert før at hovedansvaret for klimaalarmismen ligger hos forskerne. Mange av dem har ikke nøyd seg med å gi råd til politikerne, men har åpenbart gått langt ut over det som egentlig er deres mandat. Jeg lurer virkelig på om de er dette ansvaret bevisst.

Kanskje det vil vise seg om ikke altfor lenge at politikerne må velge om de vil representere folket eller klimarørsla. De smarteste blant dem vil sikkert forstå hvem som har flest stemmer, om ikke før så i hvert fall når det blir klart at klimaditt og klimadatt koster arbeidsplasser. Noe som i grunnen ikke er så fryktelig langt unna det Frank Årebrot har vært inne på et par ganger i det siste.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mars 24, 2012, 23:49:40 PM
Kanskje det vil vise seg om ikke altfor lenge at politikerne må velge om de vil representere folket eller klimarørsla. De smarteste blant dem vil sikkert forstå hvem som har flest stemmer, om ikke før så i hvert fall når det blir klart at klimaditt og klimadatt koster arbeidsplasser. Noe som i grunnen ikke er så fryktelig langt unna det Frank Årebrot har vært inne på et par ganger i det siste.

Jeg tror det blir forstått i tide, når jeg ser det. Arbeiderpartiet i Australia (Labor Party) har for eksempel ikke forstått det, og taper nå stort i valg. Det har akkurat vært et valg i delstaten Queensland, og JoNova rapporterer følgende:

Those devastating Queensland Election Results: Voters hate lies and the Carbon Tax


SitatUPDATE: Is this a record? Has there ever been a loss this bad in Australian history? Conservatives likely to win 74 seats of an 89 seat parliament.

Labor was reduced to only 11 seats in 1974, and on latest counting tonight appeared set to retain only nine seats. Some analysts put the figure even lower, at seven. This would mean Labor falling short of official party status and relying on the incoming LNP government to grant it party offices, staff and resources. The Queensland Greens failed to win a seat and suffered a fall in support.


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på mars 28, 2012, 09:22:07 AM
Har VG blitt den nye alarmistavisen?

Jorden rekordvarm siste tiår:
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10064532

Utslippsmål i USA:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10064907

Og grøss og gru, Bellona Hauge jobber for Solheim som klimaambassadør:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10079761

Den første linken din viser at artikkelen er skrevet av NTB, og NTB er en klimaskremmer av verste skuffe. De ligger der i bakgrunnen med sin propaganda og blir derfor ofte ikke lagt merke til.

Og når det gjelder link nummer 2, så kan jeg ikke helt begripe hvordan Bellona-Hauge kan være ambassadør for noe som helst. Solheim kunne jeg til tider føle litt sympati for, for han er ikke ond ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: BorisA på mars 28, 2012, 09:22:07 AM
Har VG blitt den nye alarmistavisen?

Jorden rekordvarm siste tiår:
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10064532

Dette viser hvor lite journalisten/NTB skjønner av global oppvarming, temperaturendring og temperaturutflating. Bilde nr. 4 (knekkpunktet) fra denne linken, viser hvordan dette henger sammen

http://stjakobs.dyndns.org/klima/stoppen.htm

Frem til år 2000 stiger temperaturen. Deretter flater den ut. Dette må nødvendigvis være den høyeste temperaturen, og dette vil vare i det uendelige, forutsatt samme globale oppvarming. Våre varmeste år vil vare til evig tid.

Vi må sende denne kurven med knekkpunktet til MSM - stjakobs.   8)