Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på april 09, 2012, 11:30:28 AM
Sitat fra: BorisA på april 09, 2012, 10:52:46 AM
Akkurat nå (kl 10.45) begynte på NRK2 programmet "Miljøkatastofen i København"
Det omhandler selvsagt klimakonferansen i 2009, og programmet virker innledingsvis rimelig alarmistisk.
Hørte nettopp påstanden om 5 grader temperaturstigning innen 2100 hvis vi ikke..........

Ja, Gordon Brown sa jo i Oktober 2009 at man hadde "50 days to save the world", og om man ikke fulgte det opp, så...... "no retrospective future agreement can undo that choice. By then, it will be irretrievably too late".

Så nå er det ugjenkallelig for sent, ikke sant?

Brown: '50 days to save world'

Ja, det er for sent. Synes det er like greit, for da kan vi bruke tid og penger på annet enn klimakrisa. Det er jo ingen grunn til ikke å gjøre det så behagelig og trivelig som mulig utfor Antropogeddon-stupet. 8)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Hi, hi. Minner om historien om han som falt ut fra 12 . etasje. "Det har gått bra så langt", sa han i det han passerte 2. etasje.   ;)

BorisA

Dagens fra Aftenposten.
Varmere Nordpol kan gi bedre vær langs norskekysten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/Varmere-nordpol-kan-gi-bedre-var-6806824.html

Kanskje ikke akkurat skremselspropaganda da, men likevel...
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Det passer godt inn i denne tråden, Boris. Pent vær gir dårlig vær osv. Kulde blir varme, varme blir elendighet, vindstille er mot normalt, og mot normalt er farlig det!

Dette vil ende opp med snøregn, stilleblåst, havnivåstigesenking, og alle trekkfuglene vil bli svimle og feilnavigere inn alle åpne vinduer på Bjerknessenteret. Slikt blir det fuglebæsj i tastaturet av, og således føre til både heftelser og økte utgifter. For ikke å snakke om hvor mye kite-industrien langs kysten vil tape på den flaue (skammer seg) brisen langs Norskekysten.

Kan det bli så vindstille at også værhaneprodusenter og hele salgs- og monteringskjeden av disse går på en smell? Uff! Våtere, villere, tørrere og roligere! Ikke rart man er så bekymret!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

En annen nyhet i dag - nrk p2, kl. 07.45: Nå blir Klimameldingen annonsert "snart ferdig", mulig før 1. mai. Selve den offisielle overleveringen antas å bli i juni.

Det sentrale grepet som det ble opplyst om nyhetsoppslaget i dag, var pisken: et mulig forslag om økt CO2-avgift for industrien. Guleroten: etablering  av et CO2-fond, der industrien kan søke om støtte til klimatiltak. Denne modellen likner på opplegget med NOx-fondet. men, det sies at innbetalte avgifterr ikke går automatisk inn på fondet. Sigbjørn likte nok ikke at han fikk for liten styring på pengestrømmen, slik at FD skal ha hånden på den cash-flowen.

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på april 17, 2012, 10:16:01 AM
Det passer godt inn i denne tråden, Boris. Pent vær gir dårlig vær osv. Kulde blir varme, varme blir elendighet, vindstille er mot normalt, og mot normalt er farlig det!

Dette vil ende opp med snøregn, stilleblåst, havnivåstigesenking, og alle trekkfuglene vil bli svimle og feilnavigere inn alle åpne vinduer på Bjerknessenteret. Slikt blir det fuglebæsj i tastaturet av, og således føre til både heftelser og økte utgifter. For ikke å snakke om hvor mye kite-industrien langs kysten vil tape på den flaue (skammer seg) brisen langs Norskekysten.

Kan det bli så vindstille at også værhaneprodusenter og hele salgs- og monteringskjeden av disse går på en smell? Uff! Våtere, villere, tørrere og roligere! Ikke rart man er så bekymret!
He he!  ;D
Dette innlegget burde kopieres og legges inn på VGD til forlystelse og ergrelse.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Alarmistinnslag i TV2-nyhetene idag.
Det handlet om Svartisen denne gangen, og et forskningsprosjekt som visstnok vekker internasjonal oppsikt.
Breforskerne hadde montert trykkmålere UNDER isen for bedre å kunne følge med i de skremmende KLIMAENDRINGENE.
Vi fikk vite at breene trakk seg skremmende fort tilbake, i likhet med de fleste andre breer i Norge.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Antineo

Sitat fra: seoto på november 14, 2011, 13:05:51 PM
Er det noen som kjenner til hvor mange timer det er beregnet at hver elev skal bruke for å bli hjernevasket om klimaskremsler som ennå ikke er bevist?

Seoto, jeg forteller mine barn at hver gang disse tankeløse og dogmatiske lærerne deres begynner å snakke i tungetaler, så skal mine barn bruke medbrakt utstyr:
http://www.apotek1.no/produkter/max-behag-orepropper-silikon-3par-921301p

Jeg beregner heller mitt ubegrensede budsjett til et slikt fantastisk produkt, som vet å stoppe selv de verste miljøgifter, enn å beregne den tid som er blitt satt av til ondskapsfull hjernevasking.
Fungerer helt fin- fint. Anbefales på det sterkeste!

Okular

Fra Boris' AP-link:
SitatDen globale oppvarmingen vil avgjøres i Asia.

Godt. Da vet vi det i hvert fall.

ebye

Sitat fra: Antineo på april 26, 2012, 12:37:41 PM
Seoto, jeg forteller mine barn at hver gang disse tankeløse og dogmatiske lærerne deres begynner å snakke i tungetaler, så skal mine barn bruke medbrakt utstyr:
http://www.apotek1.no/produkter/max-behag-orepropper-silikon-3par-921301p

Vekommen ombord, Antineo.

Jeg registrerer at du allerede er godt i gang med å dele dine naturlige klimatanker med oss andre. I tilknytning til Klimameldingen, registrerte jeg ordet tungetaler brukt. Helt i trå med mine tanker da jeg hørte på ZERO-innhold klimatungetale

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,725.msg12178.html#msg12178

Og aprops forumet, hva med å finne et bumerke Antineo? Fortell gjerne historien om hvorfor akkurat det ble valgt - her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,203.msg2159.html#msg2159

Dette er et formidabelt identitetskort - det er deg!   8)


Antineo

Takk, ebye. Da er bu(e)merket mitt i orden.
I "bumerke" tråden har jeg skrevet noen få ord om hvorfor det ble dette valget. Hvis jeg ikke tar helt feil, har mange uavhengige klimaforskere med rent mel i posen, og mange som har mye viten om klimaforskning generelt, begynt å tenke noe nytt. Det kan virke som om fokus ikke bare er på proxyer, iskjerneprøver og vanndamp, men at det i betydelig grad blir satt vel så mye fokus på diverse snuskete regnskap, og politikk, samt en viss smussig agenda :-)
Jeg takker for dine lenker,  og finner det fornøyelig å spekulere i hvorfor disse omtenksomme miljøvernerne i Zero valgte sitt "bumerke". Zero honesty?
Når det gjelder tungetaler, så er det gått helt over styr, for vår kjære propaganda- kanal NRK 1. Et mer utspekulert dommedags- program på Schrödingers katt, kan jeg ikke tenke meg. Gjett hva de har sneket inn i Mayakalenderens teorier: Klimaendringer! For de som har forstått at dette er sludder og vås, fra ende til annen, er ikke dette annet enn gjenstand for å kunne trekke på smilebåndet.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/843050/

Hvorfor dette katastrofale fokuset på CAGW og dommedag, når Norge og andre nasjoner ruster opp sitt militære vesen, samt bruker sine milliard- investeringer på å fortsatt "bygge sine land"?

Her kan vi se en annen som snakker i tungetaler. Jeg vet ikke om det er blitt postet her på forumet tidligere. Det er Gro, som holder en "oppriktig" tale om klimaendringer, og om "vi" vil klare å redde planeten vår i tide. "Klimaendringer" kan jo være et kodeord som innebærer mye. Hvorfor dette tidsbegrepet hele tiden, lurer jeg på? Hvorfor har de så dårlig tid, når det er vitenskapelig bevist at C02 ikke har noen bemerkelsesverdig effekt på klimaendringer?
http://www.youtube.com/watch?v=EL8J1fGgWJU

Hmm


Vekommen ombord, Antineo.

Jeg registrerer at du allerede er godt i gang med å dele dine naturlige klimatanker med oss andre. I tilknytning til Klimameldingen, registrerte jeg ordet tungetaler brukt. Helt i trå med mine tanker da jeg hørte på ZERO-innhold klimatungetale

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,725.msg12178.html#msg12178

Og aprops forumet, hva med å finne et bumerke Antineo? Fortell gjerne historien om hvorfor akkurat det ble valgt - her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,203.msg2159.html#msg2159

Dette er et formidabelt identitetskort - det er deg!   8)
[/quote]

BorisA

Også Aftenpostens økonomiekspert, Ola Storeng, hører til de store klimafanatikerne.
Her fra dagens artikkel:
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Verdens-beste-kretsmestere-6816679.html

Orker ikke noe utrdrag, dere kan lese den i sin helhet.
Men herregud...
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Jeg tror Ola Storeng ser på seg selv som en allviter, men kanskje allsynser hadde passet bedre? Han skal visst egentlig være økonomiredaktør. Men som sagt må han selv tro at han vet alt om alt og må protestere mot det meste. Han må da møte seg selv i døra innimellom? Det verste er at vi snakker om en godt voksen mann, men han synes ikke å ha fått det med seg.

Han ser heller ikke ut for å ha fått med seg at tullet med nedgraving av CO2 mest var en særnorsk drøm, en av Stoltenbergs våte drømmer om månelandinger, slik som Mongstad.

Vi må nok slite med bakstreverske journalister i mange år ennå ...
De svelget klimahysteriet med hud og hår - og har en svært treg fordøyelse.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

#389
Jeg tror vi må være så realistiske og innse at Ola Storeng er en typisk representant for MSM og "det offisielle klimaNorge".

Den gravende journalisten har gått hjem, som Per Egil Hegge ville sagt. Realfagkunnskapen hos journalistene er totalt fraværende. "Det offisielle klimaNorge" har lagt Grunnlinja på IPCCs doktriner. Jeg kommer ikke på ett MSM i Norge som er kritisk til CO2-spørsmålet. Jeg kommer heller ikke på en tydelig journalist som er skeptisk. Noen MSMer tar inn kritiske artikler, men det er jo noe annet, skribentene er ikke "ansatte".

Dermed er det ikke å forvente at journalistene leser eller oppfatter populærvitenskapelige artikler om klimasaker. Antakelig er det Grunnlinja og tilhørende "forståelse" som bestemmer hvor mye pressen får med seg av utenlandske kririske klimaomtaler.

Og tenk på hvilket klimakor det offisielle Norge stiller opp med:

Kongen, Regjeringen, Klimakameratene, Forskningsrådet, Klimadirektoratet (Klif), samt alle verneorganisasjonene.

Dernest har vi de fagfolkene som opptrer om "nyttige idioter" for alarmistene:

Pål Prestrud, Rasmus Benestad, Helge Drange, Eystein Jansen. Litt på siden her finner I tillegg har vi: Dag Hessen, Jørgen Randers, Nils Chr. Stenseth og Vitenskapsakademiet.

I tillegg har vi Concerned Scientists, Norsk Klimanettvek, Besteforeldre for et bedre klima, Norsk klimastiftelse.

Ut fra dette samlede Klimakoret er det antakelig ikke så merkelig at "uvitende og ukritiske" journalister er der de er.

Det er nesten selvsagt at det er en enorm utfordring å endre kursen til den samlede MSM-foreningen i Norge. Sålenge  Klimakoret er inne i Klimaboblen, er MSM der inne også. Alt dette til tross, så er det 40-50 % som ikke tror på IPCC.

I debattspaltene der det kreves fullt navn er forumtrollene på litt vikende front, det er færre av dem som opptrer.

Oppslutningen i befolkningen og forumtrollenes reduserte støyvolum er tross alt positive tegn.   8)