Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: seoto på april 29, 2012, 11:57:33 AM
Fint svar du ga ham, du har virkelig stått på en stund :)

Tror Randers selv på klimaalarmismen? Mitt svar er et rungende NEI! AGW var bare kjøretøyet til målet, og det er også noe som tydelig kommer fram i forskjellige skrifter fra Club of Rome. Det var befolkningsveksten som i deres øyne truet verden. Jeg er enig i at vi trenger å tenke på ting som "bærekraftig utvikling". Vi skal ikke tømme havene i fråtseri, vi skal ikke utpine dyrkingsjord til den dør, vi skal ikke forgifte naturen til den dør. Alt dette tror jeg folk flest ville forstått og vært villige til å jobbe sammen om. Hvorfor valgte de løgnen?

Verdens økonomi må over i mer pålitelige hender, banker burde forbys! Hvor hard straff burde man ha for korrupsjon? Dette er problemer de ikke nærmer seg med en ildtang!

Husk også Randers sterke engasjement i WWF. Han har hatt en enorm påvirkningskraft hele sitt voksne liv.

Søk på Jørgen Randers i forumet, og du vil finne tidligere innlegg.

Nei nei, ikke forby banken min er du snill. Jeg skal snart låne penger til et boligprosjekt  8).

Om Randers vil jeg helst ikke skrive noe.

ConTrari

Sitat fra: seoto på april 29, 2012, 12:19:45 PM
"Dette er åpenbart ferskt ifbm. RIO+20 og Agenda 21. "

Ja, alt henger fortsatt sammen med alt ;)

Det er bare så stort og så veldig oppdelt at det er umulig for oss vanlige dødelige å forstå helheten i det. Det at det er så mange organisasjoner, stiftelser og NGO-er gir oss lett et inntrykk av at "alle mener det, så da bør jo også jeg mene det".

I Limits to Growth revisited prøver de å si at de spådde den økonomiske krisen i 2008. Denne linken fører til en blogg som Club of Rome selv henviser til i den forbindelse. Jeg liker veldig godt svaret av Ray Jun 27, 2011 02:43 AM, der han bl.a. skriver: ""Just think how, already 40 years ago, the LTG study may have anticipated the worldwide financial crisis that occurred in 2008 " Interesting, so author never heard about the Federal Reserve? Author has no clue that financial bubble was not outcome but was orchestrated?" - Les gjerne resten av hans innlegg også.

Det er ikke vanskelig å "spå" når man selv er med på å iscenesette hva som vil skje. Montro hvilke krefter som styrte Federal Reserve?

Mange innen dagens middelklasse tror de sitter på en trygg gren - med sine store lån ;) Ooooops - der knakk grenen!

Hehe. det har jo vært endel økonomiske kriser mellom LTG og 2008  8). Men det er typisk for disse skremmer-kremmerne at de spekulerer i at folk flest bare husker den siste krisen.

ConTrari

Petter Olsen har solgt Skrik, og kobler Munch-bildet til CAGW. sannelig var Munch fremsynt, nærmest klarsynt!

"- Motivet for «Skrik» gjør at flere bør fatte konsekvensene av stadig økende utslipp av drivhusgasser. Dette vil uunngåelig føre til at vi utløser ukontrollerbare reaksjoner fra naturen.

- De vil slå inn svakt til å begynne med. Deretter vil de øke og føre til at jorda blir overopphetet. Biosfæren vil krympe og det vil bli mindre oksygen, vann og mat. Og dermed færre liv. Det vil være veldig få livbåter når vi går ned, sa Olsen.

- «Skrik» handler om angsten som nærmer seg og forventning om døden. Det er som om Munch hadde en forutanelse om hva mennesket kom til å påføre naturen, sa Olsen."


Det med "mindre oksygen" virker spennende. Olsen må vel kunne konkurrere om a være vår fremste klima-klovn med slike utsagn?

http://www.dagbladet.no/2012/05/03/kultur/kunst/edvard_munch/munch/skrik/21418015/

jarlgeir

Damen på bildet skriker i fortvilelse over Hr Olsens skrikende mangel på kunnskap om klimaet.

Hvis Hr Olsen virkelig tror på dette vrøvlet, hvorfor bygger han ikke fangstanlegg for CO2 for pengene istedet?
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på mai 03, 2012, 16:43:49 PM
Damen på bildet skriker i fortvilelse over Hr Olsens skrikende mangel på kunnskap om klimaet.

Hvis Hr Olsen virkelig tror på dette vrøvlet, hvorfor bygger han ikke fangstanlegg for CO2 for pengene istedet?

Han skal bygge galleri på Ramme gård ved Hvitsten. Dit må man kjøre, hvis ikke Olsen sponser gratis buss fra Vestby.

ConTrari

Innlegg i AP i dag, som omtaler den spinnville ideen om å genmodifisere mennesker for å redde oss fra klimakrisen. Heldigvis ganske balansert skrevet, og positivt at dette sammenlignes med eugenikk;

"Genmodifikasjon som løsning?

Eugenikk. Kan løsningen på klimatrusselen ligge i å gjøre endringer i mennesket?
"


http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Genmodifikasjon-som-losning-6821630.html#.T6ZVGcX4K70

"Artikkelen som skal publiseres i tidsskriftet Ethics, Policy and Environment snakker om bruk av genmanipulasjon og piller for å bekjempe klimaendringer ved at menneskene blir mer energieffektive. De tar opp alt fra hormonbehandlinger, seleksjon og genetisk modifikasjon som gjør mennesker mindre i størrelse og til piller som gjør at man får en reaksjon som hodepine når man konsumerer kjøtt."

Veldig gammelt nytt, egentlig. Må vel være godt over hundre år siden man begynte å spekulere om mulighetene for å "kurere" forbrytere med behandling av hjernen. Et prakteksempel på en slik holdning ser vi i filmen "A Clockwork Orange".

Men hodepine av å spise kjøtt? Ohhhh, hva vi sauebøndene si? Hva vil McDonald si?

Vel, kanskje man kan få hodepinefritak hvis man spiser VELDIG subsidiert kjøtt  8). Penger kurerer det meste.



BorisA

#411
Flere klimaskeptikere iflg VG:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10070246

Artikkelen gjennomsyres av forakt og overbærenhet for klimaskeptikere. Det gjøres bl.a ved å påstå at det er de lavt utdannede som har den uriktige holding og de høyt utdannede den riktige.

NB! mange fine kommentarer da  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på mai 09, 2012, 06:42:49 AM
Flere klimaskeptikere iflg VG:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10070246

Artikkelen gjennomsyres av forakt og overbærenhet for klimaskeptikere. Det gjøres bl.a ved å påstå at det er de lavt utdannede som har den uriktige holding og de høyt utdannede den riktige.

NB! mange fine kommentarer da  8)

En hel konferanse om klima og holdninger? Hvilke andre forskningsfelt har slike konferanser om folkets holdninger til deres fag? Det viser bare at klima er primært politikk.

Legg merke til at artikkelen oppgir diverse tall for diverse grader av tvil og skepsis, men ingen tall over de støtter AGW. Heller ikke noe om "vet ikke"-andelen. Kan det skyldes at "ja"-siden ligger omtrent på samme nivå?

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Flere-klimaskeptikere-2700710.html#.T6opz8X4K70

Grafikken til BT viser bl.a. at 35,6% er delvis enig og 6,8% er helt enig i at "klimaendringer er kun naturlige variasjoner i jordens temperatur", det er da nesten halvparten tilsammen?

Legg også merke til at "Undersøkelsen viser også at hele 74 prosent av de spurte mener myndighetene ikke kommer til å klare målet om å ta to tredjedeler av klimagasskuttene her i landet innen 2020, slik regjeringens nye klimamelding legger opp til."


seoto

#413
BorisAs innlegg

Dette er en av mange artikler mediene henter fra NTB. Det synes som om NTB har en hovedoppgave når det gjelder klima: Holde trusselnivået på topp, og latterliggjøre de som er skeptiske til hva som skjer, både innen politikk og forskning. Jeg tror aldri jeg har sett NTB vise antydning til kritikk av tidligere og/eller dagens klimaforskning. Om de skulle ha gjort det, er i så fall ikke disse artiklene tatt inn i mediene. De få gangene vi ser kritiske artikler i MSM, er de skrevet av avisens egne journalister, eller det er innlegg skrevet av private.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Jeg nøyde meg med denne kommentaren på BT:

SitatKunnskapsmangel? Mon det.

Den kanadiske statistikeren Steve McIntyre har grundig analysert og dokumentert hvordan sentrale aktører innen FNs klimapanel har manipulert klimavitenskapen for å formidle en forhåndsbestemt konklusjon: Nemlig at våre dagers temperaturer er unike i et 1000-års perspektiv. Klimapanelet har omskrevet historien om den varme middelalderen, eller "blitt kvitt den" for å bruke uttrykket til en av dem.

Gjennom Climategate-lekkasjene er både dette og holdningene og manipuleringene innad i klimaforskningsmiljøet blitt avslørt. Denne u-vitenskapen og ukulturen har ført til at enkelte klima- og miljøforskere mener at Klimapanelet helst burde avvikles.

Siste nytt om den skandaløse opptredenen til "The Team" er bare et par dager gammelt - se http://climateaudit.org/ eller http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/5/8/the-yamal-deception.html.

I tilfelle noen skulle være interessert - pressen er det visst ikke, for som det heter i artikkelen over:

"Mediene når bare frem med budskapet til de som allerede er overbevist om at FNs klimapanels konklusjoner er riktige."

Mange av oss greier oss fint uten misjonering fra pressens side. Det holder lenge med det gode gamle formålet å informere oss. "Budskapet" klarer vi å resonnere oss fram til sjøl.

Ha en fin dag, og god bedring! :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Et feiende flott debattinnlegg, Bebben, men er det slettet/ikke kommet gjennom forhåndssensuren? Jeg fant det ikke i debatten på BT.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg plundret litt med å finne det jeg også, men fant det til slutt. Prøv å sortere etter nyeste innlegg først.

Flott innlegg, Bebben! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Flott kommentar, Bebben.

Den ligger på det "nivået" som er debattert på Forumet.  Og, til tross for nick's, det er da en bra debattkultur på BT?  Har det blitt for mye lys for trollene?   ;)

BorisA

Sitat fra: seoto på mai 09, 2012, 10:31:49 AM
BorisAs innlegg

Dette er en av mange artikler mediene henter fra NTB. Det synes som om NTB har en hovedoppgave når det gjelder klima: Holde trusselnivået på topp, og latterliggjøre de som er skeptiske til hva som skjer, både innen politikk og forskning.
Hm, har ikke NTB noe bedre å fordrive tiden med?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: Bebben på mai 09, 2012, 11:21:32 AM
Jeg nøyde meg med denne kommentaren på BT:

SitatKunnskapsmangel? Mon det.

Den kanadiske statistikeren Steve McIntyre har grundig analysert og dokumentert hvordan sentrale aktører innen FNs klimapanel har manipulert klimavitenskapen for å formidle en forhåndsbestemt konklusjon: Nemlig at våre dagers temperaturer er unike i et 1000-års perspektiv. Klimapanelet har omskrevet historien om den varme middelalderen, eller "blitt kvitt den" for å bruke uttrykket til en av dem.

Gjennom Climategate-lekkasjene er både dette og holdningene og manipuleringene innad i klimaforskningsmiljøet blitt avslørt. Denne u-vitenskapen og ukulturen har ført til at enkelte klima- og miljøforskere mener at Klimapanelet helst burde avvikles.

Siste nytt om den skandaløse opptredenen til "The Team" er bare et par dager gammelt - se http://climateaudit.org/ eller http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/5/8/the-yamal-deception.html.

I tilfelle noen skulle være interessert - pressen er det visst ikke, for som det heter i artikkelen over:

"Mediene når bare frem med budskapet til de som allerede er overbevist om at FNs klimapanels konklusjoner er riktige."

Mange av oss greier oss fint uten misjonering fra pressens side. Det holder lenge med det gode gamle formålet å informere oss. "Budskapet" klarer vi å resonnere oss fram til sjøl.

Ha en fin dag, og god bedring! :)
Topp innlegg, Bebben  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.