Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: BorisA på mai 09, 2012, 14:31:39 PM
Sitat fra: seoto på mai 09, 2012, 10:31:49 AM
BorisAs innlegg

Dette er en av mange artikler mediene henter fra NTB. Det synes som om NTB har en hovedoppgave når det gjelder klima: Holde trusselnivået på topp, og latterliggjøre de som er skeptiske til hva som skjer, både innen politikk og forskning.
Hm, har ikke NTB noe bedre å fordrive tiden med?

De har sikkert noe bedre å fordrive tiden med, men jeg har begynt å legge merke til hvorvidt det er avisens egne journalister som skriver, eller om det er noe de har kjøpt fra NTB. Det er sikkert mye rimeligere å kjøpe fra NTB enn å benytte mer kostbare journalister. Og jeg har lagt merke til at NTB står bak endel av artiklene om klima, også når folk forgår av varme eller fryser i hjel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Ikke 100% klimarelatert (mangler data på at fisk og planteliv spiser store mengder kvikksølv :p), men er ikke denne saken også et resultat av en helt uhemmet dramatisering fra de samme grønne lobbyistene:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ubatsaken-i-bero-etter-kystopprorA-6827153.html#.T64JmC-CXFk

Kvikksølv er et helt vanlig grunnstoff, som årlig spys ut i helt enorme mengder av undersjøiske vulkaner (ca 50.000 tonn i året), deriblant mange så nær som Island. Sammenlign med norske industriutslipp (noen GRAM i året pr bedrift). Å tildekke ubåten er derfor helt udramatisk, men nå har alle kvikksølv-dommedagstruslene skremt opp alt som kryper og går av folk langs kysten så de virrer rundt som hodeløse høns og skremmer opp våre sjarlatanske politikere.....

Siden de fra før av er skremt opp av klimadommedag, så vil de muligens sprekke av sinne akkurat som lemen i et lemenår. Det hadde løst både kvikksølvproblemet og CO2problemet, men verden er visst ikke så enkelt.

Kanskje hordene av katastrofalt grådige menneskespisende flått spiser opp disse lettskremte menneskene? For politikere vil ikke flåtten ha som mat, da dør den av matforgiftning.

Sukk.

Hva skulle vi gjort uten Dagbadet?
It's the sun, stupid!

BorisA

TV2s tekst-TV har i dag gått klimabanans.

Tekst-TV s 149,
Del 1:
Pingvinene sulter i hjel.
Antallet adele- og ringpingviner er halvert på 30 år. Temperaruren vinterstid har økt med fem seks grader vest i Antarktis, og det er mindre
sjøis enn tidligere.
Dette har sammen med økt økt fangst redusert bestanden av krill, og pingvinene sliter med å finne nok mat.

Del 2:
Sild ved Svalbard for første gang.
Varmere hav og mindre is har gjort farvannene rundt Svalbard mer attraktive.
Nå er voksen, kjønnsmoden sild registrert i Isfjorden ved Longyearbyen for første gang.
Funnene indikerer at silda har utvidet leveområdet nordover.

Del 3:
Møt skapningene som kan overta etter isbjørn.
Mindre is i nord gjør at isbjørnen kan forsvinne.
Haiarten håkjerring er klar til å overta som "dyrenes konge" i nord.
Den spiser mest fisk, blekksprut, krabber og maneter. Men også sel, og den prøver seg også på hval.
Haiene kan bli seks meter lange og et tonn tunge.
SITAT SLUTT

Puuh...
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Og så en dæsj skremselspropaganda  fra YR.no, konsekvenser ved mer ekstremvær om vinteren:

http://www.yr.no/nyheter/1.8137529

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Det er tydelig at de sloss for sine jobber og bevilgninger ;)
Ser ut for at egoismen sitter bak rattet.
Og så elsker de ordet "kan" ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

I dagens Aftenposten kom jeg over Petter Olsens debattinnlegg med tittelen:
Hva Skrik betød for meg

Tar med et avsnitt av hans nervepirrende debattinnlegg:
- Motivet Skrik kan få flere av oss til å fatte alvoret og konsekvensene av fortsatte utslipp av klimagasser som uunngåelig vil utløse ukontrollerbare tilbakekoblingsmekanismer som ligger latent i naturens fysikk og kjemi,
Dette vil, sakte til å begynne med, men så i akselrerende tempo, føre til overopphetning av jorden og atmosfæren.
Biosfæren vil minske og det vil bli mindre oksygen, vann og føde. Mer død, mindre liv. Og det vil være altfor få livbåter når vi går ned.
Med den utviklingen vi er inne i globalt, er vi alle på feil klode. Men vi kan fortsatt handle lokalt og regionalt hvis vi vil, og ta fremtiden på alvor og forberede oss i tide.
SITAT SLUTT

Ja, det var klimaforskeren sin det.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Et Skrik i tide?   :)

Munch mente nok ikke at Olsen skulle ta det så alvorlig.    8)

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mai 26, 2012, 08:45:42 AM
I dagens Aftenposten kom jeg over Petter Olsens debattinnlegg med tittelen:
Hva Skrik betød for meg

Tar med et avsnitt av hans nervepirrende debattinnlegg:
- Motivet Skrik kan få flere av oss til å fatte alvoret og konsekvensene av fortsatte utslipp av klimagasser som uunngåelig vil utløse ukontrollerbare tilbakekoblingsmekanismer som ligger latent i naturens fysikk og kjemi,
Dette vil, sakte til å begynne med, men så i akselrerende tempo, føre til overopphetning av jorden og atmosfæren.
Biosfæren vil minske og det vil bli mindre oksygen, vann og føde. Mer død, mindre liv. Og det vil være altfor få livbåter når vi går ned.
Med den utviklingen vi er inne i globalt, er vi alle på feil klode. Men vi kan fortsatt handle lokalt og regionalt hvis vi vil, og ta fremtiden på alvor og forberede oss i tide.
SITAT SLUTT

Ja, det var klimaforskeren sin det.

Alt er relativt, vet du. Men han hopper jo over det faktum at det er skrevet vitenskapelige analyser som hevder at bildet er ikke et resultat av tilbakekoblingsmekanismer, men vulkanutbrudd:

Astronomical Sleuths Link Krakatoa to Edvard Munch's Painting The Scream


"A new analysis of Edvard Munch's The Scream provides the precise location where Munch and his friends were walking when he saw the blood-red sky depicted in the 1893 painting, as well as an explanation of why the sky appeared to be on fire. Through Munch's journals, topographic analysis, and a connection to the eruption of Krakatoa, proof now exists that the spectacular twilight seen in one of today's most recognizable paintings was inspired by this dramatic event. "



Min personlige oppfatning er at Petter Olsen er antagelig like nær sannheten som de publiserte forskerne, begge deler er sprøyt fra ende til annen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ta en titt på denne:

Ukritisk skremselspropaganda hos VG

Sitat- Poenget med et anlegg som dette er at vi som lever i dag, må tenke på mulighetene for å kunne produsere mat for framtidige generasjoner. Klimaforandringene skjer nå så hurtig at viktige nytteplanter går tapt hele tida. Hvis vi ikke sørger for å få sikret dette viktige genmaterialet, er det forsvunnet for evig og alltid, sier landbruksminister Lars Peder Brekk (Sp).

Hva er galt med våre politikere? Når råtnet alt på rot? Finnes noen vei tilbake til virkeligheten?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Helt enig, Jostemikk, dette ser tungt og vanskelig ut. Oppgaven med å få til en kunnskapsendring om klimaendringene illustrerer at hele det organiserte offisielle Norge sitter inne i en klimaboble. Uansett hvor mye skepsis som slipper til i debatten nå, så "vet" alle de andre hvordan situasjonen er. Kongen snakker om klimaproblemet i sin tale, statsministeren snakker om det i sin tale, Stortinget har klimameldingen, Forskningsrådet støtter "klimaforskningen", klakkørinstitusjonene CICERO, Bjerknes og Met. ins. maner frem skrekkvisjonen, og praktisk talt alle MSM-redaksjoner står på klimageledd.

Nå var det nettopp et innlegg her, med noe sånt som at 4 av 10 nordmenn tror ikke på klimahysteriet. Ut fra den massive indoktrineringen nasjonen blir utsatt for, er det strengt tatt fantastisk at nesten halvparten av befolkning sier nei. Men samtidig tror jeg denne 40 % - andelen har hold seg i noen år. Høsten 2009 var det 1 av 5 som ikke trodde på IPCC-skremslene. I løpet av 2010 steg andeln nettopp til  av 10 som ikke trodde.

Slikt sett er det ganske forunderlig, nær halvparten av befolkningen tror ikke på det største problemet kloden står ovenfor, i følge det offisielle norske maktapparatet. Og samtidig gjøres det intet konkret for å møte dette problemet. Etter min mening er det bare en ting som kan virke: mer lobbying! En eller flere av klimakamatene på Stortinget må overbevises via en realitetsorientering, slik at de vender ansiktet riktig vei.

Ett lysglimt i denne klimatunnellen er James Hansen innser at klimaforskerne tape debatten!

Climate scientists are losing the public debate on global warming

http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/9192494/Climate-scientists-are-losing-the-public-debate-on-global-warming.html

Klimarådgiverne her hjemme klager jo litt i samme retning. Med mer trykk fra den skeptiske siden, er det jo mulig at de IPCC-troende blir sine egne nyttige idioter.

Ein klimaskigard kan da ikkje vara evig?   8)   8)

seoto

Lars Peder Brekk er en stor løgner! Han vet så inderlig vel at det er ikke klimaendringer som vil ødelegge våre opprinnelige planter!
Jeg har stemt på SP et par ganger, mest pga. deres nei til EU og at de ønsker å beholde levende bygder. Men nå har de utviklet seg til et like stort horeparti som de andre. Beklager uttrykket - men det er ærlig ment.  ;D

Lurer litt på om jeg skal begynne med kveldsbønn. Der skal jeg be - så pent og ydmykt jeg bare kan - om kloke og forstandige politikere som vil det beste for vårt land. Vil jeg bli bønnhørt? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

#431
Sitat fra: Jostemikk på mai 28, 2012, 09:15:24 AM
Ta en titt på denne:

Ukritisk skremselspropaganda hos VG

Sitat- Poenget med et anlegg som dette er at vi som lever i dag, må tenke på mulighetene for å kunne produsere mat for framtidige generasjoner. Klimaforandringene skjer nå så hurtig at viktige nytteplanter går tapt hele tida. Hvis vi ikke sørger for å få sikret dette viktige genmaterialet, er det forsvunnet for evig og alltid, sier landbruksminister Lars Peder Brekk (Sp).

Hva er galt med våre politikere? Når råtnet alt på rot? Finnes noen vei tilbake til virkeligheten?

Det finnes ingen vei tilbake FRA virkeligheten. Saken er meget enkel; klimaendringer er blitt et potet-ord, som kan benyttes til alt mulig. Alt man trenger penger til, forsvares med klima-argumenter. Men samtidig blir ordet meningsløst, et honnørord uten reellt innhold eller kraft til å påvirke. Det er en del av den pågående ufarliggjøringen av klimakrisen.

Og det må være sårt og vondt for alarmistene å oppleve dette, for det kommer ingen global innsats mot utslippene, og her hjemmer koker alt bort i symbolpolitikk. For oss er det frustrerende å se at makthaverne holder kjeft om bløffen, vi vet at mange av dem vet at dette er bare tøys. Men ingen vil åpent innrømme slikt.

Vi må bare innstille oss på at en innrømmelse av feil ikke kommer til å skje, iallfall ikke før den er knyttet til en politisk gevinst. Per akkurat nå er folk flest komfortable med at klima er noe å være litt bekymret for, men ikke mye, og slett ikke så mye at vår livsførsel må endres.

Jostemikk

Lars Peder Brekk burde som leder av bondepartiet bekymre seg mer over årsaken til at de snart har tatt livet av blomsten og bien. Kanskje også stille seg spørsmålet om bøndene har deler av ansvaret for at voksen abbor, gjedde, gjørs og ørret ikke bør spises av verken gravide eller barn. Kan ikke skjønne at det er mer sunt for voksne menn, men det er vel ikke så farlig om de blir litt ugne og får arvestoffet manipulert.

Det er godt for Brekk å ha noe å skylde på. Skap et fiktivt problem for å ta søkelyset bort fra det som egentlig er galt. Et velkjent, politisk knep.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 28, 2012, 10:54:54 AM
Lurer litt på om jeg skal begynne med kveldsbønn. Der skal jeg be - så pent og ydmykt jeg bare kan - om kloke og forstandige politikere som vil det beste for vårt land. Vil jeg bli bønnhørt? ;)

Nei, det er overhode ingen tegn til at dette vil skje. Hvis sannheten om klimasvindelen skal komme på bordet, og dermed gjøre det mulig å justere politikken tilbake til virkelighetens verden, da må vi selv lage en kampanje som blir lagt merke til før valget.

Folk flest er faktisk overmodne til å høre argumenter med realisme. Se for eksempel kommentarene til denne artikkelen om "spare"-pæresvindelen, der mafiaen har lykkes med å selge et vesentlig dårligere og mer miljøfiendtlig produkt til en 10-50 ganger høyere pris.


Hver tiende sparepære takket for seg etter 100 dager

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på mai 28, 2012, 11:09:12 AM
Sitat fra: seoto på mai 28, 2012, 10:54:54 AM
Lurer litt på om jeg skal begynne med kveldsbønn. Der skal jeg be - så pent og ydmykt jeg bare kan - om kloke og forstandige politikere som vil det beste for vårt land. Vil jeg bli bønnhørt? ;)

Nei, det er overhode ingen tegn til at dette vil skje. Hvis sannheten om klimasvindelen skal komme på bordet, og dermed gjøre det mulig å justere politikken tilbake til virkelighetens verden, da må vi selv lage en kampanje som blir lagt merke til før valget.

Folk flest er faktisk overmodne til å høre argumenter med realisme. Se for eksempel kommentarene til denne artikkelen om "spare"-pæresvindelen, der mafiaen har lykkes med å selge et vesentlig dårligere og mer miljøfiendtlig produkt til en 10-50 ganger høyere pris.


Hver tiende sparepære takket for seg etter 100 dager


Jeg tror også at en endring må provoseres frem. Men, som sagt, så lenge det ikke er politisk kapital å hente på å innrømme at de tok feil, vil ikke politikerne gjøre dette, selv om de er blitt overbevist. Hvorforskade seg selv?