Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Jeg tror disse klimahysterikerne må ha fått varige hjerneendringer - i svært skadelig retning, evnen til selvstendig tenkning må være evig skadet.

Vil politiet gi tillatelse til en demonstrasjon mot klimagalskap?
Tenk hvilke effektive utkast til plakater Josh kunne hjelpe oss med!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#436
Interssant diskusjon dette her.
Hvordan i he... få politikerne til å våkne?
Bare det å komme dit at temaet "klimagalskap" i det hele tatt blir diskutert, hadde vært et fremskritt.
Å få i stand en skeptikerdemonstrasjon utenfor Stortinget kanskje (som en moderne utgave av Alta-aksjonen).
Eller danne "klimaskeptikerrartiet", partiet som jobber for stans i all meningsløs ressursbruk mot et ikke eksisterende klimaproblem, stans av all klimahjernevask av norske skolebarn, og for en demokratisk rett til å komme til ordet i MSM med sitt klimasyn.

Noe i den dur...

Et spørsmål som melder seg er om det har gått så langt her i landet, at en eventuell klimaskeptikerdemonstrasjon hadde blitt tillatt.
Jeg er neimen ikke sikker.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Hvis vi skal lykkes med å få satt søkelys på situasjonen, så må det gjøres noen strategiske og taktiske valg. Man må tenke seg nøye om ang. hvilken ordbruk man velger.

Jeg tror ikke det er effektivt å protestere mot "klimagalskap".

Hva er det vi ønsker å oppnå? Jo, vi ønsker å vinne over på vår side folk som er rimelig rasjonelle og som allerede har en ubevisst forståelse for at noe er alvorlig galt med klimapolitikken, samt de enorme kostnadene som følger av denne. Vi er ikke interessert i de rabiate trollene, eller "forskermiljøer" med sterk økonomisk og prestisjemessig avhengighet til dagens politikk.

Plakater foran Stortinget med ord som "klimagalskap" eller tilsvarende er "counterproductive" som det heter på fremmedlandsk, fordi det driver tvilerne i sentrum rett i armene på alarmistene.

En må derfor finne en måte å kommunisere på som i tydelige, men saklige ordelag beskriver fakta, slik at menigmann forstår det, men som samtidig hjelper menigmann til å innta et fornuftig standpunkt. Kritikk skal og må rettes mot sentrale institusjoner og profitører, men det må også være noe positivt som menigmann kan si seg enig i og støtte. For eksempel kunne en peke på hvor mange sykehjemsplasser vi mangler på grunn av CCS (Carbon Capture and Storage) -leketøyet på Mongstad, et prosjekt som aldri vil bli kommersielt og om det ble det aldri vil få noen effekt.

En positiv måte å protestere og provosere på kunne være med plakater som sa f.eks.

CO2 er liv!

Fotosyntesen krever CO2!

Mer CO2 til drivhusene!

Fornekt ikke klimaet, det er kommet for å bli!

Galileo var en skeptiker!

Hvem vil ha El-bil uten subsidier?

Hvor ble det av den varme vikingtiden?



Osv.

Poenget er å starte en debatt blant folk flest, og dermed tvinge politikerne til å ta stilling. Hittil har politikerne betalt lobbyistene i CICERO, Bjerknessenteret, Bellona, WWF etc. for å forhindre denne debatten, og det vil de selvsagt fortsette med.

Det er sikkert ikke mulig å få mediedekning utover at NrK intervjuer WWF og Bellona om hvor aggressive skeptikerne har blitt, men det får vi bare ta med. Vi er ikke aggressive, vi bare utøver vår soleklare rett til å si vår mening om situasjonen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Det er jeg enig i . Bare å få aksept for at det er legitimt å tvile på alarmismen, er nok til å svekke den sterkt. Kritiske spørsmål, som du stiller her, får folk til å tenke. Og har folk først begynt å tenke kritisk om kimakrisen, er slaget langt på vei vunnet.


ebye

Glitrende, Amatør1. Jeg merker at det begynner å syde og boble i klimaskrivekjelen. Dette kunne i det minste bli en "Fairy-tale".  ;)

Jeg har faktisk vært på kurs for å lære formidling. En oppgave var å beskrive skapelsen i et MSM!   8)

Amatør1

#440
Så bra, da har vi kanskje kimen til en strategi: Kritiske spørsmål, egnet til å få menigmann til å tenke.

Man må bruke ord som 'vikingetiden' istedet for 'MWP', for vi henvender oss ikke til folk som har lest klimablogger i årevis, men til folk flest. Allikevel handler spørsmålet "Hvor ble det av den varme vikingtiden?" om et helt sentralt tema: "We have to get rid of the Medieval Warm Period", noe som leder hen til temaet forskningsjuks.

Om vi hadde klart å få inn et par av disse temaene inn i den offentlige debatten fram mot Stortingsvalget neste år, hadde jeg vært fornøyd.

En annen plakat kunne være:

Hvilket norsk parti er imot forskningsjuks?
- ledig velger her!


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Her er det virkelig mange gode og seriøse forslag! :) Dette er noe vi seriøst bør tenke igjennom.

PS: Jeg likte den med "- ledig velger her!" Et slikt skilt kunne jeg tenke meg å bære.  8)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

For politikere er det potensielle velgere som er de mest interessante. Derfor kan det være en god ide å friste politikerne med en potensiell stemme, men en de ikke får helt gratis.

Samtlige vil såklart henvende seg til deg og erklære at de selvsagt er imot forskningsjuks, de har de jo alltid vært osv. Da får man en glimrende anledning til å ta opp problemstillingen med det ene treet i Yamal eller den varme vikingtiden som ikke synes på hockeykølla til FNs klimapanel (ikke bruk ordet IPCC), fordi Michael Mann jukset og glattet den ut, slik at det skulle se ut som om dagens situasjon er spesiell. Synes de det er ok?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Se det, Joste! Innholdsmessig på topp! Litt design, så har vi det.

Dette kan faktisk fungere. Politikerne må shoppe velgere istedet for det motsatte.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 28, 2012, 15:51:13 PM
Her er det virkelig mange gode og seriøse forslag! :) Dette er noe vi seriøst bør tenke igjennom.

PS: Jeg likte den med "- ledig velger her!" Et slikt skilt kunne jeg tenke meg å bære.  8)

Ja, den var fin!  8)

BorisA

#446
Ja, dette begynner å ligne noe. :)
Mye bedre enn mine rabiate forslag.
Hva med buttons / klistremerker på biler etc med korte fyndige slagord?

Forslag:
Forslag redigert bort  pga elendig kvalitet.

NB! Artig å titte innom TV2 å være vitne til snøfotball i Tromsø.
Der laver det ned, og banen er dekket av snø.
Akkurat nå er det 1 - 0 til hjemmelaget.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Pokker, Boris! Skulle ikke slettet det du skrev. Kvaliteten var god den, og fikk meg til å humre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Tja, hva med litt humor.

KLIMAKRISE: 5 millioner norske klimaflyktninger i Spania innen år 2020

eller kanskje

BÆREKRAFTIG UTVIKLING: Kan vi bære den? [Liste over 4000 byråkratiske institusjoner + WWF med tilhørende budsjett]
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Tester litt design  ;)

[attachimg=1 width=400]

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to