Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

jarlgeir

Petter Olsen er ute og skriker i Aftenposten:
http://www.aftenposten.no/meninger/Hva-Skrik-stadig-betyr-for-meg-6837143.html#.T8QSj5KCXFk

Jeg har skrevet følgende svar:

Hr Olsen later til å ha lest for mye pølsevev fra de som av Prof Ragnvaldur Hanneson er betegnet som en arme av sjarlataner, de som ikke har fått med seg at klimagasser er mat for plantelivet på jorden, og at mere klimagass i atmosfæren får våre sultende planter til å produsere større avlinger slik at færre folk vil sulte i fremtiden.

Hr Olsen later også til å ha gått glipp av det faktum at den helt udramatiske temperaturøkningen i atmosfæren fra ca 1979 til ca 1998 (ja, oppvarmingen til Hr. Olsen stanset i 1998!) på 0,4 grader Celsius er en gradvis retur til den temperaturen vi hadde da vikingene oppdaget Grønland.

Hr Olsen later også til å ha gått glipp av det enkle faktum at det ikke finnes fnugg av bevis for at det er en sammenheng mellom temperatur i atmosfæren og "klimagasser" samme sted, ei heller at den "klimagassen" som ifølge de samme sjarlataner er ansvar lig for 90% av oppvarmingen (den som stanset i 1998) er vanndamp!

Det er ikke det minste rart at damen til Munch skriker i angst og fortvilelse over at Hr Olsen har sluttet seg til den arme av klimasjarlataner og astrologer som avviser den vitenskap som våre moderne velferdssamfunn er bygget opp på.
It's the sun, stupid!

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på mai 28, 2012, 22:41:01 PM
Pokker, Boris! Skulle ikke slettet det du skrev. Kvaliteten var god den, og fikk meg til å humre.
Humret du?
Får prøve å finne på noe igjen da.
Kunne forsåvidt opprettet en egen tråd med slagordforslag.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: BorisA på mai 29, 2012, 13:04:24 PM
Sitat fra: Jostemikk på mai 28, 2012, 22:41:01 PM
Pokker, Boris! Skulle ikke slettet det du skrev. Kvaliteten var god den, og fikk meg til å humre.
Humret du?
Får prøve å finne på noe igjen da.
Kunne forsåvidt opprettet en egen tråd med slagordforslag.

Men noe i nærheten av det har vi vel, litt uorganisert, nye klimaord, nærmest fanget i et trådløst nett?   8)

Men, det flyter kanskje litt foreldreløst omkring, seoto?   8)

seoto

"Men, det flyter kanskje litt foreldreløst omkring, seoto?   8)

Ja, det er nok fryktelig mye som flyter temmelig så foreldreløst rundt på forumet etter hvert ;)
Har ofte tenkt at jeg burde gå gjennom alt sammen og finne noen av perlene, men det tror jeg vil være en fryktelig stor jobb! Vi nærmer oss 12.500 innlegg. Dersom jeg klarte meg med 5-6 sek. i snitt pr innlegg, kan det muligens la seg gjennomføre på under 20 timer ;) Tidsforbruket vil nok øke dramatisk hver gang jeg kommer over et viktig innlegg. Og så er det registreringen alle de aktuelle innleggene ... tja, kanskje noe å drive med på våte og kalde sommerdager?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#454
i dag så jeg dette stykket i bladet "Bedre helse":

Klimaendringer gir helsetrøbbel
Når Moder Jord er i forandring, forandrer vi oss etter.
Tiltagende hetebølger vi føre til flere dødsfall hos svake personer som eldre, spedbarn og diabetikere.
Med hetebølger vil også luftmasser stå mer stille og gi dårligere luft.
Man regner med at for eksempel Los Angeles i verste fall vil ha 75 til 85 prosent flere smogdager i 2100, noe som kan trigge astma- og lungeproblemer generelt.
Tornadoer, oversvømmelser og ekstremvær vil gi dødsfall, engstelse og posttraumatisk stress.
Andre ringhvirkninger er karbonforgiftning når folk bruker strømagregater etter at stormen har tatt energinettet.
Ville plantevekster vil gi ytterligere allergiproblemer. Alt dette ifølge rapporten Global Climate Change Impacts in USA.
SITAT SLUTT

Puuh!
Kan det bli verre?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Optimsten vil alltid svare, BorisA:

Ja, det kan det!   8)

seoto

Sitat fra: BorisA på mai 29, 2012, 20:24:36 PM
i dag så jeg dette stykket i bladet "Bedre helse":

Klimaendringer gir helsetrøbbel
Når Moder Jord er i forandring, forandrer vi oss etter.
Tiltagende hetebølger vi føre til flere dødsfall hos svake personer som eldre, spedbarn og diabetikere.
Med hetebølger vil også luftmasser stå mer stille og gi dårligere luft.
Man regner med at for eksempel Los Angeles i verste fall vil ha 75 til 85 prosent flere smogdager i 2100, noe som kan trigge astma- og lungeproblemer generelt.
Tornadoer, oversvømmelser og ekstremvær vil gi dødsfall, engstelse og posttraumatisk stress.
Andre ringhvirkninger er karbonforgiftning når folk bruker strømagregater etter at stormen har tatt energinettet.
Ville plantevekster vil gi ytterligere allergiproblemer. Alt dette ifølge rapporten Global Climate Change Impacts in USA.
SITAT SLUTT

Puuh!
Kan det bli verre?

Jeg tror dette må være de siste krampetrekninger av dette slaget - det begynner visst så smått å gå opp for alarmistene at de har valgt feil fremgangsmåte - heretter skal folk visstnok lokkes med vakre framtidsutsikter ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Med hensyn til smog er det jo interessant at overgangen til dieselbiler, begrunnet med "hensyn til klimaet", har skapt en kraftig økning i helsefarlig luftforurensning i norske storbyer vintertid.

Så hvis klimatiltakene får fortsette ufortrødent videre, ser jeg ikke bort fra at klimahysteriet kan føre til ytterligere dramatiske miljøforverringer i framtiden.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mai 29, 2012, 22:10:37 PM
Med hensyn til smog er det jo interessant at overgangen til dieselbiler, begrunnet med "hensyn til klimaet", har skapt en kraftig økning i helsefarlig luftforurensning i norske storbyer vintertid.

Så hvis klimatiltakene får fortsette ufortrødent videre, ser jeg ikke bort fra at klimahysteriet kan føre til ytterligere dramatiske miljøforverringer i framtiden.

Absolutt et poeng!

Var forøvrig nylig i prosess med å kjøpe ny bil, og så på brukte alternativer. Nesten samtlige var dieseldrevne, noe som passer dårlig for vårt kjøremønster (matpakken er kortreist). Det ser ut til at mange går tilbake til bensin igjen.

Vi endte med ny bensinbil. Blir spennende å se om den leveres før euroen kollapser.  ???
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 29, 2012, 21:31:40 PM
Sitat fra: BorisA på mai 29, 2012, 20:24:36 PM
i dag så jeg dette stykket i bladet "Bedre helse":

Klimaendringer gir helsetrøbbel
Når Moder Jord er i forandring, forandrer vi oss etter.
Tiltagende hetebølger vi føre til flere dødsfall hos svake personer som eldre, spedbarn og diabetikere.
Med hetebølger vil også luftmasser stå mer stille og gi dårligere luft.
Man regner med at for eksempel Los Angeles i verste fall vil ha 75 til 85 prosent flere smogdager i 2100, noe som kan trigge astma- og lungeproblemer generelt.
Tornadoer, oversvømmelser og ekstremvær vil gi dødsfall, engstelse og posttraumatisk stress.
Andre ringhvirkninger er karbonforgiftning når folk bruker strømagregater etter at stormen har tatt energinettet.
Ville plantevekster vil gi ytterligere allergiproblemer. Alt dette ifølge rapporten Global Climate Change Impacts in USA.
SITAT SLUTT

Puuh!
Kan det bli verre?

Jeg tror dette må være de siste krampetrekninger av dette slaget - det begynner visst så smått å gå opp for alarmistene at de har valgt feil fremgangsmåte - heretter skal folk visstnok lokkes med vakre framtidsutsikter ;)

Ja, men halehenget av bevisstløse etterplaprere legger alltid noen lysår etter eliten, sikkert til stor irritasjon for de store ledere som har innsett at fryktens tid er over.

ConTrari

Sitat fra: Bebben på mai 29, 2012, 22:10:37 PM
Med hensyn til smog er det jo interessant at overgangen til dieselbiler, begrunnet med "hensyn til klimaet", har skapt en kraftig økning i helsefarlig luftforurensning i norske storbyer vintertid.

Så hvis klimatiltakene får fortsette ufortrødent videre, ser jeg ikke bort fra at klimahysteriet kan føre til ytterligere dramatiske miljøforverringer i framtiden.

Smog -kommer alltid tilå gi meg assosiasjoner til "Smug Alert", det vidunderlige oppgjøret med moralisme fra South Park.

Kan noen lage en graf over dødsfall på grunn av smog i London fra 1950 til idag? Hadde vært en artig øvelse i "kontr-hockeystick".  8)

seoto

Sitat fra: ConTrari på mai 30, 2012, 10:31:38 AM
Sitat fra: seoto på mai 29, 2012, 21:31:40 PM
Sitat fra: BorisA på mai 29, 2012, 20:24:36 PM
i dag så jeg dette stykket i bladet "Bedre helse":

Klimaendringer gir helsetrøbbel
Når Moder Jord er i forandring, forandrer vi oss etter.
Tiltagende hetebølger vi føre til flere dødsfall hos svake personer som eldre, spedbarn og diabetikere.
Med hetebølger vil også luftmasser stå mer stille og gi dårligere luft.
Man regner med at for eksempel Los Angeles i verste fall vil ha 75 til 85 prosent flere smogdager i 2100, noe som kan trigge astma- og lungeproblemer generelt.
Tornadoer, oversvømmelser og ekstremvær vil gi dødsfall, engstelse og posttraumatisk stress.
Andre ringhvirkninger er karbonforgiftning når folk bruker strømagregater etter at stormen har tatt energinettet.
Ville plantevekster vil gi ytterligere allergiproblemer. Alt dette ifølge rapporten Global Climate Change Impacts in USA.
SITAT SLUTT

Puuh!
Kan det bli verre?

Jeg tror dette må være de siste krampetrekninger av dette slaget - det begynner visst så smått å gå opp for alarmistene at de har valgt feil fremgangsmåte - heretter skal folk visstnok lokkes med vakre framtidsutsikter ;)

Ja, men halehenget av bevisstløse etterplaprere legger alltid noen lysår etter eliten, sikkert til stor irritasjon for de store ledere som har innsett at fryktens tid er over.

Ja, "de store lederne" har innsett at de har tapt klimakampen, de er nemlig ikke dumme! De har nok, som du sier, også innsett at det var lettere å overbevise folk til den "rette" tro, enn det er å vri dem over til en annen tro. Folk har tradisjonelt alltid være trofaste til i sin tro. Lederne har et dilemma, for de kan ikke fortelle sine følgere at troen var feil, da vil de for alltid miste all tillit i flokken. Så hva gjør de? Loser sine følgere kjærlig og usynlig over i en annen tro? Over på en annen sti? En sti der de blir fortalt at alt er grønt og vidunderlig, den perfekte verden? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 30, 2012, 10:40:11 AM

Ja, "de store lederne" har innsett at de har tapt klimakampen, de er nemlig ikke dumme! De har nok, som du sier, også innsett at det var lettere å overbevise folk til den "rette" tro, enn det er å vri dem over til en annen tro. Folk har tradisjonelt alltid være trofaste til i sin tro. Lederne har et dilemma, for de kan ikke fortelle sine følgere at troen var feil, da vil de for alltid miste all tillit i flokken. Så hva gjør de? Loser sine følgere kjærlig og usynlig over i en annen tro? Over på en annen sti? En sti der de blir fortalt at alt er grønt og vidunderlig, den perfekte verden? ;)

Næh, de skifter beite som Bellona, Greenpeace og WWF og allierer seg med big business. Mye lettere å bli enige med dem om hvordan verden er skrudd sammen; du kjøper min propaganda, den selger ditt produkt, du gir meg penger.  8)

seoto

Sitat fra: ConTrari på mai 30, 2012, 10:59:46 AM
Sitat fra: seoto på mai 30, 2012, 10:40:11 AM

Ja, "de store lederne" har innsett at de har tapt klimakampen, de er nemlig ikke dumme! De har nok, som du sier, også innsett at det var lettere å overbevise folk til den "rette" tro, enn det er å vri dem over til en annen tro. Folk har tradisjonelt alltid være trofaste til i sin tro. Lederne har et dilemma, for de kan ikke fortelle sine følgere at troen var feil, da vil de for alltid miste all tillit i flokken. Så hva gjør de? Loser sine følgere kjærlig og usynlig over i en annen tro? Over på en annen sti? En sti der de blir fortalt at alt er grønt og vidunderlig, den perfekte verden? ;)

Næh, de skifter beite som Bellona, Greenpeace og WWF og allierer seg med big business. Mye lettere å bli enige med dem om hvordan verden er skrudd sammen; du kjøper min propaganda, den selger ditt produkt, du gir meg penger.  8)

Bellona er smågutter i dette selskapet. WWF og Greenpeace ligger til sengs med de store gutta i big biz og forskning. Er det ingen som har sjekket hvem som er de store lederne og påvirkerne i disse organisasjonene?

Donna Laframboise har.

In the US, the WWF's board of directors includes the Chairman of the Bank of America and deans from Stanford and Yale (backup link). Fighting climate change is now about big business and big politics.

Som man ser, har de solide røtter både innenfor forretningslivet og innenfor universitetene.

Her kan man finne mer om hvem som leder WWF, og en omtale av dem:
http://www.worldwildlife.org/who/board/index.html

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

En kommentar til seotos innlegg.

Bank of America? Det er WWF, Bilderbergledere og Wall Street, det. Alt henger sammen med alt. Som jeg skrev i går, begynn i vårt land med GHB på 80-tallet, og nøst dere fram til resten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren