Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Det var mange av de samme som sto for etableringen av Bilderberg-møtene som også etablerte WWF - og mye annet, som FN. Alt henger sammen med alt. Egentlig er jeg ikke sikker på om jeg ønsker mer kunnskap om dette, for det er ingenting å få gjort allikevel, og ingen som evner å gjøre noe heller. Det er slik verden er bygd.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mai 30, 2012, 15:19:29 PM
Det var mange av de samme som sto for etableringen av Bilderberg-møtene som også etablerte WWF - og mye annet, som FN. Alt henger sammen med alt. Egentlig er jeg ikke sikker på om jeg ønsker mer kunnskap om dette, for det er ingenting å få gjort allikevel, og ingen som evner å gjøre noe heller. Det er slik verden er bygd.

Joda. Hvis ikke ørliten tue kunne velte stort lass, kunne vi jo alle bare gi opp. Saken er på en eller annen måte la folk få vite om dette. Da blir vi mange små og litt større tuer, og til slutt kommer ikke vogna seg frem i det hele tatt.

Jeg kommer nok på hvordan snart. :D

For tredje gang drypper jeg denne:

http://www.youtube.com/v/4XOmJY8WB-w
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Men det var fra København i 2009...?

seoto

Noen ganger føler jeg at det virkelig går på selvbeherskelsen løs når jeg leser hva dagens journalister får seg til å skrive. Er de undermåls? Og bedre blir det ikke i tiden fram mot RIO+20, vi har sett dette skje tidligere også, senest København og Durban.

Denne gangen skulle jeg gjerne ha grillet NRK-journalisten Kamilla Pedersen. Men jeg er sikker på at hun ser på seg selv som en dyktig og kritisk journalist som gjør en flott jobb. Artikkelen står visstnok på siden til yr.no - men hun er fra NRK - det er en eneste sammenrøre.
Sitat
Slik kan orkansesongen bli i Atlanteren

Det kan komme opp til 15 tropiske stormer og åtte orkaner i Atlanterhavet denne sesongen. Tre orkaner kan bli enorme.

Aller først: Legg merke til den stadige bruken av ordet "kan". De vet så vel at mange ikke legger merke til det lille ordet, men samtidig kan de ikke bli beskyldt for å ha påstått noe. Og de vet så altfor vel at dette er bevisste skremsler.

Og så sier de:
SitatI år er det 70 prosent sannsynlighet for at sesongen blir slik:

    9-15 navngitte stormer
    4-8 orkaner
    1-3 enorme orkaner (altså vindstyrke over 90 knop)

Lurer fryktelig på hva de bygger sin spådom på. Grut i kaffekoppen? 70% sannsynlighet?

(Dette minner meg om Benestads langtidsværvarsler ;))

Og hva i all verden er "enorme orkaner"? Har de gått bort fra de tradisjonelle graderingene?

Og hvorfor skriver de ingenting om at langt de fleste stormsentre som utvikler seg aldri når land?

Har kvikksølvet i svineinfluensavaksinen gjort folk sløvere og føyeligere? Stiller de aldri kritiske spørsmål? Spør de aldri hvorfor? Har en følelse av at alle de føyelige lydig har tatt sin vaksine, og kanskje blitt enda føyeligere? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Som utflytta vestlending er jeg kjent med orkaner, og personlig hadde jeg mest sansen for laber orkan eller flau orkan.
Stiv eller sterk orkan ble litt i meste laget.

Nyttårsorkanen 1991/1992 vil jeg påstå var en voldsom orkan , og den likte jeg ikke noe særlig.
Nei,  takke meg til labre og svake orkaner.

Ekstremorkaner prøver jeg å holde meg unna.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 06, 2012, 20:56:59 PM


Og hva i all verden er "enorme orkaner"? Har de gått bort fra de tradisjonelle graderingene?


For å beskirve et uttrykks tåpelighet, er det ofte nyttig å forestille seg motpolen. Spørre dem om hva det motsatte av en "enorm orkan " er.

"Ubetydelig orkan"? "Laber orkan"? "Orkanbris"?

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 06, 2012, 21:32:54 PM
Som utflytta vestlending er jeg kjent med orkaner, og personlig hadde jeg mest sansen for laber orkan eller flau orkan.
Stiv eller sterk orkan ble litt i meste laget.

Nyttårsorkanen 1991/1992 vil jeg påstå var en voldsom orkan , og den likte jeg ikke noe særlig.
Nei,  takke meg til labre og svake orkaner.

Ekstremorkaner prøver jeg å holde meg unna.

Jeg trives best med "ekstrem havblikk".

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BaseBallStick

Sitat fra: BorisA på juni 07, 2012, 06:49:57 AM
FN slår alarm om planetens utvikling:

Slapp helt av.

Det står jo i artikkelen at Solhjell tar saken med største alvor, og at han får med seg Stoltenberg til Rio. Så da får vi stole på gutteklubben grei danser samba med fellesskapets sjekkhefte, og midlertidig får stanset dette forferdelige som skjer med planeten vår for ei stakket stund igjen...
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

BorisA

Ser ut som at Aftenposten og vår allers kjære Ole Mathiesmoen har fått en aldri så liten renesanse.
For nå krisemaksimeres det over en lav sko igjen, det skal visst stort sett gå verre:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Det-gar-stort-sett-verre-6845050.html

Huff & huff & huff.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 07, 2012, 12:29:07 PM
Ser ut som at Aftenposten og vår allers kjære Ole Mathiesmoen har fått en aldri så liten renesanse.
For nå krisemaksimeres det over en lav sko igjen, det skal visst stort sett gå verre:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Det-gar-stort-sett-verre-6845050.html

Huff & huff & huff.

Mathismoen må ha det vondt. Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men han skjønner nå at politikerne IKKE kommer til å gjøre større endringer mht norske utslipp eller dreie politikken i "klimavennlig" retning.

Nå skriver han til og med at klimadebatten er død. Det betyr vel at han innser at klima kommer til å bli et ikke-tema i fremtiden, og at hans korstog har vært -og er- en total fiasko.

"Så døde klimadebatten. Så har det skjedd igjen; Alle stortingspartiene er enige om en felles klimapolitikk for de neste årene. Det gir forutsigbarhet med et forlik, men dreper også den politiske klimadebatten her i landet."

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentatorer/mathismoen/Sa-dode-klimadebatten-6845545.html

Kanskje vi burde informere Mathismoen om at klimadebatten lever i beste velgående  -her!

jarlgeir

Dette burde vi vært forberedt på.

Nå som det er så kort tid igjen til Rio-konferansen så har de sluppet ut både Randers og Mathismoen fra sine polstrede celler. Vi blir nok beriket med mange små drypp de neste ukene.

På den annen side er det jo stor underholdningsverdi i det disse to skriver. Samtidig som det ettertrykkelig bevises at begge to har nådd sitt vippepunkt. Dagens jeremiade fra Mathismoen var et utmerket bevis på det.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Jeg har godt rundt og mistenkt FOIA for å ville slippe passordet til de siste tusener av Climategate-mailene rett i forkant av Rio. Det spekuleres mye rundt omkring om disse e-postene har mye politisk stoff i seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg orker ikke linke dit, men Terje Wahl har også blitt hyperaktiv i blind alarmisme nå før Rio. Alle de spørsmålene han har nektet å svare på de siste ukene er glemt. Solid dokumentasjon på at han stort sett tar fullstendig feil er noe som aldri har skjedd.

På mange måter er Wahl mye verre enn Mathismoen og Benestad har vært til sammen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren