Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: jarlgeir på juni 09, 2012, 10:50:34 AM
Mathismoen har som vanlig CO2 på hjernen, og han kommer til å gnåle om dette helt til Rio-konferansen er over, til tross for at det aldri er målt noen oppvarming som kan spores tilbake til menneskeskapt CO2.

Og slik går dagene i Aftenpostens religiøse klimagalehus.På den annen side er det greit med en daglig påminnelse om at jeg aldri bør gjenoppta et visst abonnement.

Hadde neppe fått stå i fred så lenge hvis de hadde sensur!  8)
I Aftenpostens klimagalehus er det jo helt gale matias.
Ikke rart siden det er ledet av Ole Mathiesmoen, heretter kalt Gale Mathias.
Gale Mathias fikk rent formelt  "ny jobb" i Aftenposten for en stund siden, og han ble usynlig.
Men når det er klima/miljøkrise på gang, da våkner han til livet som et reptil i varmen, og er tilbake i manesjen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

#496
Sitat fra: Bebben på januar 02, 2012, 00:42:52 AM
I likhet med deg gadd jeg ikke å høre talen, Amatør1. Nå angrer jeg litt, men slike taler blir liksom litt for oppstyltet for meg. Men det er klart at Jens har en koalisjonsregjering og må bære sprikende staur, som Borten sa det, og da må han også nødvendigvis "pay lip service" til klimahyperne.

Dere som hørte på: Nevnte han de store nye oljefunnene på norsk kontinentalsokkel?

Hvis ikke - hva betyr det? Ikke at han ikke vet om dem, i hvert fall.

Ellers liker jeg at han sa "uvær" og ikke "ekstremvær". Uvær har vi alltid hatt. Ekstremvær er funnet opp av klimahyperne som prøver til å få oss til å tro at en en ordinær storm skyldes at vi bruker glødepærer i skrivebordslampen.

At vi ikke er fromme nok, altså.

Et gammel innlegg fra Stoltenbergs nyttårstale over, der forbudet mot glødepærer er et poeng.

Jens Stoltenberg: - Det er ingen god idé å forby kinderegg
- Nei, det er ingen god idé å forby kinderegg. Det blir derfor heller ikke noe forbud.

Så fint. Siden det heller ikke er noen god idé å forby glødepærer, da regner jeg med at også det forbudet blir opphevet i forgårs?

Edit: Rettet linken
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Da venter vi bare på kunngjøringen om hvilke avgifter som blir lagt på Kinderegg istedet for et forbud!
It's the sun, stupid!

stjakobs

På "Storm.no" finner vi nå følgende informasjon:

"Ekstremt høyt CO2-nivå over Norge
Nivået av klimagassen CO2 i atmosfæren er nå høyere enn det har vært på minst 800.000 år, og stiger stadig. Verdiene er aller høyest her nord."

Så er det en god del svada, med en tilleggslink til: "Les også: Det bobler opp klimagass fra Barentshavet"

Link til artikkelen:
http://www.storm.no/nyheter/ekstremt-hoeyt-co2nivaa-over-norge-3796050.html


Men noe egentlig nytt er det ikke!
"IPCC is a four letter word."

ConTrari

Men brusen min, den boblet fra seg før jeg fikk drukket en dråpe. Akk, co2-fattigdom er flaue saker.

BorisA

#500
Bård Vegard Solhjell i et debattinnlegg i dagens AP med tittelen "På moten å vere desillusjonert?".

Han innleder:
"Desillusjonerte dommedagsprofeter er nesten like foureinande for miljødebatten som klimaskeptikere".

Her går han i rette med Ole Mathiesmoen (som han riktignok ellers har stor respekt for), og mener han sprer for mye pessimisme i sin artikkel "Krisen som ikke truer vår velstand".
Mathiesmoens artikkel:
http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Krisen-som-ikke-truer-var-velstand-6855055.html

Hele debattinnlegget til Solhjell:
http://www.aftenposten.no/meninger/Pa-moten-a-vere-desillusjonert-6855108.

Ifølge forhåndsreklamen satser A-magsinet tungt på miljøstoff i morgen:

1) Lammet av økoangst (har AP selv bidratt med det?)
Av alt som er farlig, er frykten for miljøødeleggelser blant de største truslene mot vår psykiske helse.

2) En milliard indere drømmer om egen bil. heldigvis for kloden er det bare middelklassen som har råd. Foreløpig.
En indisk bil til 15000 kr kan koste kloden dyrt.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Hva er det med dett speilet i Klimadepartementet, BorisA?

Er det som de rare speilene på tivoli i gamle dager? Nå er det slik at det bare er selve selvbildet, Klimaselvbildet,  som blir blåst opp! Skal si han ypper seg med lite kunnskap, han Solhjell:

SitatMen desillusjonerte dommedagsprofetar er nesten like forureinande for miljødebatten som klimaskeptikarar.

Konkurrerer han med Pål Prestrud?

Støyforurensning

http://morgenbladet.no/samfunn/2011/stoyforurensning

NB! Det mangler .html til slutt i linken for at den skal funke.  ;)

Det er kanskje ikke så rart at Solhjell misliker sannferdigheten til Ole Mathismoen.

La oss ta to Rahmstorf:

I 4. siste avsnitt tar vi vekk: "og en akselererende klimakrise"

I siste avsnitt tar vi vekk: "klimaendringene".

Da dreier hele innlegget seg om miljø, fattigom og 3. verden, som mangler vann, mat og helse. Innlegget er indirekte en innrømmelse: "Vi skulle hørt på Bjørn Lomborg." Hadde han, som tidligere, nå vært skeptiker, kunne han bli vurdert som en støyforurenser. Men Bjørn Lomborg har konvertert motstrøms, han har blitt en AGW-er. Og like fullt vil han ikke bruke milliardene på klimatiltak.

Her er det mye skjær i sjøen.

I Dagsrevyen, nk1 kl. 19, var det opptak fra Rio-møtet i 1988. GHB bukte allerede da de retirske knpn, hun snakke om "våre barn og barnebarn". Hørt det ø?

Og rett etterpå får vi Jens Stoltenberg i ruta: "vi må få ned klimautslippene for å redde miljøet".

Uansett hva jeg gjør, marerittet mitt gi seg ikke!   ::)   8)

Amatør1

Sitat fra: BorisA på juni 21, 2012, 18:17:57 PM
Bård Vegard Solhjell i et debattinnlegg i dagens AP med tittelen "På moten å vere desillusjonert?".

Han innleder:
"Desillusjonerte dommedagsprofeter er nesten like foureinande for miljødebatten som klimaskeptikere".

Her påviser Solhjell at han er fullstendig uskikket som miljøvernminister. Han er ikke den objektivt analyserende minister som tar imot alle innspill med interesse og veier dem imot hverandre etter veldefinerte kriterier.

Nei, han er ganske enkelt bare en forutintatt fanatiker som, i møte med virkeligheten finner at klimaskeptikere er forurensende for miljødebatten. Dette er implisitt å hentyde at "forurenserne" skal betale (noe vi så definitivt gjør) før vi skal ryddes av veien som annen forurensning.

En slik språkbruk fra en minister har vi vel knapt sett på denne siden av andre verdenskrig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 21, 2012, 19:43:45 PM
Hva er det med dett speilet i Klimadepartementet, BorisA?

Er det som de rare speilene på tivoli i gamle dager? Nå er det slik at det bare er selve selvbildet, Klimaselvbildet,  som blir blåst opp! Skal si han ypper seg med lite kunnskap, han Solhjell:

SitatMen desillusjonerte dommedagsprofetar er nesten like forureinande for miljødebatten som klimaskeptikarar.

Konkurrerer han med Pål Prestrud?

Støyforurensning

http://morgenbladet.no/samfunn/2011/stoyforurensning

NB! Det mangler .html til slutt i linken for at den skal funke.  ;)

Det er kanskje ikke så rart at Solhjell misliker sannferdigheten til Ole Mathismoen.

La oss ta to Rahmstorf:

I 4. siste avsnitt tar vi vekk: "og en akselererende klimakrise"

I siste avsnitt tar vi vekk: "klimaendringene".

Da dreier hele innlegget seg om miljø, fattigom og 3. verden, som mangler vann, mat og helse. Innlegget er indirekte en innrømmelse: "Vi skulle hørt på Bjørn Lomborg." Hadde han, som tidligere, nå vært skeptiker, kunne han bli vurdert som en støyforurenser. Men Bjørn Lomborg har konvertert motstrøms, han har blitt en AGW-er. Og like fullt vil han ikke bruke milliardene på klimatiltak.

Her er det mye skjær i sjøen.

I Dagsrevyen, nk1 kl. 19, var det opptak fra Rio-møtet i 1988. GHB bukte allerede da de retirske knpn, hun snakke om "våre barn og barnebarn". Hørt det ø?

Og rett etterpå får vi Jens Stoltenberg i ruta: "vi må få ned klimautslippene for å redde miljøet".

Uansett hva jeg gjør, marerittet mitt gi seg ikke!   ::)   8)

Marerittet blir verre og verre -for alarmistene! En mann som Stoltenberg vet utmerket godt hvor hult slike utsagn lyder, han vet han kommer med pliktlyder, med tomme fraser,  med tomtønneromlende ord. Men han kan ikke innrømme å ta feil.

En gang, når makt og prestisje ikke er hans lenger, får vi kanskje en selvbiografi der han skriver "jo, jeg tvilte jo litt, jeg også, men føre var osv osv.." Når ingen bryr seg lenger.

ebye

Takk ConTrari. Jeg fikk overlevert marerittet mitt til en AGW-er, i et uoppmerksomt øyeblikk.   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 21, 2012, 19:43:45 PM
Hva er det med dett speilet i Klimadepartementet, BorisA?

Er det som de rare speilene på tivoli i gamle dager? Nå er det slik at det bare er selve selvbildet, Klimaselvbildet,  som blir blåst opp! Skal si han ypper seg med lite kunnskap, han Solhjell:

SitatMen desillusjonerte dommedagsprofetar er nesten like forureinande for miljødebatten som klimaskeptikarar.

Konkurrerer han med Pål Prestrud?

Støyforurensning

http://morgenbladet.no/samfunn/2011/stoyforurensning

NB! Det mangler .html til slutt i linken for at den skal funke.  ;)

Det er kanskje ikke så rart at Solhjell misliker sannferdigheten til Ole Mathismoen.


I artikkelen har jo Drange noen sannhetens ord:

"– Debattkulturen er ikke god. Det finnes ganske mange aktører med meget god tid. Hovedkritikken synes å komme fra middelaldrende og eldre menn. Overbevisningen er sterk om at de er fortroppen for den endelige sannheten. Da kommer aggresjon og sinne veldig raskt, sier han."

Her beskriver han jo presist klimatroll som dumskalle og klimasirkus. Og Trondhjem, som er bestefar. Slik som James Hansen, som har rundet 70 år. De eldre menn. De sinte menn.


BorisA

Isbjørnalarm i Aftenposten idag, situasjonen urovekkende for isbjørn på Svalbard:

http://www.aftenposten.no/klima/Lite-is-skaper-store-problemer-for-isbjornen-6912630.html

Bra at Aftenposten holder stillingen som MSM-alarmist nr 1.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

jarlgeir

Tydelig at store mengder med klimaforskere på Svalbard skremmer bort isbjørnen fra dens naturlige habitat  :P
It's the sun, stupid!

BorisA

Jepp, der har du forklaringen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.