Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

#525
SitatDen nye Cicero-direktøren forventer personlig hets i klimadebatten.

Nei, tenk det. Er det dette vi kaller "pre-emptive strike"? Om hun skulle være så uheldig å ikke bli utsatt for "personlig hets" (definér, Mauritzen), så har hun i det minste beskylt sine meningsmotstandere for å komme med slikt.

I fotball er det ikke mulig å skyte under mål, men i klimadebatten går det åpenbart fint.

SitatHun sier folk selv kan ta stilling.

– Men klimasystemet er utrolig komplisert, og du skal ha ganske høy innsikt i systemet for å klare å vurdere alle disse artiklene. Jeg misunner ikke dem uten vitenskapelig bakgrunn.

Det er ikke rart hun forventer personhets når hun står for den selv...


Sitat– Jeg kan ikke lekke noe. Men hovedtrekkene står fast, bare med mer underbygging, og syv års forbedrede modeller. Vi får bedre estimater på varmeopptaket i havet og havstigning . Og det blir mer fokus på geo-engineering, sier hun.

Geo-engineering er måter å manipulere klimaet på, alt fra å hindre avskoging, til de mer dramatiske tiltakene som å stoppe sollys ved å lage store speil eller andre strukturer i verdensrommet.

Her bør vi hanke inn Hutrefulken fra VGD i felles kamp mot sinnsyk geo-engineering. Hutre er jo uttalt motstander av geo-enginering, og der bør vi danne felles front med alarmistene mot Cicero.

Ikke sant, Hutre?

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det ser ut som om noen har sørget for at noen gir tomler til de "rette" svarene, så vi får sørge for litt balanse her ;)
Jeg har gjort min jobb.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Den nye CICERO-propagandisten rekker å lyve til oss allerede i dette intervjuet:

Påstanden om at 2035 er en skrivefeil, og a det skulle ha stått 2350 er blank løgn.

The Sunday Mail's David Rose reached Murari Lal, the coordinating lead author of the 2007 IPCC report's chapter on Asia. Lal told Rose that he knew there were no solid data to support the report's claim that Himalayan glaciers – the source of drinking and irrigation water for downstream areas throughout Asia – could dry up by 2035. Said Lal: "We thought that if we can highlight it, it will impact policy makers and politicians and encourage them to take some concrete action." In other words, Rose says, Lal "last night admitted [the scary figure] was included purely to put political pressure on world leaders."

http://www.usnews.com/science/articles/2010/01/25/ipccs-himalayan-glacier-mistake-no-accident

Indiske isbreforskere gir null støtte til IPCC både for 2035 og 2350, det er ingen tegn til vesentlig nedsmeltning før etter neste istid. Flere av breene øker, og det foreligger bare data fra 50 av 9000 isbreer i Himalaya.
It's the sun, stupid!

seoto

Da står vi vel tilbake med tre valg: hun er kunnskapsløs, hun lytter uten å sjekke kilder, eller hun lyver.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det har nå kommet et innlegg fra Odd W. Andersen på Mauritzen-artikkelen. Dette er en kar med stor kunnskap som ser ut for å ha kjempet mot mye av galskapen i lang tid!

http://home.broadpark.no/~oddwalte/

Drøyt halvveis nede på siden finnes masse artikler om vindmøller.

Denne mannen har nedlagt et enormt arbeid! Mye interessant å finne her.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#530
Sitat fra: seoto på juli 01, 2012, 11:24:10 AM
Det har nå kommet et innlegg fra Odd W. Andersen på Mauritzen-artikkelen. Dette er en kar med stor kunnskap som ser ut for å ha kjempet mot mye av galskapen i lang tid!

http://home.broadpark.no/~oddwalte/

Drøyt halvveis nede på siden finnes masse artikler om vindmøller.

Denne mannen har nedlagt et enormt arbeid! Mye interessant å finne her.

Virkelig!

Han har også et fagområde som grenser opp mot mitt. Han har til og med en omtale av en av mine beste forelesere fra NTH sine tanker om vindmøller: Kolbein Bells tanker.

Enig med Andersen her, selv om Bell er den store klippen innenfor sitt fagområde (og som pussig nok skrev en diger lærebok i databasert konstruksjonsteknikk med elementmetoden i kaligrafisk håndskrift!)

Andersen har virkelig mye fornuftig å si, og han sier det (legg også merke til kommentaren under):
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg tror ikke Aftenposten setter særlig pris på sannhet.
Går de i sine gamle spor fra krigens dager?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juli 01, 2012, 12:38:51 PM
Jeg tror ikke Aftenposten setter særlig pris på sannhet.
Går de i sine gamle spor fra krigens dager?

Jeg har den leie uvanen å skru på NrK radio om morgenen i helgene. Idag fikk jeg høre en av Aftenpostens redaktører (tror det var Ole Erik Almlid, men det kan hende jeg tar feil) erklære seg selv som "ytringsfrihetsfundamentalist". Jeg har i epost-korrespondanse med samme Almlid fått erfare hva det vil si, noe som seinere resulterte i Debattens Fugl Føniks.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sannheten om seg selv er den som er vanskeligst å finne - så jeg antar at Almlid fortsatt leter ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juli 01, 2012, 11:05:14 AM
Da står vi vel tilbake med tre valg: hun er kunnskapsløs, hun lytter uten å sjekke kilder, eller hun lyver.

Da Mauritzen bedriver politikk, kan vi anta at alle de tre punktene er av ytterste nødvendighet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Klimavrøvlet fortsetter i Aftenposten:

Nå kaster også Statens institutt for forbruksforskning seg inn i klimadebatten med følgende kronikki Aftenposten:
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Ma-gjore-mer-hjemme-6933502.html

Vi får se om det reageres på min lille kommentar:

Klimagalskapen fortsetter i det uendelige, til tross for at den globale oppvarmingen stanset etter 1998, og til tross for at det ikke finnes fnugg av bevis for at mere CO2 i atmosfæren forårsaker vesentlig oppvarming. http://www.climate4you.com/

Den armeen av sjarlataner som enten har en økonomisk egeninteresse i å berike seg selv på meningsløse klimatiltak, eller som lyver til oss om klimaet, eller selv har blitt løyet til, turer frem uten mål og mening akkurat som en flokk lemen. http://e24.no/kommentarer/spal...

Siden det er dokumentert at jordens planteliv har utviklet seg i en tid med 10 ganger så mye CO2 i luften, så befinner det samme plantelivet seg i dag i en konstant hungersnød. Mere CO2 gir oss vesentlig større avlinger av ris, korn og grønnsaker, noe som gjør at hundrevis av mennesker ikke lenger sulter.

Siden det i år igjen er klima-lemenår, løper flokken av hjernevaskede forståsegpåere forhåpentligvis over klippekanten i jakten på 2-gradersmålet, helt uavfektet av at det ligger an til stabile eller synkende globale temperaturer de neste 30 årene. Her fra Sverige: http://notrickszone.com/2012/0...

Til deres forsvar kan det innvendes at lemen aldri har vist særlig evne til å telle solflekker. At den samme lemenflokken heller ikke behersker andre regneferdigheter eller elementær klimakunnskap kan man se ved å svare på noen enkle klimaspørsmål her:
http://quiz.start.no/130115

Hvis du har færre enn 7 rette har du muligens nytte av et voksenopplæringskurs i klima?
It's the sun, stupid!

Amatør1

Jeg tok Quiz'en igjen og fikk 13/13  ;)


Fra en av kommentarene til Aftenposten-artikkelen

Sitatirwest

Holy cow, after spending some time reading the SIFO website, I sincerely hope the next government abolishes this bureaucracy as soon as possible as it is hard to find more useless and nonsensical information anywhere.
As for climate research, why lower the standard of living for Norwegian citizens through increased regulations, fees and more taxes all based on unproven and unfounded so-called science.  Nothing will stagnate progress in Norway more than increased limitations on personal freedom, individual rights and the development of the marketplace which is where innovations come from, not from the top.
To the Norwegian government; Stop...

irwest har et godt poeng. Det eneste han trenger å gjøre er å la årsak og virkning bytte plass, så blir det hele mer forståelig og mer uakseptabelt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: BaseBallStick på juli 01, 2012, 09:48:36 AM

Sitat– Bevisene for menneskeskapte klimaendringer er så overbevisende at jeg ikke er i tvil

http://www.tu.no/miljo/2012/06/30/-bevisene-for-menneskeskapte-klimaendringer-er-sa-overbevisende-at-jeg-ikke-er-i-tvil

Det var vel en av forutsetningene for jobben?

Hjemkommet fra litt ferie, den linken har jeg først sett nå i dag, BaseBallStick. Takk for belysningen.

"If you can't beat them, join them." Det har jo CM muligheten til.  ;)  Hun bør inviteres til debatt om det vitenskapelige grunnlaget for det hun tror på. Det kan bidra til å løsrive henne fra tvangstankene om fremtidig hets, som ingen har presentert. Vi får se hva en kan få til, må bare ha unna litt om klimakvotene og animasjonen, BaseBallStick.

Noen ganger er agnene så store og fristende at en må på kroken.   8)

BaseBallStick

ebye,

Jeg er ikke artikulert nok til å besinne meg overfor folk som lyver meg rett i fjeset.

Men jeg har stor tro på at det finnes folk på forumet som mer enn gjerne tar oppgaven.

;)
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

ebye

Sitat fra: BaseBallStick på juli 10, 2012, 12:07:21 PM
ebye,

Jeg er ikke artikulert nok til å besinne meg overfor folk som lyver meg rett i fjeset.

Men jeg har stor tro på at det finnes folk på forumet som mer enn gjerne tar oppgaven.

;)

8) Hi, hi, det skulle ikke forundre meg nei!   ;)

En mulig strategi:

CM forventer personlig hetsing! Hva så når det uteblir?
CM vil ha vitenskapelig debatt. Hva så når hun får det?
CM "står for" kompetanse. Hva så når den må/kan brukes til å dokumentere det hun er sikker på?

Hvis løgndetektoren slår ut da, ja så har toget gått! Og den perrongen blir nok mer og mer utrivelig.   8)