Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

ConTrari

Dette er en perle:

"Foreløpig har klima­modellene med den naturlige variabiliteten, men ikke til rett tidspunkt."

HERREGUD!

Bebben

Mens Hansen benytter sommerværet i USA som begrunnelse for sin aktivisme, prøver klimaforskerne å bruke det dårlige norske sommerværet på tilsvarende vis. I Aftenbladet kan vi lese at

SitatDe neste 100 årene blir det 30 prosent mer regn og to til tre ganger oftere regn. Høsten vil vare lenger og våren kommer tidligere.

Sitat- I sommer har vi definitivt fått en smakebit på sommerværet vi får mer av i framtida, sier klimadirektør hos Cicero, Cecilie Mauritzen, for tida på ferie i en regnvått sommernorge.

SitatKlimaforskernes teori om at mer nedbør skyldes menneskeskapt påvirkning, styrkes at statistikken som viser at nedbøren har økt etter den industrielle revolusjonen siden slutten av 1700-tallet.

SitatDe neste 100 årene vil dette skje oftere, viser klimamodellene:

SitatI Norge blir det våtere og mildere.

- Særlig Vestlandet, men også osloområdet, vil få mye mer regn i framtida, fastslår klimadirektøren.

Mine uthevinger.

Vi kan altså fastslå at all usikkerhet i klimaforskningen nå er ryddet av veien, slik at det ikke lenger er nødvendig å ta de sedvanlige vitenskapelige forbehold, og at forskerne er blitt orakler som kan se langt inn i fremtiden.

Hvor mye regn som kommer neste tirsdag, kan de imidlertid ikke fortelle oss, og dette irriterer meg litt, ettersom jeg bruker værvarslet til å planlegge mine fisketurer.

/sarc off
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Og flomvarselet akkurat i går var jo nokså nær. Det er da vel ikke så stor forskjell på 5-årsflom og 50-årsflom?   8)

Bebben

Lite aktivitet her i dag, så jeg vil bare minne om modellens iboende sirkelargument:

Bjerknessenteret har nå bevist at modellen modellerer dagens nedbør i Norge med mindre regn enn det modellen modellerer for de neste 100 år.

Dette er herved bevist og fastslått. Modellen har modellert, og det er umoralsk å tvile modellere alternativt.
8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Ny skremselspropagandaartikkel i Aftenposten i dag, med JAMES HANSEN! som sannhetsvitne:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på august 09, 2012, 08:13:38 AM
Ny skremselspropagandaartikkel i Aftenposten i dag, med JAMES HANSEN! som sannhetsvitne:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/

Jeg sendte journalisten en link til denne siden:
http://wattsupwiththat.com/2012/08/08/dear-noaa-and-seth-which-1930s-were-you-referring-to-when-you-say-july-is-the-record-warmest/#more-68843

Men jeg tviler på at han forstår hva han leser, eller rettere: jeg tviler på at han ønsker å forstå hva han leser ;)

I mange år har dette spørsmålet blitt stilt: Hvorfor øker politikerforakten?
Hvorfor er det ingen som spør: Hvorfor øker journalistforakten? Kanskje fordi journalistene velger hva de vil skrive?
Hva blir neste spørsmål? Hvor har det blitt av tilliten til politiet som samfunnsbeskytter? Hva med rettsvesenet? Hva med barnevernet? Osv. Det eneste som ser ut for å ha blitt bedre for brukerne, må være fengselssystemet. Så kanskje fengselssystemet kan rette opp skadene påført barn av barnevernet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på august 09, 2012, 09:56:49 AM
Sitat fra: BorisA på august 09, 2012, 08:13:38 AM
Ny skremselspropagandaartikkel i Aftenposten i dag, med JAMES HANSEN! som sannhetsvitne:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/

Jeg sendte journalisten en link til denne siden:
http://wattsupwiththat.com/2012/08/08/dear-noaa-and-seth-which-1930s-were-you-referring-to-when-you-say-july-is-the-record-warmest/#more-68843

Men jeg tviler på at han forstår hva han leser, eller rettere: jeg tviler på at han ønsker å forstå hva han leser ;)

I mange år har dette spørsmålet blitt stilt: Hvorfor øker politikerforakten?
Hvorfor er det ingen som spør: Hvorfor øker journalistforakten? Kanskje fordi journalistene velger hva de vil skrive?
Hva blir neste spørsmål? Hvor har det blitt av tilliten til politiet som samfunnsbeskytter? Hva med rettsvesenet? Hva med barnevernet? Osv. Det eneste som ser ut for å ha blitt bedre for brukerne, må være fengselssystemet. Så kanskje fengselssystemet kan rette opp skadene påført barn av barnevernet?
Et flott initiativ av deg uansett. Journalister trenger å bli minnet på saker og ting, og det er viktig å få de til å skjønne at det fins oppegående mennesker med kunnskaper som ikke lar seg lure av idiotiske og alarmistiske artikler.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

James Hansen også på Document.no!
Jeg slenger av og til innom på denne nettsiden, det er ok å få en litt annen vinkling på forskjellige ting enn den PK MSN!
Nå også om klima her.
Det er mange kommentarer som imøtegår skribenten Hans Rustad om Hansens kredibilitet, det er bra!

http://www.document.no/2012/08/klimaet-verre-enn-antatt/

seoto

Sitat fra: bøvelen på august 09, 2012, 12:01:01 PM
James Hansen også på Document.no!
Jeg slenger av og til innom på denne nettsiden, det er ok å få en litt annen vinkling på forskjellige ting enn den PK MSN!
Nå også om klima her.
Det er mange kommentarer som imøtegår skribenten Hans Rustad om Hansens kredibilitet, det er bra!

http://www.document.no/2012/08/klimaet-verre-enn-antatt/

Jeg har en oppfatning av at dansker flest (som f.eks. Hans Rustad) er enda mer klimahjernevasket enn hva nordmenn flest er.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

#579
Sitat fra: seoto på august 09, 2012, 12:57:51 PM
Sitat fra: bøvelen på august 09, 2012, 12:01:01 PM
James Hansen også på Document.no!
Jeg slenger av og til innom på denne nettsiden, det er ok å få en litt annen vinkling på forskjellige ting enn den PK MSN!
Nå også om klima her.
Det er mange kommentarer som imøtegår skribenten Hans Rustad om Hansens kredibilitet, det er bra!

http://www.document.no/2012/08/klimaet-verre-enn-antatt/

Jeg har en oppfatning av at dansker flest (som f.eks. Hans Rustad) er enda mer klimahjernevasket enn hva nordmenn flest er.

Hans Rustad er norsk  8), og jeg oppfatter ham ikke som noen alarmist.
Her er link til den danske artikkelen:

http://jyllands-posten.dk/nyviden/article4800393.ece

seoto

SitatHans Rustad er norsk  8), og jeg oppfatter ham ikke som noen alarmist.

Beklager, jeg leste bare raskt noe av svadaen og registrerte at det var på dansk. Men dersom han ikke er alarmist, hva er det da han ønsker med denne kopierte artikkelen uten å komme med kommentarer selv?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på august 09, 2012, 16:51:34 PM
SitatHans Rustad er norsk  8), og jeg oppfatter ham ikke som noen alarmist.

Beklager, jeg leste bare raskt noe av svadaen og registrerte at det var på dansk. Men dersom han ikke er alarmist, hva er det da han ønsker med denne kopierte artikkelen uten å komme med kommentarer selv?

Litt vanskelig å si, men jeg oppfatter det som ironisk, altså at han siterer Hansen for å vise hvor håpløse hans dommedagsprofetier er. Det er iallfall  mitt inntrykk, men når det ikke er noen egne utsagn fra Rustad, blir det noe ambivalent, ja.

seoto

Sitat fra: ConTrari på august 09, 2012, 20:04:33 PM
Sitat fra: seoto på august 09, 2012, 16:51:34 PM
SitatHans Rustad er norsk  8), og jeg oppfatter ham ikke som noen alarmist.

Beklager, jeg leste bare raskt noe av svadaen og registrerte at det var på dansk. Men dersom han ikke er alarmist, hva er det da han ønsker med denne kopierte artikkelen uten å komme med kommentarer selv?

Litt vanskelig å si, men jeg oppfatter det som ironisk, altså at han siterer Hansen for å vise hvor håpløse hans dommedagsprofetier er. Det er iallfall  mitt inntrykk, men når det ikke er noen egne utsagn fra Rustad, blir det noe ambivalent, ja.

Det kan sannelig være vanskelig å vite hensikten med denne artikkelen, eller rettere sagt kopien av en artikkel. Jeg har sjelden vært på document.no, så jeg kjenner ikke noe til Rustad fra tidligere. Hele området får meg til å tenke litt på kristensionister, og det er ikke noe for meg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 09, 2012, 09:56:49 AM
Hvorfor er det ingen som spør: Hvorfor øker journalistforakten? Kanskje fordi journalistene velger hva de vil skrive?

Fordi journalistene ikke er kritiske overfor politikerne på vegne av folket, men kritiske overfor folket på vegne av politikerne.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Flashback fra årets nyttårstale med Jens, kommentert av undertegnede, der Jens omtaler de totalitære som "får snakke uimotsagt i mørke kroker":

Sitat fra: Amatør1 på januar 02, 2012, 00:15:22 AM
SitatInternett på sitt verste er når totalitære forførere får snakke uimotsagt i mørke kroker på nettet. Dette må vi møte med fasthet.

Vi skal drive dem ut med kunnskapens lys.

I Juli snakket du om "mer åpenhet, mer demokrati", da ble AD nedlagt samtidig. Nå er det kanskje oss du tenker på, vi må ikke få snakke, selv ikke her i vår egen "mørke krok" (som ikke er spesielt mørk)? Litt mer totalitær har du blitt i år, Jens.

"Kunnskapens lys", det er noe religiøst over det der.

SitatIkke for å sensurere meninger eller kvele debattene.

Nei, hvem kunne troe noe slikt, Jens...

Rødgrønn regjering satser mer på hemmelighold
Regjeringens bruk av interne regjeringsnotater, R-notater, har økt kraftig under det rødgrønne styret.

"- Vi har fått en helt ny type saksbehandling under de senere samarbeidsregjeringene, og spesielt med de rødgrønne. Saksbehandlingen går så å si under jorden, sier seniorrådgiver Margaret Hagevik i Difi til Aftenposten.

Regjeringen ønsker ikke å opplyse hvor mange slike notater regjeringen skriver.
"





Det er én lærdom som er mer åpenbar enn noe når en ser dette. Den sannheten, åpenheten og demokratiet som Jens forfekter er som hentet ut ifra Sannhetsministeriet, og det han sier må forstås som en anvendelse av Newspeak, der utsagn oftest formidler det motsatte av ordenes opprinnelige definisjon.

Åpenhet = hemmelighold
demokrati = totalitær intoleranse
Sannhet = løgn

På mange måter kan vi si at klimapolitikken representerer det ultimate 2+2=5-dogmet, som fastslår maktens arroganse ved å erklære en matematisk usannhet som ufravikelig.

"The phrase "two plus two equals five" ("2 + 2 = 5") is a slogan used in George Orwell's Nineteen Eighty-Four[1] as an example of an obviously false dogma one must believe, similar to other obviously false slogans by the Party in the novel. It is contrasted with the phrase "two plus two makes four", the obvious—but politically inexpedient—truth. Orwell's protagonist, Winston Smith, uses the phrase to wonder if the State might declare "two plus two equals five" as a fact; he ponders whether, if everybody believes it, does that make it true? The Inner Party interrogator of thought-criminals, O'Brien, says of the mathematically false statement that control over physical reality is unimportant; so long as one controls their own perceptions to what the Party wills, then any corporeal act is possible, in accordance with the principles of doublethink ("Sometimes they are five. Sometimes they are three. Sometimes they are all of them at once")."

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to