Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

ebye

Jeg tenkte mest på aktiv forskning, om det noensinne er gjort?

Kanskje før 1970?   8)

BorisA

"Regn med mer regn" skriver Aftenposten i dag, og kommer med litt mer AGW-propaganda.
http://www.osloby.no/nyheter/Regn-med-mer-regn-6973532.html
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Montro hvordan neste sommer blir? Kanskje en solid tørkesommer? I så fall vil det helt sikkert skyldes AGW.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Den kombinerte, ultimate klimahistorien kom i går. Dagsrevyen, nrk1, hadde reportasjer om tørke og flom. Og det snakkes om alt som generelt må gjøres av tiltak for å tilpasse seg. Det snakkes om klimaendringer - "menneskeskapt" blir ikke nevnt. Det er heller ikke nødvendig, de uinvidde har jo ikke hørt om noe annet enn "de humane endringene".   ;) 

Og ingen spurte om begge deler kunne ha samme årsak. Det er nok for kravstort.   8)

ConTrari

Sitat fra: seoto på august 27, 2012, 10:47:39 AM
Montro hvordan neste sommer blir? Kanskje en solid tørkesommer? I så fall vil det helt sikkert skyldes AGW.

Ekstremtørkeregn med rekordkald lokal global oppvarming.

Helgardering koster flesk,  men pytt, klimaforskerne har flere sugerør enn McDonald.

Og hvis spådommene ikke stemmer, mer penger til forskningen!

BaseBallStick

Sitat
Et av Islands mest berømte bredekkede fjell viser nå sin høyeste tind for første gang på flere tusen år. Et klart politisk varsku, mener vulkanolog Haraldur Sigurdsson.

Professor Sigurdsson er ikke et øyeblikk i tvil om at det er menneskeskapt global oppvarming som er årsaken til den sterke snøsmeltingen på den symboltunge breen.

- De siste 200 årene er det CO2-utslippene som har vært drivkraften i oppvarmingen, sier han.

http://www.dagbladet.no/2012/08/29/nyheter/utenriks/island/isbre/23169782/

Jeg må medgi at jeg blir litt matt når jeg leser slikt. Ikke nødvendigvis av de samme årsakene som alarmistene, men likevel.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på august 29, 2012, 18:41:50 PM
Jeg må medgi at jeg blir litt matt når jeg leser slikt. Ikke nødvendigvis av de samme årsakene som alarmistene, men likevel.

Det er meningen at du skal bli matt. Propagandaens vesen er ikke å overbevise, men å kvele enhver motstand. Propagandistene gir ikke fem flate øre for ditt syn, det vesentligste for dem er at du holder munn, og hvis det er fordi du er utmattet, så har de oppnådd hensikten på én av mange mulige måter.

Derfor holder vi ikke munn. Ikke på vilkår. Sannheten skal frem, og svindlere skal straffes etter loven.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på august 29, 2012, 18:58:01 PM
Sitat fra: BaseBallStick på august 29, 2012, 18:41:50 PM
Jeg må medgi at jeg blir litt matt når jeg leser slikt. Ikke nødvendigvis av de samme årsakene som alarmistene, men likevel.

Det er meningen at du skal bli matt. Propagandaens vesen er ikke å overbevise, men å kvele enhver motstand. Propagandistene gir ikke fem flate øre for ditt syn, det vesentligste for dem er at du holder munn, og hvis det er fordi du er utmattet, så har de oppnådd hensikten på én av mange mulige måter.

Derfor holder vi ikke munn. Ikke på vilkår. Sannheten skal frem, og svindlere skal straffes etter loven.

Du har så rett, og dette tror jeg var ord jeg trengte å lese nå, Amatør1 :) Jeg har følt meg totalt utmattet en periode. Kanskje dette var det jeg trengte for å komme i gang igjen? Takk  ;D


PS. Ved et uhell dobbelt-postet du, og jeg har slettet det ene innlegget.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 29, 2012, 19:53:39 PM
Du har så rett, og dette tror jeg var ord jeg trengte å lese nå, Amatør1 :) Jeg har følt meg totalt utmattet en periode. Kanskje dette var det jeg trengte for å komme i gang igjen? Takk  ;D

Takk selv  ;) Det går opp og ned med oss alle, men noen ganger føler jeg for å si ifra....

Sitat fra: seoto på august 29, 2012, 19:53:39 PM
PS. Ved et uhell dobbelt-postet du, og jeg har slettet det ene innlegget.

Takk for at du ryddet opp. Det hang seg her, og jeg var overbevist om at første forsøk ikke hadde kommet fram, men der tok jeg feil.  :o
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BaseBallStick

SitatTidligere værdame Siri Kalvig (41) ble et kjent norsk ansikt etter at hun for første gang meldte været på TV2 for 20 år siden.

Det ikke alle vet er at 41-åringen er svært interessert i utenomjordisk liv og har blant annet vært medlem i Stavanger UFO-forening og Norsk Parapsykologisk Selskap.

Aller helst ønsker hun kontakt med romvesener.

http://www.seher.no/901305/siri-kalvig-venter-paa-at-romvesener-tar-kontakt

Dette forklarer jo en hel del...
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på august 29, 2012, 18:41:50 PM

http://www.dagbladet.no/2012/08/29/nyheter/utenriks/island/isbre/23169782/

Jeg må medgi at jeg blir litt matt når jeg leser slikt. Ikke nødvendigvis av de samme årsakene som alarmistene, men likevel.

Det var noen som lurte på hva årsaken til at det plutselig er en flom av ekstremalarmisme i MSM for tiden. Det er da ikke noe klimamøte som pågår?

Saken er at det er nettopp det det er. Dette mønsteret vi ser er nøyaktig den samme gamle plata vi har sett så mange ganger før. Propagandistene er velorganisert og har startet en ny kampanje for å sikre inntektene sine fra det offentlige (enten direkte eller ved at det blir forbudt å ikke betale dem), selvsagt.

Hvor er møtet? I Korea. Det er et forberedende møte foran COP18 i Qatar i Desember. Det virker som om det er endel hemmelighold om selve møte, for det er ikke så enkelt å finne konkret informasjon. Hvis du Googler "forberedende Korea COP18", så finner du mange linker
https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=forberedende++Korea+cop18

... og øverste link viser følgende setning fra Bellona sine websider
"30. nov 2011 – Enigheten går ut på at COP 18 vil finne sted i Qatar. Sør-Korea vil arrangerer et forberedende møte høsten 2012. "

Men når du klikker på linken får du "503 Service Unavailable". Samme gjelder alle de andre linkene jeg har forøkt.

Uansett er poenget at det foregår en politisk kampanje i MSM rettet mot minstre (møtet i Korea er på ministernivå) for å legge press på dem. Det er derfor vi ser oppblomstringen av alarmisme nå.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BaseBallStick

Sitat fra: Amatør1 på august 30, 2012, 08:31:09 AM
Det var noen som lurte på hva årsaken til at det plutselig er en flom av ekstremalarmisme i MSM for tiden. Det er da ikke noe klimamøte som pågår?

Det var nok meg som ikke skjønte hvorfor svadagjødsling eskalerte så hinsides i disse dager.

Men jeg forstår det nå... Takk for forklaringen.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

ebye

Sitat fra: Amatør1 på august 30, 2012, 08:31:09 AM
Sitat fra: BaseBallStick på august 29, 2012, 18:41:50 PM

http://www.dagbladet.no/2012/08/29/nyheter/utenriks/island/isbre/23169782/

Jeg må medgi at jeg blir litt matt når jeg leser slikt. Ikke nødvendigvis av de samme årsakene som alarmistene, men likevel.

Det var noen som lurte på hva årsaken til at det plutselig er en flom av ekstremalarmisme i MSM for tiden. Det er da ikke noe klimamøte som pågår?

Saken er at det er nettopp det det er. Dette mønsteret vi ser er nøyaktig den samme gamle plata vi har sett så mange ganger før. Propagandistene er velorganisert og har startet en ny kampanje for å sikre inntektene sine fra det offentlige (enten direkte eller ved at det blir forbudt å ikke betale dem), selvsagt.

Hvor er møtet? I Korea. Det er et forberedende møte foran COP18 i Qatar i Desember. Det virker som om det er endel hemmelighold om selve møte, for det er ikke så enkelt å finne konkret informasjon. Hvis du Googler "forberedende Korea COP18", så finner du mange linker
https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=forberedende++Korea+cop18

... og øverste link viser følgende setning fra Bellona sine websider
"30. nov 2011 – Enigheten går ut på at COP 18 vil finne sted i Qatar. Sør-Korea vil arrangerer et forberedende møte høsten 2012. "

Men når du klikker på linken får du "503 Service Unavailable". Samme gjelder alle de andre linkene jeg har forøkt.

Uansett er poenget at det foregår en politisk kampanje i MSM rettet mot minstre (møtet i Korea er på ministernivå) for å legge press på dem. Det er derfor vi ser oppblomstringen av alarmisme nå.

Her det noe som ikke stemmer helt. På nrk p2, Nyhetsmorgen i dag, kl 06.30 hørte jeg intervju med en fra Naturvernforbundet, ca. kl. 07.10, eller noen minutter senere. Han var på et COP18-forberedende møte i Bangkok, akkurat nå. Fikk ikke spilt det av på nytt, fra nrk p2, kanskje det ikke er lagt på nett ennå?

To av de viktige momentene som ble nevnt var:

- Kyotoavtalen må sikres og fortsettes
- Konkrete planer må utarbeides, med forpliktelser for CO2-kutt innen 2020

Intet nytt under solen nei. Så, ser vi på kalenderen, kan vi vente ULV-invasjon i august/september (forberedende møte), i oktober/november (før COP) og i desember (under og etter COP).

Nå kan det virke som om ULVE-aktørene har tatt lærdom av fiaskoen under COP16 - København. Da ble det ropt veldig høyt om ULV, uten at noen "dyr" ble observert. COP17 i Durban var vel så lite vellykket at det nærmest var taust etterpå. Nå vil sikkert ULV inngå i ordlisten før COP18, en form for føre-var retorikk.

På samme måte som vi kan vente en ULV-invasjon, er det sikkert mulig å skrive sluttdokuementet på forhånd, slik hele dette klimasirkuset har for vane.   8)



BorisA

Det foregår også en frenetisk aktivitet på VGD fra alarmistgjengen for tiden.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: ebye på august 30, 2012, 09:45:19 AM

Her det noe som ikke stemmer helt. På nrk p2, Nyhetsmorgen i dag, kl 06.30 hørte jeg intervju med en fra Naturvernforbundet, ca. kl. 07.10, eller noen minutter senere. Han var på et COP18-forberedende møte i Bangkok, akkurat nå. Fikk ikke spilt det av på nytt, fra nrk p2, kanskje det ikke er lagt på nett ennå?

To av de viktige momentene som ble nevnt var:

- Kyotoavtalen må sikres og fortsettes
- Konkrete planer må utarbeides, med forpliktelser for CO2-kutt innen 2020

Intet nytt under solen nei. Så, ser vi på kalenderen, kan vi vente ULV-invasjon i august/september (forberedende møte), i oktober/november (før COP) og i desember (under og etter COP).

Nå kan det virke som om ULVE-aktørene har tatt lærdom av fiaskoen under COP16 - København. Da ble det ropt veldig høyt om ULV, uten at noen "dyr" ble observert. COP17 i Durban var vel så lite vellykket at det nærmest var taust etterpå. Nå vil sikkert ULV inngå i ordlisten før COP18, en form for føre-var retorikk.

På samme måte som vi kan vente en ULV-invasjon, er det sikkert mulig å skrive sluttdokuementet på forhånd, slik hele dette klimasirkuset har for vane.   8)

Køben var vel COP 15? Og så kom Cancun, så vidt jeg husker.