Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

#645
Sitat fra: Amatør1 på august 30, 2012, 08:31:09 AM

Det var noen som lurte på hva årsaken til at det plutselig er en flom av ekstremalarmisme i MSM for tiden. Det er da ikke noe klimamøte som pågår?

Saken er at det er nettopp det det er. Dette mønsteret vi ser er nøyaktig den samme gamle plata vi har sett så mange ganger før. Propagandistene er velorganisert og har startet en ny kampanje for å sikre inntektene sine fra det offentlige (enten direkte eller ved at det blir forbudt å ikke betale dem), selvsagt.

Hvor er møtet? I Korea. Det er et forberedende møte foran COP18 i Qatar i Desember. Det virker som om det er endel hemmelighold om selve møte, for det er ikke så enkelt å finne konkret informasjon. Hvis du Googler "forberedende Korea COP18", så finner du mange linker
https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=forberedende++Korea+cop18

... og øverste link viser følgende setning fra Bellona sine websider
"30. nov 2011 – Enigheten går ut på at COP 18 vil finne sted i Qatar. Sør-Korea vil arrangerer et forberedende møte høsten 2012. "

Men når du klikker på linken får du "503 Service Unavailable". Samme gjelder alle de andre linkene jeg har forøkt.

Uansett er poenget at det foregår en politisk kampanje i MSM rettet mot minstre (møtet i Korea er på ministernivå) for å legge press på dem. Det er derfor vi ser oppblomstringen av alarmisme nå.

Bangkok Climate Change Conference - August 2012

Kan det være dette møtet? Det startet i dag, og avsluttes 5. september. De hadde et møte i Sør-Korea før Durbanmøtet.

Korrigert: Hadde lagt inn feil link.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Til ConTrari: Riktig, Køben var COP15

Til seoto: Det er nok det møtet de diskuterte på nrk p2.

Det blir vel fort noen tusen deltagere på slike resultatløse møter. Møtet prøver å leve som de sier. Kun få eks. av møtdokumentene vil være tilgjengelig, så folket oppfordres til å downloade dok fra web-siden. Skulle vært interessant å få vite totalt antall kg papir i en slik sammenheng.   8)

jarlgeir

Siden denne dama reiste land og strand rundt og indoktrinerte norske skolelever med "klimaklok" foredraget hennes på oppdrag fra diverse SV-ministre, så hører dette hjemme her.

Alltid hyggelig å få vite mere om det vitenskapelige ståstedet til klimalarmistene, men dette slår vel det meste?

For SV må vel dette være en god deal for kompetansehevningen i skoleverket, her har de fått solgt inn både Ufologi og kornsirkler sammen med klimabudskapet :p

http://www.seher.no/901305/siri-kalvig-venter-paa-at-romvesener-tar-kontakt
It's the sun, stupid!

Bebben

Hehe, Siri Kalvig er betalt av oljeindustrien.

SitatKalvig er for tiden bosatt i Paris med mann og tre døtre. Ektemannen Kjell Erik Østdahl leder oljeserviceselskapet Schlumbergers internasjonale operasjoner der.

Sitat- Norge har et stort dilemma. Vi tjener vanvittig gode penger på olje, og vi har gjort nye store funn i Nordsjøen. Plutselig er Stavanger i en ny oljeæra. Og jeg sitter jo midt i det. Min mann jobber i Schlumberger og flyr jo verden rundt. Vi tenker mye på det. Jeg med en høy miljøfane samtidig som vi tjener gode penger på olje og gass. StormGeo som jeg er ansatt i har jo også oljekunder som vi tjener gode penger på.

...og nå forsvarer hun oljeutvinningen:

Sitat- Samtidig så må vi være realister. Det er ikke bare å skru igjen oljekranene. Da får ikke verden energien den trenger. Det går an å snu problemstillingen på hodet - og den kan også jeg se - og si at vi har et ansvar for å levere ren olje og gass fra Nordsjøen. Det er mindre forurensende enn kull.

Olje er fæle greier, men det er kjekt å ha den. :)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: ConTrari på august 30, 2012, 10:32:42 AM
Køben var vel COP 15? Og så kom Cancun, så vidt jeg husker.

Her er en oversikt over de forskjellige COP-møtene:

Conferences of the Parties (COP)

1995: COP 1, The Berlin Mandate
1996: COP 2, Geneva, Switzerland
1997: COP 3, The Kyoto Protocol on Climate Change
1998: COP 4, Buenos Aires, Argentina
1999: COP 5, Bonn, Germany
2000: COP 6, The Hague, Netherlands
2001: COP 6, Bonn, Germany
2001: COP 7, Marrakech, Morocco
2002: COP 8, New Delhi, India
2003: COP 9, Milan, Italy
2004: COP 10, Buenos Aires, Argentina
2005: COP 11/MOP 1, Montreal, Canada
2006: COP 12/MOP 2, Nairobi, Kenya
2007: COP 13/MOP 3, Bali, Indonesia
2008: COP 14/MOP 4, Poznań, Poland
2009: COP 15/MOP 5, Copenhagen, Denmark
2010: COP 16/MOP 6, Cancún, Mexico
2011: COP 17/MOP 7, Durban, South Africa
2012: COP 18/MOP 8, Doha, Qatar

I tilfelle flere enn meg lurer på hva MOP betyr, så betyr det altså "Meetings of Parties of the Kyoto Protocol".



Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: seoto på august 30, 2012, 10:34:48 AM

Bangkok Climate Change Conference - August 2012

Kan det være dette møtet? Det startet i dag, og avsluttes 5. september. De hadde et møte i Sør-Korea før Durbanmøtet.

Korrigert: Hadde lagt inn feil link.

Her er pressemeldingen fra Bangkok Climate Change Conference.

Der skrives det bl.a.:
Sitat
"Governments have promised to cut greenhouse gas emissions and help the poor and vulnerable adapt to climate change. They know they must implement these promises fully, raise their efforts before 2020 and redouble those efforts again after 2020," said Christiana Figueres, Executive Secretary of the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC).
"Soon, in Doha, they must show implementation and set the pace towards adopting a new, universal climate agreement by 2015. The next three years are set to drive the next two decades of the international response to climate change," she said.

Så presset er på plass ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Er det et sted i verden der ingen har merket noen klimaendringer, så må det vel være Bangkok. Der er det konstant 33C eller så, og slik har det vel "alltid" vært.

Dere har nok rett dere som nevner Bangkokmøtet, jeg registrete også noe slikt fra NrK når jeg tenker meg om.

Presset er på plass. Tipper de føler de har dårlig tid før USA-valget.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Reparatøren på august 30, 2012, 19:06:21 PM
Amatør1, du sier :Presset er på plass. Men hvorfor registrer jeg da en AGW menighet i en defensiv, resignerende forsvars possisjon, der de faglige fremstøtene har byttet, i økende grad, plass med person angrep, og defensivt, inntetsigende vasprat? På sentralt hold kjører de på med dette presset, kan det se ut som, utad, men hirden ser ut til å ha mistet futten! ??? Det er noe jeg ikke får til å stemme her? Gang etter gang uttalelser som klart viser at de, AGWerne føler seg på vikende front, og skeptikkerne er fremadstormende, dog selvfølgelig på falskt, og feilaktig grunnlag, etter deres mening! Eller er det jeg som har holdt på for lenge, og innbiller meg et seirens  Fata Morgana?

Hmm..ja, jeg er enig. Mye skrik og lite ull. Mye resirkulering av gamle skrekkvisjoner, men stemningen virker noe laber, og som du skriver, de ser ut til å ha mistet futten.

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på august 30, 2012, 19:06:21 PM
Amatør1, du sier :Presset er på plass. Men hvorfor registrer jeg da en AGW menighet i en defensiv, resignerende forsvars possisjon, der de faglige fremstøtene har byttet, i økende grad, plass med person angrep, og defensivt, inntetsigende vasprat? På sentralt hold kjører de på med dette presset, kan det se ut som, utad, men hirden ser ut til å ha mistet futten! ??? Det er noe jeg ikke får til å stemme her? Gang etter gang uttalelser som klart viser at de, AGWerne føler seg på vikende front, og skeptikkerne er fremadstormende, dog selvfølgelig på falskt, og feilaktig grunnlag, etter deres mening! Eller er det jeg som har holdt på for lenge, og innbiller meg et seirens  Fata Morgana?

Enig i det, Reparatøren. Presset er på plass i form av organisert aktivitet i MSM, men det er som du sier svakere og mindre effektivt, færre tror på propagandaen.

Men ta ingen seire på forskudd. En kjøter er farligst når den er presset opp i et hjørne.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sommeren kommer ikke til Svalbard:

http://www.aftenposten.no/vaer/Det-blir-trolig-ingen-sommer-pa-Svalbard-i-ar-6979536.html

Utdrag:
Svalbardveteran Amundsen mener noe er galt med klimaet. Samtidig som champagneglasset er komplett i operafjellet, og sommeren har bydd på et trasig vær, så har det vært rekordlite is i havet rundt Svalbard. Også i Polhavet er det nå mindre is enn noensinne.

- At det pågår en klimaendring er åpenbart, så får vi heller diskutere om den er menneskeskapt eller ikke, sier Birger Amundsen
Sitat slutt

Men det er vist noe galt med klimaet, enten det er menneskeskapt eller ikke, sier Amundsen.
Hm hm....
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Og skremselspropagandaen drives i statlig regi. Her er det direktøren for Klif, Ellen Hambro som bygger opp under redselen for fremtiden

Kul sang om klima!

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kul-sang-om-klima---/

Dette er den tvangs-undervisningen elevene i norsk skole blir utsatt for. Og Klif og Miljøverndepartementet støtter dette med alt de har.

Jeg anbefaler et besøk på bloggingen til direktøren. Litt nede på bloggen har vi eventyret om CO2.

Det er skremmende at dette er "kult". Vitenskapen er jo forlengst forlatt, vi er inne på Troens ba(r)nehalvdel.

Og Cicero og Bjerknessenteret er rystet over at Klimarealistene roper et varsku: Hør her, naturen er med i faktorflokken.

Det gjelder å samle krefter, ett eller annest sted fra!   ;)   8)

Telehiv

Sitat fra: BorisA på september 05, 2012, 12:20:01 PM
En alarm til fra Aftenposten i dag, menneskeskapt ekstremvær er her allerede:

http://www.aftenposten.no/klima/--Menneskeskapt-ekstremvar-er-her-allerede-6983043.html

Jo, her er det "mye som tyder på"....og når man må ty til sannhetsvitner som Rasmus Benestad og James Hansen er det i alle fall sikkert! Både det ene og det andre - hva nå det måtte være, vi får vente til neste uke og se om man til dess har funnet noe annet og enda verre vær et annet sted som kan brukes som ønsket klimasubstitutt.

Kort sagt: Dette er lavmålsjournalistikk på nederste hylle. Aftenposten må rett og slett avskrives som seriøst presseorgan på disse områdene. 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: ebye på september 05, 2012, 13:15:45 PM
Og skremselspropagandaen drives i statlig regi. Her er det direktøren for Klif, Ellen Hambro som bygger opp under redselen for fremtiden

Kul sang om klima!

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kul-sang-om-klima---/

Dette er den tvangs-undervisningen elevene i norsk skole blir utsatt for. Og Klif og Miljøverndepartementet støtter dette med alt de har.

Jeg anbefaler et besøk på bloggingen til direktøren. Litt nede på bloggen har vi eventyret om CO2.

Det er skremmende at dette er "kult". Vitenskapen er jo forlengst forlatt, vi er inne på Troens ba(r)nehalvdel.

Og Cicero og Bjerknessenteret er rystet over at Klimarealistene roper et varsku: Hør her, naturen er med i faktorflokken.

Det gjelder å samle krefter, ett eller annest sted fra!   ;)   8)
Trøste & bære! :'(
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Hadde Ellen Hambro levd på slutten av 30-tallet kunne hun utmerket seg som propaganda- og hjernevaskingsminister for Hitler ;)
Men den gangen skremte de muligens ikke barna så fryktelig som de gjør i dag? De henvendte seg kanskje til eldre aldersgrupper, og lot barn være barn?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.