Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Kan bare skyte inn at jeg kom iskade for å skru på radioen idag. Solhjell stakk hodet fram fra gjemmestedet sitt og ytret at 'vi vil i framtiden i mindre grad bestemme selv hvor vi skal bo', hvorpå "nyhetsoppleseren" pekte på at vi må bo i høyere hus langs buss, tog og T-banelinjer.

Da må man spørre: Når ble det demokratisk besluttet å snu opp ned på det vedtatte prinsippet om spredt bosetting i Norge? Hvem er det Solhjell tjener, er det velgerne i Norge, eller en obskur Bilderberger-gruppe i og utenfor landets grenser?

Når sluttet vi å bo i et fritt land?

Dette er Agenda21.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på september 26, 2012, 07:41:29 AM
Kan bare skyte inn at jeg kom iskade for å skru på radioen idag. Solhjell stakk hodet fram fra gjemmestedet sitt og ytret at 'vi vil i framtiden i mindre grad bestemme selv hvor vi skal bo', hvorpå "nyhetsoppleseren" pekte på at vi må bo i høyere hus langs buss, tog og T-banelinjer.

Da må man spørre: Når ble det demokratisk besluttet å snu opp ned på det vedtatte prinsippet om spredt bosetting i Norge? Hvem er det Solhjell tjener, er det velgerne i Norge, eller en obskur Bilderberger-gruppe i og utenfor landets grenser?

Når sluttet vi å bo i et fritt land?

Dette er Agenda21.
Senterpartiet blir vel ikke akkurat glade for å høre det Solhjell nå har sagt.
En spiker i kista for den rødgrønn-regjeringen?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: Amatør1 på september 26, 2012, 07:41:29 AM
Kan bare skyte inn at jeg kom iskade for å skru på radioen idag. Solhjell stakk hodet fram fra gjemmestedet sitt og ytret at 'vi vil i framtiden i mindre grad bestemme selv hvor vi skal bo', hvorpå "nyhetsoppleseren" pekte på at vi må bo i høyere hus langs buss, tog og T-banelinjer.

Da må man spørre: Når ble det demokratisk besluttet å snu opp ned på det vedtatte prinsippet om spredt bosetting i Norge? Hvem er det Solhjell tjener, er det velgerne i Norge, eller en obskur Bilderberger-gruppe i og utenfor landets grenser?

Når sluttet vi å bo i et fritt land?

Dette er Agenda21.

Ja, dette er Agenda21. Galgenhumoren i det hele er at en supersosialist som Solhjell i virkeligheten er løpegutt for superkapitalismen ;) Og han forstår det ikke!  ???  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Ny skytype pga GW iflg YR:
http://www.yr.no/nyheter/1.8334117

Det er ikke grenser for hva AGW får til.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på september 26, 2012, 09:55:51 AM
Ny skytype pga GW iflg YR:
http://www.yr.no/nyheter/1.8334117

Det er ikke grenser for hva AGW får til.

Ja, det er nok AGW. Har sikkert skylda for disse også:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Svitsjet så vidt inn om NRK-radio i dag tidlig og hørte ordene:
.....så jeg tror at det er KLIMAKRISEN som til slutt vil sette en stopper for velferdstaten.

Jeg ventet spent på å høre hvem som hadde sagt disse alarmistiske ord.
Og ganske riktig sa reporteren: Da takker vi Jørgen Randers for dette intervjuet.

Da spurte jeg meg selv: Er Jørgen Randers sjefsalarmisten over alle sjefsalarmister i Norge?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på september 27, 2012, 06:58:18 AM
Svitsjet så vidt inn om NRK-radio i dag tidlig og hørte ordene:
.....så jeg tror at det er KLIMAKRISEN som til slutt vil sette en stopper for velferdstaten.

Jeg ventet spent på å høre hvem som hadde sagt disse alarmistiske ord.
Og ganske riktig sa reporteren: Da takker vi Jørgen Randers for dette intervjuet.

Da spurte jeg meg selv: Er Jørgen Randers sjefsalarmisten over alle sjefsalarmister i Norge?

Slutten på velferdsstaten er ikke bare resultatet av det som skjer, det er selve hensikten og målsettingen. Det er såvisst menneskeskapt.

En forbrytelse.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

bøvelen

NRK i dag:

Mer enn 100 millioner mennesker vil dø og den økonomiske veksten kuttes med 3,2 prosent innen 2030 hvis ikke verden klarer å takle klimautfordringene. Ny rapport ser svært mørkt på fremtiden.

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.8337920

BaseBallStick

For noen år siden ble det predikert at såogså mange klimaflyktninger ville omkomme, eller legge press på andre verdensdeler, eller ditt og datt, innen få år. Jeg tror faktisk vi har passert tidsramma på de villeste spådommene siden den gang.

Men nå ligger selvsagt ikke den slags tilgjengelig på nettet lenger.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

seoto

Sitat fra: BaseBallStick på september 28, 2012, 07:58:26 AM
For noen år siden ble det predikert at såogså mange klimaflyktninger ville omkomme, eller legge press på andre verdensdeler, eller ditt og datt, innen få år. Jeg tror faktisk vi har passert tidsramma på de villeste spådommene siden den gang.

Men nå ligger selvsagt ikke den slags tilgjengelig på nettet lenger.

Dette er en av sakene som er tatt opp av WUWT:
The UN "disappears" 50 million climate refugees, then botches the disappearing attempt

Siden det ikke ble 50 mill. klimaflyktninger innen 2010, så endret de ganske enkelt årstallet til 2020. Alt står i artikkelen på WUWT.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BaseBallStick

Jeg er bare en enkel trønder med et begrenset vokabular. Så jeg nøyer meg med følgende:

Fy faan.

Hvorfor går ikke sånne saker gjennom tips-kanalene inn til media? Håndplukka folk som siler, der også?
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

seoto

Og CICERO er selvsagt ikke noe snauere enn FN:

SitatDebatt om klimaflyktninger
I Japan bor 120 millioner mennesker på omtrent samme areal som Norge. I 2050 kan flere hundre millioner mennesker være drevet på flukt som følge av klimaendringer. Hos oss er det altså plass til 115 millioner av dem. Skal de få slippe inn?

Dette ble skrevet i mars 2012.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#717
Sitat fra: bøvelen på september 28, 2012, 07:07:31 AM
NRK i dag:

Mer enn 100 millioner mennesker vil dø og den økonomiske veksten kuttes med 3,2 prosent innen 2030 hvis ikke verden klarer å takle klimautfordringene. Ny rapport ser svært mørkt på fremtiden.

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.8337920

Dette ble en meget ilter og stor sak på forskning.no. Jami tok opp denne saken, og redaktøren gikk spinnvill og galen, som det heter. UNEP Grida Arendal skal ikke kritiseres, for de er startet av Gro Harlem Brundtland. Dette dreide seg om en ren svindel og manipulering med tall, og da de ble avslørt, slettet de saken fra hjemmesiden sin.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

NRK bryr seg ikke lenger om seriøs forskning, de kjøper kun alarmisme. Denne "rapporten" bygger på en alarmismeorganisasjon, DARA, og den kan man lese mer om på Forbes:

100 Million Examples of Global Warming Absurdity

SitatIt's desperation time for global warming alarmists. Don't believe me? Just look at what they're parading as their best media story right now.

They're in a frenzy this week, crying "The Sky Is Falling!" in light of predictions by a group called DARA that global warming will kill more than 100 million people during the next 18 years and destroy the global economy. Yes, you read that right – global warming will kill more than 100 million people during the next 18 years!

The predictions are laughable on their face. Perhaps if the head of some respected scientific organization made such claims, we would chalk up the ridiculous predictions as an early sign of dementia and mercifully decline to report the predictions so as not to embarrass the person as he or she checks out of the real world.

But this is not an accomplished scientist or a respected scientific organization making the ridiculous predictions. DARA is an obscure, heretofore irrelevant non-government organization dedicated to guilting people in wealthy nations into forking over money to the rest of the world due to a host of Western Democracy sins, and especially our climate change sins. The problem for DARA is that up until now, nobody has known or cared about the group's existence. DARA has long been in the lower minor leagues of non-government organizations, assuming there is a lower minor league desperate enough to have them.

Les mer på siden.

Det er direkte skremmende å tenke på at NRK, som er vår statskanal og drives av våre penger, kan opptre på en så skammelig måte!

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

I tilfelle ingen har hørt om DARA tidligere (jeg hadde ikke hørt om dem), så finner man visse bånd:

http://daraint.org/about-us/board-of-trustees/
Chairman
Diego Hidalgo Schnur. Chairman of DARA and Concordia 21.
Founder of the Club of Madrid and the Toledo International Centre for Peace (CITpax).

Der finner jeg sannelig også
José-María Figueres Olsen. Acting Chairman of DARA's Board of Trustees. President of the Carbon War Room, Former President of Costa Rica

som jeg har skrevet om tidligere, i forbindelse med hans søster, Christiana Figueres, UNFCC.
http://en.wikipedia.org/wiki/Christiana_Figueres#United_Nations_Framework_Convention_on_Climate_Change

Ja, ting henger sannelig sammen!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.