Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BorisA

Lurer hva som hadde skjedd dersom hun virkelig begynet å tvile på CAGW?
Hvor lenge hadde hun kunnet fortsette i jobben?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: ebye på november 08, 2012, 13:03:55 PM
Klif holder stø kurs, informert om via bloggen til Direktør Ellen Hambro

Kommuner i klimakamp

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/

Her er det norske kommuner som skal skremmes til å kaste penger ut av vinduet. Og all ståheien knyttes til Earth Our neste år, 23. mars.

Og jammen har en varsler sendt en bekymringsmelding!    ;)     8)

Takk for flott svar til Hambro, ebye. En fornøyelse å lese.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: ebye på november 08, 2012, 13:03:55 PM
Klif holder stø kurs, informert om via bloggen til Direktør Ellen Hambro

Kommuner i klimakamp

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/

Her er det norske kommuner som skal skremmes til å kaste penger ut av vinduet. Og all ståheien knyttes til Earth Our neste år, 23. mars.

Og jammen har en varsler sendt en bekymringsmelding!    ;)     8)

Det var et bra innlegg, ebye! :)
Jeg likte også det med: "Se på dette som en melding fra en varsler. Hermed er du advart Ellen. "
Det er på tide at den bobla disse folka oppholder seg i endelig brister.
Mange kan være "uskyldige" ofre, men ikke Stoltenberg! Han vet hva som skjer!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Takk, takk, Jostemikk og seoto. Plutselig har det begynt å svingen litt på Ellens blogg.   :)   Kritikerne ligger i buskene og bare venter!   8)

Kan varsler være en boble-åpner? Jeg er skeptisk, men det kan jo være en bærer inn i bobla? SMK, OED og MD er interessante mottakere. Kanskje det er noen tvilere rundt Ola Borten Moe?    8)

BorisA

Hun får litt motbør den godeste Ellen, og det er bra.

Var innom bokhandelen i dag, og bladde i boka til Åslaug Haga.
Og tror dere ikke hun også var innom klimaspørsmålet.

Hun skrev noe sånt som:
"og klimakrisa blir bare verre og verre, samtidig som det fins de som fornekter dette...etc"

Ja ja, det er en sykdom som vederfares våre politikere i alle partier.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 08, 2012, 14:30:36 PM
Sitat fra: ebye på november 08, 2012, 13:03:55 PM
Klif holder stø kurs, informert om via bloggen til Direktør Ellen Hambro

Kommuner i klimakamp

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/

Her er det norske kommuner som skal skremmes til å kaste penger ut av vinduet. Og all ståheien knyttes til Earth Our neste år, 23. mars.

Og jammen har en varsler sendt en bekymringsmelding!    ;)     8)

Takk for flott svar til Hambro, ebye. En fornøyelse å lese.

Definitivt! Jeg liker også de øvrige kommentarene, innkludert den til Gerhard Clasche-Lanche  ;D som har kommet til samme konklusjon som meg.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Og det svinger stadig i bloggen til Ellen H.

Nå har Aaslid og    Jacobsen bidratt til en skjerpet tone mot Klif. Det settes spørsmål ved den sponsingen Klif gjør overfor WWF, og hvordan Klif begrunner sine skremsler, at økt temperatur betyr mer ekstremvær.

To velplasserte innlegg.   :)     :)

Som tidligere nevnt, Ellen har svart før, dog blir det litt av en oppgave å drive folkeopplysning rundt alle de temaene som er listet opp her. Men uansett, dette er tross alt en av de få fagbyråkrater som blogger seg. Avhengig av svarene til Ellen, så kan muligheten for interaksjon med dette direktoratet evalueres i etterkant. Er det nyttig, eller blir det bare mer papegøyespråk?    ;)     8)


seoto

Det kan vel hende at Ellen nå synes det blir vel mye å skulle prøve å svare på så mange påstander og spørsmål! ;) Kanskje hun i første omgang rett og slett vil prøve å ignorere det?

Det er jo en bekreftelse på hvordan kongelige er involvert i WWF at det er nettopp knugen av Sverige som deler ut diplomet. WWF har tradisjon for å ha med medlemmer fra kongefamiliene i Europa (helt fra prins Philip var med på oppstarten). Det vil si, nå har jo spanskekongen blitt sparket ut da, han kom jo i mediene med sin uheldige elefantjakt (og det var vel en kvinne han også jaktet på?), der han brakk hofta si ;) Ja, selv kongelige kan ha dårlige dager  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#773
Enda en "verre enn vi trodde-klimarapport":
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/11/09/forskere-stadig-tynnere-snoedekke-i-arktis

Sitat:
Bunnrekord
Utbredelsen av is på sommertid i Arktis satte ny bunnrekord i år. Den 16. september, rett før isen begynte år fryse til igjen før vinteren, dekket den et område på 3,41 millioner kvadratkilometer – den laveste noteringen siden målingene begynte i 1979.

Den nye studien viser at også snøen på land i Arktis smelter bort, og i større grad enn fagfolk tidligere hadde regnet med.

– Smeltingen var mer omfattende enn vi hadde trodd, skriver Chris Derksen og Ross Brown.
Sitat slutt

Ja, det stunder mot klimatoppmøte
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

#774
BorisA,

ja, vi er vel nå i overgangen fra en varm 30-årsperiode til en forventet kaldere 30-årsperiode i Arktis. Dermed overrasker det ikke meg at Arktis har hatt en mild periode de siste tiårene. Slik vi har sett 2 ganger før det siste drøye hundreåret.

Men dette skal nå være i ferd med å endres ifht. de forventede naturlige sykluser: Det er vel derfor ikke overraskende at det nå meldes om den hurtigste tilfrysingen i Arktis "siden målingene startet" som det heter (dvs. 1979, som har passet "målerne" best å bruke - hittil).

Hvilken periode skal klimaalarmistene velge som referanse hvis det nå begynner å fryse til i økende grad i årene framover? Dette blir ikke lett.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: ebye på november 08, 2012, 13:03:55 PM
Klif holder stø kurs, informert om via bloggen til Direktør Ellen Hambro

Kommuner i klimakamp

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/

Her er det norske kommuner som skal skremmes til å kaste penger ut av vinduet. Og all ståheien knyttes til Earth Our neste år, 23. mars.

Og jammen har en varsler sendt en bekymringsmelding!    ;)     8)
Hun tar seg god tid før hun svarer på innleggene...................
Men den som venter på noe klimagodt, venter kanskje ikke forgjeves.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Sitat fra: BorisA på november 09, 2012, 15:39:35 PM
Sitat fra: ebye på november 08, 2012, 13:03:55 PM
Klif holder stø kurs, informert om via bloggen til Direktør Ellen Hambro

Kommuner i klimakamp

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Kommuner-i-klimakamp/

Her er det norske kommuner som skal skremmes til å kaste penger ut av vinduet. Og all ståheien knyttes til Earth Our neste år, 23. mars.

Og jammen har en varsler sendt en bekymringsmelding!    ;)     8)
Hun tar seg god tid før hun svarer på innleggene...................
Men den som venter på noe klimagodt, venter kanskje ikke forgjeves.

Hehe,
bare hun ikke venter så lenge at Arktis har frosset mer til enn behagelig er...?!  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Telehiv lagde en tråd her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1034.msg19326.html#msg19326

Og det kan kanskje gi en forklaring på at Ellen Hambro har hatt det travelt i dag, og kanskje har fått større problemer enn å svare på innlegg ;) Hva vil skje med hennes jobb dersom sammenslåingen gjennomføres? Holder det å være fast i troen?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på november 09, 2012, 15:48:42 PM
Hehe,
bare hun ikke venter så lenge at Arktis har frosset mer til enn behagelig er...?!  8)

Prøv linken til "klif" nå, så ender det med "Runtime Error".

Kanskje det var mindre pinlig å krasje serveren enn å la disse spørsmålene stå? Har dere husket å ta kopi av siden? Er det Winston Smith som har kommet på jobb?

--
"'Manmade Global Warming' is a collection of ideas that have been thoroughly discredited by real science for years. Yet you would never know it by observing the behavior of politicians, media personalities, and certain corrupt academics and scientists. There is not now, nor has there ever been any scientifically respectable evidence for global warming. Just like Lysenkoism, it is a complete and total fabrication, a hoax, deliberately perpetrated for prestige, power, and material gain." [L. Neil Smith]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Legg merke til at Ellen ikke liker å bli minnet på det hun selv har skrevet, og har fått Winston til å hjelpe seg.

Samtidig med at AD ble slettet fra offentligheten, ble Ellens blogg beskyttet mot arkivering:

http://wayback.archive.org/web/*/http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/*
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to