Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Zevdo Nym

Sitat fra: bøvelen på januar 23, 2014, 09:15:31 AM
Sitat fra: seoto på januar 23, 2014, 08:53:57 AM
og verst av alle var høner uten hjerner.

Hehe,
Enda en som svinger seg: Rasmus i VG om villere vær

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10120821

Enig i at dette er krampaktig

Hjelpe meg. Faktaboksen i den artikkelen er jo den reneste parodi.
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

torewiik

Moss Avis følger opp Fredrikstad Blad som proklamerte høyere vannpriser på grunn av varmere klima i Fredrikstad - selv om min værstasjon fra Jeløy, Moss viser det stikk motsatte. Vannverket i Moss varlser høyere vannqavgift på grunn av økt nedbør i reigionen. Her er mine målinger enda klarere, årlig nedbørsmengde synker. Kurven under viser kontinuerlig antall millimeter siste 12 mnd og to trendlinjer.

BorisA

Sitat fra: BorisA på januar 23, 2014, 07:07:41 AM
Vi har jo visst det lenge, at på klimafronten er det en svært ensidig formidling i msm.

Og jeg hørte nå på TV2 morgennyhetene at en av de ypperste representantene  innen klimalarmisme,Rasmus  Benestad, er invitert tll studio for å fortelle oss om hvordan vår klimahverdag blir fremover og hvordan vi skal forholde oss til den.

Ja, dette blir nok en rysare........
Nå var forsyne meg Benestad på plass i TV2-studioet (nyhetskanalen) igjen i forbindelse med brannene i Trøndelag.
Fikk bare sett litt av intervjuet, men regner med at han fikke sagt noe om at dette været kan vi forvente oss mer av fremover...
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#1518
Et nervepirrende fremtidsscenario for en vinterinteressert fyr som meg i dagens VG (forskning.no)
KLIMAENDRINGER truer vinter OL skriver Georg Mathiesen (i familie med OSCAR Mathiesen?) på forskning.no.
Bare 6 av de 19 byene som har arrangert vinter OL hittil vil være kalde nok om 70 år påstår han:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10121818

Han skriver mye rart, noen eksempler:
Oslo pekes ut som en høyrisiko-by for nye vinterleker på 2050-tallet, uavhengig av om det er høye eller lave prognoser for utslipp av klimagasser som legges til grunn.
30 år senere, på 2080-tallet, vil et høyt anslag bety at Oslo er helt utelukket, mens Lillehammer har havnet i høyrisikosonen.
7,4 grader varmere allerede
I verste fall, med de høyeste anslagene over fremtidige utslipp, vil det være igjen bare seks tidligere OL-byer som har nok vinter og snø til å arrangere OL på 2080-tallet: Sapporo. Salt Lake City, St. Moritz, Cortina d'Ampezzo, Calgary og Albertville.

I løpet av de 90 årene som er gått siden historiens første vinter-OL, i franske Chamonix, har lekene blitt lagt til stadig varmere arrangørbyer.  (?!)

Frem mot midten av dette århundret ventes februartemperaturen i de tidligere OL-byene å stige med mellom 1,9 og 2,1 grader, og på 2080-tallet spås den å ligge 2,7 til 4,4 grader høyere enn i dag.
S I T A T E R   S L U T T
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Dagsavisen kjører på med klimaalarmisme og dagens leder har tittelen "Fornekteren":

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread295733/#post_295733

Hele lederen:
Det er ikke lett å bli klok på Fremskrittspartiet.
Partiet har kommet seg inn i regjeringen og blitt enig med Høyre om å forsterke klimaforliket mellom partiene. Likevel dukker partiets klimapolitiske talsmann, Jan-Henrik Fredriksen, opp med påstander om at FNs klimapanel lyver. I Dagsavisen i går hevdet stortingsrepresentanten fra Finnmark at IPCCs konklusjon om menneskeskapte klimaendringer er et politisk bestillingsverk.
Vi vet ikke om vi skal le av Fredriksen eller gråte. Det gjør heller ikke FNs klimautsending Jens Stoltenberg. Han mener at det er både «merkelig og skuffende» at Frp fortsatt reiser tvil om det vitenskapelige grunnlaget for konklusjonen om menneskeskapte klimaendringer. Frps talsperson i klimaspørsmål får heller ingen støtte i sin egen regjering. Klimaminister Tine Sundtoft fra Høyre sier det er farlig å ikke ta forskningen på alvor. Hun slår fast at Høyre/Frp-regjeringen baserer seg på vitenskap. FNs klimapanel leverer objektive rapporter. Det er ikke politiske bestillingsverk.
Som partileder hadde Siv Jensen problemer med å erkjenne at menneskelig aktivitet er en årsak til klimaendringene. Som finansminister mener hun noe annet. Dessverre har ikke Jensen hele partiet med seg. Frp driver dobbeltkommunikasjon. I regjering er Frp enig med de andre partiene. I Stortinget er ikke partiet på linje med de andre. Det bekreftes av Jan-Henrik Fredriksens uttalelser.
Man må være blind og døv for ikke å forstå at ekstremvær er i ferd med å overta for det normale været. Det skjer også her i landet. Derfor må vi i framtida tenke helt nytt om hvordan vi skal bygge og hvor vi kan bo. Som nasjon må vi forberede oss på tøffere klima. Klimafornektere som Fredriksen er en fare for samfunnsutviklingen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Dette er vel bare enda et bevis på at Dagsavisen selvsagt er et talerør for offisiell politikk, slik all MSM er i dag. De er propagandamaskiner for maktsystemet som våre politikere har valgt å være en del av. Vi må slutte å tro at MSM vil forandre seg, og heller begynne å lese alternative nyheter. Det finnes mange alternative nyhetssteder og blogger på Internett der man får bedre informasjon. Har begynt på en liste, og skal se om jeg kan få gjort den klar i løpet av helgen. Tar gjerne imot tips! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#1521
Sitat fra: BorisA på februar 07, 2014, 10:37:29 AM
Dagsavisen kjører på med klimaalarmisme og dagens leder har tittelen "Fornekteren":

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread295733/#post_295733

Hele lederen:
Man må være blind og døv for ikke å forstå at ekstremvær er i ferd med å overta for det normale været. Det skjer også her i landet. Derfor må vi i framtida tenke helt nytt om hvordan vi skal bygge og hvor vi kan bo. Som nasjon må vi forberede oss på tøffere klima. Klimafornektere som Fredriksen er en fare for samfunnsutviklingen.

Dette er jo ganske frekt (eller bare uvitende/hjernevasket?):

Nøytral stistikkbruk viser jo at faktum er motsatt: Forekomsten av "ekstremvær" er redusert på den nordlige halvkule de siste par tiårene. Det er til overmål dokumentert av en rekke forskere og fagmiljø som ikke driver bevisst desinformasjon av offentligheten. I f.eks. USA nytter det ikke lenger å dra fram disse feilaktige påstandene lenger, der er det for godt kjent. Jfr. sitat fra et av mine innlegg på DNM:


Noen typiske fakta fra det nordamerikanske kontinent der klimaskremmerne i NOAA, GISS, NASA har stått sterkt men nå vakler stadig mer:

- I USA har antallet varmebølger gått ned siden 1930-tallet.
- I 23 av 50 stater er de historiske varmerekordene fra 1930-årene, og i 39 av statene fra før 1960.
- Det har blitt satt flere kulderekorder enn varmerekorder siden 1940-årene.


Manglende observasjoner for global oppvarming
AGW/CO2-hypotesens talsmenn har framholdt tropisk varmeoppbygging i atmosfæren og havene som et nøkkelsignal på global oppvarming i alle klimamodeller.

Problemet er at man de siste 3-5 tiårene ikke har klart å observere dette verken med værballonger, satelittdata, eller havbøyene som skal spore El Nino- og La Nina-effekter ned til 300 m dybde, og heller ikke med ARGO-bøyene som har målt ned til 2000 m siden 2004.

Hva da med påstandene om aksellererende havstigning og andre krisevarsler?

Stigningen i havnivå har gått dramatisk ned de siste tiårene.

Der er ingen stigningstrend for tørkekatastrofer og flommer.

Global orkantrend er på et 34-årig lavnivå.
Derimot traff hele 8 kategori 3 eller sterkere stormer den amerikanske atlanteravskysten fra 1938 til 1960.

Registrerte tornadoantall i 2013 var mer enn 140 tilfeller lavere enn snittet siden målingene begynte i 1953.

Antallet skogbranner i 2013 var det laveste siden moderne registreringer begynte i 1985.

Isutbredelsen i Arktis økte i 2013 med over 50% etter en av de kaldeste arktiske sommere som er registrert i moderne tid (etter at vindforhold blåste mye av isen ut av polhavet i 2012 og reduserte ismengden mer enn temperaturforholdene tilsa).

Selv de mest overbeviste klimaalarmister sliter veldig med å forklare det faktum at i Antarktis - der nærmere 90% av all is i verden befinner seg - settes stadig nye rekorder for ismengde - selv om CO2-nivået i atmosfæren er det samme som i Arktis! Noe "the ship of fools" fikk merke da de i den nylige antarktiske sommer stod pinlig fastfrosset da de skulle dokumentere menneskeskapt global oppvarming....

Snø skulle det bli stadig mindre av. Men nå har 4 av de 5 mest snørike årene for den nordlige halvkule kommet de siste 6 år. Østkysten har siste tiåret hatt større snøstormer enn noengang før registrert i historien.

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread295571/#post_295571
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: BorisA på februar 07, 2014, 10:37:29 AM
Dagsavisen kjører på med klimaalarmisme og dagens leder har tittelen "Fornekteren":

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread295733/#post_295733

Hele lederen:
Det er ikke lett å bli klok på Fremskrittspartiet.
Partiet har kommet seg inn i regjeringen og blitt enig med Høyre om å forsterke klimaforliket mellom partiene. Likevel dukker partiets klimapolitiske talsmann, Jan-Henrik Fredriksen, opp med påstander om at FNs klimapanel lyver. I Dagsavisen i går hevdet stortingsrepresentanten fra Finnmark at IPCCs konklusjon om menneskeskapte klimaendringer er et politisk bestillingsverk.
Vi vet ikke om vi skal le av Fredriksen eller gråte. Det gjør heller ikke FNs klimautsending Jens Stoltenberg. Han mener at det er både «merkelig og skuffende» at Frp fortsatt reiser tvil om det vitenskapelige grunnlaget for konklusjonen om menneskeskapte klimaendringer. Frps talsperson i klimaspørsmål får heller ingen støtte i sin egen regjering. Klimaminister Tine Sundtoft fra Høyre sier det er farlig å ikke ta forskningen på alvor. Hun slår fast at Høyre/Frp-regjeringen baserer seg på vitenskap. FNs klimapanel leverer objektive rapporter. Det er ikke politiske bestillingsverk.
Som partileder hadde Siv Jensen problemer med å erkjenne at menneskelig aktivitet er en årsak til klimaendringene. Som finansminister mener hun noe annet. Dessverre har ikke Jensen hele partiet med seg. Frp driver dobbeltkommunikasjon. I regjering er Frp enig med de andre partiene. I Stortinget er ikke partiet på linje med de andre. Det bekreftes av Jan-Henrik Fredriksens uttalelser.
Man må være blind og døv for ikke å forstå at ekstremvær er i ferd med å overta for det normale været. Det skjer også her i landet. Derfor må vi i framtida tenke helt nytt om hvordan vi skal bygge og hvor vi kan bo. Som nasjon må vi forberede oss på tøffere klima. Klimafornektere som Fredriksen er en fare for samfunnsutviklingen.

Det kan virke som om det er en kampanje på gang, og MSM er overlykkelige over å kunne sette Jan-Henrik Fredriksen i gapestokken etter å ha dyppet ham i tjære og rullet ham i fjær. Jeg skammer meg på vegne av norske MSM! Selv den lille lokalavisen vår presterte å henge seg på toget av mobbere:

SitatPolitisk klimaklovn

Det er behagelig å gjøre egne fordommer, basert på manglende kunnskap, til evige sannheter. Slik Frp's klimapolitiske talsmann Jan-Henrik Fredriksen gjør. Han hevder nemlig at IPCCs konklusjon om menneskeskapte klimaendringer er et politisk bestillingsverk.

Påvirkningen fra Golfstrømmen har mye større effekt på klimaet enn menneskeskapte utslipp, hevder han. Som om ikke Golfstrømmen også påvirkes av de menneskeskapte utslippene.

Fredriksen har det litt som dyr og planter – og mennesker – som er utrydningstruet på grunn av menneskeskapte klimaendringer. Han står for et utrydningstruet standpunkt. Utrydningstruet på grunn av menneskeskapt kunnskap.

Hadde Fredriksen fulgt med i klimadebatten, noe en «klimapolitisk talsmann» burde gjøre, hadde han fått med seg at teorien om menneskeskapte utslipp hele tiden utfordres. Det er flere forskere som arbeider med naturlige variasjoner enn som arbeider med menneskeskapt global oppvarming. Deres felles konklusjon er at menneskene selv er skyld i at kloden varmes opp.

Regjeringen baserer seg på vitenskap, som viser at klimaendringene med 95 prosent sikkerhet er menneskeskapte, sier klimaminister Tine Sundtoft (H) til Dagsavisen. Heldigvis befinner hun seg på denne klimaendringsutsatte kloden, ikke på den fjerne planeten som Jan-Henrik Fredriksen har søkt tilflukt på. Vi får bare ønske Fredriksen godt vær i den virkeligheten han befinner seg i.

Akkurat nå angrer jeg på at jeg har betalt mitt abonnement for enda et år  >:(

Men det gode oppi det hele, er at den som skrev denne lederen klart viser oss hvor totalt ignorant vedkommende selv er!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

De benytter seg av retorikk og hersketeknikker som ble spesiallaget for historiske hendelser og svindler som har vært en forferdelig belastning for menneskeheten de siste 100 årene. Det fungerte den gang, og det fungerer nå. Jeg har gjort mitt beste for å avsløre disse kreftene i innleggene jeg har skrevet, og da spesielt i tråden om alt mulig annet enn klima.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Klimaendringer tar stadig flere liv ifølge et svært tendensiøst og alarmistisk klimainnslag på TV2-nyhetene i dag tidlig.

Følgende påstander ble fremsatt:
100.000 barn dør nå årlig pga klimaendringer.
Klimarelaterte sykdommer som f.eks malaria var på full fremmars.
Barn på Filippinene var nå redde for at de på nytt skulle bli rammet av tyfoner (sikkert noe nytt at barn blir redde når naturkatastrofer rammer)

I tillegg skulle nå barna bli tatt med på råd om løsninger på klimautfordringene (les: bli enda mer klimaindoktrinerte og skremte).

Og sånn går no klimadagan....
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Kan det ha sammenheng med at TV2 er 100 % eid av Egmont? I mine øyne er TV2 nå en minst like stor propagandamaskin som NRK. Folk skal fordummes.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Jeg ble så provosert at TV2s sanseløst uvitenskapelige bidrag at jeg satte meg ned og produserte et nytt innlegg til en annen MSM-kilde (DNM), for å vise

a) hvor ille det faktisk står til med vitenskapen (klimamodellgrunnlaget) for alle disse skremslene, og
b) hvor mye tung forskning som trekker hele maskepien i sterk tvil

Så er det bare å håpe at man får noenlunde rasjonelle svar/kommentarer? Er det for mye å håpe?

Link: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread297747/#post_297747
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

And here we go again!
VG med ny kriserapport fra IPCC:
"Flere hundre millioner kan bli klimaflyktninger":

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10146264

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

Og det samme maset i NRK P1 Nyheter i morges, men har ikke sett noe om dette på NRK nett

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på mars 18, 2014, 06:32:39 AM
And here we go again!
VG med ny kriserapport fra IPCC:
"Flere hundre millioner kan bli klimaflyktninger":

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10146264

Som det blir skrevet i en av kommentarene under den opprinnelige artikkelen:

SitatThis is the global Elitist technocracy telling you what they are deliberately doing to the planet. 30 years of military geo-engineering has warped our climate (it's not regular people, or CO2, or your refrigerator or your lightbulbs. It's the actual people putting out this "study" that are doing it.) The goal of the Club of Rome, the CFR, the Council of 300, is to depopulate the planet by 80% to 90%. And they have the nerve to blame the public for it. Disgusting.

Mer om maseutryddelsen her:

Norsk elite vil utrydde flesteparten av oss

Alle må få opp øynene for purpurfolket.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren