Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BorisA

#1560
Fra Aftenpostens nettutgave:
Den britiske forretningskjendisen Sir Richard Branson  oppfordrer til mer samarbeid, mindre kjøtt og sier:
"Politikere og næringslivet må snakke mer sammen. Da kan vi bedre løse de enorme klimaproblemene vi står overfor."

Sitat fra artikkelen:
Det var en engasjert Richard Branson, eller mer korrekt den adlede Sir Richard Branson, som torsdag møtte en topptung forsamling av næringslivsfolk i Oslo. SITAT SLUTT

Hele artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Mer-samarbeid_-mindre-kjott-7568973.html#.U3WVf_mSyyU

Men i jøsse navn!
Akkurat nå kom det jaggu meg et innslag på TV2 (kl 06.40) om samme fyren, der han oppfordrer og lover pengepremie til den som klarer å finne opp en metode som kan suge ut CO2 fra atmosfæren. Dette kan redde verden mener han!!!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#1561
Selv om det er 17.mai og jeg snart skal gå i tog og vifte med mitt klimanøytrale flagg, så rekker jeg å få med det nyeste skuddet på skremselshimmelen fra Aftenpostens nettutgave. Den avisa er for tiden utrettelig med sin publisering av klimaskremsler.

Tittelen er:
«Havforsuring kan utrydde hele økosystemer»Hele artikkelen (av masterstudent Daniel Pitz Jacobsen:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Havforsuring-kan-utrydde-hele-okosystemer-7568943.html#.U3bz9ChhvfM

Et utdrag:
Vi står foran en mye større krise enn flom og tørke når klimaendringene kommer. Havet forsures, og snart er det ingen vei tilbake.Klimaendringene kommer. Vi forventer mer ekstremvær, flom og tørke. Folk blir nødt til å flykte fra hjemmene sine – okkupert av klimaendringene. Men hva gjør vi når havet som matfat endrer innhold? Det er realiteten av dagens CO2-utslipp. Vi er allerede i dag skyld i en økning i havforsuringen på 30 prosent, og ser følgene av dette.
På grunn av gassutvekslingen som foregår mellom havet og lufta vil en økt CO2-konsentrasjon i atmosfæren medføre en surere pH i havet. For bare et tiår siden trodde man at havet skulle ta opp all CO2 og redde oss fra klimaendringene.
Det stemmer at havet er en buffer, men det er bare ikke stort nok. Den økte CO2-konsentrasjon i havet fører med seg en forsuring av et miljø som vi ikke har råd til å forverre.
UTDRAG SLUTT
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

I går morges kjørte jeg til NSB stasjon for å sende noen med tog. Inne i venterommet var det en skjerm med reklame, og en stripe med nyheter i underkant av bildet. I det jeg gløttet opp på skjermen, kom følgende melding på nyhetsstripen: "Antarktis smelter mye fortere enn tidligere antatt, 160 mill tonn is forsvinner hvert år"
Jeg vet ikke hvem som leverer nyhetene på NSBs skjermer, kan det være NTB??
Videre:
På vei tilbake fra stasjonen, på NRK radio nyheter: "Flere unge er opptatt av klimaendringer enn tidligere" Og til å kommentere denne oppsiktsvekkende nyhet, hadde nurken trukket fram Rasmus Hanson. Hva han hadde å si, behøver jeg vel ikke å referer!

Blir litt matt av dette.


Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på mai 21, 2014, 12:28:47 PMBlir litt matt av dette.

Alle som har fått opp øynene for den voldsomme statspropagandaen blir slitne, eller som du skrev, matte. Selv vet jeg ikke hva som er verst, å bli slitt til trevler av denne propagandaen, eller å bli trakassert de gangene en påpeker overfor noen at vi blir utsatt for ren propaganda.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 21, 2014, 13:02:20 PM
vi blir utsatt for ren propaganda.

skitten propaganda, spør du meg!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Fra NRK tekst-TV side 113:

Ordrett sitert:
Havisen minker også om vinteren.
FNs klimapanel mener at klimaendringene kan føre til lavere matproduksjon, utryddelse av arter, tørke og oversvømmelser.
Isen i polhavet smelter raskest nord for Svalbard, og den smelter nå også i vinterhalvåret, viser ny forsskning.
Sitat slutt
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.



Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på juni 13, 2014, 13:30:10 PM
Til og med lauvmakk er offer for klimaendringer:

http://www.nrk.no/nordnytt/lauvmakk-kan-vaere-naturendringer-1.11773784

Neida, intet offer. Dessuten forsvinner den av seg selv igjen når den til slutt har beitet ned sitt eget livsgrunnlag. Tilsvarende skjer hele tiden i naturen. Ei øy på vestkysten av Canada mister store deler av gammelskogen etter å ha tatt fyr på grunn av et lynnedslag. Nyskogen gir næringsmessig grunnlag for en eksplosiv vekst i hjortebestanden. Den eksplosive veksten i hjortebestanden fører til en tilsvarende vekst i bestanden av puma. Når det etterhvert vokser til og blir eldre og eldre skog, forsvinner næringsgrunnlaget for hjorten, og ganske raskt er det 50 puma for hver hjort, og sammenbruddet i pumabestanden følger nedgangen i hjortebestanden. Da kan plutselig mennesker bli et attraktivt bytte, men det er en annen sak.

Har dagens biologer glemt de naturlige svingningen i naturen? Får de betalt for å glemme dem? Stiger de i gradene ved å overse det naturlige?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#1569
NÅ har del II i klimagrøsseren kommet på nett:
http://mm.aftenposten.no/kloden-var/den-iskalde-katastrofen

Så noen utdrag: Aftenposten presenterer i dag (14.06.14) del 2 i Ole Mathiesmoens  klimagrøsserserien "Vår klode".

Fra førstesiden fra Aftenposten: Stort bilde av en nusselig selunge med overskriften "Har ikke noe sted å være" Teksten videre: "Når hun blir stor, vil hun ikke ha noen is å føde unger på. Det fryktes at det blir like varmt på Svalbard som i København.

Noen få utvalgte utdrag fra selve artikkelen (side 17-21 i del 1):
"Det pågår et dramatisk økologisk skifte på Svalbard. Oppvarmingen har vært mer en dobbelt så stor som i resten av verden.
Hva jeg føler når jeg ser isen smelte? Jeg føler smerte, dyp smerte over det jeg ser, sier Christiana Figueras – leder for de internasjonale forhandlingene. Øynene til verdens klimasjef blir blanke. "- Sorry, it's so emotional, sier hun."
   
"På Svalbard har vi allerede passert 2-gradersmålet, sier direktør Jan-Gunnar Winther ved Norsk Polarinstitutt. I Lonyearbyen har det allerede blitt 2 grader varmere i havet utenfor de siste 25 årene. Klimamodellen viser 8, kanskje 10 grader varmere gjennomsnittstemperatur i slutten av dette tiåret (?? Trykkfeil?, de mener vel hundreåret, eller?).

"Helt innerst i Kongsfjorden, møter den massive Kronebreens blåhvite 100 m høye front havet. Plutselig ljomer et drønn, som et kanonskudd. Men her på fredelige Svalbard er det ingen soldater. Det er Kronbreen som kalver. Drønnet er lyden av en enorm bit av breen som brekker av og raser ned i fjorden. Vannet fråder og en stor dønning skyller utover. Så fikk jeg altså sett det selv, at flere hundre år gammel is skaller av breen og er på vei til å bli vann. Det knitrer. Det er isens luftbobler som sprekker. Det er lyden av et klima i endring."

"Første gang jeg sto på flystripen utenfor den norske Trollstasjonen i Dronning Mauds land sa en klimaforsker til meg at de 700-800 meterne med is under meg nok vil bli liggende i mange århundrer, årtusener fremover uansett hvor mye vi varmer opp kloden. Jeg er jammen ikke helt sikker.
SITATER SLUTT (Puuuh!)

Ja, dette var noen utvalgte OM-sitater.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Takk for innlegget, BorisA :)

Jeg føler at jeg har blitt temmelig herdet gjennom de siste årene, men dette fikk nesten frokosten til å komme opp igjen! Jeg kjenner det trykket i magen som fører til at man brekker seg.

Det er veldig fint at du fôrer oss med Mathismoens grøssere, slik at de blir tatt vare på og kan brukes mot ham senere  ;D

Da jeg vokste opp, lærte jeg at man skal være ærlig og ikke lyve.  I dag synes verden å ha blitt snudd fullstendig på hodet. I dag blir man belønnet for å være uærlig og lyve så mye man kan  :'(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juni 14, 2014, 11:00:02 AMDa jeg vokste opp, lærte jeg at man skal være ærlig og ikke lyve.  I dag synes verden å ha blitt snudd fullstendig på hodet. I dag blir man belønnet for å være uærlig og lyve så mye man kan  :'(

Denne utviklingen har vært uunngåelig. Det er slik det går når verden er bygget på en stor løgn. En løgn fører andre med seg, og de største løgnene kan bare forsvares av nye store løgner.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: seoto på juni 14, 2014, 11:00:02 AM
Takk for innlegget, BorisA :)

Jeg føler at jeg har blitt temmelig herdet gjennom de siste årene, men dette fikk nesten frokosten til å komme opp igjen! Jeg kjenner det trykket i magen som fører til at man brekker seg.

Det er veldig fint at du fôrer oss med Mathismoens grøssere, slik at de blir tatt vare på og kan brukes mot ham senere  ;D

Da jeg vokste opp, lærte jeg at man skal være ærlig og ikke lyve.  I dag synes verden å ha blitt snudd fullstendig på hodet. I dag blir man belønnet for å være uærlig og lyve så mye man kan  :'(
Takk for det Seoto.
Nå har nettutgaven også kommet.
Se oppdatering av mitt innlegg.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

#1573
BorisA har meget fortjenestefullt lagt ut mengder av dokumentasjon på Ole Mathismoens ville, politiske propaganda. Jeg har tidligere lagt ut dokumentasjon på eierskapet bak Schibsted, som blant annet eier Aftenposten og VG.

Aftenposten startet i 2012 med en egen junioravis, der målgruppen er våre barn. Her er hva de selv skriver:

[attachimg=1]

Her er forsiden til forrige nummer:

[attachimg=2]

Dette er en bevist og kriminell manipulering og hjernevasking av den oppvoksende generasjonen i Norge, og klarer vi ikke stoppe dette har vi tapt. Jeg håper alle forstår dette?

Jeg oppfordrer så innstendig jeg bare klarer om å ta mine innlegg om eierskap av MSM og hvem som styrer verden i dag på alvor. Det er lite jeg kan få gjort alene. Jeg trenger hjelp av så mange som mulig.

Dette er i realiteten så forbasket enkelt! Vi har alle registrert at det er noe riv ruskende galt med MSM. Det eneste vi trenger gjøre for å kunne slite av dem keiserens nye klær er å stille spørsmålet hvorfor det er noe galt, og deretter fortelle om det vi finner.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Tusen takk for at du fant og la ut dette stoffet! Det er viktig at folk forstår den bevisste indoktrineringen av samfunnets barn!
Jeg visste ikke en gang at det fantes et "Aftenposten Junior". Håper de snart går konkurs, men jeg antar at de blir økonomisk støttet fra flere hold i tillegg til våre skattepenger. Vel, egentlig blir vel det meste av indoktrinering støttet av våre skattepenger  >:(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.