Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på februar 07, 2012, 10:11:01 AM
Hvor skal man begynne, og hvor skal man slutte å kommentere disse nyttige idiotene? ALT de skremmer med her er jo forlengst dokumentert som feilaktig.

Skremslene er ikke vitenskapelig funderte. Vitenskapelige argumenter biter ikke.

Follow the money.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Takk til dere for tankevekkende kommentarer.
Man tror man er herdet mot aktivistorganisasjonenes vedvarende opportunistiske hype rundt alt som kan gi penger i kollektbøssa, men må dessverre igjen og igjen bare konstatere at der - bokstavelig talt - ikke er bånn i bøtta  :P 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Klimalarmistene på VGD med Trondheim og Klimasirkus i spissen slakker i allefall ikke av på alarmistpropagandaen.
James Hansen er deres klimagud, for ikke å si Klimaavgud.

Her smeller Sirkus i vei med hetebølger og artsutrydding:
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1702330/tittel/ekstreme-heteboelger-mer-vanlig

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: Reparatøren på februar 08, 2012, 17:03:28 PM
Det som foregår på de sidene der nå, handler ikke om fornuft eller vett lenger, det er som du sier BorisA, en religion. Når en vet vilke logikk en religion er bygget på, da ser en de klare paralelene til de AGWere som ennå tviholder på denne (troen). En liten digresjon, med klare fellestrekk:
www.youtube.com/watch?v=5-B53mX4PL8
Enig, helt klart religiøse trekk over CAGW-bevegelsen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BaseBallStick

SitatTemperaturene på Svalbard de siste dagene slår alle tidligere februarrekorder. På Svegruva var det 21 grader varmere enn normalt i går!

http://www.adressa.no/vaeret/article1771481.ece

Adresseavisas Torsten Hanssen er en varmist av dimensjoner. For å unngå ubehageligheter, er det reduserte kommenteringsmuligheter under artiklene der i gården...
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Jostemikk

Men så er det sannelig varmt der oppe nå også. :D

Havisen har smeltet, og jeg tror vi kan forvente, mot det jeg selv trodde for et par-tre måneder siden, at det blir målt rekordlav isutbredelse i området.

Store deler av kloden er iskald, og havisen nekter enten å smelte, eller den vokser seg ut av sitt gode skinn. Tenker da på Beringhavet i nord, og egentlig hele Antarktis i sør.

Det er rart å se at kanalene fryser til i Venezia, mens man snart kan seilte rundt Svalbard. Men fy og føy så mye varme som forsvinner ut i det store intet i området rundt Karahavet nå. Det vil snart synes på den "globale" temperaturstatistikken. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Og varmt har det vært i Polområde før, Jostemikk.

Lektor i realfag, Arvid Oen har en meget interessant kronikk på forskning.no, 9. februar '12

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/312849

Han refererer fra Nansens reiserapporter, og der har det vært hav av isfritt "hav"!  :)

Tenk på all den tid som er brukt for å herse med de som hele tiden har hevdet: Intet nytt under solen. Eller, Intet nytt i havisen.  ;)

Jeg hadde tenkt å legge denne saken under forskning.no. Det ser jo ut til at det begynner å skje noe der. Men, her var det faglig relevant.  8)

seoto

Jeg legger jo også merke til at artikkelen i Adressa sier:

SitatSlettet varmerekord fra 1923
Med onsdagens gjennomsnittstemperatur slettet Svalbard Lufthavn en varmerekord fra 10. februar 1923.

Og jeg som trodde at det aldri hadde vært varmere enn i de siste årene ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg skal sjekke med optiker. Kanskje det finnes briller med høy temperatur?  ;D

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 09, 2012, 14:12:16 PM
Jeg legger jo også merke til at artikkelen i Adressa sier:

SitatSlettet varmerekord fra 1923

Kanskje det var en dårlig skjult referanse til Phil Jones;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Nå har klimagalskapen nådd stand-up scenen i Oslo:

http://www.vgtv.no/#!id=48517

En god begynnelse, når man kan le av galskapen?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Den første norske klimastandupkomikeren? (Nytt ord til klimaordboka.) ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Telehiv på februar 09, 2012, 20:24:36 PM
Nå har klimagalskapen nådd stand-up scenen i Oslo:

http://www.vgtv.no/#!id=48517

En god begynnelse, når man kan le av galskapen?

Kanskje et aldri så lite gjennombrudd at det nå blir laget humor av klimagalskapen. Neste skritt er at det kommer på TV, og at det dermed når større masser. Dette tror jeg kan sette i gang følelser og tankeprosesser som vi ikke skal undervurdere. Hittil har klima, klimaforskere etc vært fritatt for offentlig harselsas og satire. Godt det er slutt på det  ;D
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på februar 09, 2012, 22:14:18 PM
Kanskje et aldri så lite gjennombrudd at det nå blir laget humor av klimagalskapen. Neste skritt er at det kommer på TV, og at det dermed når større masser. Dette tror jeg kan sette i gang følelser og tankeprosesser som vi ikke skal undervurdere. Hittil har klima, klimaforskere etc vært fritatt for offentlig harselsas og satire. Godt det er slutt på det  ;D

Helt enig, dette er et sikkert vårtegn!  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Redaktøren i TU er skremt over temperaturen i deres debattforum etter propagandaoppslaget deres om Hr Pachauri og IPCC.

Nå har man anledning til å svare redaktøren direkte i debattfeltet:
http://www.tu.no/meninger/tumener/article297587.ece

Skriv et innlegg og be om en mer redelig klimajournalistikk i fremtiden.
It's the sun, stupid!