Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på januar 07, 2012, 12:28:38 PM
La oss så tenke litt over hendelsene i Japan i 2011. Hvilket inntrykk har MSM etterlatt seg? Jo, de har fokusert på det som sies å være en atomkatastrofe i Fukushima. Vi har vel fått høre at dette er verre enn Tsjernobyl og at det må føre til at all atomkraft nedlegges verden rundt, og det kom jo raskt meldinger om at alarmistene i Tyskland bl.a. ville stenge sine atomkraftverk på grunn av dette.

Og så må vi helt til India (av alle steder) for å bli informert om dette

The Times Of India: Freeze forces Germany to restart nuclear reactors: Report


BERLIN: The cold snap gripping Europe has forced Germany, which last year decided to abandon nuclear power, to restart several reactors taken off line, the daily Handelsblatt reports in its Thursday issue.

The cold related surge in electricity demand prompted Germany's network operators to call upon nuclear power plants that had been taken off line but left in reserve as a "preventative measure", a spokeswoman for Tennet, one of the operators, told the newspaper.

In the wake of the devastating earthquake and tsunami in Japan last March, which prompted radiation to leak at the Fukushima Daiichi nuclear plant, Germany decided to phase out nuclear power by 2022.

Eight of Germany's 17 reactors have already been switched off and the nine reactors currently on line are due to be turned off between 2015 and 2022.

Five of the eight reactors shut down are serving as reserve generators in case electricity demand cannot be met from other sources.

In December, Germany imported power from neighbouring Austria to stabilise its network.




Legg merke til det siste poenget: Det er ikke bare det at vindkraft er dyrt og upålitelig, men nettverket er ikke designet for tilførsel der vindkraften er til enhver tid. Dette fører til ustabilitet som kan gi overraskende konsekvenser, innkludert ikke veldig hyggelige sådanne.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Klimaklovnene på CICERO-er ikke enige med The Guardian, det smelter visst i Halaya også etter at de har foretatt en rask omskrivning av historien:

* 150 MILLIARDER TONN ISBRE SMELTER ÅRLIG (10.02.2012)
Isbreer og isbelagte områder minker med 150 milliarder tonn hvert år. Isbreer i Himalaya er intet unntak, det smelter der også.
Mer: http://www.cicero.uio.no/webnews/?=11692

It's the sun, stupid!

seoto

De er programfestet til å tro på skremsler ;)

Dessuten har jo nettopp FNs befolkningsfond hatt en filmvisning:

SitatFNs befolkningsfond arrangerte en visning av en film om smeltingen av isbreer i Himalaya på Litteraturhuset 9 februar. Filmen «Folk i faresonen – Himalaya smelter» viser hvordan mennesker i omkringliggende områder tilpasser seg klimaendringene.

Noen ganger er lojalitet viktigere enn virkelighet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#243
Min sønn som går i 8.klasse på ungdomsskolen, kunne i går fortelle at klassen hadde hatt besøk av en representant fra Natur og Ungdom.
Hun hadde fått en hel skoletime til disposisjon for å snakke om miljø, dvs klima.
Hun hadde snakket om global oppvarming, og at det var den største trusselen som menneskeheten stod ovenfor, og at vi burde være reddere for det enn en verdenskrig.

Ja, dere kjenner vel leksa!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

jarlgeir

Nå har jeg ikke unger i skolen selv, men det skal da være slik at foreldrene innkalles til møter med skolen en til to ganger i året?

Da må det gå an å kreve følgende:
Skolen må underrette foreldrene før det kalles inn lobbyister til å tale i skoletimene om en sak.
Dersom foreldrene forlanger det skal det kalles inn folk som representerer sakens andre side, slik at de får lik anledning til å påvirke elevene.

Å forlange at ungene skal lære å tenke selv, er vel for mye å be om, men man kan jo håpe at enkelte fikser det også, til tross for norsk skolevesen.
It's the sun, stupid!

Bebben

Vel talt, Jarlgeir. Noen som har nærmere kjenneskap til reglene for slik påvirkning i skolen?

Det er nærliggende å tenke på britiske regler, der Al Gores film ble nektet vist i skolen uten en advarsel om at dette var politisk propaganda.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

#246
Sitat fra: Bebben på februar 16, 2012, 20:26:11 PM
Vel talt, Jarlgeir. Noen som har nærmere kjenneskap til reglene for slik påvirkning i skolen?

Det er nærliggende å tenke på britiske regler, der Al Gores film ble nektet vist i skolen uten en advarsel om at dette var politisk propaganda.

Det ble skrevet mye om dette, og jeg har også lest hvilke feil som ble påvist, men husker ikke hvor. Men her er litt fra ABC News
SitatBurton found that screening the film in British secondary schools violated laws barring the promotion of partisan political views in the classroom. But he allowed the film to be shown on the condition that it is accompanied by guidance notes to balance Gore's "one-sided" views, saying that the film's "apocalyptic vision" was not an impartial analysis of climate change.


Tillegg: Jeg oppdaget nå at artikkelen i ABC News har 2 sider. Alle feilene er listet opp på side 2.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: BorisA på februar 16, 2012, 19:44:43 PM
Min sønn som går i 8.klasse på ungdomsskolen, kunne i går fortelle at klassen hadde hatt besøk av en representant fra Natur og Ungdom.
Hun hadde fått en hel skoletime til disposisjon for å snakke om miljø, dvs klima.
Hun hadde snakket om global oppvarming, og at det var den største trusselen som menneskeheten stod ovenfor, og at vi burde være reddere for det enn en verdenskrig.

Ja, dere kjenner vel leksa!

Dette høres ut til å være en del av Miljøløftet, organisert av Miljøverndepartementet. 6 unge Miljøambassadører reiser rundt og  indoktrinerer elevene i ungdomskolen og videregående skole, betegnet: Generasjon Grønn

http://www.klimaloftet.no/

Generajon Grønn kan velges på forsiden

http://www.klimaloftet.no/I-skolen/Utlisting/Generasjon-Gronn/Generasjon-Gronn/

Erik Solheim er tydelig fornøyd. Kanskje sønnen din kjenner igjen en av de kompetente på bildet?

seoto

Det som skjer nå vil jeg kalle en psykologisk og grov voldtekt av barnesinn! Barn lærer ikke å tenke selvstendig lengre, bare å memorere og etterape, helt bevisstløst. Men jeg tror ikke det vil lykkes overfor alle! Noen av barna har også foreldre som tar sitt ansvar på alvor.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: Reparatøren på februar 16, 2012, 21:24:46 PMSkulle vert artig med en liten kunnskaps seanse med den gjengen der.  DET SKULLE VERT MEGET ARTIG.

Jeg skjønner hva du tenker på, og er helt enig med deg, Reppen. AGW-alarmistene, det være seg fra natur"vern"-forbund eller andre, har vist seg å ha forbausende store klimakunnskapshull.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 16, 2012, 21:12:50 PM
Det som skjer nå vil jeg kalle en psykologisk og grov voldtekt av barnesinn! Barn lærer ikke å tenke selvstendig lengre, bare å memorere og etterape, helt bevisstløst. Men jeg tror ikke det vil lykkes overfor alle! Noen av barna har også foreldre som tar sitt ansvar på alvor.

Har vært igjennom det hele. Jeg kan forsikre deg om at mine to, nå 14 og 18 år har fått rikelig med motvekt  ;D

18-åringen har tenkt å bli student, og har samlet inn brosjyrer fra ulike universiteter. Jeg har blitt brukt som konsulent for å vurdere studiene, og bladde igjennom bl.a. et hefte fra NTNU. Hva fant jeg? Jo en hel del fornuftige ting, men også et bilde av .......

Ursus Bogus



Vel og merke var det uten advarselen som her er vist.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på februar 16, 2012, 21:47:39 PM
Den likte jeg Amatør1. Tenk om den bamsen la på svøm å dytta det islaget til lands.

Ja, og det hadde ikke pingvinen likt ....

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: ebye på februar 16, 2012, 20:57:07 PM
Sitat fra: BorisA på februar 16, 2012, 19:44:43 PM
Min sønn som går i 8.klasse på ungdomsskolen, kunne i går fortelle at klassen hadde hatt besøk av en representant fra Natur og Ungdom.
Hun hadde fått en hel skoletime til disposisjon for å snakke om miljø, dvs klima.
Hun hadde snakket om global oppvarming, og at det var den største trusselen som menneskeheten stod ovenfor, og at vi burde være reddere for det enn en verdenskrig.

Ja, dere kjenner vel leksa!

Dette høres ut til å være en del av Miljøløftet, organisert av Miljøverndepartementet. 6 unge Miljøambassadører reiser rundt og  indoktrinerer elevene i ungdomskolen og videregående skole, betegnet: Generasjon Grønn

http://www.klimaloftet.no/

Generajon Grønn kan velges på forsiden

http://www.klimaloftet.no/I-skolen/Utlisting/Generasjon-Gronn/Generasjon-Gronn/

Erik Solheim er tydelig fornøyd. Kanskje sønnen din kjenner igjen en av de kompetente på bildet?
Ja, det gjorde han.
Det er hun som står nest lengst til høyre (dvs den av jentene som står lengst til høyre)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Javel BorisA, da har ambassadørkorpset begynt å indoktrinere ungdommene. Det er ganske skremmende: Statsstøttet indoktrinering av skoleverket.

Her er det også et nettverk, et tydelig mønster: Siri Kalvig ble utnevnt til Klimamisjonær. Kurset hennes: Klimaklok i skolen pågikk ca. ett år. Deretter tok Klimaambassadørene over. Begge deler organisert gjennom Klimaløftet, etablert av Miljverndepartementet. På toppen der sitter Erik Solheim og Heidi Sørensen. I følge godt observerende kilder, er det vrient å si hvem som er den egentlige ministeren

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg8193.html#msg8193

Klif er rådgiver for Regjeringen i klimasaker. Der har Øyvind Christophersen en sentral posisjon. Det var han som antakelig ledet den norsk delegasjonen som ville ha vekk reaferensen til den varme middelalderen i AR4, sammen med Canada.

Undervisningsheftet "Klima - alt henger sammen med alt" ble kritisert for indoktrinering - på forskning.no. Da var Klif (v/ Øyvind Christophersen) raskt på pletten og forsvarte bruken av det heftet. Heftet har statlig støtte, gjennom Miljøstatus i Norge (Klif-ansvar) og Avis i skolen. Her ble nok Klif truffet på en øm tå, de hadde kvalitetssikret heftet for skolebruk!

Det jeg har sett av skolemateriell, indikerer en sterk statlig indoktrinering: Tellus 10 (US), Nexus 1Vg (VGS), Eureka, Trigger 10 (US). Her spiller åpenbart forfatterne på lag med indoktrinererne, politisk korrekte budskap.

Men selv om også VGS blir fanget i dette garnet av indoktrinering, er det håp her. For det første begynner elevene så smått å tenke selvstendig. De følger med i MSM, og de støter på lærere som også har kompetanse til å tenke utover rammeverket til læreplanene. Jeg har støtt på lektorer som har bedt om skeptiske innspill til læreboka Nexus 1VG. Hvilket de fikk med glede!

Det siste jeg har fått referert nå er at elever på VGS har hatt prosjektoppgave om ytringsfrihet, med utgangspunkt i klimadebatten. Her ble spørsmålet belyst ut fra innlegg i media fra skeptisk side, kampen for å få myndighetene og norske klimaforskere til å ta inn over seg at de må lytte til og besvare kritiske spørsmål.

Men skoleverket er avhengig av våkne elever og uredde lærere. Og det vil ta tid før lærebøken er "kritisk" redigert, der det i det minste er en balansert fremstilling av menneskeskapte og naturlige pådriv til klimaet. Nå går det elever ut av VGS som ikke har hørt om andre faktorer enn CO2.

Fra tid til annen blir behandlingen av Al Gores film "Den ubehagelige sannheten" for bruk i engelske skoler omtalt her på forumet. Der ble det rettsak, og filmen kunne bare vises med bruk av bruksanvisning! Her er brevet som ble sendt til norske skoler, med oppfordring om å vise filmen - ja nettopp: for å bli klokere

http://www.climometrics.org/06-algor.pdf

Det er noe oppryddings- og forefallent arbeid som må gjøres når denne farsen er over.  8)

Jostemikk

Sitat fra: ebye på februar 17, 2012, 09:35:48 AMHer er det også et nettverk, et tydelig mønster: Siri Kalvig ble utnevnt til Klimamisjonær.

Klimamisjonærstillingen? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren