Durbansirkuset - sett gjennom Fred Singers øyne

Startet av Telehiv, november 29, 2011, 22:48:13 PM

« forrige - neste »

Telehiv

#15
Nedenfor er et eksempel på hvordan det nå hamres på i Durban for å skremme deltakernasjonene til å gå med på en eller annen form for symbolvedtak som kan opprettholde illusjonen om en menneskeskapt klimakrise (hjertesukk: Hvorfor kommer det aldri fram et ord om ordentlige miljøproblemer, forurensing, gifter, kjemikalier, osv.?):

Christiana Figueres, executive secretary for (UNFCCC) åpnet Durban-kjøret med dette:

"We meet here at a time when greenhouse gas concentrations in the atmosphere have never been higher, when the number of livelihoods that have been dissolved by climate change impacts has never been greater and when the need for action has never been more compelling or more achievable."

Her skal de vite, som ikke vil være med på galskapen med å vedta rabiate/skadelige/absurde/etc. virkemidler mot imaginære problemer, at de dermed står ansvarlige for verdens undergang.

Vitenskap? Hvem spør om det?!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

En av de uttalelsene representanten kom med der finnes det ikke vitenskapelig dekning for. Så ja, det virker som om de virkelig har satt vitenskapen i høysetet...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#17
Hos aktivister ser det ut for at saken er et bevis i seg selv. De trenger bare saken - og lederne, alt annet blir tilpasset behovene på veien til målet. Snakk om å tenke innenfor boksen!

Crowd manipulation
SitatEdward Bernays, the so-called "Father of Public Relations", believed that public manipulation was not only moral, but a necessity. He argued that "a small, invisible government who understands the mental processes and social patterns of the masses, rules public opinion by consent." This is necessary for the division of labor and to prevent chaos and confusion. "The voice of the people expresses the mind of the people, and that mind is made up for it by the group leaders in whom it believes and by those persons who understand the manipulation of public opinion", wrote Bernays.

Fikk lyst til å legge til noe. De fleste har sikkert følt seg "høye" av en eller annen grunn, det kan ha vært en forelskelse, noe man er ekstremt opptatt av, eller følelsen av felles sak med andre. Dopamin er et godt stoff, produsert av kroppen selv, og kan fort skape avhengighet.
Rusa på kroppens egne stoffer
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det er ikke så mye vi har hørt fra Durban, men i dag fant jeg denne:

Geoengineering could save Earth, or destroy it
Sitat
By ARTHUR MAX
Associated Press

DURBAN, South Africa (AP) -- Brighten clouds with sea water? Spray aerosols high in the stratosphere? Paint roofs white and plant light-colored crops? How about positioning "sun shades" over the Earth?

At a time of deep concern over global warming, a group of scientists, philosophers and legal scholars examined whether human intervention could artificially cool the Earth - and what would happen if it did.

A report released late Thursday in London and discussed Friday at the U.N. climate conference in South Africa said that - in theory - reflecting a small amount of sunlight back into space before it strike's the Earth's surface would have an immediate and dramatic effect.

Within a few years, global temperatures would return to levels of 250 years ago, before the industrial revolution began dumping carbon dioxide into the air, trapping heat and causing temperatures to rise.

Så nå vil de ha oss tilbake til den lille istid?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dette er kun snakk om gale ekstremister. Nå må media og politikere våkne og innse sine feilgrep før alt går til he..ete i åpen båt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Alarm! Alarm!
På vegne av vanvittig mange, rekordhøyt CO2-nivå, ja det høyeste på 800.000 år!

http://www.aftenposten.no/klima/Utslippene-til-vrs-igjen-6713327.html

Jeg går straks og henger meg! Livet er ikke lenger verdt å leve.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

CO2 er en forutsetning for livet, det vet jo vi::)

Nei, overlat til alarmistene å henge seg i et karbonfibertau, mens vi nyter en drikk med forfriskende kullsyre CO2.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

Dersom CO2 nivået nå er det høyeste på 800 000 år, burde ikke da også temperaturen nå være den høyeste på 800 000 år?

Dersom hypotesen stemmer mener jeg? Eller har jeg misforstått noe her?
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

seoto

Sitat fra: Josik på desember 04, 2011, 21:18:03 PM
Dersom CO2 nivået nå er det høyeste på 800 000 år, burde ikke da også temperaturen nå være den høyeste på 800 000 år?

Dersom hypotesen stemmer mener jeg? Eller har jeg misforstått noe her?
Det er nok en del "vanskelige" spørsmål IPCC-aktivistene ikke kan svare på ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Josik på desember 04, 2011, 21:18:03 PM
Dersom CO2 nivået nå er det høyeste på 800 000 år, burde ikke da også temperaturen nå være den høyeste på 800 000 år?

Dersom hypotesen stemmer mener jeg? Eller har jeg misforstått noe her?

Det er jo forsåvidt det IPCC v/Mann & co forsøker å få folk til å tro vhja. Hockeykølla



Derfor er det viktig å peke på at denne grafen er fullstendig diskreditert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det klimasirkuset som nå har foregått i Durban har blitt gjort mulig kun takket være "forskere" som dette:

Strata-Sphere - Exposed: How Briffa/IPCC Produced False Error/Uncertainty In Hockey Stick
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 04, 2011, 22:53:49 PM
Det klimasirkuset som nå har foregått i Durban har blitt gjort mulig kun takket være "forskere" som dette:

Strata-Sphere - Exposed: How Briffa/IPCC Produced False Error/Uncertainty In Hockey Stick

Takk, der fikk vi link til en vesentlig begrunnelse for hvorfor Hockeykølla er diskreditert, slik jeg sa. Les den om noen lurer!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Josik

En liten en til om hockeykølla har vi plass til:

http://di2.nu/foia/foia2011/mail/4133.txt

Fra Overpeck:
..." 2) Concerning the hockey stick (which took up probably 3/4 of the review pages!): what
     Mike Mann continually fails to understand, and no amount of references will solve, is
     that there is practically no reliable tropical data for most of the time period, and
     without knowing the tropical sensitivity, we have no way of knowing how cold (or warm)
     the globe actually got.
(And similarly, without knowing the tropical sensitivity for the
     LGM, we don't know what it's global cooling was, and without knowing it for 2xCO2, we
     don't know what the future sensitivity would be.) It cannot be reconstructed with any
     confidence from the extratropical response, even if we were to know that well, because
     the extratropical response is partly driven by in situ feedbacks, so can occur with a
     variety of tropical responses."...
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

BorisA

Det første jeg hørte i dag tidlig (ble vekket kl 06.28 av klokkeradioen), var Knut Alfsen (Cicerco).
Han kommenterte de rekordhøye C02-utslippene i 2010, og mente at dette MÅTTE få konsekvenser for Durban-møtet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på desember 04, 2011, 22:39:22 PM
Sitat fra: Josik på desember 04, 2011, 21:18:03 PM
Dersom CO2 nivået nå er det høyeste på 800 000 år, burde ikke da også temperaturen nå være den høyeste på 800 000 år?

Dersom hypotesen stemmer mener jeg? Eller har jeg misforstått noe her?

Det er jo forsåvidt det IPCC v/Mann & co forsøker å få folk til å tro vhja. Hockeykølla



Derfor er det viktig å peke på at denne grafen er fullstendig diskreditert.

Beklager at jeg siterer meg selv, men det er vesentlig å minne om at Mann fortsetter å late som om hockeykølla fortsatt lever. Her fra dagens Wall Street Journal:


Climate Contrarians Ignore Overwhelming Evidence

Prof. Michael E. Mann
Meteorology Department
Penn State University
Director, Penn State Earth System Science Center
University Park, Pa.

SitatOur original work showed that average temperatures today are higher than they have been for at least the past 1,000 years. Since then, dozens of analyses from other scientists based on different data and methods have all affirmed and extended our original findings.
Sitat
Many fossil-fuel interests and their allies are following the same attack-the-science strategy that tobacco companies adopted to delay smoking regulation. Climate scientists can also find kinship with Dr. Herbert Needleman, who identified a link between lead contamination and impaired childhood brain development in the 1970s. The lead industry accused him of misconduct. Later, the National Institutes of Health exonerated him.

la-la-la-la-la


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to