"Dagens pessimist" - Så små vi er!

Startet av seoto, desember 02, 2011, 17:16:01 PM

« forrige - neste »

seoto

I dag overveier jeg sterkt om jeg skal gå tilbake til min Tornerosesøvn og lukke øynene totalt for alt annet enn hverdagslivet og familie og venner.

Hvorfor?

Fordi jeg endelig har innsett hva for et mektig apparat FN egentlig er, og hvor stor makt og påvirkning det har over det meste av verden. I min rosenrøde og simplifiserte oppfatning av hva som skjer i verden har jeg trodd at FN var en enklere organisasjon, som jobbet med fred mellom land, og påpekte når noe ble galt og måtte rettes, og som i senere år også har deltatt i kriger. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg trodde, hadde aldri tenkt skikkelig gjennom det. Akkurat nå koker det litt i skallen, og jeg gjør et tappert forsøk på å forstå rekkevidden.

Som den ignorant jeg er, tenkte jeg at jeg skulle ta med linker til de forskjellige gruppene innen FN på den nye siden med linker - nærmest for å påvise hvor stor påvirkning og makt FN er på vei til å få, slik at vanlige folk som meg selv skulle kunne se det med egne øyne. Ha-ha! For en oppdagelsesreise!

Egentlig så jeg for meg noe slikt som står på den norske FN-siden.

Det ser ut som en grei oversikt, omtrent noe slik jeg hadde tenkt meg. Deretter velger jeg "Særorganisasjoner" som er knyttet til FN via FN-pakten

Her finner jeg også kjente organisasjoner, noen av dem har jeg vel bare ikke tenkt over at hører inn under FN, slik som "Verdenspostforeningen". Jeg var ikke klar over at det var en "Verdens turismeorganisasjon" heller.

Så prøver jeg linken til organisasjonskartet over "Hovedorganisasjoner i De forente nasjoner (FN)". Siden jeg er spesielt nysgjerrig på IPCC gjør jeg et søk, men finner det ikke, det faller under "UNEP FNs miljøprogram".

Nå begynner jeg å klø meg litt i hodet, og starter å søke på FN. På dette stadie kjenner jeg de grå hårene begynne å vokse ut, og hvordan de andre hårene faller av mens jeg klør meg i hodet.

Kanskje du, dersom du har vært bare tilnærmet like uvitende som meg, vil forstå mer dersom du selv går til denne siden og sjekker ut UNSYSTEM

Det vil jo ta minst noen uker å forsøke å finne ut av alt dette. Og da kan jeg jo nevne at det sannsynligvis er uendelig med underorganisasjoner som ikke engang står nevnt der.

Et godt eksempel på hvor vanskelig det er å finne slike underorganisasjoner, er Grida-Arendal. På forsiden til GRIDA står logoen til UNEP, derfor synes jeg UNEP er et bra utgangspunkt. Jeg søker på "grid", "grida" uten å finne noe som helst. Så prøver jeg Arendal, og kommer opp med en eneste link. Der står det dette om Arendal:
"Mr. Svein Tveitdal, Climate Ambassador, City of Arendal, Norway, on the Climate Neutral Network, introduced by Mr. Satinder Bindra, UNEP."

GRIDA samarbeider altså med UNEP, men er ikke nevnt på deres sider. Hvor mange andre organisasjoner er det som ikke er nevnt? Eller er GRIDA helt uoffisielle?

Sannsynligvis er GRIDA en organisasjon som støttes økonomisk av våre skattepenger. Den ble jo startet av Regjeringen Brundtland i 1989 før hun i en kort periode høsten 1989 ble erstattet av Jan Syse. Allerede i 1990 kom hun tilbake, og registrerte straks CICERO.

Ikke rart at enkelte topper i politikken er spandable med våre penger utenfor Norge - de ønsker nok å gjøre seg gromme ute i den store verden og få seg en solid FN-jobb. Her er det tilgang til framtidas makt over kloden vår!

Inne i alle disse systemene ligger det jo også opplæring - og (kan jeg være så frekk å si det?): påvirkning og indoktrinering.

IPCC blir en liten organisasjon i forhold til mange av de andre, men den har nok vært en ekstremt viktig bit i arbeidet med å skremme verden til lydighet stilt overfor trusler om en klode som går av hengslene og vil gi utryddelse.

Tro meg - jeg har ikke problemer med å forstå at FN er bekymret over verdens utvikling, det kan vel noen og enhver være. Men det bildet som nå tegner seg, tyder på et verdensherredømme. Her er det ingen plass til det demokratiet vi i dag setter pris på. Demokrati blir noe vi kan fortelle barnebarn og oldebarn om på sengekanten.

Alt ovenfor har kun med FN-systemet å gjøre. Hva med alle de andre organisasjonene som er dannet av tidligere toppledere, fredsprisvinnere og andre som liker smaken av makt? Hvor stor påvirkningskraft har de? Folk "snakker" jo med hverandre ;) For ikke å snakke om alle "grønne" organisasjoner som er så kuppet og satt i fullt arbeid med å fortelle oss hvor forferdelig alt går, med mindre vi gjør som vi blir fortalt.

Og så har vi noen stakkars mennesker på kloden vår som er skeptiske til juksemakere innen klimaforskning ...

Da avslutter jeg med en video fra UNEP:
http://www.unep.org/flvPlayer/videoplayer.asp?id=3417&l=en

Noen som kan muntre meg opp litt?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Ikke gi opp kjære Seoto.....og ivertfall ikke DU :)!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

UNEP ønsker ikke å anerkjenne GRIDA/UNEP Arendal som sitt ektefødte barn. Den afrikanske lederen for UNEP var da også bastant i sin påstand om at UNEP selv aldri i verden ville vedkjenne seg de 50 millioner flyktninger som UNEP Arendal truet med etter en WWF-rapport på sine egne hjemmesider. UNEP Arendal slettet da også dette sludderet da det ble satt et meget sterkt kritisk søkelys på galskapen.

FN er i ferd med å vokse seg til en trussel mye større enn det noen gang var ment å kunne være til hjelp. Presset fram av maktsyke og arrogante norske politikere, har hele FN-systemet blitt en meget stor trussel mot alt som heter demokratisk selvråderett for den enkelte nasjon. Gro Harlem Brundtland har så mange pestbefengte svin på skogen når det gjeldet dette her, at min avmaktsfølelse og avsky er total.

Det hele er nå bygget opp til å være en backuporganisasjon for maktpersoner med et svært perifert forhold til demokrati. Det er et snikende kupp vi er i ferd med å oppleve.

En tidligere politiker, journalist og ambassadeansatt har skrevet en bok om noe av dette. Der skriver han: Tapet av norsk selvråderett startet med GHB. Det blir stadig vanskeligere å motsi ham.

Da Brundtland bygget opp klimasaken benyttet hun seg svært beregnende av allerede etablerte organisasjoner så som WWF. Dette krydret med en total mangel på skamfølelse, storhetsgalskap og en slags overlegen og stupid sans for egen person, samt et voksende byråkratisk skrekkeksempel styrt av FN, har planen hele tiden vært det Solheim blir blank i øynene over å snakke om. Den nye verdensordenen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 02, 2011, 17:16:01 PM
I dag overveier jeg sterkt om jeg skal gå tilbake til min Tornerosesøvn og lukke øynene totalt for alt annet enn hverdagslivet og familie og venner.

Hvorfor?

Fordi jeg endelig har innsett hva for et mektig apparat FN egentlig er, og hvor stor makt og påvirkning det har over det meste av verden. I min rosenrøde og simplifiserte oppfatning av hva som skjer i verden har jeg trodd at FN var en enklere organisasjon, som jobbet med fred mellom land, og påpekte når noe ble galt og måtte rettes, og som i senere år også har deltatt i kriger. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg trodde, hadde aldri tenkt skikkelig gjennom det. Akkurat nå koker det litt i skallen, og jeg gjør et tappert forsøk på å forstå rekkevidden.

Som den ignorant jeg er, tenkte jeg at jeg skulle ta med linker til de forskjellige gruppene innen FN på den nye siden med linker - nærmest for å påvise hvor stor påvirkning og makt FN er på vei til å få, slik at vanlige folk som meg selv skulle kunne se det med egne øyne. Ha-ha! For en oppdagelsesreise!

Egentlig så jeg for meg noe slikt som står på den norske FN-siden.

Det ser ut som en grei oversikt, omtrent noe slik jeg hadde tenkt meg. Deretter velger jeg "Særorganisasjoner" som er knyttet til FN via FN-pakten

Her finner jeg også kjente organisasjoner, noen av dem har jeg vel bare ikke tenkt over at hører inn under FN, slik som "Verdenspostforeningen". Jeg var ikke klar over at det var en "Verdens turismeorganisasjon" heller.

Så prøver jeg linken til organisasjonskartet over "Hovedorganisasjoner i De forente nasjoner (FN)". Siden jeg er spesielt nysgjerrig på IPCC gjør jeg et søk, men finner det ikke, det faller under "UNEP FNs miljøprogram".

Nå begynner jeg å klø meg litt i hodet, og starter å søke på FN. På dette stadie kjenner jeg de grå hårene begynne å vokse ut, og hvordan de andre hårene faller av mens jeg klør meg i hodet.

Kanskje du, dersom du har vært bare tilnærmet like uvitende som meg, vil forstå mer dersom du selv går til denne siden og sjekker ut UNSYSTEM

Det vil jo ta minst noen uker å forsøke å finne ut av alt dette. Og da kan jeg jo nevne at det sannsynligvis er uendelig med underorganisasjoner som ikke engang står nevnt der.

Et godt eksempel på hvor vanskelig det er å finne slike underorganisasjoner, er Grida-Arendal. På forsiden til GRIDA står logoen til UNEP, derfor synes jeg UNEP er et bra utgangspunkt. Jeg søker på "grid", "grida" uten å finne noe som helst. Så prøver jeg Arendal, og kommer opp med en eneste link. Der står det dette om Arendal:
"Mr. Svein Tveitdal, Climate Ambassador, City of Arendal, Norway, on the Climate Neutral Network, introduced by Mr. Satinder Bindra, UNEP."

GRIDA samarbeider altså med UNEP, men er ikke nevnt på deres sider. Hvor mange andre organisasjoner er det som ikke er nevnt? Eller er GRIDA helt uoffisielle?

Sannsynligvis er GRIDA en organisasjon som støttes økonomisk av våre skattepenger. Den ble jo startet av Regjeringen Brundtland i 1989 før hun i en kort periode høsten 1989 ble erstattet av Jan Syse. Allerede i 1990 kom hun tilbake, og registrerte straks CICERO.

Ikke rart at enkelte topper i politikken er spandable med våre penger utenfor Norge - de ønsker nok å gjøre seg gromme ute i den store verden og få seg en solid FN-jobb. Her er det tilgang til framtidas makt over kloden vår!

Inne i alle disse systemene ligger det jo også opplæring - og (kan jeg være så frekk å si det?): påvirkning og indoktrinering.

IPCC blir en liten organisasjon i forhold til mange av de andre, men den har nok vært en ekstremt viktig bit i arbeidet med å skremme verden til lydighet stilt overfor trusler om en klode som går av hengslene og vil gi utryddelse.

Tro meg - jeg har ikke problemer med å forstå at FN er bekymret over verdens utvikling, det kan vel noen og enhver være. Men det bildet som nå tegner seg, tyder på et verdensherredømme. Her er det ingen plass til det demokratiet vi i dag setter pris på. Demokrati blir noe vi kan fortelle barnebarn og oldebarn om på sengekanten.

Alt ovenfor har kun med FN-systemet å gjøre. Hva med alle de andre organisasjonene som er dannet av tidligere toppledere, fredsprisvinnere og andre som liker smaken av makt? Hvor stor påvirkningskraft har de? Folk "snakker" jo med hverandre ;) For ikke å snakke om alle "grønne" organisasjoner som er så kuppet og satt i fullt arbeid med å fortelle oss hvor forferdelig alt går, med mindre vi gjør som vi blir fortalt.

Og så har vi noen stakkars mennesker på kloden vår som er skeptiske til juksemakere innen klimaforskning ...

Da avslutter jeg med en video fra UNEP:
http://www.unep.org/flvPlayer/videoplayer.asp?id=3417&l=en

Noen som kan muntre meg opp litt?

Hallo seoto! Vet ikke om jeg kan muntre deg opp noe, men jeg deler i det minste dine tanker om FN. Har tidligere vært gjennomgående positiv til organisasjonen, men klimasaken har fått meg til å tvile på hele dette internasjonale samfunnet. Klart det gjøres mye bra i FN-regi også, men etter mitt syn er tiden over for denne type institusjoner. Mest sannsynlig blir FN også et "offer for freden", det er ikke lenger samme behovet for dem etter den kalde krigens død.

Øst-vest konflikten er borte, og det er ikke mye vi hører om nord-syd konflikten heller. De store spørsmålene om økonomi avgjøres helt utenfor høyhuset i NY.

FN skulle være et nytt og bedre Folkeforbund, og i så måte har de lykkes. Men FN ble opprettet etter initiativ fra Roosevelt under 2. verdenskrig, og maktstrukturen i FN ble sterkt preget av forholdet mellom stormaktene under og like etter krigen.

En ting er jeg sikker på: FN vil aldri, aldri komme i nærheten av å ha noe slags verdensherredømme. Ingen stormakter vil tillate dette, og det holder å true med å trekke tilbake finansieringen. USA (22% av midlene), UK, Japan, Tyskland, Frankrike og Italia dekker tilsammen 60% av pengene til FN. Til sammenligning dekker verdens nest største økonomi, Kina, bare 3% av kostnadene.

Klart man kan bli mismodig av å gruble over alt det gale og spinnville som skjer i regi av UNEP et al., men da bør man tenke på at verden faktisk går fremover, og at menneskets sunne fornuft og rettferdighetssans vinner til slutt. Tenk hvor deprimerende det må ha vært å leve i et vestlig demokrati på 30-tallet, omgitt av autoritære regimer, som så ut til å være de eneste samfunn med fremgang og dynamikk på den tiden. Likevel vant våre ideer frem, og til sist kunne ikke engang Berlinmuren holde dem tilbake. At Øst-Europa skulle bli fritt uten krig, hadde jeg aldri trodd. Heller ikke at apartheid skulle falle uten kamp. Det er masse å være glad for i de seneste årtiene!

Og uansett hvor mange skjulte organisasjoner og agendaer det finnes i klimasaken, så har de mistet støtten fra politikerne. Det er bare et spørsmål om hva som overlever av denne fryktindustrien, og hvor lenge. Det er helt naturlig at våre politikere ikke angriper alarmistene, selv om de har mistet troen på CAGW, det står for mye prestisje på spill. Surt for oss, men ingen kan forvente at politikere skal være ærlige om slike spørsmål.

Kravet om et oppgjør bør heller rettes mot fryktprofitørene, klimasnylterne, makt- og kultureliten som suverent forakter sannhet og rettferdighet, så lenge det kan tjene deres egoistiske mål. Det store og økende spriket mellom hva klimarørsla preker, og hva politikerne gjør, kan ikke skjules i det uendelige. De kan ikke begge ha rett.

Godt mot! Flere murer skal falle!  ;)

seoto

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 02, 2011, 17:25:21 PM
Ikke gi opp kjære Seoto.....og ivertfall ikke DU :)!

Takk, Gladbak :) Nei, jeg gir nok ikke opp, men følte at jeg ble truffet av et høyhastighetstog en stund! Jeg ante ikke hvor stort dette systemet var! Nå har jeg svelget det sure inntrykket, og venter på at fordøyelsen gjør sin jobb ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 02, 2011, 17:16:01 PM


Noen som kan muntre meg opp litt?

Og, kjære seoto, husk at intet er nytt under solen. Ta deg tid til å lese Ibsen, les "En Folkefiende", alt du har opplevd i klimasaken vil du finne igjen der.

Det er en interessant likhet mellom maktens "kompakte majoritet", som han gjør stor gjøn med i stykket, og klimasakens "konsensus". Medias rolle som forvrenger og forfører er også skarpt skildret.

Min favoritt er Dr.Stockmans replikk, når den rasende mobben har angrepet ham for å varsle om at vannkilden til byens kurbad er forurenset:

"Nei, man bør aldri ha sine beste bukser på, når man slåss for sannhet og rett!"

For det er, som en annen debattant har skrevet, ikke meningsbryting, men gjørmebryting!

Jostemikk

Hvor lenge siden er det at FN sanksjonerte krig mot Libya, og vår statsminister tok en telefon til utenriksministeren og avgjorde at "Javel, den er grei. Vi bomber."

Med den forskjell at sanksjonert av FN heter det ikke krig, det heter fredsbevarende operasjoner.

FN er ikke et levende dyr på grunn av to forbokstaver. Det eksisterer, vokser, og utøver makt gjennom ønskene til de menneskene som styrer de egentlige avgjørelsene.

Det er meget viktig at Norge står bak og støtter en styrking av FN-systemet - Det er av stor viktighet at Norge får plassert egne representanter i FN-systemet.

Angående klimasaken, så var knapt en eneste klimaforsker i dette landet som var klar over noen klimakrise da GHB startet GRIDA og CICERO. Jeg tillater meg å være så frekk at jeg stiller spørsmålet om det i det hele tatt finnes et eneste menneske på denne jorda som ville vært klar over at det eksisterer en klimakrise hvis de ikke var blitt tutet ørene fulle av dommedagstrusler regissert av politikerne, støttet av "forskere" og media. Ville det det?

Fantes åpenlys og høylydt krangel i de akademiske miljøene på slutten av 80-tallet, der et "konsensus" ville ta knekken på all opposisjon, og ønsket å trumfe fram sin enighet om AGW? Det hele dreier seg om politikk, ikke forskning. Det som har skjedd angående forskningen er at en viss mennesketype på suveren måte har vist oss alle at det ikke skal mye til før man er villige til å prostituere sjela si på grundigst mulig vis.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 02, 2011, 18:12:06 PM
Hvor lenge siden er det at FN sanksjonerte krig mot Libya, og vår statsminister tok en telefon til utenriksministeren og avgjorde at "Javel, den er grei. Vi bomber."

Med den forskjell at sanksjonert av FN heter det ikke krig, det heter fredsbevarende operasjoner.

FN er ikke et levende dyr på grunn av to forbokstaver. Det eksisterer, vokser, og utøver makt gjennom ønskene til de menneskene som styrer de egentlige avgjørelsene.

Det er meget viktig at Norge står bak og støtter en styrking av FN-systemet - Det er av stor viktighet at Norge får plassert egne representanter i FN-systemet.

Angående klimasaken, så var knapt en eneste klimaforsker i dette landet som var klar over noen klimakrise da GHB startet GRIDA og CICERO. Jeg tillater meg å være så frekk at jeg stiller spørsmålet om det i det hele tatt finnes et eneste menneske på denne jorda som ville vært klar over at det eksisterer en klimakrise hvis de ikke var blitt tutet ørene fulle av dommedagstrusler regissert av politikerne, støttet av "forskere" og media. Ville det det?

Fantes åpenlys og høylydt krangel i de akademiske miljøene på slutten av 80-tallet, der et "konsensus" ville ta knekken på all opposisjon, og ønsket å trumfe fram sin enighet om AGW? Det hele dreier seg om politikk, ikke forskning. Det som har skjedd angående forskningen er at en viss mennesketype på suveren måte har vist oss alle at det ikke skal mye til før man er villige til å prostituere sjela si på grundigst mulig vis.

Men hvem bombet Libya? Ikke Kina, og ikke India, ikke engang Maldivene. Det var den vanlige gruppen av vestlige land som gjorde jobben. Hvis USA, UK og Frankrike hadde sagt nei til å støtte frigjøringen av Libua militært, ville et vedtak om bombing være et slag i luften. Som så mange andre resolusjoner i årenes løp, som er stanset av stormaktene.

seoto

Takk for forsøk på trøst, ConTrari :) Som jeg sa til Ewer Gladbak, så gir jeg nok ikke opp, må bare få alt gjennom fordøyelsessystemet ;)

Du skrev:
Klart man kan bli mismodig av å gruble over alt det gale og spinnville som skjer i regi av UNEP et al., men da bør man tenke på at verden faktisk går fremover, og at menneskets sunne fornuft og rettferdighetssans vinner til slutt.

Det er jo det man til vanlig trøster seg med. Og det er helt riktig at det har skjedd og skjer mye positivt. Men samtidig er det vanskelig å fordøye hvor ekstremt mektig en organisasjon som FN har utviklet seg til å bli - noe helt annet enn hva folk flest tror. Også Telehiv var innom dette i innlegget her:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,329.msg4059.html#msg4059

og i et innlegg noe lengre ned.

Det er vel som du sier: Vi får ta én mur om gangen ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det er riktig, ConTrari, men det forandrer tvilsomt på konklusjonen (hvis den finnes) av det jeg skrev. ;)

Beklager at jeg sporer litt av i tråden til Seoto, men jeg har så lyst til å lage en spørrekonkurranse. Det vanker heder og ære på den første som svarer korrekt.

Gro H. Brundtland satte hele sin politiske tyngde og prestisje inn på norsk EU-medlemskap før vår folkeavstemming. Hun stilte til flere stortingsvalg.

Hvor mange av disse valgene vant Gro Harlem Brundtland i løpet av sin politiske karriere?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 02, 2011, 18:23:10 PM


Det er vel som du sier: Vi får ta én mur om gangen ;)

Det sier hodet mitt også  ;)

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 02, 2011, 18:25:58 PM
Det er riktig, ConTrari, men det forandrer tvilsomt på konklusjonen (hvis den finnes) av det jeg skrev. ;)


Helt enig i det du skrev om klimasaken, men at FN har makt til å sette igang militære operasjoner uten støtte fra stormaktene, har jeg ingen tro på.

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på desember 02, 2011, 18:33:22 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 02, 2011, 18:25:58 PM
Det er riktig, ConTrari, men det forandrer tvilsomt på konklusjonen (hvis den finnes) av det jeg skrev. ;)


Helt enig i det du skrev om klimasaken, men at FN har makt til å sette igang militære operasjoner uten støtte fra stormaktene, har jeg ingen tro på.

Nei, som jeg skrev, FN er ikke annet enn de tyngste politiske og økonomiske interessene bak.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 02, 2011, 18:25:58 PM
Hun stilte til flere stortingsvalg. Hvor mange av disse valgene vant Gro Harlem Brundtland i løpet av sin politiske karriere?

Mener du hvor mange ganger hun ble valgt inn på Stortinget?