WWF - styrer de klimapolitikken?

Startet av Jostemikk, desember 07, 2011, 16:10:29 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på mars 26, 2012, 22:26:56 PM
Earth Hour, når er det? Jeg vet faktisk ikke når det er og det er ikke noe problem  ;D  Ikke hjelp meg.

Les mer om WWF og store penger her....
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,441.msg11126/topicseen.html#msg11126
Jeg vet når earth hour er, men jeg skal ikke si det.
Forøvrig merker jeg meg at både Amatør1 og Seoto har 1198 innlegg.
Hvem runder 1200 først?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

seoto

Bodø formannskap gjorde i 2009 vedtak om at kommunen skal delta i Earth Hour hvert år framover. Kommunen er påmeldt også i år.

Da håper jeg påmeldingen er gratis!  ;D

Folk flest er så velmenende og snille, og det er jo en god egenskap. - Hadde de bare ikke blitt utnyttet :(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

BorisA:
Forøvrig merker jeg meg at både Amatør1 og Seoto har 1198 innlegg.
Hvem runder 1200 først?


Godt observert! Hadde ikke lagt merke til det.
Jeg tapte! Men har tatt det igjen senere i dag ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 27, 2012, 15:06:53 PM
Bodø formannskap gjorde i 2009 vedtak om at kommunen skal delta i Earth Hour hvert år framover. Kommunen er påmeldt også i år.

Da synes jeg vi skal fyre litt ekstra for Bodø formannskap, dere.  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Skal skru på et par ekstra lys og ha Bodø i tankene  ;D

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Er dere ørlite barnslige nå?   ;D

seoto

Sitat fra: ebye på mars 27, 2012, 20:52:40 PM
Er dere ørlite barnslige nå?   ;D

Det sies at det er viktig å holde kontakt med barnet i seg, for ikke å rykke opp røttene  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Og i kveld er det skru-på-strømmen timen!

Kongefamilien ønsker å være politisk korrekte, og kutter PC og lamper på sine slott.

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/Mette-Marit-slukker-lyset-og-sykler-til-Slottet-6797196.html#.T3cvYNWum1c

"Kronprinsesse Mette-Marit vil sørge for at mest mulig lys slukkes på Slottet og Skaugum klokken 20.30 i kveld for å markere WWF Earth Hour.

«Lover å sykle på jobb hvis kronprins Haakon er flink til å skru av datamaskinen», skrev hun på sin twitterkonto i går.

Og kronprisen tok utfordringen på strak arm etter at mange røpet et håp på at han evnet å legge vekk Mac'en.

«Ser det er mange som har tro på at jeg klarer å skru av Macen etter bruk :) Kan jeg bli med å sykle?» spurte kronprinsen.

Før Mette-Marit parerer: «Ja, hvis du lover å ikke sykle fra meg ; )»


Og mandag 23. april skal det skje:

Da skal kronprinsparet ta syklene fatt fra Skaugum og til jobben i Henrik Ibsens gate 1."


De får tråkke til, for husk at WWF skriver:

"For å unngå katastrofal klimaendring må globale utslipp av klimagasser ikke stige etter 2015 samtidig som vi fram mot 2050 får til en storstilt dreining mot et samfunn basert på bærekraft, ny teknologi og fornybar energi. "

Altså: hvis det ikke innen 3 år blir stans i stigning av globale utslipp, kommer klimakatastrofen. WWF har sagt det, kan noen da tvile?

seoto

Dessverre kan jeg ikke kompensere for lysene de skrur av - men jeg gjør så godt jeg kan!  ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg har til og med gjort klar ei kokvask!

Foruten det blir det tre kjeler pluss full varme i steikeovnen. Bernaise i den minste kjelen, opphøgde poteter i steikeovnen, biff i steikepanna på den største plata, og grønsaksblanding i den mellomste kjelen på den mellomstore plata.

PC, fjernsyn og alle lys står på, sammen med to panelovner og vedlikeholdsvarme på vannledningen. (Minn meg på å skru av den iløpet av helga, for det er vår her. Jeg har dessverre ikke motorvarmer i bilen, ellers skulle jeg selvsagt satt på den også.

Krysser fingrene for at sikringene holder!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Holdt sikringen, Jostemikk? Nå kan jeg endelig begynne skru av noen lys igjen ;)
Det begynner å bli varmt!

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mars 31, 2012, 21:29:22 PM
Holdt sikringen, Jostemikk? Nå kan jeg endelig begynne skru av noen lys igjen ;)
Det begynner å bli varmt!

Finnes ikke bedre markering av "power hour" enn et blåst sikringsskap -selv om det utenfra sett kan gi inntrykk av Earth Hour støtte  8)

Bebben

Sh1t. Jeg glemte hele greia.

Men Jostemikk har allerede vært inne på noe her. Hvorfor skal vi demonstrere mot elektrisk strøm? Er det ikke nettopp den som har frigjort så fantastisk mye tid for oss? Det finnes da vel knapt en oppfinnelse som har gjort mer godt for menneskene i verden? Vi kan lese og slappe av - eller jobbe - om kveldene, husmødrene har kommet seg ut av døren og realiserer seg selv, fotballkamper spilles i flomlys, sykehus rår over en uendelighet av diagnose- og behandlingsapparater, osv osv osv. De fattige i verden har da vitterlig ikke for mye strøm, eller hva? Der de sitter sotete i fjeset i hyttene sine og puster inn røyk og skitt?

Hvorfor ikke heller lage en demonstrasjon FOR elektrisk strøm? Vi vil ha MER av den, ikke MINDRE!

Plenty, billig strøm til folket i verden!

Kanskje jeg stifter min egen energitime en vakker dag. Til forsvar for sivilisatoriske fremskritt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!