WWF - styrer de klimapolitikken?

Startet av Jostemikk, desember 07, 2011, 16:10:29 PM

« forrige - neste »

seoto

WWF valgte 14.11.2012 et nytt styre for perioden 2012-2014. Sverre Johan Rostoft (på bildet i innlegget til Jostemikk), har rykket opp til styreleder. Og sannelig har også Erik Solheim kommet seg inn i styret! De tar godt vare på hverandre.

Det ser ut som om Cecilie Mauritzen nå har trukket seg fra WWFs styre.
http://m.wwf.no/om_wwf/hvem_er_vi/styret/styrets_medlemmer.cfm

Nå er det bare å vente på at årsmeldingen for 2012 legges ut.

Her er forresten listen over styret:

    Sverre Johan Rostoft (leder)
    Ylva Lindberg
    Erik Solheim
    Arne Hjeltnes
    Caroline Knudsen
    Anne-Beth Skrede
    Trine Lie Larsen
    Christian Steel
    Jon Bjartnes (ansattes representant)

Ikke store endringer i Valgkomiteen:

    Jørgen Randers
    Pål Prestrud
    Camilla Viken
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

De tar virkelig vare på hverandre, og jeg er sikker på at Solheim vil passe perfekt inn i denne New World Order-organisasjonen. Her er forresten Erik Solheim under en kjøretur med en IPCC-skeptiker:

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Det er jaggu bra at noen myndighetspersoner begynner å få øynene opp for det monsteret WWF har fått utvikle seg til å bli, ved god hjelp av Gro Harlem Brundtland og norske myndigheter.

Donna Laframboise har denne saken nå i dag:

Indonesian Official Compares WWF to Thieves

SitatJust in time for Earth Hour this coming Saturday – that annual feel-good, accomplish-little World Wildlife Fund (WWF) event – a news story in the Jakarta Globe quotes Firman Subagyo, the head of the forestry commission for that country's House of Representatives:

SitatForeign NGOs like the WWF are like thieves visiting our homes to steal our treasures without us realizing it. The NGO's arrogance has impacted our weakened industrial competitiveness overseas, which will [in the] end worsen Indonesia's economy. [bold added, backed up here]

It seems the WWF took responsibility for helping to slow deforestation in a particular part of that country, but matters haven't gone according to plan. The article quotes Ir. Darori, the director general for forest protection:

SitatWe will evaluate [the WWF's work]. If it proves to have no benefit, we will terminate the partnership.

The willful blindness of groups such as the WWF and Greenpeace toward economically struggling nations around the globe is breathtaking. Their own, narrow agenda is the only thing that matters to these activists. The welfare of ordinary people who reside in those countries doesn't make it onto their radar (see a discussion of Mexico and Poland in this context).

Les hele saken hos Donna. Der er det også mange linker i teksten som jeg ikke har lagt inn.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen


seoto

#79
Donna Laframboise gir ikke så lett slipp på WWF! I dag snakker hun om WWF på tiggerferd blant 4-åringer.

SitatWWF Takes Pre-Schooler's Birthday Money

According to the American Academy of Pediatrics, there are certain milestones that children aged 4 – 5 years can be expected to achieve. Among them:

♦ counting to 10
♦ correctly naming "at least four colors"
♦ speaking in sentences "of more than five words"
♦ using the "future tense"

In the world inhabited by the World Wildlife Fund (WWF), however, a child's fourth birthday is an opportunity to pay its own bills – to fundraise and then to brag about it.

Over at the WWF Canada blog, there's a post with the following headline: For his 4th birthday, Quinn got the birthday gifts of his choosing, and WWF got $110!

Les resten på siden til Donna.

- - -

Ja, det er vel ikke så vanskelig å overtale en 4-åring til å velge en tiggergave til WWF framfor en gave til seg selv på bursdagen. Det er bare å kalle på følelser.

Jeg har tenkt mye over fenomenet "tigging" i det siste, siden det er hissig debattert for tiden, og flere og flere ønsker å forby tigging i Norge. Hva med slike rike organisasjoner som WWF? Bør de tillates tigging gjennom å påvirke folks følelser? Burde et tiggerforbud være totalt, eller bør det bare gjelde de fattigste?

Når det gjelder WWF Norge, burde de prise seg lykkelige over de rike gaver de årlig mottar fra Staten Norge. Det er ikke akkurat småpenger. Og hvor mye av disse pengene brukes i Norge? Nesten ingenting!

Dette er WWFs støtte fra det offentlige i 2011:

[attachimg=1]

Kopien er hentet fra WWF Norges hjemmeside, WWF ÅRSMELDING 2011, s. 25 i PDF. Spesifisering av støtte i Note 2.

Og hva bruker de så disse pengene på?

På s. 30 i PDF-en er det en oversikt i "NOTE 6. Artsinndeling". Tall fortsatt i 1000 kr.:

[attachimg=2]

Runder man opp til nærmeste mill.kr., går hele 77 mill ut av Norge. Kun 2 mill. blir igjen til arbeid i Norge. Hva brukes 77 mill. til? Tja, det kan nok være vanskelig å følge. Men noe av pengene går sannsynligvis med til å jage fattige bønder i Afrika vekk fra gård og grunn og en mulighet til å leve slik de har vært vant til. WWF trenger jo flere naturområder, må skjønne. Kanskje de forviste ender opp som klimaflyktninger? Det er nok ikke så mye penger som ender opp på pandaer, selv om pandaen er deres logo. WWF er, som nevnt tidligere, en rikmannsklubb, startet opp av eliten, bl.a. Prince Bernhard of Lippe-Biesterfeld og Godfrey A. Rockefeller, og deres høye beskytter er HRH The Duke of Edinburgh.
World Wide Fund for Nature

Kongen av Spania falt ut av det gode selskap etter sin promiskuøse elefantjakt der han brakk hofta i godt selskap med sin elskerinne (hofta gikk visstnok føyka under elefantdelen av jakten). Men han får nok snart sin posisjon tilbake - folk glemmer så fort ;)

Obelix forteller HER at Nina Jensen, WWF, har en ny artikkel i DA Nye Meninger. Men hun har visst for vane å ikke nedlate seg til å delta i noen diskusjon, det er enklere å bare komme med sine påstander og slippe bråket med å forsvare seg. Denne gangen ønsker hun "Et vinnerlodd for flere gode gjerninger". Dersom jeg hadde hatt stemmerett på dette området, ville jeg stemt for at spillepengene heller støtter gode tiltak i Norge, for det trenger vi!

Siden hun ikke pleier å svare, vil hun neppe svare hvorfor hele 77 mill NOK gikk ut av landet i 2011. Men det stopper meg jo ikke fra å legge det ut her ;)

Edit: Rettet feil tall (80 → 77)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Bra at Donna Laframboise ikke gir opp jakten på WWF. Hu er som ei blodhund, gitt   :)
Og det er bra at seoto holder oss informert om dette. For dette er viktig tema!

Såvidt jeg fikk med meg, så får vel Cicero ca. 35 millioner kroner mindre enn WWF. Og som seoto spør: Hvor går den store summen på ca. 77 millioner kroner hen?

Idag så vi på både NRK Dagsrevyen og TV2-Nyhetene at Kong Harald dro til regnskogen i Amazonas. Pussig nok så viste NRK1 et program om tidligere Monty Python-medlem  Michael Palin sin tur i Brasil på tv igår kveld. Palin besøkte den samme indianer-leiren som Kong Harald  besøkte etter at Palin var der.

Somvi vet så er Kong Harald en beskytter av WWF. Sitat fra wikipedia:
SitatWWF-Norge (Stiftelsen WWF Verdens Naturfond[8]) er en uavhengig natur- og miljøvernorganisasjon.[9] Stiftet i Norge 14. desember 1970 med Kong Harald V, da kronprins, som president. Det norske hovedkontoret ligger i Oslo.

Så med tanke på "de høye herrer", så er det interessant å se hvordan de rike mennesker og rike fond/organisasjoner er så ihuga "grønne". Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd de hadde baktanker  ;)

Det er merkelig at den jevne borger i gata som støtter WWF ikke stiller spørsmål ved hva det er de egentlig støtter. Jeg anser WWF for å seile under falskt flagg, og således er de mer "røde" menneskene og organisasjonene derfor hakket ærligere i sin misforståtte klimakamp.
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Sitat fra: Obelix på mai 04, 2013, 21:37:25 PM
Så med tanke på "de høye herrer", så er det interessant å se hvordan de rike mennesker og rike fond/organisasjoner er så ihuga "grønne". Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd de hadde baktanker  ;)

Det er merkelig at den jevne borger i gata som støtter WWF ikke stiller spørsmål ved hva det er de egentlig støtter. Jeg anser WWF for å seile under falskt flagg, og således er de mer "røde" menneskene og organisasjonene derfor hakket ærligere i sin misforståtte klimakamp.

Du vil ikke høre ett eneste pip fra meg i protest ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Takk for knakende god oppdatering om WWF-galskapen, seoto! Som jeg har nevnt på flere fora, må vi arbeide for at WWF skal forbys ved lov i Norge. Det regnskapet viser er at Norge ikke er en del av planene våre toppolitikere og WWF og NWO-lederne har for framtiden. WWF er alt annet enn en uavhengig organisasjon slik de selv påberoper seg å være. De er ikke mer uavhengige enn de er naturvernere. Det er en gjeng med med mennesker som har påvirket vestens utenrikspolitikk i årtier som trekker i trådene, og det dreier seg om å bygge opp en ny framtid, en ny verdensorden, og den er for eliten, ikke for vanlige mennesker. Derfor ser vi at de presser mennesker bort fra landlige områder og kjøper opp for å lage paradis på jord for noen få. Begynner Agenda 21 og Brundtlandkommisjonen, hennes AS Norge, og bærekraft å gi ny mening nå? Rasering av bygdenorge, full sentralisering, og en gjeng med arbeidere i fuglefjell/fuglekasser for avl til produksjonsbåndene? Det samme skjer i andre land, blant annet USA.

Dette er ærlig talt ikke spesielt vanskelig å finne ut av. Det er bare å rette blikket oppover i næringspyramiden. Bare litt dumt at det er fysisk og psykisk umulig for 99 av 100.

Her ser dere WWF-leder Nina Jensens søster, Frp-leder Siv Jensen på Bilderbergmøte i Ottawa 2006:




Lederskikkelsen bak Bilderberg-gruppen er styrtrike og uhyre rike oligarker, og de var også med på å starte WWF, samt TLC og CFR, Club of Rome, Club de Madrid osv. De samme få står bak alt, og at Siv Jensens søster endte opp som WWF-leder er kanskje ikke helt tilfeldig. Det gjelder å ha forbindelsene i orden, for som Gro Harlem Brundtland sa, så henger alt sammen med alt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 04, 2013, 22:00:29 PM
Lederskikkelsen bak Bilderberg-gruppen er styrtrike og uhyre rike oligarker, og de var også med på å starte WWF, samt TLC og CFR, Club of Rome, Club de Madrid osv. De samme få står bak alt, og at Siv Jensens søster endte opp som WWF-leder er kanskje ikke helt tilfeldig. Det gjelder å ha forbindelsene i orden, for som Gro Harlem Brundtland sa, så henger alt sammen med alt.

Selvsagt er det ikke tilfeldig.  Hadde ikke Siv hatt den posisjonen hu hadde/har, så ville ikke Nina fått jobben, så enkelt er det!
Og vi er her på forumet skjønner selvsagt hva slags snikende agenda de har. Det er utrolig at mikrofonstativene ikke gjør selvstendige undersøkelser? Jeg vil jo tro at mikrofonstativene en gang i tiden hadde en undersøkelsesetrang i seg, eller hva???
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Sitat fra: Obelix på mai 04, 2013, 22:11:27 PM
Og vi er her på forumet skjønner selvsagt hva slags snikende agenda de har. Det er utrolig at mikrofonstativene ikke gjør selvstendige undersøkelser? Jeg vil jo tro at mikrofonstativene en gang i tiden hadde en undersøkelsesetrang i seg, eller hva???
Jeg tror jeg har knekt koden med mikrofonstativene. De er ikke lenger to-veis, de er bare en-veis. De tar ikke i mot spørsmål, de oppfatter bare svar. Dermed ble øyeskjellene borte, og mye faller på plass.    ;)      8)