"Journalistene må slutte å være så balanserte"

Startet av Amatør1, desember 20, 2011, 21:01:51 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 11:50:01 AM
Dagfinn:
Jeg er ikke sikker på at norske journalister har stilt slike kritiske spørsmål - det må jeg lete litt etter.

Ærlig talt. Hvorfor skrev du da dette: "Og vi kan finne journalister som faktisk gjør det. "

Du vet -men så vet du ikke likevel. Symptomatisk for hele "klimakrisa". Den kommer -bare vent...litt til.

zulusierragolf

ConTrari:
Eksisterer det land utenfor Norge?
Kan det tenkes at jeg mente journalister i land utenfor Norge?
Land utenfor Norge dekker en ikke helt uvensetlig del av jordens overflate.

ConTrari

Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 12:58:53 PM
ConTrari:
Eksisterer det land utenfor Norge?
Kan det tenkes at jeg mente journalister i land utenfor Norge?
Land utenfor Norge dekker en ikke helt uvensetlig del av jordens overflate.

Og media utenfor Norge betjener en ikke uvesentlig del av jordens befolkning. Hvilke utenfornorske journalister har du i tankene?

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 01:13:23 AM
Jeg er enig med Ytterstad i at klimaskeptikere får en plass i media som ikke står i forhold til deres faktabase. Men jeg mener klimaskeptikere (selvfølgelig) skal få slippe til, både med basis i alminnelig ytringsfrihet og demokrati, men også fordi saken, om klimaet, er svært viktig.

Hvis vi skulle følge samme 'logikk' som deg ang. tilgang her, Zulu, så hadde din kvote vært oppbrukt. Men slik 'logikk' bruker vi ikke, heldigvis for deg, så du kan bare fortsette.

Det står ikke til troende at du samtidig er enig med Ytterstad og "selvfølgelig" mener klimaskeptikere skal få slippe til. Du får ikke i pose og sekk, og du bør bestemme deg for det ene eller det andre. Såvidt jeg kan se, ligger du nærmest opp mot Ytterstad, men du kan jo eventuelt korrigere.

Men den totalitære holdning som du her påviser hos deg selv, gjør at dine øvrige synspunkter tillegges mindre vekt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på desember 23, 2011, 13:24:43 PM
Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 12:58:53 PM
ConTrari:
Eksisterer det land utenfor Norge?
Kan det tenkes at jeg mente journalister i land utenfor Norge?
Land utenfor Norge dekker en ikke helt uvensetlig del av jordens overflate.

Og media utenfor Norge betjener en ikke uvesentlig del av jordens befolkning. Hvilke utenfornorske journalister har du i tankene?

Jeg henger meg på dette spørsmålet, som er ganske sentralt i denne tråden.

Zulu bes liste journalister i Norge og utlandet som stiller "klimaforskerne kritiske spørsmål om eposter, Greenpeace og WWF", slik at vi kan finne ut hvorfor det ikke er så ofte omtalt og diskutert her.

Vi ber om at det vises til konkrete artikler fra journalister, eventuelt TV/Radio-innslag.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Bishop Hill har en tankevekkende kommentar omkring bloggernes påvirkingskraft:

"Some time ago I spoke to a PR guy at the Met Office who acknowledged that scientists there had been wont to exaggerate in the past. However the rise of the sceptical blogs meant that this kind of behaviour would be seen and criticised, with damaging consequences for the Met Office's reputation. He told me that much of his job now involved trying to make sure that the scientists stayed within reasonable bounds in their public utterances."

Det skremmende spørsmålet er jo om hvordan bildet hadde vært uten disse kritiske røstene? Hadde Met Office brydd seg om å korrigere sine dommedagsprofeter?

http://www.bishop-hill.net/blog/2011/12/23/a-call-for-disinformation.html