Dagens Solheim

Startet av Jostemikk, desember 28, 2011, 19:04:37 PM

« forrige - neste »

seoto

Hva skjer med Erik Solheim? Har hans "vidunderlige nye verden" eksplodert i ansiktet på ham? Har han begynt å leite etter kulturelle røtter igjen? Har han vært gjennom en transformasjon i overbevisning?

Ja, ikke vet jeg, men det må ha vært utrolig smertefullt for ES å oppdage at hans gruppe, de menneskene han satte all sin tillit til og jobbet så hardt for, nå synes å ha vendt ham ryggen. Og det er vanskelig for gruppemennesker å miste det grunnlaget de står på. Da må et nytt finnes. Den veien kan være lang og smertefull.

Det er ikke ofte jeg leser Vårt Land, men i dag gikk jeg inn der, og sannelig finner jeg en artikkel om Erik Solheim - SV-karen som med stjerner i øynene så mot den nye, vidunderlige verden.

'Jesu død på korset er den viktigste begivenheten i verdenshistorien'
Erik Solheim (SV): – Jeg er bekymret for at kristendomskunnskapen er på drastisk retur i det norske samfunnet.

Har plutselig vår norske historie og kultur fått verdi igjen?

Dersom dette skulle være Solheims forsøk på å finne veien tilbake til sine historiske og kulturelle røtter, føler jeg nesten med ham - for han har en lang og tornefull vei å gå. Føler han vekten under korset?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 02, 2012, 12:39:55 PM
Har plutselig vår norske historie og kultur fått verdi igjen?

Det som til enhver tid skaffer Solheim en talerstol, representerer umistelige verdier.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Dette med religion er jo ES ekspert på.

Siden de klimareligiøse har skjøvet ham ut i det ytterste mørke, må mannen søke tilflukt i en mer tradisjonell religion.

Siden kommunismen er død slik ES kjenner den fra DDR blir løsningen å søke tilnærming til statskirken. Jeg vil anta krefter tilknyttet KrF sørger for at ES må gjennom en lengre omskolering på Menighetsfakultetet.

Med mindre noen oppretter en ambassadørstilling på et passende sted for mannen (Vatikanet?), eller om stortinget vedtar en Lex Solheim for å skaffe klovnen en ny jobb. Turist-attache i Zimbabwe?

Jeg er mer fristet til å legge ut rottegift, men jeg vet ikke hvor ES bor og det ville jo være synd hvis uskyldige rotter må lide. Dessuten ryktes det at det har kommet en ny forskrift som forbyr folk å legge ut feller for rotter. Man må visst fra nå ha både løyve, konsesjon og lisens for å fange rotter
It's the sun, stupid!

ConTrari


ebye

#34
Det kan ikke være lett å være helt ute av rampelyset. Erik Solheim kompenserer ved å drodle litt rundt bærekraft og utvikling

Bærekraft er vanskeligere enn utvikling

http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/324230

Det hele er virkelighetsfjernt og tilrotende.

Han vil at teknologisk utvikling skal gå raskere

SitatEt viktig problem er at utviklingen av ny, miljøvennlig teknologi ikke går raskt nok, ifølge Solheim. Ny teknologi kan derfor ikke å kompensere for det økende globale forbruket.

Hvis menneskene styrer klimaet, så må vi da kunne styre teknologisk utvikling også! Raska på!

SitatAt presset på verdens ressurser er stort, er godt dokumentert i en ny FN-rapport som ble lagt fram sist onsdag.

Bare på 4 av 90 delområder har miljøkampen gitt tydelige resultater, ifølge rapporten fra FNs miljøprogram (UNEP). Arbeidet for å bekjempe klimaendringer, stanse ørkenspredning og bevare fiskeressurser har stått omtrent stille.

Så lenge de "styrende" makter ikke holder miljø og klima fra hverandre, ja så blir det mye snubletråder.

Som en stortingspolitiker sa en gang:

"Det står enhver representant fritt å gi uttrykk for det kaos som råder i ens hode."   ;D

SitatTross store utfordringer mener Erik Solheim at også miljøkampen har gitt resultater de siste 20 årene.

– Landene tar bedre vare på miljøet i dag. Et godt eksempel er arbeidet for å bevare regnskogen i Brasil, sier den tidligere miljøministeren.

Det er vel naturlig at det ble eksempelet med norsk bistand. Men, med tanke på alarmistutropene til Erik Solheim, virker det litt puslete, i og med at kloden står foran en dødsrisiko, som nærmer seg raskere og raskere!

SitatManglende politisk vilje er en hovedårsak til at arbeidet ikke går raskere, mener Solheim, som gikk ut av regjeringen i vår. Han frykter at politikerne ikke vil makte å ta viktige skritt framover på toppmøtet i Rio de Janeiro.

Lett omskrivning fra: ble kastet ut til gikk ut av.

Og endelig, jeg lurer på om han blander politisk vilje og politisk evne?

Amatør1

Solheim var en betalt lobbyist plassert i regjeringen. Nå er han en betalt lobbyist tilsynelatende plassert utenfor regjeringen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Hvor langt er det mellom en lobbyist og en løs kanon, Amatør1?   ;)   8)

ebye

Så er Erik Solheim ute og pusser litt på sitt selvbildet. Han ønsker seg inn i varmen igjen

Solheim åpner for å bli Ap-statsråd

                                           


Forøvrig taler vel oppslaget for seg selv.    8)

Amatør1

Fy &&#%¤%%¤ for en opportunist!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Amatør1 på desember 16, 2012, 10:49:52 AM
Fy &&#%¤%%¤ for en opportunist!
Det utropet er jeg helt enig i, Amatør1.

For hverken å være slem eller ufin, gransket jeg rettskrivningsordlisten, synonymordboka, Rogets Thesaures, uten å finne en dekkende "beskrivelse". Det jeg ikke tenkte på, var å gå til listen over spesialtegn.    ;D

Komiske Ali er vel det nærmeste jeg kommer.    ;)      8)

ebye

Ingen skal ta fra Erik Solheim at han er aktiv. Oppe i OECD-tårnet sitt har han kastet omsorgsnettet sitt over Kina:

Vestens nedlatende holdninger til Kina er bare negativ

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/-Vestens-nedlatende-holdning-til-Kina-er-bare-negativ-7076954.html

Dette har nok ikke direkte med klima å gjøre, men han åpner for litt selverkjennelse helt til slutt i artikkelen:


Sitat - Er noe av skepsisen mot kineserne berettiget?

- Ja, det er jo noe i alle disse tingene som jeg nevner. Men det er det også om du setter opp alle verdens fordommer mot USA. Eller mot Norge, selv om vi er så små at det ikke er så mange som kjenner til oss.

Når var Norge liten i klimasammeneheng?     8)