Høyre ber regjeringen droppe klimameldingen

Startet av ebye, februar 07, 2012, 08:31:36 AM

« forrige - neste »

ebye

Nå skjer det noe i Stortinget, med Klimameldingen. Aftenposten har 7. februar 2012 et intervju med Nicolay Astrup, Høyre, under tittelen:

Høyre: Dropp klimameldingen!

http://www.climometrics.org/12apkfor.jpg

Høyre yter førstehjelp til Regjeringen, for behandling av Klimameldingen. Regjeringen sliter, og Klimameldingen har blitt utsatt flere ganger. Nå mener altså Nicolay Astrup at Klimameldingen kan sendes uferdig til Stortinget. Der kan den avgjøres på samme måte som Rovdyrmeldingen. Enigheten oppstår i Stortinget?  :-\

Det skal vel mye til at meldingen blir satt fullstendig på hodet. Men det er jo et håp om at debatten kan bringe inn nyere observasjoner og tolkninger av de pågående klimaendringene. Stortinget bør ha passert "The tipping point.8)

Rettelsen 07022012-16.37
Innlegget mitt har blitt flyttet hit fra "Klimameldingen". Det er jo helt unødvendig med to tråder om samme emne.

ebye

Amatør1

Hva skal vi mene om dette:

Høyre ber regjeringen droppe klimameldingen

Sitat

- Vi erkjenner at arbeidet med klimameldingen er meget krevende. Derfor strekker vi ut en hånd: La oss lage et nytt forlik i Stortinget, sier Høyres miljøpolitiske talsmann Nicolay Astrup til Aftenposten.

Dette var jo særdeles kryptisk. Nøyaktig hva er det sin er så meget krevende, Astrup? Debatten har jo vært over i årevis, og alle forskere av betydning har jo vært enige, eller hva?

Er det rottene som forlater det synkende skipet?



Apropos:

Bild: Die CO2-Lüge

NoTricksZone: Body Blow To German Global Warming Movement! Major Media Outlets Unload On "CO2 Lies!"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Jeg slo deg med 7 min 5 sek,  Amatør1 :)

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,553.msg8334.html#msg8334

Litt avhengig av hva som skjer i Stortinget, vil dette oppslaget i Aftenposten fortjene 2 poster her.
En eller annen gang må da politikerne på Stortinget kikke ut av den klimaboblen de er i?  8)

jarlgeir

Ja, det var et fint oppslag i Bild i dag, sammen med et 4 siders intervju med hovedforfatteren. Og best av alt, Bild skal følge opp saken, da dette bare er første oppslag i en lengre serie.

Skal bli spennende å se hvor lenge de holder på, og hvilke konsekvenser dette får. Skulle flere tyske aviser ta dette opp, blir det en fin liten kampanje. Spørsmålet er hvor mange grønne kjeltringer det er blant tyske journalister?

Av en eller annen grunn var ikke dette slått opp i den engelskspråklige utgaven av Bild tidligere i dag, vi får se hva som skjer der.
It's the sun, stupid!

ebye

Dette er jo uhyre interessant, jarlgeir:) Har du mulighet for å scanne Bild og legge ut artikkelen?

ebye

Naturlig nok, saken brer seg i norske MSM.  ;) TU har også oppslag i dag (7/-2012)

http://www.tu.no/miljo/article297506.ece

Dette er en NTB-melding. Og her kommer de attraktive stikkordene som perler på en snor: "strekker ut en hånd" og bruk "Klimakur 2010 på nytt."

Denne saken blir det svært interessant å følge.

En liten digresjon: Det fine med oppslag i TU er at de er meget flittige og dyktige til å inkludere relevante linker, for andre saker. Der er jo nettstedene uovertrufne, men ikke alle er like flinke til å liste relevante lenkesamlinger.  8)

Jostemikk

Sitat fra: Reparatøren på februar 07, 2012, 15:52:17 PMForøvrig så ser jeg ikke hva problemet er, når , (som jeg har sakt mange ganger, og mange med meg)at naturen tilslutt vil vise vei i de formørkede hjerner. Men der er vist i enkelte oppstått en total stømutkobling.

Det har nok vært overspenning på klimanettverket, slik at selve klimahovedsikringen har gått.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 07, 2012, 17:00:35 PM
Det har nok vært overspenning på klimanettverket, slik at selve klimahovedsikringen har gått.

;D  ;D  ;D

Dagens klimakommentar! Noe sier meg at din humor ikke er helt ulik min.....  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

En eller annen gang må jo også klimaevighetssikringen melde pass.  ;)

Amatør1

#9
Sitat fra: ebye på februar 07, 2012, 18:20:57 PM
En eller annen gang må jo også klimaevighetssikringen melde pass.  ;)

Men ikke ennå:

Solheim til Astrup: Takk, men nei takk

- Dette handler om organiseringen av hele samfunnet, ikke bare om å bli enige om en tre-fire-tiltak - som Stortinget sikkert ville klart å bli enige om, legger han til.

Kan noen være så vennlige å organisere en jobb til Solheim, der han ikke skader andre enn seg selv?




Oppdatering: Linken er fikset, takk ebye!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Linken din mangler en l til slutt, Amatør1. Det er et .html dokument.  ;)

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på februar 07, 2012, 20:04:41 PM
Sitat fra: ebye på februar 07, 2012, 18:20:57 PM
En eller annen gang må jo også klimaevighetssikringen melde pass.  ;)

Men ikke ennå:

Solheim til Astrup: Takk, men nei takk

- Dette handler om organiseringen av hele samfunnet, ikke bare om å bli enige om en tre-fire-tiltak - som Stortinget sikkert ville klart å bli enige om, legger han til.

Kan noen være så vennlige å organisere en jobb til Solheim, der han ikke skader andre enn seg selv?





Her hopper Solheim uti med begge beina igjen. Snakk om overlegen og elegant måte å vise en hel nasjon at dette ikke handler det minste om klima. Jeg støtter oppfordringen til Amatør1, og krysser fingrene for at Solheim et trygt og isolert (mykt) sted.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på februar 07, 2012, 20:57:39 PM
Her hopper Solheim uti med begge beina igjen. Snakk om overlegen og elegant måte å vise en hel nasjon at dette ikke handler det minste om klima. Jeg støtter oppfordringen til Amatør1, og krysser fingrene for at Solheim et trygt og isolert (mykt) sted.

Vel, der må det være en toseter!  ;)

Bak en hver mann - flink eller uflink - står det en sterk kvinne. Ofte er det hun som bestemmer, så også her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg8193.html#msg8193

I A-magasinet finner vi:

SitatOg dagens statssekretær
i Miljøverndepartementet, Heidi
Sørensen, omtales av enkelte sorn
den egentlige miljøvernministeren.

Også Heidi må flyttes ut av kontoret. Det er nok ikke store muligheter for "endring" hos noen av de to.   ::)

Bebben

Gratulerer med dagen Reparatøren!

Hvorfor skal vi holde oss edru? Vel, hvis halve verden er ruset på klimacrack, må det vel være noen til å passe på dem.

Jeg for min del smaker aldri noe på dager med "k" i ("k" for klima").
Vel, unntatt påsKeaften, da. :)

Men skål med god samvittighet!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#14
Unner deg både en og to, ja så mange du vil på 65-årsdagen din, Reppen. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren