Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

seoto

Takk for en fin artikkel - og flott at avisen tar inn også artikler som går mot mainstream :)

Når det gjelder "mainstream": Det er vel egentlig en tilstand av bevisstløshet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Følg med på Brennpunkt i morgen, det handler om vindmøller.
I forhåndsreklamen stiller NRK spørsmålet: Er det vindmøllene som skal redde oss fra klimakatastrofen?

Som man skjønner, er det nok ikke aktuelt å røre ved CAGW-doktrinen (det har jeg egentlig gitt opp forlengst), men jeg regner med at det vil bli stilt et kritisk søkelys på en av våre alternative energikilder.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på september 24, 2012, 19:57:52 PM
Følg med på Brennpunkt i morgen, det handler om vindmøller.
I forhåndsreklamen stiller NRK spørsmålet: Er det vindmøllene som skal redde oss fra klimakatastrofen?

Som man skjønner, er det nok ikke aktuelt å røre ved CAGW-doktrinen (det har jeg egentlig gitt opp forlengst), men jeg regner med at det vil bli stilt et kritisk søkelys på en av våre alternative energikilder.

Blir spennende å se om NRK nå endelig kan sende et program som setter et kritisk søkelys på i hvertfall noe som har med GAGW-saken å gjøre, BorisA. Tenk om vi fikk noe trivelig å skrive om et NRK-program i morgen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på september 24, 2012, 20:05:33 PM
Sitat fra: BorisA på september 24, 2012, 19:57:52 PM
Følg med på Brennpunkt i morgen, det handler om vindmøller.
I forhåndsreklamen stiller NRK spørsmålet: Er det vindmøllene som skal redde oss fra klimakatastrofen?

Som man skjønner, er det nok ikke aktuelt å røre ved CAGW-doktrinen (det har jeg egentlig gitt opp forlengst), men jeg regner med at det vil bli stilt et kritisk søkelys på en av våre alternative energikilder.

Blir spennende å se om NRK nå endelig kan sende et program som setter et kritisk søkelys på i hvertfall noe som har med GAGW-saken å gjøre, BorisA. Tenk om vi fikk noe trivelig å skrive om et NRK-program i morgen.
Ja, det hadde vært noe.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

I forhåndsannonseringen er det jo to som faktisk er kritiske: Bortkastede penger, og bare tull. Så, følg med på nrk1 kl. 21.30 i morgen.   8)

BorisA

Sitat fra: BorisA på september 24, 2012, 19:57:52 PM
Følg med på Brennpunkt i morgen, det handler om vindmøller.
I forhåndsreklamen stiller NRK spørsmålet: Er det vindmøllene som skal redde oss fra klimakatastrofen?

Som man skjønner, er det nok ikke aktuelt å røre ved CAGW-doktrinen (det har jeg egentlig gitt opp forlengst), men jeg regner med at det vil bli stilt et kritisk søkelys på en av våre alternative energikilder.
For ordens skyld:
Klimakollaps er ordet som blir brukt, ikke klimakatastrofe.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Husk BRENNPUNKT på NRK 1 kl. 21.30!

I den forbindelse er det litt rart å se at Heidi Sørensen nå angrer på sine gjerninger - og det er det kanskje lettere å gjøre nå som hun ikke er minister lengre?

SitatStatssekretær: – Vi tok feil
Tidlegare statssekretær i Miljøverndepartementet Heidi Sørensen (SV) tek eit kraftoppgjer med eit av Regjeringa sine viktigaste klimatiltak.

– Vedtaket var ikkje grundig nok utgreia, og politikarane var ikkje lydhøyre for motargumenta, seier tidlegare statssekretær i Miljøverndepartementet Heidi Sørensen (SV).

Men er de mer lydhøre i dag, da?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Takk for påminnelsen, seoto!

Ja, det er tydelig at det er enklere å være ærlig etter at man har gitt seg som politiker. Det finnes flere eksempler på dette, og det er svært betenkelig. Det betyr nemlig at løgn er bærekraften på Stortinget.

Tygg litt på den.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 25, 2012, 19:30:12 PM
Husk BRENNPUNKT på NRK 1 kl. 21.30!

I den forbindelse er det litt rart å se at Heidi Sørensen nå angrer på sine gjerninger - og det er det kanskje lettere å gjøre nå som hun ikke er minister lengre?

Hun angrer ikke på "de grønne sertifikatene", hun "angrer" på at subsidiene ikke kun går til hennes venner, men at vannkraft også får. Det samme gjør hennes venner i Bellona og Naturvernforbundet.

Motargumentet fra Ola Borten Moe er at et enstemmig storting har bestemt galskapen.

Hvis anger er ordet, så er det neppe grunngitt i at denne politikken mangler fullstendig bærekraft, men at de har ødslet med for lite av samfunnets midler til en sak som er dømt til å bli en økonomisk katastrofe, samt skade miljøet.

Vise meg hvor den reelle opposisjonen til dette finnes i det politiske miljøet....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Det blir spennende å se. Har NRK guts nok til å "follow the money"?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på september 25, 2012, 21:12:54 PM
Det blir spennende å se. Har NRK guts nok til å "follow the money"?

Mitt tips er nei, men du verden så fint det hadde vært å tatt feil akkurat her.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Så langt blir jeg skremt voldsomt av Ola Borten Moe. Hvorfor forteller de ikke at vi allerede har den høyeste andelen av fornybar energi pr. innbygger i Europa? Vi har allerede noe som heter vannkraft, og den produserer mye mer strøm enn vi trenger i Norge, og har dessuten allerede ødelagt forferdelig mye av vår viktigste natur.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ny observasjon. Fagfolk forteller fakta. Vi trenger ikke mer "grønn" energi i Norge. Dette dreier seg om enorme kostnader og voldsomme naturraseringer på bekostning av Kari og Ola Nordmann for at noen ytterst få skal få tjene skammelig mye penger.

Hva har skjedd med nordmenn? Hvorfor finner de seg i dette? Har de fått dumhetsserum i barnevaksinene?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på september 25, 2012, 21:51:44 PM
Hva har skjedd med nordmenn? Hvorfor finner de seg i dette? Har de fått dumhetsserum i barnevaksinene?

Ja, det kan godt være et dumhetsserum vi nå ser effektene av, i hvert fall blir folk mindre intelligente:

Blir vi virkelig dummere?
Menneskehetens gjennomsnittlige IQ er redusert med mer enn to poeng i løpet av én generasjon.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.