Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

ebye

Det kan være at utsagnet fra Heidi Sørensen om at"støy" (kritikk) ikke blir hørt, beskriver en situasjon som er langt mer utbredd enn det vi har "hørt" til nå!   :o   8)

BorisA

Sitat fra: ebye på september 26, 2012, 08:08:57 AM
Det kan være at utsagnet fra Heidi Sørensen om at"støy" (kritikk) ikke blir hørt, beskriver en situasjon som er langt mer utbredd enn det vi har "hørt" til nå!   :o   8)
Og støyforskere mener at dette er verre enn de tidligere har trodd, og at en støykollaps er like rundt hjørnet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Astrid Meland kommenterer programmet i VG:


SitatHvordan kom vi hit?

I ti år har kampen for grønne sertifikater pågått. «Alle» var for.

Men i 2006 strandet de rødgrønnes forhandlinger med svenskene om ordningen. Det ble et ufattelig bråk på randen av regjeringskrise.

Frp var rasende, Siv Jensen krevde innsyn i dokumentene. Dagens Næringsliv slaktet nederlaget på lederplass og krevde dokumentasjon straks. Dagbladet var kritiske, Dagavisen mente Norge var en moldbonasjon, og VG mente regjeringen slet med grønnfargen.

Jens ble beskyldt for å feilinformere Stortinget. Olje- og energimininsteren ble innkalt til Stortinget for å svare for seg. De forsvarte seg med at ordningen ville gi dyrere strøm. Men i Soria Moria-erklæringen hadde de rødgrønne lovet et felles, subsidiert kraftmarked for fornybar energi med Sverige.

I en høydramatisk vending i Stortinget fikk opposisjonen flertall for å gjenoppta forhandlingene med svenskene. Hvem hadde stemt imot sin egen regjering? Senere viste det seg å være for mange Frpere og Høyrefolk i Stortinget den kvelden. Regjeringen hadde likevel flertall.

Men nå begynner vel den store konkurransen om å være mest etterpåklok.  ::)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på september 26, 2012, 09:53:25 AM
Astrid Meland kommenterer programmet i VG:
...
Men nå begynner vel den store konkurransen om å være mest etterpåklok.  ::)

Astrid Meland har gått inn i den svært stille debatten under hennes artikkel:

SitatAstrid Meland · Toppkommentator · Jobber hos VG
Media har også et stort ansvar her. Vi har vinglet i dette spørsmålet og latt pressgrupper få styre.

Dette er et syn jeg kan respektere :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på september 26, 2012, 13:45:17 PM
Sitat fra: Bebben på september 26, 2012, 09:53:25 AM
Astrid Meland kommenterer programmet i VG:
...
Men nå begynner vel den store konkurransen om å være mest etterpåklok.  ::)

Astrid Meland har gått inn i den svært stille debatten under hennes artikkel:

SitatAstrid Meland · Toppkommentator · Jobber hos VG
Media har også et stort ansvar her. Vi har vinglet i dette spørsmålet og latt pressgrupper få styre.

Dette er et syn jeg kan respektere :)

Det ville vært flott om Meland kunne satt navn på disse pressgruppene, ettersom de er så mektige at de tydeligvis har styrt både norsk og utenlandsk MSM.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Da er følgende mail avsendt til Astrid Meland:

Hei,

Tusen takk for en modig artikkel der du tør å gå motstrøms. Vi behøver flere journalister som tør å stille spørsmål, tør å være politisk ukorrekt og som faktisk tør å tjene det publikum som ønsker mer informasjon enn kun den vanlige ensidige politiske propagandaen man får om "politisk korrekte" temaer.

Det jeg savner enda mer er noen som tør å stille de samme spørsmålene vedrørende hele klimasaken. Dette er en politisk smørje som stinker mer og mer jo mer man graver i den. Jeg ønsker at journalister også her tør å stille vanskelige spørsmål og grave enda mer i de svarene de får. Det er et vanskelig tema fordi forskningen faktisk spriker i alle retninger. Men uavhengig av hva som er riktig eller galt; Også her handler det om bruk av fellesskapets pott, om politikk og om prioriteringer.

Hva er kost/nytte effekten av f.eks. CO2-rensing? Har noen noengang spurt?

Det er også et faktum at global temperatur sluttet å stige for ca. 15 år siden. Tar forskerne feil? Skal datamodeller om klimaet de neste 100 år i det hele tatt tillegges vekt? Er det kanskje bedre og billigere å løse morgendagens mulige problemer med morgendagens teknologi?

Kan det være mulig for en velger å ønske seg mer helse, utdanning og politi framfor CO2-rensing? Hvilket parti skal man da stemme på?

Jeg har blitt omvendt fra troende til meget tvilende når det gjelder klima og global oppvarming. For meg ser det hele ut til å bli styrt av i hovedsak Greenpeace og WWF som begge har en økonomisk og politisk agenda. Jeg er ikke så sikker på at jeg / vi er tjent med at slike aktivistorganisasjoner skal få lov til å styre norsk politikk. Vindmøllesaken er et bevis på nettopp dette.

Sant å si så blir jeg meget skeptisk når staten oppretter forskningssentra som skal understøtte politiske mål, og når i tillegg alt som kan krype å gå av journalister klapper begeistret og jubler sammen med politikerene - da blir jeg rett og slett skremt.

Så jeg drømmer om modige journalister som ikke bare nikker og smiler, men som tør å stille de ubehaglige spørsmålene. De er de eneste journalistene som fortjener respekt.

Tar du utfordringen?

Mvh.
XXX

Det finnes et forum der både forskere og menigmenn bidrar med informasjon og personlige meninger om klimasaken sett fra et annet ståsted enn det politisk riktige. Ta gjerne en titt, spesielt på forumet der.

http://klimaforskning.com/
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det var bra levert, Josik! Og så får vi bare håpe at hun ikke bare er tomme ord. Hun virker å ha en god og skarp penn, så la oss håpe at hun skjerper den skikkelig  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Supert innlegg / mail Josik. :)
Jeg sendte en mail til Brennpunkt-redaksjonen i går med skryt av programmet, samt en anmodning om også å lage et klimakritisk program også.
Men det var ikke på langt nær så langt og velskrevet som ditt, så kanskje du kunne sende innlegget ditt dit også?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

To sjeler, en tanke! Flott brev, Josik.

Her er mitt:

Astrid Meland,

Ref din artikkel
http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10046252

Til dette kan jeg bare takke for et riktig og viktig bidrag i debatten
rundt klimaspørsmål og norsk energi. Her setter du fingeren på et enormt
problem i samfunnet, et problem som det ikke har vært tillatt å debattere,
se f.eks.
her http://debattsentralen.blogspot.no/2012/07/troll-med-mange-netthoder.html

Jeg vil oppfordre deg til å grave videre. For det er mer å finne, veldig
mye mer. NrK og du har et stykke igjen før det virkelige problemet blir
klart, men du starter godt.

Hvis det er slik at pressgrupper og utbyggere har klart å dupere
politikerne til å bevilge velgernes penger til seg selv, kan det tenkes at
det er flere ting i hele problemkomplekset som ikke stemmer?

Hvem hadde drevet med naturødeleggende vindmøller til fantasipriser, i
Norge hvis ikke de "farlige menneskeskapte klimaendringer" hadde
eksistert? Er det virkelig slik at "klimagassene" har den effekten
Stoltenberg så skråsikkert hevdet i programmet, selv om han er politiker
og uten vitenskapelig bakgrunn? Har du noen gang seriøst vurdert
problemstillingen? Holder datagrunnlaget som FNs klimapanel mål? Finnes
det forskere med en politisk agenda?

Du er iferd med å nøste opp en sak, og den saken blir bare større og
større jo mer du nøster. Du vil gjøre samfunnet og mediene en tjeneste ved
å forfølge denne tråden. jeg tror ikke du vil angre på det. Men regn med
motstand, mye motstand.

Takk for initiativet, dette er det mange som har ventet altfor lenge på.

For en drøfting av vindmølleproblematikken, se for eksempel her
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,11.0.html


Mvh
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Man kan jo håpe på en slags dominoeffekt, og som Amatør1 påpeker, dersom men virkelig begynne å nøste i dette , kan mye interessant dukke opp.
Jeg er spent på om det finnes journalister som virkelig har mot til å starte en klimagransking.
Dessuten kreves det nok støtte fra øverste hold, og kan man finne det i dagens MSM?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Flott e-post du har sendt, Amatør1! Fint at du også sendte en, Borisa, for jeg vet at de legger merke til slik respons vi har gitt dem nå. Regner med at de har fått en god del illsinte e-poster også, så derfor er våre bidrag viktige.

Angående bukken og havresekken-mentalitet i klimasaken, har jo Bishop Hill vist til en voldsom samrøre mellom politiske beslutningstakere og deres eierforhold og investeringer i "grønn" energi. Er det grunn til å tro annet enn at dette også foregår i Norge? Og ikke minst, finnes det "debattanter" (klimatroll) som sitter med sugerøret laaaangt ned i pengesekken vi norske borgere har blitt tvunget til å gi dem? Jeg har en anelse om at jeg er på sporet av å avsløre et av de aller jævligste trollene, men vil vente til jeg har litt mer kjøtt på beinet. Nei, det er ikke Trondhjem.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sørensen, Solhjell, Zero-mannen og Klimaøkonomi-professoren var i Dagsnytt Atten for en liten stund siden. Dessverre ble jeg avbrutt av en telefon, men jeg rakk å høre Heidi Sørensen gjenta mye av det hun har sagt og skrevet i det siste, og en del av det Solhjell sa. For meg hørtes dette siste mest ut som "ro, ro til fiskeskjær", men regner med at programmet er/blir å finne på NRK sine nettsider så jeg får lyttet til det i ro og mak. (Det var første sak i programmet.)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Flott at du fortalte dette, Bebben. Da har jeg et radioprogram jeg skal høre på senere i kveld.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren