Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

ebye

Nei, for det er vel ikke selveste IPCC de har funnet en tråd til?    ;)

stjakobs

Føljetongen fortsetter i papirutgaven av Avisa Nordland. Rart de ikke snart får et pålegg fra sentralt hold om å stoppe og ta inn kritiske innlegg!

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_05_10_12.jpg

"IPCC is a four letter word."

seoto

Det var sannelig litt av et innlegg :)  ;D

Synd at redaktøren forkortet det. Jeg tror ikke Lünell kan gjemme seg godt nok til ikke å svare på dette innlegget ;) Så da blir det spennende å følge denne debatten.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Det ser da ut til at skeptikerne tar over hovedrollen?

Newspapers in UK and US give climate sceptics most column inches

http://www.guardian.co.uk/environment/2012/oct/05/newspapers-uk-america-climate-sceptics

;)      ;D      8)

Jostemikk

Jeg får hiv innpå en sjokkerende nyhet jeg også. BBC  banner i klimakirka, og dette vil nok få konsekvenser for både journalist og redaktør.

BBC - Scientists blame warmer Atlantic for wet summers

Her snakker man om naturlige klimasykluser, og at dagens oppvarming i vår del av Europa ikke skiller seg nevneverdig fra den på 20- 30- og 40-tallet. De nevner også forskyvning av jetstrømmen, og at det nok er havet som har innvirkning på isen i Arktis, ikke så særlig mye motsatt.

SitatRecent warming in the Atlantic Ocean is the main cause of wet summers in northern Europe, according to a new study.

A cyclical pattern of rising and falling ocean temperatures is seen as a major influence on our weather...

...The study investigated a phenomenon known as the Atlantic Multidecadal Oscillation - a cycle of change in which the waters either warm or cool over a period of several decades.

The researchers compared three periods in this cycle: a warm state from 1931-60, a cool period from 1961-90 and the most recent warm period starting in 1990 and continuing now.

The paper notes that conditions in the last warm period in the Atlantic are broadly similar to those observed now.

At dette får stå på trykk i BBC er muligens mer overraskende enn folk flest er klar over, og kan kanskje, jeg understreker kanskje være et resultat av utskiftinger i staben. I så fall må dette ha energiøkonomiske årsaker. Britene sliter mer og mer med sin grønne politiske agenda med tilhørende trusler om flytting av viktig industri grunnet skyhøye og ustabile kraftleveranser.

Begynner klimatiøringen å falle på plass? Men hvordan henger dette på greip med light-utgaven av BBC, NRK? De kjører jo på med mer skandaløs klima- og forskningshjernevasking enn noen gang, der konklusjonen synes å være at verdens snilleste, beste, og mest velmenende mennesker er maktmenneskene bak klimaindustrien og deres politiske bakspillere.

Er det noen som skjønner særlig av det som skjer nå?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Sitat fra: Jostemikk på oktober 08, 2012, 10:44:58 AM
Er det noen som skjønner særlig av det som skjer nå?

Internasjonale og norske MSM har vel lenge oppført seg ganske forskjellig? Mitt inntrykk er at internasjonale medier er langt mer åpne og "nysgjerrige". Både redaksjoner og journalister er langt mer kritiske til IPCC-tesene. Dette innebærer at disse mediene er langt mer mottakelig for skeptiske innfallsvinkler til klimaendringene. I den internasjonale "presse" har vi bidragsytere som McIntyre, McKitrick, Pielke, Moncton. Dette betyr at den internasjonale presse får innspill fra tunge, etablerte skeptikere. Dessuten finner vi viktige og sentrale blogger utenfor våre grenser, f. eks. WUWT, Climate Audit, Climate Science.

I Norge er det derimot ikke en eneste redaksjon? som tviler på IPCC. Journalistene har kastet både spade og greip, og marsjerer i takt til musikken fra det korrekte norske klimasynet, menneskene og CO2 har skylda for klimaendringene. Vi har få klima-institusjoner i Norge. CICERO, Bjerknes, Met. inst fremstår som "tunge" i Norge. Når dessuten Kongen, Statsministeren, Regjeringen, Stortinget og Forskningsrådet peker på CO2 som årsak, ja da er det hard motvind for de som opponerer.

Og så spekulerer jeg: er fallhøyden her hjemme nå blitt så stor for klakkørtoget, at man hverken kan eller vil ta nye "klimasignaler" inn over seg? Klakkørene stikker hodet i sanden, later som om de ikke registrerer den opposisjonen til IPCC som er i ferd med å etablere seg utaskjærs. Og, dette er selvfølgelig naturlig og helt legitimt, sett med klakkørøyne. Forskningsrådet og norske klimainstitutter går først i det faglige alarmtoget. De er omgitt av en klimaboble som er avstøtene på motstridende synspunkter!

Lenger enn dette er jeg ikke i stand til å overskue dette hysteriet i øyeblikke.    8)

BorisA

Og hvor lenge kan de holde det gående på den måten før det skjærer seg fullstendig, og det blir klart for alle oppegående mennesker med en snev av kritisk sansr at norsk MSM har gått det gamle Sovjet en høy gang i inndoktrineringens "edle" kunst?

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

ebye, ja de oppfører seg som de tre apene du så ofte henviser til, og det er så uvitenskapelig som over hodet mulig. Kan ikke forstå annet enn at de skammer seg den dagen de i det minste utviser mot nok til å ta usikkerhetene inn over seg.

BorisA, jeg tror dette henger sammen med at norske journalister, i likhet med de fleste akademikere etter 2. verdenskrig, har levd opp med et utdanningssystem rimelig sterkt styrt av kommunistiske sympatisører. Det er dette jeg har forsøkt sette fokus på i mange innlegg, blant annet et der jeg skrev at de fikk sin væpna revolusjon, men at de væpnet seg med penn og papir, ikke skytevåpen. Således fikk de manøvrert egne tropper inn i redaksjoner og utdanningsinstitusjoner her i landet, og det er dette vi lider under nå, samme hva enkelte mente og mener om enkelte gode punkter ved den tenkte rettferdigheten ved kommunisme.

Lurer på hva som skjer den dagen det går opp for folk at det kommunistiske kuppet i Russland i stor grad ble finansiert av en amerikansk bankier-elite...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på oktober 08, 2012, 15:16:49 PM
ebye, ja de oppfører seg som de tre apene du så ofte henviser til, og det er så uvitenskapelig som over hodet mulig. Kan ikke forstå annet enn at de skammer seg den dagen de i det minste utviser mot nok til å ta usikkerhetene inn over seg.
Ja, Jostemikk, hvem får de største problemene med et paradigmeskifte? Hvor er fallhøyden størst? Etter min mening, ingen tvil, her hjemme er det klimaforskerne som får den største og verste nedturen. Politikerne og MSM kan jo bare peke på klimaforskerne, når ansvaret for miseren skal plasseres.

Klif kommer muligens i en egen klasse her. De politiserer det klimaforskerne forteller. Og morsomt nok?, de forvalter Forurensningsloven, der CO2 er klassifisert som en "gift". Det er en etat uten egne meninger, til tross for all den kunnskapen de påstår de har. Bloggen til direkøren, Ellen Hambro, er en god indikator på etatens adferd. Nå sist denne

Norges klimagassutslipp under lupen

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Norges-klimagassregnskap-under-lupen/

Det er noe ureflektert, uvirkelig og bombastisk over det direktøren formidler. Men også disse kan nok peke på klimaforskerne, når oppgjørets time kommer og flomlyset settes på.    8)

Men hva som blir det utløsenede "sannhetssignalet", og hvor det kommer, ja det er litt verre å spekulere på akkurat nå.    ;)

Jostemikk

Er dønn enig med dine tanker om dette, ebye, men vi må huske på å ikke la politikere og media slippe unna. De er medansvarlige, (media) og direkte skyldige, (politikerne). Men som jeg skrev, jeg er helt enig med deg, og er helt sikker på at de vil forsøke snike seg unna ansvaret for millioner av dødsfall, trilliarder av penger kastet rett i lomma på de som har mer enn nok fra før, samt at de har forsøkt å gjennomføre (forsøker fortsatt i stor stil) en politisk omveltning som har å gjøre med alt annet enn demokrati.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 08, 2012, 10:44:58 AM
Begynner klimatiøringen å falle på plass? Men hvordan henger dette på greip med light-utgaven av BBC, NRK? De kjører jo på med mer skandaløs klima- og forskningshjernevasking enn noen gang, der konklusjonen synes å være at verdens snilleste, beste, og mest velmenende mennesker er maktmenneskene bak klimaindustrien og deres politiske bakspillere.

Er det noen som skjønner særlig av det som skjer nå?

Et lite stikkord er at super-alarmisten Richard Black har sluttet i BBC. Om det er en årsak eller en virkning kan man sikkert diskutere, men det har definitivt bidratt til å heve standarden.

Richard Black
Environment correspondent
Farewell and thanks for reading
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: BorisA på oktober 08, 2012, 10:56:30 AM
Mens i annerledeslandet Norge bevilges det milliarder til CO2-fangst!

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Milliarder-til-CO2-fangst-2776999.html?xtor=RSS-2

Dette vil jeg anse som en kriminell handling, gitt hva vi vet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på oktober 08, 2012, 23:13:00 PM
Sitat fra: BorisA på oktober 08, 2012, 10:56:30 AM
Mens i annerledeslandet Norge bevilges det milliarder til CO2-fangst!

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Milliarder-til-CO2-fangst-2776999.html?xtor=RSS-2

Dette vil jeg anse som en kriminell handling, gitt hva vi vet.

Helt enig, og da er vi inne på noe jeg har gjentatt, gjentatt og gjentatt. Politikerne må kunne stilles til ansvar for sine handlinger. De stjeler penger fra folk, men det er tydeligvis så mye penger i systemet til glede for folk flest, at apatien og/eller likegyldigheten synes å blomstre i befolkningen. Så mye for solidaritetstanken til de som liker å se på seg selv som mennesker med sosialistisk plattform. Alt var nok kun slagord som ingen gadd tenke på den egentlige betydningen av. Det blir gjerne slik med et mantra som messes i det uendelige. Det mister enhver betydning og blir bare ord.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Nå husker jeg ikke i farta hvem som sendte mail til journalist Meland i VG med anmodning om å se nærmere og med et kritisk blikk på AGW-hypotesen, men er det kommet noe som helst tilbakemelding på mailen?

Er bare litt nysgjerrig, for jeg tenkte at uansett så burde hun ha gitt et svar.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.