Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 16, 2012, 22:17:47 PM
Dette er vel ukas MSM-sjokk?

http://www.na24.no/article3494177.ece

En ørliten skjønnhetsfeil er det der. Det er 16 år, ikke 16 måneder siden jorda ble varmere.

Skjønnhetsfeilen er rettet. Artikkelen er meget interessant. Ikke på grunn av det faglige, men på grunn av at den står på trykk i et norsk MSM-medium. Medie-trnden snur, på linje med temperaturstatistikken?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gerten

Det var virkelig en overskrift som slår! Som du skriver ebye, hva kan vi nå vente oss? Total taushet? Jeg tester på Facebook.
Og seier 3-1. Hva kan vi vente av godsaker framover?
It's the clouds!

Amatør1

Sitat fra: Gerten på oktober 16, 2012, 23:31:15 PM
Det var virkelig en overskrift som slår! Som du skriver ebye, hva kan vi nå vente oss? Total taushet? Jeg tester på Facebook.
Og seier 3-1. Hva kan vi vente av godsaker framover?

Jeg tror det blir motangrep fra alarmistene, komplett med mistenkeliggjøring. De kan ikke annet.

3-1 ja. Neste kamp er hjemme mot Albania i Mars. Tenk om det ligger en meter snø på Ullevål etter en hard vinter  ;D Da vinner Norge igjen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Gerten på oktober 16, 2012, 23:31:15 PM
Det var virkelig en overskrift som slår! Som du skriver ebye, hva kan vi nå vente oss? Total taushet? Jeg tester på Facebook.
Og seier 3-1. Hva kan vi vente av godsaker framover?
Fantastisk 1: Oppslaget i MSM: http://www.na24.no/article3494177.ece
Fantastisk 2: Kypros-Norge 1-3

Alt i alt en meget vellykket kveld :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Dette er da også nye MSM-toner?

FN-ekspert ber vestlige land slutte med biodrivstoff

EU og USA bør slutte å bruke biodrivstoff ettersom det hindrer matproduksjon, ifølge en spesialrapportør for FN.

"– Europa må gjøre mer enn å senke sine mål for produksjon av biodrivstoff, slik planen er. Det må ha politisk mot til å avstå helt, og USA bør gjøre det samme, sier spesialrapportør Olivier De Schutter."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det var overraskende nyheter, Amatør1. Ble nesten litt sjokkert over at en gren på FN-treet forstår virkeligheten og kommer med denne saken, mens en annen, og forferdelig råtten gren fortsatt pusher på for produksjon av biodrivstoff. Fiende vil kanskje vise seg fra innsiden?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Har det skjedd noe med saken? Siden åpner ikke.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 17, 2012, 21:37:14 PM
Har det skjedd noe med saken? Siden åpner ikke.

Den åpnes her (annen maskin enn jeg ført leste den fra). Tror ikke noe har skjedd med artikkelen.

Som du sier er det litt pussig at en FN-talsmann skulle hevde dette, men det er jo bra dersom det er tilfelle. Det er av sine egne man skal ha det, sier de.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

bøvelen

#218
Da er det en til i FN som går ut med dette. Allerede i august kom FAO-sjef José Graziano da Silva med samme henstilling, men da var kanskje vinklingen tørken i USA

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,723.msg16370.html#msg16370

http://e24.no/makro-og-politikk/fn-ber-usa-kutte-produksjon-av-biodrivstoff/20261846



Gerten

#219
Sitat fra: Amatør1 på oktober 16, 2012, 23:44:22 PM
Sitat fra: Gerten på oktober 16, 2012, 23:31:15 PM
Det var virkelig en overskrift som slår! Som du skriver ebye, hva kan vi nå vente oss? Total taushet? Jeg tester på Facebook.
Og seier 3-1. Hva kan vi vente av godsaker framover?

Jeg tror det blir motangrep fra alarmistene, komplett med mistenkeliggjøring. De kan ikke annet.

Har lagt merke til at Scepticalscience argumenterer med oppvarmingen av havet som et mottrekk mot at temperaturen har stått stille. Det samme gjengitt i kommentarene i Na24. 

Er det noen kommentarer til den innvendingen? jeg har sjekket på Climate4you men synes det er vanskelig å konkludere.
It's the clouds!

Jostemikk

Sitat fra: Gerten på oktober 17, 2012, 23:49:56 PM
Sitat fra: Amatør1 på oktober 16, 2012, 23:44:22 PM
Sitat fra: Gerten på oktober 16, 2012, 23:31:15 PM
Det var virkelig en overskrift som slår! Som du skriver ebye, hva kan vi nå vente oss? Total taushet? Jeg tester på Facebook.
Og seier 3-1. Hva kan vi vente av godsaker framover?

Jeg tror det blir motangrep fra alarmistene, komplett med mistenkeliggjøring. De kan ikke annet.

Har lagt merke til at Scepticalscience argumenterer med oppvarmingen av havet som et mottrekk mot at temperaturen har stått stille. Det samme gjengitt i kommentarene i Na24. 

Er det noen kommentarer til den innvendingen? jeg har sjekket på Climate4you men synes det er vanskelig å konkludere.

Gerten, du må nesten lese Okulars ENSO-tråder, og spesielt det med OHC oppsamlet i Indiahavet. Ta også med i betraktningen hvordan de har jukset med troposfæretemperaturene. Det blir nemlig varmere og varmere også i havet hver gang de lager en ny oppdatering av OHC.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

I hvilken sammenheng kommenterer Scepticalscience på den måten, Gerten?

Jeg har hørt noe om at oppvarmingen av havet viser global oppvarming fremfor økt global temperatur i atmosfærn. Der har temperaturen flatet ut, og luftmålinger er visselig ikke "sterke" nok til å vise global oppvarming. Må sjekke dette nærmere. I så fall er jo dette helt sprøtt. Først skremmer de (IPCC) vettet av folk, med fossilt CO2 og økt temperatur. Og så plutselig er ikke lufta det riktige observasjonsmediet?   :-\

Jostemikk

Varmekapasiteten finnes i havet, så det er ikke feil å måle planetens varmemengde ved hjelp av det. Problemet er bare at målingene av OHC er vesentlig mer usikre, kortvarige, og på andre måter nærmest ubrukelig selv sammenlignet med troposfæremålingene. Det finnes rett og slett ikke grunnlag for å påstå det de gjør angående OHC. Da ARGO-bøyene kom gjorde trenden et byks.

Og selv om havet har blitt oppvarmet de siste tiårene, hvilket det har, skyldes dette ikke noen økt tilbakestråling fra en atmosfære fullstendig uten evne til å varme havet, og like manglende varmekapasitet. Skulle atmosfæren varmet havets øverst 1000 meter med 0,1 grad iløpet av et år, ville vi alle blitt til ispinner på et blunk. Les Okulars ENSO-tråder og PDFer, så ser dere at det er sola i samarbeid med variasjon i skydekket over det tropiske Stillehavet som fører til variasjoner i OHC og SST, og derigjennom variasjonene i troposfæretemperaturen. Det er ikke uten grunn jeg maser om ENSO-fenomenet. Lisen for slitne skeptikersjeler ligger i havet, skyer og sol.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gerten

Sitat fra: ebye på oktober 18, 2012, 00:20:10 AM
I hvilken sammenheng kommenterer Scepticalscience på den måten, Gerten?

Jeg har hørt noe om at oppvarmingen av havet viser global oppvarming fremfor økt global temperatur i atmosfærn. Der har temperaturen flatet ut, og luftmålinger er visselig ikke "sterke" nok til å vise global oppvarming. Må sjekke dette nærmere. I så fall er jo dette helt sprøtt. Først skremmer de (IPCC) vettet av folk, med fossilt CO2 og økt temperatur. Og så plutselig er ikke lufta det riktige observasjonsmediet?   :-\

Siden der Scepticalscience kommenterer Daily Mail-artikkelen finner du her:
http://www.skepticalscience.com/misleading-daily-mail-prebunked-nuccitelli-et-al-2012.html 
Med spørsmålet "Where are global warming going" litt lengre ned på siden.

Jostemikk:
"Gerten, du må nesten lese Okulars ENSO-tråder, og spesielt det med OHC oppsamlet i Indiahavet. Ta også med i betraktningen hvordan de har jukset med troposfæretemperaturene. Det blir nemlig varmere og varmere også i havet hver gang de lager en ny oppdatering av OHC."

Jeg skjønner at det kan være eller er juks med dataene, Jostemikk. Og jeg har nok skummet Okulars ENSO-tråder men jeg trenger nok et 14-dagers kurs for å få med meg alt :) er jeg redd.

Eller kanskje ganske enkelt en egen tråd for varmekapasiteten i havet?  Kan jo komme etterhvert når noen har bedre tid.




It's the clouds!

Jostemikk

Gerten, du vil kanskje finne Bob Tisdales siste innlegg om dette nyttig. Det konsentrerer seg om grafer som viser OHC delt opp i det Okular kaller subsett. Han selger boka sin skammelig billig, så jeg oppfordrer alle å kjøpe den.

Where's The Anthropogenic Global Warming Signal in the NODC Ocean Heat Content Data (0-700Meters)?















Bob Tisdale avslutter dette innlegget med følgende beskjed:

If you're a regular visitor to SkepticalScience, please don't waste your time and present the gif animation The Escalator.  That would clearly indicate you haven't a clue what you're talking about.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren