Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mai 09, 2013, 08:04:27 AM
Aftenposten melder om kostadskrevene planlegging av Mongstad / rensing og lagring av CO2:

http://www.aftenposten.no/okonomi/Mongstad-anlegget-koster-5_2-mrd-a-planlegge-7196840.html

Når skal Aftenposten forlate CO2-dogmet og melde at drivhuseffekten pga. menneskeskapt CO2 er en fysisk absurditet som kun eksisterer inne i noens hoder?

Det er organisert kriminell virksomhet som foregår på Mongstad enn så lenge.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på mai 09, 2013, 10:14:28 AM
Sitat fra: BorisA på mai 09, 2013, 08:04:27 AM
Aftenposten melder om kostadskrevene planlegging av Mongstad / rensing og lagring av CO2:

http://www.aftenposten.no/okonomi/Mongstad-anlegget-koster-5_2-mrd-a-planlegge-7196840.html

Når skal Aftenposten forlate CO2-dogmet og melde at drivhuseffekten pga. menneskeskapt CO2 er en fysisk absurditet som kun eksisterer inne i noens hoder?

Det er organisert kriminell virksomhet som foregår på Mongstad enn så lenge.

Det kommer ikke til å skje (at Aftenposten forlater CO2-dogmet), ikke så lenge de blir pålagt å være ambassadører for bedrageriet.

FN har en avdeling som de kaller BUSINESS, og her kan man se hvordan de drar til seg viktige aktører i deres kamp for et verdenskontroll:

GC (Global Compact): Join Caring for Climate


På bunnen av denne siden står det (min utheving):

SitatBusiness sectors
Accounting and management services; Advocacy and legal services; Agriculture and livestock; Aquaculture; Arts and culture; Community and social services; Construction; Education and training; Engineering; Environmental services; Extractive industries and chemicals; Finance; Forestry; Leisure, hospitality, tourism and sports; Manufacturing; Media and PR; Medical and health; Personal care; Property and real estate; Public administration; Retail trade; Telecommunications and IT products and services; Transportation and logistics; Utilities

Så der hadde vi også media dekket.

Å følge oppfordringen på siden, krever medlemskap i United Nations Global Compact

Sitat
What is the UN Global Compact?

" The Global Compact asks companies to embrace universal principles and to partner with the United Nations. It has grown to become a critical platform for the UN to engage effectively with enlightened global business."

– UN Secretary-General Ban Ki-moon
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#544
Er det en anelse klimaskepsis å spore i dagens klimaartikkel av Alstadheim i dagens Dagens Næringsliv?

Artikkelens tittel: "CO2-rekorden"
Et utdrag:
Klimaforskernes modeller tydet på at temperaturen skulle fortsatt å stige. Men selv om temperaturen ikke gjør det, er ikke modellene nødvendigvis gale. Klimaforskerne har ikke hevdet at oppvarmingen vil skje jevnt. Den kan ta pauser. Akkurat som en kald maidag ikke betyr at sommeren er avlyst, betyr ikke en pause i temperaturstigningen at klimaproblemet er gått over.
Likevel har klimaforskerne fått noe å svare for. Noen helt klar konklusjon om hvorfor temperaturen ikke stiger lenger, har forskerne ikke. Det kan handle om naturlige variasjoner. En del av forklaringen kan også være veksten i asiatisk industri og utslipp av andre type forurensning som midlertidig demper oppvarmingen.
Utdrag slutt



Hele artikkelen:
http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article2613129.ece
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Så bør det kanskje tas med at i slutten skriver Alstadheim:

" Den globale oppvarmingen har kanskje tatt en pause. Men det har sannelig også den globale klimapolitikken gjort. Politikerne er allerede sent ut. Så selv om klimaet skulle vise seg å tåle litt mer enn tidligere antatt, har politikerne altså egentlig ikke fått noe ekstra tid.

Den tiden har de forlengst brukt opp."

Høres ut som alarmisme god nok, det der! Kan klimarealister ha en tendens til å lete etter forsonende trekk hos de som har fôret oss med skremsler? Er vi for snille? Alarmistene får sannelig stå for hva de har gjort! (I etterkrigsoppgjøret hørte vi jo ofte: "Jeg gjorde bare hva jeg fikk beskjed om.")
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

"Er vi for snille?"

- Ja, så absolutt. Tråden "The Authoritarians " forteller oss hvor konfliktsky vi nordmenn er.  Dette vet maktmenneskene å utnytte. Så vi nordmenn er som gale hunder etter konsensus, og får vi et sniff av noe vi kan enes om, så tar vi det halmstrået!

Vi som er klimarealistiske må i debatter med andre, skille mellom "kjeltringene". Jo høyere opp på rangstigen de er, så som rikspolitikere og "forskere" i Cicero  (f.eks.), så må de taes hardere enn det jevne "kjeltring-medlem" på gateplan.
Vi vil ikke ha noe å  tjene på å være ettergivende ovenfor "sjefs-kjeltringene" - og de vil ikke la seg overbevise heller! Men vi kan med større sjangs klare å overbevise den jevne borger dersom vi er litt mer milde ovenfor dem.  Dette har jeg klart i hverdagslige samtaler, og sånn sett har flere av de jeg kjenner, blitt klima-realistiske personer.   :D
No fear for the real men! No hope for the scared!

BorisA

Sitat fra: seoto på mai 14, 2013, 12:29:33 PM
Så bør det kanskje tas med at i slutten skriver Alstadheim:

" Den globale oppvarmingen har kanskje tatt en pause. Men det har sannelig også den globale klimapolitikken gjort. Politikerne er allerede sent ut. Så selv om klimaet skulle vise seg å tåle litt mer enn tidligere antatt, har politikerne altså egentlig ikke fått noe ekstra tid.

Den tiden har de forlengst brukt opp."

Høres ut som alarmisme god nok, det der! Kan klimarealister ha en tendens til å lete etter forsonende trekk hos de som har fôret oss med skremsler? Er vi for snille? Alarmistene får sannelig stå for hva de har gjort! (I etterkrigsoppgjøret hørte vi jo ofte: "Jeg gjorde bare hva jeg fikk beskjed om.")
Jeg skjønner hva du mener. Han må vel ha med det obligatoriske CAGW'en på slutten, ellers så er det vel på "hue & ræva" ut av redaksjonen.
Skapskeptikerne i msm (hvis de finnes) har det vel som systemkritikerne under Mao-Kina eller gamle Sovjet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: Obelix på mai 14, 2013, 12:50:45 PM
"Er vi for snille?"

- Ja, så absolutt. Tråden "The Authoritarians " forteller oss hvor konfliktsky vi nordmenn er.  Dette vet maktmenneskene å utnytte. Så vi nordmenn er som gale hunder etter konsensus, og får vi et sniff av noe vi kan enes om, så tar vi det halmstrået!

Vi som er klimarealistiske må i debatter med andre, skille mellom "kjeltringene". Jo høyere opp på rangstigen de er, så som rikspolitikere og "forskere" i Cicero  (f.eks.), så må de taes hardere enn det jevne "kjeltring-medlem" på gateplan.
Vi vil ikke ha noe å  tjene på å være ettergivende ovenfor "sjefs-kjeltringene" - og de vil ikke la seg overbevise heller! Men vi kan med større sjangs klare å overbevise den jevne borger dersom vi er litt mer milde ovenfor dem.  Dette har jeg klart i hverdagslige samtaler, og sånn sett har flere av de jeg kjenner, blitt klima-realistiske personer.   :D

Jeg er helt enig med deg i "den jevne borger", for de har liten tid og kunnskap til å sette seg inn i hva som virkelig skjer, og stoler på hva mediene varsler og hva myndighetene forteller dem. Det er journalistene jeg egentlig var ute etter pga. den artikkelen. De løper alarmistenes ærend, uten selvstendig vilje til å sette seg inn i hva det handler om - de lytter kun på hva alarmistene sier. Er det slik journalister skal jobbe i dag? Tale maktens ord i blind tillit, uten fornuft eller skeptiske synspunkter? De som skulle gi oss korrekte opplysninger og stille kritiske spørsmål ved makt og politikk, er i stedet med på å hjernevaske folk.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: BorisA på mai 14, 2013, 12:56:06 PM
Jeg skjønner hva du mener. Han må vel ha med det obligatoriske CAGW'en på slutten, ellers så er det vel på "hue & ræva" ut av redaksjonen.
Skapskeptikerne i msm (hvis de finnes) har det vel som systemkritikerne under Mao-Kina eller gamle Sovjet.

Dersom det er som du skriver, "hue & ræva" ut - har vi da særlig bedre forhold enn Mao-Kina eller tidligere Sovjet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Med bakgrunn i vår inhabilitet når det gjelder Alstadheim, er det vel bare rett og rimelig at han får en pris for skarpeste penn, Den Store Journalistprisen:

Heder til Alstadheim

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article2613216.ece

Oppslag i Dagens Næringsliv 14. mai 2013.

Fra oppslaget:

Sitat«Slår i alle retninger»

Prisen er på 100.000 kroner og ble delt ut under Norsk Redaktørforenings landsmøte i Oslo. Bak prisen står Norsk Presseforbund, Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Mediebedriftenes Landsforening, NRK, TV 2 og Den Norske Fagpresses Forening.

– Vi journalister kan aldri ta leserne våre for gitt. Vi må kjempe for dem hver gang, sier Alstadheim og mener at nettopp dette er en av hans drivkrefter for å skrive som han gjør.

I begrunnelsen og talen fra juryleder Annette Groth. sa hun blant annet:

– Den som har ordet i sin makt, kan effektivt kle av selv de mektigste i et samfunn. Årets vinner av Den store journalistprisen har nettopp den evnen. Årets prisvinner slår i alle retninger. Han kan punktere ballonger som ingen andre i norsk presse. Han holder opp politikernes meningsløsheter og avslører alle som «fyller sine setninger med tomme ord», slik han sa det om en av dem. Hans sans for absurditeter gjør lesingen til en fest. Et skarpt øye. Et blikk som kan være både muntert og ondskapsfullt. En av dem som har vært rammet av hans giftige piler, skal ha sagt at denne journalisten «er morsomst når han skriver om andre». Forståelig nok, sa Groth.

Jeg vil nå mene at dette sier mest om resten av journalistkorpset. Har de mistet blyantspisseren og den ubarmhjertige nysjerrigheten?     ;)           8)

Obelix

#551
Sitat fra: seoto på mai 14, 2013, 13:28:10 PM
Det er journalistene jeg egentlig var ute etter pga. den artikkelen. De løper alarmistenes ærend, uten selvstendig vilje til å sette seg inn i hva det handler om - de lytter kun på hva alarmistene sier. Er det slik journalister skal jobbe i dag? Tale maktens ord i blind tillit, uten fornuft eller skeptiske synspunkter? De som skulle gi oss korrekte opplysninger og stille kritiske spørsmål ved makt og politikk, er i stedet med på å hjernevaske folk.

Helt enig med hva du skriver, seoto.
Journalistene er PR-agenter for de grupperinger de selv liker, så som klima-røysla.
NRK er et eklatant eksempel på partiske journalister!  Journalistene er ofte regelrett agressive mot de intervjuobjekter som de har et horn i siden til, men de er myke som pusekatter ovenfor "sin" side!

En annen sak, er at journalistene nå faktisk har lavere allmennkunnskaper enn tidligere. Det er ofte en lidelse å høre hva de lirer av seg av banaliteter og regelrette feil.  Og det synes som at NRK har ingen "seniorer" som kan kremte - og si noen ord i øret på dem, slik at de lærer til neste gang.
Det er vel gruppetenkinga som har ensrettet de fleste av dem regner jeg med, slik at ingen "fornuftig" journalist tør å si i fra, i frykt for å bli fryst ut av "det gode selskap"?

Sitat fra ebye:
SitatJeg vil nå mene at dette sier mest om resten av journalistkorpset. Har de mistet blyantspisseren og den ubarmhjertige nysjerrigheten?

Ja, det tyder på det, gitt!     :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Sitat fra: ebye på mai 14, 2013, 13:46:42 PM
Jeg vil nå mene at dette sier mest om resten av journalistkorpset. Har de mistet blyantspisseren og den ubarmhjertige nysjerrigheten?     ;)           8)

Ja!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Vi setter jo også (en) pris på Alstadheim, en sikker plass på listen over

Klimaklovner i Norge.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1247.msg28319/topicseen.html#msg28319

Her har vi riktignok en enorm prispall, men det er jo så mange gode og verdige kandidater. Og pallen har bare ett nivå, de er jo alle så like, disse klimaklovnene. Og de går åpenbart i takt i flokk.

Likheten mellom disse prisvinnerne er gansk påfallende, nesten litt urovekkende. Er det lov å klone journalister i Norge?

Eller er det slik at de sist uteksaminerte journalistene har gått gjennom Klimaindoktrineringsskolen? Var det det som var det egentlige målet for enhetsskolen?

En ørliten tankevekkende  og passende avsporing:

På BI var det en doktorand som først ble anklaget for plagiat og mangelfull listing av kilder i sin litteraturliste. Men, saken endte med at det var BI som hadde ansvaret. Dette er slik vi gjør det her hos oss.

Hva blir det neste?     ;)       >:(        :o

Gloføken

Her har vi et meget godt eksempel på udugelig journalistikk.

http://www.youtube.com/watch?v=LhAQEFX_IYw

Og hva med denne såkalte ekspertisen?

Kanskje noen av de kloke hodene her på forumet klare å finne feilen?
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau