Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: BorisA på mai 14, 2013, 12:56:06 PM

Jeg skjønner hva du mener. Han må vel ha med det obligatoriske CAGW'en på slutten, ellers så er det vel på "hue & ræva" ut av redaksjonen.
Skapskeptikerne i msm (hvis de finnes) har det vel som systemkritikerne under Mao-Kina eller gamle Sovjet.

Originalspråket: "Den tiden har de forlengst brukt opp."

Oversettelse: "Til slutt vil jeg takke vår store rormann Mao...." 

:D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Takk for linken, stjakobs.

Nils M Nielsen har vært med på debatten flere ganger, han er kontant på "saken".

Denne er jo litt artig

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_260312.pdf

her er det kjentfolk ute og går.    :)

Hvis jeg ikke husker aldeles galt, deltok han på bloggstedet: Kollokvium, av Bjørn Samset, og på bloggen til Ellen Hambro.      8)

bøvelen

Katastrofer styrer klimadebatten
Fin kronikk av Einar Sletten i Sunnmørsposten
Dette er virkelig folkeopplysning, meget bra!



stjakobs

#559
Grete Hovelsrud, Nordlandsforskning er ute etter forskningsmidler. Derfor utgyter hun seg med oppgulp fra Cicero: http://www.nordlandsforskning.no/om-nordlandsforskning/aktuelt/4-om-nordlandsforskning/1667-regjeringens-klimamelding


Dette er en bønn om reaksjoner, og de kom! Avisa Nordland slår til igjen:

Klimavåset: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_22_05_13.jpg

Vær og/eller klima?: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_22_05_13.pdf

"IPCC is a four letter word."

ebye

Takk for den infoen, stjakobs. To knallbra innlegg.     :)

Spiren

Godt det findes mennesker, der kan forholde seg til virkeligheten. 8)
TAK for det stjakobs.  :)
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.


Amatør1

Ref Stavrum, følgende synes å være politisk korrekt standpunkt under dagens retrettsituasjon for alarmistene:

"Alle er enige om at både naturen og mennesket bidrar til klimaforandringer. Men man er uenige om det bærer rett til helvete".

Dette er en melodi som går igjen både here og der for tiden. Dette framstår som en (bevisst?) feilrepresentasjon av den faktiske situasjonen, der det blir stadig mer klart at vitenskapen nettopp viser oss at menneskeskapt CO2 ikke har noen som helst klimaeffekt, og stadig flere med vettet i behold kommer til denne erkjennelsen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

#564
KL 17.10 på NRK1 var det en forrykende klimadebatt mellom Lysbakken(SV) og FRP's Per Willy Amundsen.
Bakgrunnen for debatten var Lysbakken's ønske om å få vite hvor FRP sto i klimaspørsmålet.

Fritt etter hukommelsen var debatten omtrent slik:
Lysbakken hevdet det var uvitenskapelig og umoralsk av FRP å fortsette med å så tvil om de ALVORLIGE klimaendringene vi sto foran, og at det ikke lenger var noen som helst tvil fra klimaforskernes side om at klimaendringene var menneskeskapte osv.
Per Willy Amundsen mente at klimavitenskapen absolutt ikke var samstemt her, og at det var ulike syn på dette blant klimaforskerne.
Han mente også at Lysbakken ikke hadde skjønt det vitenskapelige prinsippet som gikk ut på at man SKAL stille spørsmål og utfordre vedtatte "sannheter", at det var noe av det vitenskapen handlet om.
Lysbakken på sin side fremholdt at det var få områder innen vitenskapet at forskerne var så samstemte som innen klimaforskningen.
Dette protesterte Amundsen på og ville komme med flere argumenter, men ble avbrudd av programlederen sa at tiden av ute, men hun fikk likevel tid nok til å si at 97 % av alle klimaforskere mente at klimaendringene var menneskeskapte, så det så!

Og med dette beviste hun for alle hvilken enestående objektivitet NRK viser i klimaspørsmålet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Takk for oppdateringen om NRKs politiske propaganda, BorisA. Dog er det jo en lise å få referert en politiker som er i stand til å tenke kritisk, Frps Amundsen. Lysbakken er en fanatisk aksjonist som ønsker oss alle en fremtid der vi skal hoppe når storebror gir oss beskjed om det.

Les mer om hva NRK er og hvem de er representert av i dette innlegget. Jeg siterer kort fra det som dreier seg om Alf R. Jacobsens kommentarer om NRK-journalistenes og -sjefens reaksjoner på hans avsløringer av Jens Stoltenbergs KGB-kodenavn Steklov.

SitatDa jeg som redaktør for NRK Brennpunkt avdekket saken i desember 2000, ble reaksjonen voldsom. Jeg ble fordømt - ikke bare av Jens Stoltenberg, som noen måneder tidligere var blitt statsminister, men av nær sagt samtlige av pressens ledende kommentatorer. Min sjef Einar Førde - som selv hadde hatt et suspekt forhold til KGB - vendte en kald skulder til, og AP-vennene i Dagsrevyen forsøkte etter beste evne å underminere saken som uvesentlig, høyst sannsynlig oppdiktet og ondsinnet.

Ap-journalistenes hatefulle reaksjoner gjorde det umulig for meg og andre å komme til bunns.

Skulle ønske flere ble interessert i å grave i MSMs rødepolitiske masse. Vi er alle oppvokst fullstendig påvirket og til dels hjernevasket av en politisk ideologi.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

BorisA, bra du skrev referatet. Og det stemmer på en prikk slik jeg så det. Jeg også så innslaget ikveld. Og vi ser at Lyskybakken er virkelighetsfjern. Det var ikke nytt. Men, det var synd at hu søte unge NRK-dama viste seg som en stygg alarmist. Det lyste klima-ondskap ut av øynene hennes. Og hun var triumfatorisk i stemmen da kun klarte smette inn at 97 prosent av forskerne mener at det foregår en menneskeskapt oppvarming.

Dert var rett og slett imponerende at Per Willy Amundsen klarte å beholde roen og at han svarte så bra for seg som han gjorde   :D

Nå ikveld var miljøvernministerer B. V. Solhjell i Dagsnytt atten i debatt med Høyre's B. Høye. Det hele startet med at Bård V.S. ble tatt i 2 "hvite" løgner i løpet av 5 sekunder - av programlederen!  Temaet var at Norges komuner føler de blir vernet ihjel. Min subjektive oppfatning er at miljøvernministeren kom meget dårlig ut av det, da han ble tatt i hvite løgner, og at han generelt svarte dårlig for seg. Men, det er jo det som er standarden det, de "rødgrønne" bryr seg ikke om fakta - bare de får lov til å mene de "riktige" tankene.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 22, 2013, 18:01:44 PM
Skulle ønske flere ble interessert i å grave i MSMs rødepolitiske masse. Vi er alle oppvokst fullstendig påvirket og til dels hjernevasket av en politisk ideologi.

Et meget interessant tema! Jeg er opptatt av dette. Steklov var finansminister da han kjørte på en bil ved det som nå Riskhospitalet, la på en blank lapp på vindusruta, og kjørte av gårde.  Når han gjorde dette med ministerlønning, ja hva sier det av hans generelle karakter da?

Hmmm? Nei, her bør vi granske mer. Jeg tenker i retning av "kick-backs" som gjemmes i andre land.  For når Norge's rikdom er så stor som den er, så virker det som at førsteprioritet for regjeringa er å finne på nye måter å sende penger ut av landet.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amateur2

#568
Her kan dere se Lysbakkens opptreden.

"Høydepunktet" er når Lysbakken hevder at de, i motsetning til FrP, "legger vitenskap og rasjonalitet til grunn, ikkje overtro" ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på mai 22, 2013, 20:23:16 PM
Her kan dere se Lysbakkens opptreden.

"Høydepunktet" er når Lysbakken hevder at de, i motsetning til FrP, "legger vitenskap og rasjonalitet til grunn, ikkjeovertro" ...

Amundsen har jo helt rett i at Lysbakken ikke forstår den vitenskapelige metode (eller kanskje forstår men ikke anerkjenner), for det eneste Lysbakken henviser til er "en større akademisk enighet om at det er overveiende sannsynliget for at vi står overfor menneskeskapete klimaendringer", altså det uvitenskapelige konsensus-vrøvlet. Programlederen topper det hele med Cook/Lewandovsky og 97%, like tullete.

Mitt syn er at politikere som kjører denne linja slik Lysbakken gjør, bør stå strafferettslig ansvarlig. Det er på tide å ta ibruk Riksrett.
Sitat
Riksretten er en særdomstol hjemlet i Grunnloven som skal dømme i saker mot statsråder, høyesterettsdommere og stortingsrepresentanter for straffbare handlinger disse har begått «som saadanne», det vil si under utøvelse av sitt embete. Riksretten er hjemlet i Grunnloven §§ 86 og 87. Riksretten dømmer i første og siste instans; dens dommer er endelige og kan ikke påankes.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to