Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på mai 22, 2013, 18:01:44 PM
Takk for oppdateringen om NRKs politiske propaganda, BorisA. Dog er det jo en lise å få referert en politiker som er i stand til å tenke kritisk, Frps Amundsen. Lysbakken er en fanatisk aksjonist som ønsker oss alle en fremtid der vi skal hoppe når storebror gir oss beskjed om det.

Les mer om hva NRK er og hvem de er representert av i dette innlegget. Jeg siterer kort fra det som dreier seg om Alf R. Jacobsens kommentarer om NRK-journalistenes og -sjefens reaksjoner på hans avsløringer av Jens Stoltenbergs KGB-kodenavn Steklov.

SitatDa jeg som redaktør for NRK Brennpunkt avdekket saken i desember 2000, ble reaksjonen voldsom. Jeg ble fordømt - ikke bare av Jens Stoltenberg, som noen måneder tidligere var blitt statsminister, men av nær sagt samtlige av pressens ledende kommentatorer. Min sjef Einar Førde - som selv hadde hatt et suspekt forhold til KGB - vendte en kald skulder til, og AP-vennene i Dagsrevyen forsøkte etter beste evne å underminere saken som uvesentlig, høyst sannsynlig oppdiktet og ondsinnet.

Ap-journalistenes hatefulle reaksjoner gjorde det umulig for meg og andre å komme til bunns.

Skulle ønske flere ble interessert i å grave i MSMs rødepolitiske masse. Vi er alle oppvokst fullstendig påvirket og til dels hjernevasket av en politisk ideologi.
Takk for det Jostemikk.
Er helt enig i at MSM er en rød(grønn)politisk  masse, og det er IKKE bra. Hvor ble det av det ellers så lovpriste mangfoldet?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Nok en gang stjakobs, takk for linken til en meget god og balansert artikkel. Han er en betydelig bidragsyter i debatten, Nils M. Nilsen. Han begynner vel å nærme seg "formen" til en kandidat til Klimarosen vår?     :)       8)

BorisA

Positivt at Aftenposten slapp gjennom denne artikkelen i dag.
Den handler om monstertornadoen fra 1925 i USA, som Aftenposten skriver om i dag (25.mai 2013)
Jeg finner ikke artikkelen på nettet, så jeg har tatt meg bryet med å skrive av noen avsnitt.

Utdrag:
Hele landsbyer forsvant da The Great Tri-State Tornado rammet delstatene  Missouri, Illinois og Indiana.
«Hele den morgenen, før tornadoen hadde det regnet. Dagen var mørk og dyster. Luften var tung. Det var ingen vind. Så begynte nedbøren å øke på. Og så var det som himmelen åpnet seg, og en flom av vann fosset ned. Dagen ble svart.»

Slik beskriver den ærverdige Missouri.avisen St.Louis Post-Dispatch formiddagstimene før monstertornadoen som skulle knuse alle rekorder begynte på sin ødeleggende ferd gjennom tre delstater kl 13 onsdag 18. mars 1925.
«Deretter ble luften fylt med 10000 ting. Plater, stolper. Kanner, tøy, ovner, hele husvegger fra de små gårdshusene, i noen tilfeller hele hus, ble revet opp og knust mot bakken.»

Lenger ut i artikkelen:
Ifølge meteorologene etterlot tornadoen seg «en ny rekord av ødeleggelser, både av menneskeliv og eiendom., fra Ellington i Missouri og forbi Missisippi River, tvers over delstaten Illinois, hvor den knuste en rekke byer og landsbyer.
Den totale lengden på tornadoen var 219 miles, og den gjennomsnittlige bredden var 1 mile. Hverken før eller siden har en tornado etterlatt seg et så langt og sammenhengende spor av ødeleggelser: Rekorden på 219 miles, eller drøye 350 kilometer, har ingen tornado vært i nærheten av.
Tornadoen som rammet forstaden Moore like utenfor Oklahoma City i begynnelsen av denne uken, tilbakela til sammen «bare» 27 kilometer og forsvant etter 40 minutter.
Utdrag slutt.

Forhåpentligvis kommer hele artikkelen på nettet etter hvert.

(Innlegget ble redigert 25.05.13 10:49)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

SitatMer til journalister enn til bønder

Staten gir mer økonomisk støtte til norske journalister enn til norske bønder. Det er mediene lite opptatt av å fortelle videre.

Ja, det liker de nok ikke å snakke om. Hvor mye får egentlig journalister i støtte?

SitatJordbruksstøtten er altså på 434.000 kroner årsverk, mens mediestøtten utgjør 1,25 millioner kroner per journalist.

Ja, man biter jo ikke den hånden som gir en mat, tak over hodet og litt ekstra til luksus ;) Hvor blir det av differansen mellom støtten til hver journalist og de reelle lønnskostnadene? Kanskje noen er sugne på utbytte? Da er det jo fint at staten er raus med våre skattepenger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#576
UK, første side i The Telegraph

Tim Yeo: humans may not be to blame for global warming
Humans may not be responsible for global warming, according to Tim Yeo, the MP who oversees government policy on climate change.

Det kan tenkes at han skjeler til opinionen, her en poll fra artikkelen:
[attachimg=1 width=300]

Og her er resultatet nå:
[attachimg=2 width=300]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Takk for den linken, stjakobs. Nils E Nielsen er en skarpskodd spaltist. Jeg håper virkelig politikerne leser hans og andres innlegg, om det tøvete IPCC-proklamerte CO2-våset.

Men, realiteten er jo at politikerne er avhengig av sine rådgivere. Og når det er CICERO og Bjerknessenteret, ja så er klimalammelsen gitt!    :o

seoto

Takk for at du holder oss oppdatert på leserinnlegg! :)

Denne syntes jeg også hørte hjemme i vindmølletråden, så jeg har kopiert linken dit.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,11.msg29043/topicseen.html#msg29043
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

#581
Takk for linker og tekstgodbiter, stjakobs. Skal si det er bra aktivitet der nord!

Her er artikkelen på nrk

Forskerne er enige. Klimaendringene er menneskeskapte

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11028962

Jeg har fulgt med på nrk p2 i morgensendingene de siste ukene, kl. 07.15 - 007.30  Her var det i en periode daglig innslag med klimaalarmisme. Jeg registrerte ikke en eneste opponent. Dette er tragisk, at de nrk-journalistene som arbeider med klima har glemt hvordan man graver, og hvordan to ulike "meninger" kan ha noe for seg!    ;)     :o       8)

Bebben

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

#583
Selv sivilingeniører har problemer med å skille mellom klima og miljø:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_05_06_13.jpg


Flott med slike innlegg - da blir det garantert debatt!
"IPCC is a four letter word."

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.