Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Bebben

Jeg må si tanken om å tegne abonnement meldte seg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

Jeg slutter meg til: Avisa Nordland synes å ha en redaksjonell forståelse for klimanarrespillet som er sjelden i dagens mediebilde - og mot til å slippe til oppegående, kritiske røster mot klimamaktas stupide CO2-tyranni. Steinar Jakobsen har jo fått spalteplass for en rekke faglig bunnsolide og øyeåpnende innlegg der, og her får vi servert en uhyre klartenkt og faglig tydelig Nils M. Nielsen, som selvsagt skulle vært rådgiver for regjeringen forlengst (hvis de virkelig har lyst til å lære noe om dette, da?) 

Abonnement på Nordland bør prinsipielt vurderes av alle sannhetssøkende klimadebattanter.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Jeg ser det er mulig å tegne digitalt abonnement, smart for den som ikke bor i Nordland
http://avisanordland.e-pages.dk/index.php?action=invoice_abb

Det er en tanke å støtte avisen med et slikt abonnement, men da må redaksjonen også få høre hvorfor.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Her må det ha skjedd en feil...???

- Sensasjonspreget og ukritisk om død isbjørn
Aviser verden over slo «klimaalarm» etter funnet på Svalbard. Nå slår forskerne tilbake.

Klima-alarmisme tilbakevist i MSM?
Iskart som viser at det er større isutbredelse i år enn i fjor??
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Helene Skjeggestad har skrevet en sak i Aftenposten som på en måte er oppmuntrende til tross for det alvorlige temaet den tar opp.

SitatVietnams sørspiss synker

Den sørligste provinsen i Vietnam, Cà Mau synker 2–5 cm hvert eneste år. I løpet av få tiår kan hele provinsen stå under vann.«Det må drastiske tiltak til», skriver det vietnamesiske Landbruks- og utviklingsdepartementet i et varsel.


Cà Mau er en halvøy helt sør i Vietnam med mer enn 1,2 millioner innbyggere. Området ligger kun 1-1,5 meter over havet, og avstanden synker stadig. Allerede ligger Cà Mau mellom 30–70 cm nærmere havet enn det området gjorde for 13 år siden og på enkelte steder har kystlinjen trukket seg tilbake hele 1,4 kilometer.

Myndighetene har lenge trodd at endringene skyldtes økt havnivå som følge av klimaendringer. I juni kom imidlertid en annen forklaring på bordet, og den var det en nordmann som kom med.

– Våre undersøkelser viser at hovedårsaken er for høy utnyttelse av grunnvannet, sa Dr. Kjell Karlsrud fra Norges Geotekniske Institutt (NGI) på en konferanse som ble arranger den 19. juni i Cân Tho, den største byen i Mekongdeltaet.

...

Det dumme er jo at de lenge har trodd det var klimaendringene som var synderen. Jeg undres over hvor mye verden er satt tilbake grunnet den blinde klimaalarmismen. Hvor mange problemer forblir uløste på grunn av at det er politisk ukorrekt å se etter andre problemårsaker?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

seoto

Takk for at du følger opp med leserinnlegg fra Avisa Nordland :)

Nils M. Nielsens artikkel om vindmøller ville vist galskapen enda kraftigere dersom han hadde lest Gordon Hughes's rapport "Wear and Tear Hits Wind Farm Output and Economic Lifetime" publisert av Renewable Energy Foundation Report, desember 2012. Her er den omtalt:

Wear and Tear Hits Wind Farm Output and Economic Lifetime

Rapporten og dataene kan lastes ned.

Sammendraget avsluttes slik:

"Third, the structure of contracts offered to wind generators under the proposed reform of the electricity market should be modified since few wind farms will operate for more than 12–15 years." [Min uthev.]

Og det er vel ingen grunn til å tro at norske vindmøller har en særlig lenger levetid.

Nielsen har mange gode sannhetskorn også i sitt innlegg "Temperatur og historie". Ofte har jeg lurt på hvorfor AGW-erne er så historieløse - men det var vel et valg de gjorde for å oppnå ønsket effekt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Biskopen vår har vært ute i avisa og beskrevet det han kaller "Klimavalg 2013".

Link her:   http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_23_08_13.jpg

Her kom svaret:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_28_08_13.jpg
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Det tilsvaret var det skikkelig snert i, stjakobs. Superb! Jeg blir imidlertid ørlite bekymret for deg nå som du har gått til angrep på den enfoldig geistlige. Husk at både den protestantiske og katolske delen av kirken har satt hele sin økonomiske framtid på spill gjennom investeringer i "grønt". Den skjebne jeg nå frykter kan bli deg til del tør jeg ikke åpenbare med egen skrift. Jeg må gjøre det slik:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: stjakobs på august 28, 2013, 08:51:40 AM
Biskopen vår har vært ute i avisa og beskrevet det han kaller "Klimavalg 2013".

Link her:   http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_23_08_13.jpg

Her kom svaret:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_28_08_13.jpg

Det var et flott svar du ga biskopen!  ;D Jeg nekter å tro at en biskop kan være så naiv. Så kanskje den vederheftige tro på menneskeskapte klimaendringer kan henge sammen med noe så verdslig som investeringer? Slik Jostemikk nevnte.  Det er ikke småtterier kirkene har investert i klimahysteri. Og det er ikke bare kirkenes pensjonsfond som som har blitt investert, men mange andre pensjonsfond også. Vil vi få et enormt pensjonistproblem i verden? Kan bli mange fattige pensjonister rundt om i verden. Siden det meste som sies er det motsatte av ordene som brukes, så er det kanskje dette som er fattigdomsbekjempelse? (Dagens fattigdomsbekjempelse: man lar de fattige dø, og problemet løses.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Jostemikk på august 28, 2013, 09:40:31 AM
Det tilsvaret var det skikkelig snert i, stjakobs. Superb! Jeg blir imidlertid ørlite bekymret for deg nå som du har gått til angrep på den enfoldig geistlige. Husk at både den protestantiske og katolske delen av kirken har satt hele sin økonomiske framtid på spill gjennom investeringer i "grønt". Den skjebne jeg nå frykter kan bli deg til del tør jeg ikke åpenbare med egen skrift. Jeg må gjøre det slik:



Utrolig hva som finnes på Internett! I tilfelle noen lurer på en nærmere forklaring på bildet, finnes det her:
Protestant Reformation - om kirkens avlatsbrev ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Enøjet klimainformation: Professor emeritus Jens Ulrik Andersen fremsætter i en kronik i JP i dag en lammende kritik af måden klima-politikerne bruger medierne.

Det er blevet normen snarere end undtagelsen, at klimaforskere optræder som politiske aktivister.

Man udvælger og læser de artikler, som støtter ens forudfattede mening. Vi kender det formentlig alle fra avislæsning. Vi læser med forkærlighed de artikler, som bekræfter os i vore meninger og fordomme.

Heldigvis er der stadig forskere, der sætter en ære i at være så objektive og afbalancerede som muligt. Jeg synes, at Hans von Storch i interviewet i Der Spiegel hører til den kategori. Han affærdiger ikke pausen i den globale opvarmning som uden betydning, men siger, at den bør få konsekvenser for klimamodellerne: »Hvis tingene fortsætter, som de har været, må vi senest om fem år erkende, at der er noget fundamentalt galt med vore klimamodeller.

https://www.dropbox.com/s/71fs1dv9voy7uv6/jp-2013-09-03-en%C3%B8jet-klimainformation-JUA-kronik.pdf
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

seoto

Takk for at du følger opp med disse innleggene. Det er trøst i å vite at i hvert fall noen er i stand til å se gjennom løgner.

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_30_08_13.pdf

Bodvar Skutviks innlegg "CO2 i djevelens rolle" er utrolig bra og sann! De som i dag leder verden har tilgang til de dyktigste spesialister på absolutt alle områder, og vanlige folk er helt hjelpeløse i deres klør. De vet nøyaktig hvordan de skal påvirke og skremme folk. Og dessverre faller folk flest for grepene, slik de alltid har gjort.

Det er så utrolig lett å lure folk trill rundt. Vi er tross alt lært opp til å være autoritetstro. Jeg var der selv (inntil 11.09.01), derfor vet jeg det. Jeg trodde jeg så ting fra en litt skeptisk vinkel, men jeg var lurt trill rundt, og trodde det bare var de tingene MSM tok opp av kritikk det var grunn til å se nærmere på. Så trygt det var å leve i den naives verden ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Stop denying climate science and ACT! (before people realize it's a scam)

CO2 levels have "soared" to 400 ppm (0.04% of Earth's atmosphere) not because of the USA or other developed countries—but because China, India and dozens of other countries are working desperately to lift billions of people out of abject poverty. To do that, they need fossil fuels, which provide 80% of the energy that makes modern civilization and living standards possible—and these countries are not going to slash their hydrocarbon use. To suggest otherwise reflects callous contempt for the needs of families that want to take their rightful places among Earth's healthy and prosperous people.

http://canadafreepress.com/index.php/article/57623
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.