IPCC - den bortskjemte tenåringen

Startet av seoto, oktober 16, 2011, 14:03:55 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på oktober 26, 2011, 01:16:00 AM
Basert på kap. 3 & 4 er boken en søppelhaug som ikke er verd regnskogen den er skrevet på.

Boka er jo skrevet og utgitt ført og fremst digitalt (Kindle & PDF), så det er mildt sagt tøvete å snakke om "regnskogen den er skrevet på".

Sitat fra: zulusierragolf
Men jeg skal lese hele boken før jeg trekker forhastede konklusjoner.

Det er jo åpenbart lett å si for deg, umiddelbart etter at du har trukket forhastede konklusjoner  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

The Huffington Post - Canada

World's Top Climate Body Includes Unqualified 'Experts'

Utdrag fra boka til Donna Laframboise

Nå er også bokutgaven ute for salg til kun $20.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

For en stund siden lastet jeg ned en pdf-utgave av "THE CLIMATEGATE EMAILS". Tenkte jeg skulle titte litt lett gjennom dem i kveld, og kom over en e-post som viser innblandingen fra WWF. Synes den passer her, siden mye av Laframboise's kritikk av IPCC går på WWF.

July 29, 1999: email 0933255789
Adam Markham from the WWF (formerly the World Wildlife Fund) writes to University of East Anglia climate scientists Mike Hulme and Nicola Sheard, about a paper that Hulme and Sheard had written about climate change in Australasia:
SitatHi Mike,
I'm sure you will get some comments direct from Mike Rae in WWF Australia, but I wanted to pass on the gist of what they've said to me so far.
They are worried that this may present a slightly more conservative approach to the risks than they are hearing from Australian scientists. In particular, they would like to see the section on variability and extreme events beefed up if possible. ...
I guess the bottom line is that if they are going to go with a big public splash on this they need something that will get good support from Australian scientists (who will certainly be asked to comment by the press).
Climategate takes on a new dimension with this revelation: political activists from an environmental lobby group are telling East Anglia climate scientists to rewrite sections of their paper, as it is less alarming than the message that Australian scientists have already presented for public consumption!

Dersom noen ikke har denne pdf-en og ønsker den, så send meg en PM, og jeg kan sende den til deg. Den er på godt over 2 MB, så jeg ønsker ikke å laste denne ikke opp på serveren.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Donnas bok er nå oversatt til tysk.

SitatIt's official. The Delinquent Teenager is being translated into German. A hardcover German-language edition will hit bookstores in Germany later this year. Moreover, a German-language Kindle edition will be for sale worldwide.
[...]
To be a climate skeptic is to be a member of a minority that is routinely derided and ridiculed. This is especially the case in Germany. I am thrilled, therefore, to be playing a small role in the fledgling debate taking place there.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Mens jeg lette etter oppdateringer om Gleick-saken (Fakegate), kom jeg over en velskrevet og fantasifull nettside.
Eieren av siden lager en innbilt rettssak rundt Gleick, og der Laframboise litt ute i rettssaken må vitne:

Prosecution Witness Donna Laframboise

Ganske så fornøyelig lesning!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.