Solhjell er på plass!

Startet av ebye, mars 25, 2012, 14:12:17 PM

« forrige - neste »

ebye

Med en ny Miljøvernminister er det rimelig at vi åpner en ny tråd, i anledning innsettelsen.

Bård  Vegard Solhjell, SV, ble utnevnt til Miljøvernminister fredag 24. mars 2012. Han følger etter Erik Solheim, SV, som måtte gå fra post mot sin vilje. At dette ikke var helt greit for Solkongen fremgår vel tydelig av den avskjedshilsenen han ga "nyministeren":

SitatJeg føler at jeg er en form for fadder for det hele. Jeg var som døperen Johannes, som ledet vei gjennom ødemarken. Så kom Kristin som Jesus og skapte det. Det jeg gjorde, var forutsetningen for den rødegrønne regjeringen.
Sitatet er hentet fra Aftenposten 23. mars som har oppslaget

Han har ansvaret for hennes miljø

http://www.climometrics.org/12apsolh.jpg

"Hennes" henspeiler på datteren til Solhjell, som drar far i armen, Slottsplassen. Alt veldig politisk korrekt.

De utslitte retoriske knepene forsøkes videreført: få med barn og barnebarn i klimadebatten, da har du en sikker vinner. Antakelig gått ut på dato, som kraftparole.

Solhjell får jo litt å bryne seg på: Regjeingens holdning til klimameldingen og de halsende klimakameratene i Stortinget. Men, jaggu skal det store føtter til å fylle skoene til Solkongen, slik han ser på seg selv i sitatet.

Solhjell må jo også vurdere om det er nødvendig å rydde opp litt, mellom Skaperen og Jesus.  :)

Men skulle det først være et bytte, så er det vel deler av navnskiltet som kan brukes om igjen:

Solh eim
Solh jell


Jeg ønsker ham lykke til i jobben. Det kan jo tenkes at vi møtes igjen!   8)

Jostemikk

Jeg skulle ønske vi snart fikk en miljøvernminister som var interessert i miljøvern. Dette er å spille falsk. Hvorfor ikke kalle stillingen klimaminister? Han er leder for Klimaministeriet, er han ikke?

Dessuten, er det ikke en psykisk lidelse som heter Jesus disorder eller lignende?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 25, 2012, 14:27:50 PM
Han er leder for Klimaministeriet, er han ikke?

Klimaet ivaretas i Klimaministeriet på samme måte som sannheten ivaretas i Sannhetsministeriet.

Sitat fra: Jostemikk på mars 25, 2012, 14:27:50 PM
Dessuten, er det ikke en psykisk lidelse som heter Jesus disorder eller lignende?

Kanskje solkongen har en variant av Jerusalem syndrome, der regjeringen har intatt rollen til Jerusalem.

"The best known, although not the most prevalent, manifestation of the Jerusalem syndrome is the phenomenon whereby a person who seems previously balanced and devoid of any signs of psychopathology becomes psychotic after arriving in Jerusalem. The psychosis is characterised by an intense religious theme and typically resolves to full recovery after a few weeks or after being removed from the area. "
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Jostemikk på mars 25, 2012, 14:27:50 PM
Jeg skulle ønske vi snart fikk en miljøvernminister som var interessert i miljøvern. Dette er å spille falsk. Hvorfor ikke kalle stillingen klimaminister? Han er leder for Klimaministeriet, er han ikke?

Vel, dette blir det interessant å følge med på. Det er vel også slik at mye kan avhenge av den sekretæren du velger. Nå spekuleres det i om han finner Heidi Sørensen i siderommet i ministeriet. Hun kan være broen til det "gamle". I så fall blir Solhjell ministeren uten sin egen statsråd. Så ribbet skal han vel ikke reise rundt? I følge godt informerte kilder var det jo Sørensen som var den egentlige ministeren, dvs. klimaministerenn, under Solkongen, så da kan det se stygt ut for miljøet. Litt av en "nisse på lasset."  ;)

Ja, selv Klif har jo klaget på at det blir for mye klima, men direktør Ellen Hambro når vel ikke frem med den meldingen. Særlig ikke nå, midt i trykketidn, meldingen skal jo snart komme ut. Mange ser frem til forløsningen.  ::)

Hvis Solhjell er litt smart, så reduserer han litt på selvbildet som henger igjen etter Solkongen i ministeriet. Det blir jo langt mindre pompøst om han ser på seg som jordfar, dvs. klimajordfar.   8)

jarlgeir

Solheim ser åpenbart på seg selv som: "døperen Johannes, som ledet vei gjennom ødemarken."

For resten av oss er det mer relevant å sammenlige med den avdankede og mislykkede SF-forfatteren L. Ron Hubbard som så seg om blant sine medforfattere etter kompanjonger til sin nye forretningside: En religion med seg selv som yppersteprest!

L.Ron Hubbard brukte egne penger og noen tiår på å få scientologikirken opp og gå, basert på et konsept som var 50/50 svindel og hjernevask.
Solheim brukte også noen tiår, godt hjulpet av våre penger, på å etablere klimakirken. Også her 50/50 vitenskapssvindel og hjernevask, uten at et eneste individ i den samlede norske journaliststand har vært i stand til å komme med en eneste liten kritisk kommentar.

Jeg gnir meg i hendene når jeg ser at Solheim regisserer sin egen avgang på en måte som skaper størst mulige problemer for sin nye partieier, noe som slår tilbake på ham selv!
It's the sun, stupid!

ebye

Det blir noke mye "The same pocedure as every year, James".   ;D

Den nye miljøvernministeren Bård Vegar Solhjell har allerede bestemt seg:

Sitat-Nå styrer jeg et rent miljøverndepartement. Da er det naturlig at jeg vil bruke mer tid i nord, der klimaendringene kommer først og er mest synlige.

Dette uttaler ministeren til Aftenposten 7. mars 2012

- Om jeg synes synd på Solheim? Nei.

http://www.climometrics.org/12apsol2.jpg

Klima og miljø går fortsatt litt om hverandre. Dog, han ønsker å satse spesielt mye på å få redusert veitrafikken, så kanskje det er miljøvern han brenner for?   :-\