Hvorfor MSM gjør som de gjør i klimasaken

Startet av Jostemikk, mars 27, 2012, 15:39:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Bare noen tanker rundt denne problematikken som ser ut til å oppta svært mange av de som er skeptiske til IPCCs sammenfatning av klimaforskningen, og MSMs dekning av samme.

Hvorfor gjør MSM som de gjør?

Dette er et meget viktig spørsmål. Enten står politiske, økonomiske og eiermessige interesser bak det "vi" ser på som en skjev dekning av klimasaken, eller så er journalistene, redaktørene og eierne feilinformert. De klarer rett og slett ikke å få med seg vår oppfatning av virkeligheten, eller burde jeg skrive "virkeligheten"?

Bare innse det - vi er på villspor

Tusener av skarpskodde journalister, utdannet til å grave fram virkeligheten. Trenet i å skille klinten fra veten. Hvem er så vi, som i krasse ordelag kritiserer disse representanter for den fjerde statsmakt? Det er jo de som skal representere oss for å verne et lands innbyggere mot overgrep fra styresmaktene.

Er ikke bare å sette et ørlite spørsmålstegn ved MSM en villfarelse verdt å sidestilles med de villeste konspirasjonsteorier?

Statsmakten bruker MSM - MSM lever av og for satsmakten?

Nei. Å påstå slikt vil være den villeste konspirasjonsteori fremmet gjennom historien. Det finnes ikke realisme bak slike påstander. Det ville være som å påstå at etterretningsorganisasjoner, hærledelse og regjeringer ville benytte seg av mediene i forbindelse med krigsoperasjoner. Eller like galt, det ville være å påstå at MSM som en lydig hund av en eller annen grunn ville la seg lede av nevnte organisasjoner.

Vi vet alle at slikt aldri har skjedd. Selv ikke tyskerne brukte propaganda eller media som et våpen til å påvirke befolkningen. Konklusjonen må bli at bare å påstå at noe slikt noen gang har skjedd, må være den villeste, ja den mest syke og ondsinnede konspirasjonsteorien noen gang klekket ut av mentalt forstyrrede hjerner.

Den eneste konklusjonen vi kan ende opp med er at vi alle lider av en villfarelse som er en trussel mot menneskeheten

Hvor mange er vi? 30-40 aktive IPCC- eller klimaskeptikere? Er det alt kongeriket Norge er i stand til å stable på bena? Mot hundrevis, kanskje tusener av utdannede journalister som er mye bedre skikket til å se realiteten enn vi selv er? Samtidig som de representerer den fjerde statsmakt, og derfor kun besitter sin stilling for å verne oss mot konspirasjoner fra maktutøverne?

Tror vi ikke på en konspirasjon der både myndigheter og MSM samarbeider, kan vi like godt gi oss straks

Ærlig talt, folkens. Slik er det, og slik må det være. De er flere enn oss. De har i svært mange tilfelle mye bedre trening i å grave fram sannheten. Det er absolutt ingen grunn til å tro at de er mindre intelligente enn oss.

For egen del, tatt i betraktning at konspirasjoner ikke finnes på høyt nivå i den vestlige verdens samfunn, blir konklusjonen like enkel som genial. Jeg trenger en lang periode fri for IPCC-skeptiske tanker. Å tro at lille jeg vet bedre enn den fjerde statsmakt er en stormannsgalskap muligens verdig en tvangsinnleggelse. Ikke at jeg påstår at verken statsmakt eller media noen gang har vært skyld i slikt. Tvert i mot. Er man så virkelighetsfjern at man går i mot myndighetenes og MSMs konklusjoner i klimasaken, er vel spørsmålet man burde stille om det ikke vil være av det gode at både samfunn og en selv blir beskyttet gjennom behandling og medisinering under ordnede, profesjonelle og trygge forhold på en institusjon.

Jeg regner med dette gjelder for de fleste av dere, og jeg ber dere på det innstendigste å tenke gjennom dette, slik at dere alle fatter rett beslutning før dere har gjort for stor skade. En siste passende oppfordring kan kanskje være å be dere alle sette dere inn i USAs glimrende The Patriot Act, og vurdere om dette kan være et velfungerende virkemiddel også i vårt samfunn. Datalagringsdirektivet kom jo for sent, og ærlig talt, det har ikke vist seg særlig velfungerende, har det? Jeg mener, jeg går jo fortsatt fritt omkring, og det samme gjør jo så vidt jeg vet, flere av dere.

La myndigheter og MSM får arbeidsro. Å sette spørsmål ved deres integritet kan umulig betegnes som annet enn en konspirasjonsteori, og siden konspirasjoner ikke finnes, kan konklusjonen ikke bli annerledes enn min. Slapp av. Se på Big Brother. Dra på shopping. Meld dere inn i WWF, Greenpeace eller Besteforeldreaksjonen hvis dere har barnebarn. La myndigheter og MSM ta seg av planleggingen av vår felles fremtid. Å være IPCC-skeptiker kan vanskelig karakteriseres som annet enn statsfiendtlig virksomhet, og slikt vil dere vel ikke bedrive?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Kan det være røyk uten ild, Jostemikk?

Du er meget kritisk til opptreden til MSM - i Norge. Og det har du virkelig rett i. Det siste nå er jo oppslaget i WSJ

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,663.msg11177.html#msg11177

Vi savner tilsvarende offensiv i Norge.

The Guardian har også hatt et oppslag, men jeg finner ikke tråden i farten.

Men, begynner det å løsne i Norge? I så fall, er det VG Nett som har startet med boblefjerningen?

Her er et oppslag fra i går, 27. mars 2012, der det antakelig rulles opp litt vennskapsbevilgninger

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10064805

Naturvernforbundet har økt tilskuddet sitt fra 18 til 30 mill i året på noen få år. Heidi Sørensen har vært statsskretær i store dele av denne tiden. Hun er venn av Lars Halbrekken(NVF), og har (naturligvis) jobbet der tidligere. Det er spørsmål om habilitet hos Heidi. Det spørsmålet som er mer interessant er jo om midlene hovedsaklig er tildelt i konkurranse med andre organiasjoner, eller om det er blanco-penger til Lars og vennene hans.

Hm, noen i MD lurte på om Heidi Sørensen var den reelle miljøvernministeren under Erik Solheim?   :o

Min nese sier meg at her kommer det mer. Les VG Nett og følg med!   8)