Dansker kan bli skyldig milliarder

Startet av Jostemikk, mars 29, 2012, 22:46:39 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

En dansk venn kom innom og tipset meg om en artikkel i dagens Ekstrabladet.dk.

Danske skattebetalere kan måtte oppleve å betale for alle kvotemilliardene som forsvant i perioden 2005-2010 grunnet Connie Hedegaards udugelighet som dansk minister.

SitatEuropæiske lande kan kræve erstatning for milliardtab efter CO2-skandalen

Professor Peter Pagh, Københavns Universitet: - Fejlene i det danske kvoteregister er af en sådan art, at det må anses for ansvarspådragende for den danske stat


EU kommissær Connie Hedegaard havde ansvaret for det skandaleramte kvoteregister fra januar 2005 til december 2009. Professor Peter Pagh mener, at man bør undersøge, hvad der skete, da ministeriet mørklagde forløbet mellem juli 2009, hvor Kommissionen pegede på problemet, og frem til december 2009, hvor Ekstra Bladet begyndte at oprulle skandalen. (Foto: Peter Hove Olesen)

Det vi ser på bildet over er et levende bevis på at bare du gjør det som er politisk forventet av deg, da blir du kastet oppover i systemet, ikke nedover, til tross for at din udugelighet koster ditt lands innbyggere enorme summer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det vi ser på bildet over er et levende bevis på at bare du gjør det som er politisk forventet av deg, da blir du kastet oppover i systemet, ikke nedover, til tross for at din udugelighet koster ditt lands innbyggere enorme summer.

Dette forundrer meg og mer - er politikere totalt beskyttet mot sine egne feilgrep - feilgrep som noen ganger er så fryktelige at de burde karakteriseres som kriminelle. Men det er som du sier: De beskyttes - så lenge de fortsetter å være lojale mot sitt nettverk. Det stilles ingen krav om at de skal være lojale mot sitt folk.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Enig. Dette er en svært beklagelig utvikling. Da folk flest synes å ha blitt så vant til dette at de aksepterer slikt uten å bry seg særlig om det, minner det meg om noe annet. Jeg ser mer og mer på blogger at nordmenns måte å uttrykke seg på begynner å ligne mer og mer på byråkrat- og politikerprat.

Det går ikke lenger an å kalle folk løgnere, samme pokker om de lyver så det renner av dem. Mange kan rett og slett bli så opprørte over å lese ordet løgn at de går fra konseptene, eller blir opprørte som det heter nå.

Heretter blir det uttaler seg mot bedre vitende, som jo rett og slett betyr at man lyver, men denne måten å uttrykke det på er allment godkjent.

Er både språk og hjerne i full oppløsning?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 29, 2012, 23:09:00 PM
Enig. Dette er en svært beklagelig utvikling. Da folk flest synes å ha blitt så vant til dette at de aksepterer slikt uten å bry seg særlig om det, minner det meg om noe annet. Jeg ser mer og mer på blogger at nordmenns måte å uttrykke seg på begynner å ligne mer og mer på byråkrat- og politikerprat.

Det går ikke lenger an å kalle folk løgnere, samme pokker om de lyver så det renner av dem. Mange kan rett og slett bli så opprørte over å lese ordet løgn at de går fra konseptene, eller blir opprørte som det heter nå.

Heretter blir det uttaler seg mot bedre vitende, som jo rett og slett betyr at man lyver, men denne måten å uttrykke det på er allment godkjent.

Er både språk og hjerne i full oppløsning?

Definitivt, språket - og dermed tankene- formes nå politisk. Du husker fortsatt Newspeak ?

Mer om det samme her
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,269.msg10997.html#msg10997

Vi har kommet så langt med folk som Hedegaard, Solheim mf.l. at det er vanskelig å se for seg en opprydning uten et rettsoppgjør.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to