"Omvendt" alarmisme: 1.000 referanser til global KJØLING

Startet av Telehiv, april 09, 2012, 16:16:31 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Alarmistene har fått råde grunnen lenge nok med sine cherry-pickede referanser til global OPPVARMING.

Siden jorden i hele denne perioden i virkeligheten har vært i sin sedvanlige klimatekniske balanse og bare fulgt sine naturlige variasjoner uten å skjele til idiotalarmisme og mer kynisk klima-pushing, så syns jeg det er helt på plass å legge inn en like uvitenskapelig og selvhøytidelig oversikt for steder på jorden der man stadig vekk holder på å fryse i hjel:

http://www.populartechnology.net/2010/12/1000-references-of-global-cooling.html

Går dere inn på denne linken kan dere bolle dere i (ett tusen!) svisker som dette:

2004 - Death toll in Indian cold wave rises to 157 (ABC News, Australia, January 1, 2004)
2004 - Cold weather kills 50 in Bangladesh (ABC News, Australia, January 3, 2004)
2004 - Cold snap claims 416 lives in S Asia (ABC News, Australia, January 5, 2004)
2004 - Record cold [-40C] in New York (The Guardian, UK, January 17, 2004)
2004 - Record cold and wet January for Mt Gambier (ABC News, Australia, February 2, 2004)
2004 - Bundle Up - [Boston] Region Feeling Record Cold (WCVB-TV, November 10, 2004)
2004 - Record latest sub-zero temperature in WA [Western Australia] (Western Australian Regional Office, November 18, 2004)
2004 - Record November cold snap in Perth [Australia] (Western Australian Regional Office, November 18, 2004)
2004 - Record Cold Chills Southern California (Los Angeles Times, November 30, 2004)
2004 - American airports hit by record snow fall (Daily Mail, UK, December 24, 2004)
2004 - Record snow in Texas (NASA, December 25, 2004)
2005 - Big freeze grips northern Europe (BBC, November 26, 2005)
2005 - Frigid air moves in after Boston sets snow record (USA Today, January 26, 2005)
2005 - Link Deaths To Cold Snap 3 Found Lying In Snow In Frigid Temperatures (New York Daily News, January 28, 2005)

Have fun, ladies and gentlemen!
 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Nå må du slutte å levere ammunisjon til fienden.  ;D

Dette er solide bevis for økt frekvens av ekstremvær, som defineres (av alarmistene) som alt vær som fraviker fra globalt gjennomsnittsvær (et meningsløst begrep, men pyttsann).

Økt frekvens av ekstremvær er selvsagt forårsaket av global oppvarming (den som opphørte i 1998)..

som er forårsaket av menneskeskapt CO2, som er livsfarlig i motsetning til naturlig CO2 som vi ikke kan gjøre noe med.

Nå kan vi trøste oss med at det neppe er så mange alarmister som leser dette, men likevel... :-X
It's the sun, stupid!

Amatør1

Artig :) Denne burde kanskje formuleres som en 'coldlist', et direkte motstykke til den velkjente warmlist
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Hehe,
jeg lurte litt på om jeg skulle liste alle 1.000 referansene nedover, men fant ut at det fikk være måte på....og nøyde meg i humanitetens navn med å legge ut noen teasere + linken.

Men en slik liste viser noe viktig: Den setter ting i perspektiv. Tenk om FN/IPCC hadde vraket varmelistene sine, og begynt å sende inn slike kuldebekymringer med like gravalvorlig mine til alle verdens aviser, radio- og TV-stasjoner og forskningsblekker med ræva opp til betalingsautomat?

Vi hadde fått en ny og svær kuldealarmisme-næringsvei på få måneder.

Moral: Slike vinterklærbehov har vi pokker ikke råd til. IPCCs hovedkvarter må stormes og mikrofonstativet overtas av seniormedlemmene i klimaforskning.com  8) 

PS: Jarlgeir, du ville helt sikkert fått en jobb der også, selv om du mangler noen hundre artikler på senior her foreløpig. Stå på, gamle ørn! Din penn er kvass, og din hjerne på plass!

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Dette fikk meg til å undres over en ting. Finnes rapporter fra rettsmedisinere der man konkluderer med Antatt dødsårsak:

Frosset i hjel grunnet menneskeskapt, antropogen global oppvarming
?

Det var det året det var så bratt...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren