Energifattige (nei, ikke latsabber)

Startet av ConTrari, mai 12, 2012, 20:03:56 PM

« forrige - neste »

ConTrari

som meg, kanskje de skal kalles de virkelige klimaflyktningene, selv om de fortsatt hutrer i sine hus, de stadig flere innbyggere i IPCC-lojale land som ikke har råd til strømregingen:

"Global-warming-related catastrophes are increasingly hitting vulnerable populations around the world, with one species in particular danger: the electricity ratepayer. Denmark, an early adopter of the global-warming mania, now requires its households to pay the developed world's highest power prices — about 40¢ a kilowatt hour, or three to four times what North Americans pay today. Germany, whose powerhouse economy gave green developers a blank cheque, is a close second, followed by other politically correct nations such as Belgium, the headquarters of the EU, and distressed nations such as Spain.

The result is chaos to the economic well-being of the EU nations. Even in rock-solid Germany, up to 15% of the populace is now believed to be in "fuel poverty." Some 600,000 low-income Germans are now being cut off by their power companies annually, a number expected to increase as a never-ending stream of global-warming projects in the pipeline wallops customers."


http://wattsupwiththat.com/2012/05/12/newsbytes-germany-faces-green-energy-crisis/#more-63400

seoto

Men skal ikke alle som lider få det bedre i vår bærekraftige, vidunderlige nye verden? Er det ikke det som blir sagt? Noen ganger lurer jeg på hvem det er som skaper flest fattige i dag - den gammeldagse utnyttingen av fattige, eller den moderne tid med alt sitt snakk om bærekraft og rettferdig fordeling, der gamle fryser ihjel om vinteren også i de rike land, og der fattige bønder fordrives fra sine eiendommer i fattige land.

Sånn går det når alt blir snudd på hodet, når hvitt blir svart, og påståtte sannheter blir løgner. Svært forvirrende for en enkel sjel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Så sant, Seoto - og det er fristende å spørre om det ikke er et direkte resultat av en politikk som er styrt av "klimaet".

Eller sagt på en annen måte, at den farlige Klimaguden må blidgjøres først - menneskene kommer i andre rekke.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på mai 16, 2012, 18:21:01 PM
Eller sagt på en annen måte, at den farlige Klimaguden må blidgjøres først - menneskene kommer i andre rekke.

Ja, dette må være den berømte grønne Gaia-politikken, der menneskene kommer langt ned på rangstigen, der det er helt ok om noen milliarder stryker med, bare det ikke er dem selv ;) Du vet, de "gode" og "bærekraftige" menneskene må alltid overleve. Vi sorterer jo alt annet i hverdagen, så hvorfor ikke også mennesker  :o
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Bebben på mai 16, 2012, 18:21:01 PM
Så sant, Seoto - og det er fristende å spørre om det ikke er et direkte resultat av en politikk som er styrt av "klimaet".

Eller sagt på en annen måte, at den farlige Klimaguden må blidgjøres først - menneskene kommer i andre rekke.
Der tror jeg jaggu du traff spikeren på hoden, Bebben.
Vi mennesker tror vi har blitt så rasjonelle og moderne, men så er vi kanskje likevel henfallen til gammel overtro.
Kvotehandel, klimakvoter og CO2-fangst er kankje ikke annet en moderne ofring til (klima)gudene / avlatshandel.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.