Vår egen lille Doran?

Startet av ConTrari, juni 14, 2012, 15:20:55 PM

« forrige - neste »

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

jarlgeir

Stjakobs spør om vi har vært på klimakonferansen?

Han sikter vel til menighetsmøtet?
Ikke noe særlig tegn til balanse i det programmet!
It's the sun, stupid!

ebye

Sitat fra: ConTrari på juni 14, 2012, 21:09:59 PM
Dette sitatet fra Haugstad forteller meg mye:

"Jeg viser til svarene min over hvor jeg tar selvkritikk på at journalisten kunne gjort en grundigere jobb.
Vi lover å være mer nyanserte i en oppfølging av Svalbard-samfunnet. Når det gjelder din påstand om at vi er et klimahysterikertidsskrift, er det både feil og usaklig. Mange såkalte klimaskeptikere kan bekrefte at våre spalter er mer åpne enn i andre medier for å debattere klima."


Jeg er enig i at TU har holdt en mer åpen holdning enn mange aviser f.eks. når det gjelder klima., selv om bladets redaksjonelle profil ikke er særlig balansert.

Det interessante er at Haugstad skriver rett ut at andre medier er lite åpne for å debattere klima

Vet ikke om det er en glipp, men det gir iallfall et korrekt bilde av media-Norges "Gleick-schaltung".

Men det Haugstad behendig unnlater å kommentere, er at redaksjonens linje er alarmistisk. Både Dagsavisen og VG har mange debattinnlegg med skeptisk innhold. Men også her er den redaksjonelle linje klar, alarmistisk. Sånnt sett, er de tre MSM-eme de som muligens har flest skeptiske innlegg, hvis vi ser bort fra nettstedet ABCNyheter.   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 15, 2012, 09:52:58 AM
Sitat fra: ConTrari på juni 14, 2012, 21:09:59 PM
Dette sitatet fra Haugstad forteller meg mye:

"Jeg viser til svarene min over hvor jeg tar selvkritikk på at journalisten kunne gjort en grundigere jobb.
Vi lover å være mer nyanserte i en oppfølging av Svalbard-samfunnet. Når det gjelder din påstand om at vi er et klimahysterikertidsskrift, er det både feil og usaklig. Mange såkalte klimaskeptikere kan bekrefte at våre spalter er mer åpne enn i andre medier for å debattere klima."


Jeg er enig i at TU har holdt en mer åpen holdning enn mange aviser f.eks. når det gjelder klima., selv om bladets redaksjonelle profil ikke er særlig balansert.

Det interessante er at Haugstad skriver rett ut at andre medier er lite åpne for å debattere klima

Vet ikke om det er en glipp, men det gir iallfall et korrekt bilde av media-Norges "Gleick-schaltung".

Men det Haugstad behendig unnlater å kommentere, er at redaksjonens linje er alarmistisk. Både Dagsavisen og VG har mange debattinnlegg med skeptisk innhold. Men også her er den redaksjonelle linje klar, alarmistisk. Sånnt sett, er de tre MSM-eme de som muligens har flest skeptiske innlegg, hvis vi ser bort fra nettstedet ABCNyheter.   8)

Ja, som jeg skrev om TU litt lenger opp:

"De har en klar alarmistisk profil, og er blitt sterkt kritisert flere ganger av leserne for dårlig journalistikk når det gjelder miljø- og klimaspørsmål. Noe av det verste var "Miljøtexas på Svalbard", skrevet av journalist Drevon."

Men her har i det minste redaktøren beklaget tabben. Det ser man ikke i MSM.

ebye

Sitat fra: Amatør1 på juni 14, 2012, 15:28:15 PM
Jeg er medlem av TEKNA og har aldri blitt spurt.
Denne saken med TEKNA, som langt på vei innkasserer medlemmenes frykt for klimaendringene, som følge av utslipp av menneskeskapt CO2, minner meg om en sak der UNIO var involvert.

Utdanningsforbundet hadde landsmøte i 2009. Der var det et alarmistisk foredrag av Jonathan Neale, omtalt her

Taler forbundet med to tunger?

http://www.climometrics.org/10utd2tu.jpg

Det ble et tradisjonellt svar, men fra bladet UTDANNING og ikke fra forbundet, UTDANNINGSFORBUNDET.

Ønsker frisk klimadebatt i Utdanning

Innlegget var dels basert på en resolusjon som da var vedtatt

Klimakrav

http://www.climometrics.org/10utdkli.jpg

Her var det UNIO som sto bak resolusjonen. Noen lærere ble spurt, om de hadde hørt om dette? Nei, ingen hadde det. Forskerforbundet er medlem av UNIO. Ledelsen i forbundet ble spurt (mail) om å gi informasjon om behandlingen av denne resolusjonen. Intet svar, og det har heller ikke stått noe i Forskerforum.

Kanskje medlemskapet i Forbundet burde blitt avsluttet?   :D   8)

ConTrari

Fin kommentar også fra Geir Aaslid, velkjent fra Nye Meninger. Og klima-quiz'en er nå også her:

http://quiz.start.no/130115

Amatør1

Sitat fra: ebye på juni 15, 2012, 10:16:38 AM
Denne saken med TEKNA, som langt på vei innkasserer medlemmenes frykt for klimaendringene,

De forskutterer en slik tenkt frykt. Det er ikke grunnlag for å hevde at det er noen utbredt frykt for menneskeskapte klimaendringer blandt TEKNA sine medlemmer.

Etter en samtale med nærmeste grupperepresentant i Tekna, er jeg bedt om å skrive direkte til Tekna sentralt om denne saken. Skal se hva jeg får til.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Det er fint, Amatør1. Det er urovekkende at foreningene opptrer politisk korrekt, og lager sine resolusjoner, frikoplet fra medlemmenes mening.

Og hvis denne holdningen, klimafrykt, er dekkende for flertallet i Forskerforbundet, ja da er det j ikke rart at vi ikke "ser" flere skeptikere med tung akademisk bakgrunn i debatten. Nå virker det som det IPCC som er grunnlaget for akademisk engasjement.    :o