RIO+20/ICLEI World Congress: Rystende manipulasjoner avsløres

Startet av Telehiv, juni 18, 2012, 15:54:45 PM

« forrige - neste »

Telehiv

ICLEI som styrket global-politisk støtteorganisasjon for kreftene bak IPCC?
Jeg har lenge undret meg på hva det delvis lysskye indre sentrum i organisasjonen "The International Council on Local Environmental Initiatives (ICLEI)" egentlig har pønsket på siden den ble etablert som "Agenda 21" i 1990. Nå tyder mye på at denne organisasjonen skal brukes i det samlede re-organiseringsarbeidet av den stadig mer fallerte klimasaken.

Noter dere at ICLEI nå kjører sin egen konferanse før RIO+20, sitat fra ICLEIs egen hjemmeside:

ICLEI World Congress opens talks on urban sustainability ahead of Rio+20
June 14, 2012
From 14-17 June 2012, more than 1400 participants discuss pressing issues on urban sustainability at the ICLEI World Congress in Belo Horizonte.


Hva er det de pønsker på?
CFACT og nettstedet climateDepot.com har vært en av de viktigste kildene til å finne ut ting rundt aktørene i den globale klimamakt-banden og herunder ICLEI (som jeg tidligere har påpekt synes å systematisk ville dreie den offentlige manipulasjon mer i retning "bærekraftig utvikling" som "kampsak" ettersom klimasvindlene er blitt stadig mer eksponerte)   

Siden jeg har tegnet meg som info-mailmottaker fra CFACT (der bl.a. lord Monckton er en sentral opponent til IPCC-politikken) har jeg akkurat mottatt en email med til dels rystende avsløringer om hva som nå er i ferd med å rulles ut av global politisk manipulasjon, jeg siterer litt fra denne mailen (og har uthevet i rødt passasjer man bør merke seg spesielt):

(Telehiv),

Substitute "sustainability" for "climate." I'm at the ICLEI World Congress in Brazil and that's what the speakers told the crowd enviros of to do. They're shameless. I'm sending you our latest press release with the full story. We also got some great video of your local government officials telling Americans and the rest of the developed world to cut back and do without by day while enjoying lavish parties, complete with fashion models and champagne by night. Take a look!

CFACT sier dette om hvordan man nå ny-posisjonerer ICLEI: 

The International Council on Local Environmental Initiatives (ICLEI) is calling for economic "contraction" in America and the rest of the developed world. Their "World Congress" conference in Belo Horizonte, Brazil, however, is a lavish affair replete with rich food, champagne and opulence. The blatant hypocrisy is stunning.

Rio+20: ICLEI Members Admit "Bait and Switch" to Boost Climate Agenda

Belo Horizonte, Brazil.  To advance public action on global warming, participants attending the ICLEI World Congress admitted today that they are deliberately employing new terminology to misdirect opponents and gain acceptance of their efforts to reduce energy use and greenhouse gases. By utilizing terms like "sustainability" and "sustainable development," the group wants to mask its objectives and disarm would-be critics who might otherwise oppose their agenda, ICLEI attendees confided with CFACT representatives at the conference.

Bevisst ny begrepsbruk for å re-etablere tapt politisk klimamakt 
Huxley Lawler, Executive Coordinator of Environment and Climate Change of the Gold Coast City Council in Australia (an ICLEI member), told CFACT Executive Director Craig Rucker bluntly that "we don't use the term climate change anymore. It's sustainable development." Rucker and CFACT staffer Abdul Kamara confirmed this in conversations with other delegates, including Paul Chambers, a Sustainability Manager for the Auckland Council in New Zealand. Chambers said it is important to use inexact environment protection terminology when dealing with conservative governments, like the one he says currently heads his nation.

This revelation by ICLEI World Congress attendees comes at a time when public support for global warming is weakening. It reflects a profound change in strategy by proponents of climate action and world governance, and an admission that skeptics of manmade global warming continue to gain ground in shaping public opinion.

ICLEI stands for the International Council for Local Environmental Initiatives. It was founded in 1990 to advance "sustainable development," as enshrined in a document called "Agenda 21," by persuading local governments around the globe to support restrictions on energy use and economic development.  ICLEI claims to represent over 1,200 cities internationally. According to one of its founders, Hans Monninghoff of Germany, cities become part of the organization by paying annual membership fees, which vary according to their population. It formally changed its name in 2003 to "ICLEI - Local Governments for Sustainability" to promote an even broader energy, economic and political agenda.

Another speaker at the ICLEI World Congress admitted today that creating carbon neutral cities, an important ICLEI goal, will likely kill jobs and displace businesses that are unable to adapt to restrictive policies that raise energy prices or reduce energy reliability. Addressing a question about the impact of carbon neutral policies on the economy during a session on "Accounting and Reporting of Low Carbon Cities," Hans Karsten said, "There is no guarantee that companies doing business today will be doing business in 20 years." The head of Technical and Environmental Administration for Copenhagen, Denmark, Karsten later revealed that it was his city's intent to have zero carbon emissions by 2025, with half the residents riding to work by bicycle.

CFACTs leder er, ikke overraskende, kritisk til hva denne gjengen nå vinkler mot:

"Thinking they can speak candidly on their home turf, ICLEI speakers reveal an unworkable economic agenda," said CFACT President David Rothbard. "ICLEI's bait and switch – substituting 'sustainable development' for 'climate change' – is shameless and deceptive. People need to understand ICLEI's real agenda, before it cons other local governments into joining. ICLEI is weaving a crafty spider's web that will entangle communities before they realize how its restrictive rules will kill jobs and reduce freedoms and living standards."


PS: Telehivs uavhengige politiske credo
Som nok en del av dere vet, har jeg aldri tilhørt det konservative miljøet som bl.a. lord Monckton har tilhørt (han er bl.a. tidligere rådgiver for Thatcher). Derfor har jeg heller aldri akkompagnert min IPCC-skepsis med argumenter om krav til mer frihandel og andre klassiske høyreside-velsignelser. På den annen side er jeg fullt i stand til å respektere lord Monckton et als utvilsomme sannhetssøken og kamp for en reell miljødebatt og ikke det maktpolitiske lurendreieriet verden martres under nå.

Bare slik at jeg ikke plasseres et sted jeg ikke ønsker å være: Min motstand mot IPCCs klimakjør er rett og slett basert på at hele argumentasjonen er (faglig) riv ruskende gal, (politisk) pillråtten og (økonomisk og maktmessig) skummel på generell basis.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Det har neppe noen betydning hvor man står politisk som privatperson i dette tilfellet, for det vi nå ser skje, har ingenting med tradisjonell politisk tenkning å gjøre, slik vi har lært at politikk skal være. Det vi ser  nå er noe som går på tvers av alle demokratiske tanker og ideer. Min personlige mening er at disse menneskene burde få stilt en alvorlig diagnose - og behandles på lukkede anstalter, og aldri mer slippes løs på noe samfunn. Dette er folk som mangler absolutt all form for respekt for mennesket. Og nå snakker jeg om de som styrer sirkuset. Alle "følgerne" kan nok reddes - bare de får en ny ideologi de kan følge, for det er dét som er det viktigste for dem, å kjempe for en sak de tror på, selv om den skulle rydde ut menneskeheten - for mennesker er jo skadedyr i deres øyne.

At det er mange som hører hjemme på en mer konservativ høyreside som kjemper hardest imot galskapen i dag, skyldes nok mer at de er mer villige til å kjempe for sin frihet som menneske og individ. De har en historisk forståelse for hva frihet innebærer. Det kan virke som om folk på venstresiden lettere følger sine ledere og ikke er særlig bekymret for en frihet de ikke forstår eller ikke ønsker. Så lenge de har mat på bordet og penger nok til fornøyelse er de fornøyde. De sier ja takk til all slags overvåkning, for de gjør jo ikke noe galt. De er ofte snille og velmenende. Og hvem ønsker ikke å være den perfekte borger? Det gjør jo livet så mye enklere. Hva vil skje den dagen sannheten går opp for dem?

Det er vel ikke for ingenting at enkelte politikere de siste årene har vært så ekstremt opptatt av å ta med seg ordet "demokrati" hver gang de har åpnet kjeften ;) (Noen må ha fortalt dem at folk har reagert på det, for det nevnes faktisk ikke like ofte nå om dagen.)


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Alt henger sammen med alt.

Mange ganger høres dette ut som en ren, skjær klisjé. Andre ganger kan man virkelig bli overrasket over "tingenes iboende sammenheng" og hva som følger rett etter hverandre.

Jeg har nettopp lagt inn en omtale av at bærekraft er vanskeligere enn utvikling

Bærekraft er vanskeligere enn utvikling

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,447.msg14658.html#msg14658

Idet jeg skal legge inn et nytt innlegg om bærekraftig utvikling (sustainable development), kommer startinnlegget her fra Telehiv (se over).

Det ble noen sekunder målløst!

Her er nemlig mitt nye bidrag, fra forskning.no

Ny indeks for bærekraft

http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/325006

Det de har funnet (på?) ut er at BNP ikke egner seg så godt til angivelse av utvikling eller vekst, dvs. en kvalitativ/kvantitativ vurdering av utvikling/vekst. Utnyttelse av ressurser, fornybare og ikke-fornybare, må inn i regnskapet. Til dette foreslås en indeks, der mange utvalgte faktorer legges inn i en modell, og ut kommer et tall! Dette er Inclusive Wealth Index (IWI).

Og, dette er en FN-indeks, utviklet av FNs International Human Dimensions Program on Global Environmental Change (UNU-IHDP) og miljøprogrammet UNEP.

UNEP dukker opp igjen. Er den andre organisasjonen i edderkoppnettet ditt, seoto?

Denne indeksen og diskusjonen om mulige indikatorer og mål for vekst og bærekraftig utvikling skal opp på Rio + 20- konferansen.

Forskningsleder Carlo All ved Vestlandsforskning er kritisk til ett nytt tall (IWI) som erstatning for BNP. Dette er og blir enøyd, og All avslutter med

SitatNår alt legges inn i én, samlet indeks vil det være vanskelig å vite hvilke forutsetninger som er lagt til grunn.

Riktigere er det vel at det er vanskelig å vite hvordan de ulike faktorene bidrar. Faktorene er jo kjent, som ved konsumprisindeksen (KPI), og bidraget til den enkelte faktor kjennes av de som gjør analysen. Men for den jevne mann blir det verre, det blir som med KPI. Men denne har vi vent oss til, men det er jo mulig at IWI går på de demokratiske rettighetene løs?

Innen Rio +20 er over, er det muligens ennå mer som henger sammen?   8)

seoto

Tja, det er så mange ... men dette er en av de nyeste:

IPBES (Intergovernmental Platfor on Biodiversity & Ecosystem Services)

IPBES was established by more than 90 Governments in Panama City on Saturday 21 April, after several years of international negotiations.

"Today, biodiversity won", said the chair of the meeting, Sir Robert Watson, Chief Scientific Advisor of the Department for Environment, Food and Rural Affairs of the United Kingdom. "Biodiversity and ecosystem services are essential for human wellbeing. This platform will generate the knowledge and build the capacity to protect them for this and future generations."

The German city of Bonn won the bid to host the secretariat of the new independent body.


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 18, 2012, 22:00:10 PM
Alt henger sammen med alt.

Mange ganger høres dette ut som en ren, skjær klisjé. Andre ganger kan man virkelig bli overrasket over "tingenes iboende sammenheng" og hva som følger rett etter hverandre.

Jeg har nettopp lagt inn en omtale av at bærekraft er vanskeligere enn utvikling

Bærekraft er vanskeligere enn utvikling

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,447.msg14658.html#msg14658

Idet jeg skal legge inn et nytt innlegg om bærekraftig utvikling (sustainable development), kommer startinnlegget her fra Telehiv (se over).

Det ble noen sekunder målløst!

Her er nemlig mitt nye bidrag, fra forskning.no

Ny indeks for bærekraft

http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/325006

Det de har funnet (på?) ut er at BNP ikke egner seg så godt til angivelse av utvikling eller vekst, dvs. en kvalitativ/kvantitativ vurdering av utvikling/vekst. Utnyttelse av ressurser, fornybare og ikke-fornybare, må inn i regnskapet. Til dette foreslås en indeks, der mange utvalgte faktorer legges inn i en modell, og ut kommer et tall! Dette er Inclusive Wealth Index (IWI).

Og, dette er en FN-indeks, utviklet av FNs International Human Dimensions Program on Global Environmental Change (UNU-IHDP) og miljøprogrammet UNEP.

UNEP dukker opp igjen. Er den andre organisasjonen i edderkoppnettet ditt, seoto?

Denne indeksen og diskusjonen om mulige indikatorer og mål for vekst og bærekraftig utvikling skal opp på Rio + 20- konferansen.

Forskningsleder Carlo All ved Vestlandsforskning er kritisk til ett nytt tall (IWI) som erstatning for BNP. Dette er og blir enøyd, og All avslutter med

SitatNår alt legges inn i én, samlet indeks vil det være vanskelig å vite hvilke forutsetninger som er lagt til grunn.

Riktigere er det vel at det er vanskelig å vite hvordan de ulike faktorene bidrar. Faktorene er jo kjent, som ved konsumprisindeksen (KPI), og bidraget til den enkelte faktor kjennes av de som gjør analysen. Men for den jevne mann blir det verre, det blir som med KPI. Men denne har vi vent oss til, men det er jo mulig at IWI går på de demokratiske rettighetene løs?

Innen Rio +20 er over, er det muligens ennå mer som henger sammen?   8)

Er ikke dette bare enda en resirkulert utgave av "Limits to growth"? De har kvernet på den samme låten helt siden vesten begynte å komme til hektene etter krigen. Det er dypest sett bare snobberi. På samme måte som at en ekte kulturpersonlighet aldri setter sine ben på et så vulgært sted som Aker Brygge. Ivars Kro er helt ok, for der kan man bedrive sosial safari og føle seg en del av folket (hvis Ivars får tilbake skjenkebevillingen).

La dem oppleve et par tiår med ekte nedgang, så tilber de børsbaronene.

Telehiv

Både morsomme og interessante tanker der, ConTrari, men du risikerer kanskje å fare med harelabb over det underliggende demokratiske problemet:

At en selvoppnevnt klikk sitter og bestemmer, på et ikke-parlamentært, a-vitenskapelig og spekulativt miljøpolitisk grunnlag, hvordan den øvrige verden skal beskikke sitt bo. Med åpenbare korrumperende drivkrefter i den organisatoriske motor...

For å si det sånn; jeg stoler ikke helt på hvilke rammer de kommer til å trekke opp for oss etterhvert. At det kommer dyrene i Hakkebakkeskogen til gode er noe av det siste jeg har tiltro til, ihvertfall.

- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.

Det, Tele, er noe vi kan være helt sikre på. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:20:09 PM
Både morsomme og interessante tanker der, ConTrari, men du risikerer kanskje å fare med harelabb over det underliggende demokratiske problemet:

At en selvoppnevnt klikk sitter og bestemmer, på et ikke-parlamentært, a-vitenskapelig og spekulativt miljøpolitisk grunnlag, hvordan den øvrige verden skal beskikke sitt bo. Med åpenbare korrumperende drivkrefter i den organisatoriske motor...

For å si det sånn; jeg stoler ikke helt på hvilke rammer de kommer til å trekke opp for oss etterhvert. At det kommer dyrene i Hakkebakkeskogen til gode er noe av det siste jeg har tiltro til, ihvertfall.

- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.

Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 23:28:05 PM
Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.

USA er nest øverst på rangstigen over de som bedriver galskapen. Angående Kina er spørsmålet vesentlig mer interessant. Men så er spørsmålet om vi virkelig vil reddes av Kina?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 23:28:05 PM
Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:20:09 PM
Både morsomme og interessante tanker der, ConTrari, men du risikerer kanskje å fare med harelabb over det underliggende demokratiske problemet:

At en selvoppnevnt klikk sitter og bestemmer, på et ikke-parlamentært, a-vitenskapelig og spekulativt miljøpolitisk grunnlag, hvordan den øvrige verden skal beskikke sitt bo. Med åpenbare korrumperende drivkrefter i den organisatoriske motor...

For å si det sånn; jeg stoler ikke helt på hvilke rammer de kommer til å trekke opp for oss etterhvert. At det kommer dyrene i Hakkebakkeskogen til gode er noe av det siste jeg har tiltro til, ihvertfall.

- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.

Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.


Vel, ConTrari, dette er ikke noen småguttorganisasjon vi kan kimse av.
Landene du nevner er selvsagt dypt inne i dette, her er eksempler på medlemsland og aktiverte byer:


Brasil
Alta Floresta
Apuí
Bauru
Belo Horizonte
Betim
City Council of Lucas do Rio Verde
Contagem
Curitiba
Goiânia
Guarulhos
Itu
Manaus
Mariana
Porto Alegre
Rio de Janeiro
Santa Maria
Santo André
São Carlos
São Paulo (Municipality)
Sorocaba
State of Minas Gerais (Associate Member)
State of São Paulo (Associate Member)
Tailândia
Volta Redonda


Kina
Shenyang, China


India

Abhijit Sarkar (Associate Member)
Ahmedabad Municipal Corporation
All India Institute of Local Self Governance
Bhavnagar Municipal Corporation
Bhopal Municipal Corporation
Bhubaneswar Municipal Corporation
Chandrapur Municipal Council
CMAG (Associate Member)
Coimbatore Municipal Corporation
Emaar MGF (Associate Member)
Greater Hyderabad Municipal Corporation
Greater Mumbai Municipal Corporation
Guntur Municipal Corporation
Gurgaon Municipal Corporation
Guwahati Municipal Corporation
Gwalior Municipal Corporation
Howrah Chamber of Commerce and Industry (Associate Member)
Howrah Municipal Corporation
Jabalpur Municipal Corporation
Jamnagar Municipal Corporation
Kalyan Dombivli Municipal Corporation
Kolkata Municipal Corporation
Kolhapur Municipal Corporation
Kumar Vedulla (Associate Member)
Madurai Municipal Corporation
Manish Vaidya (Associate Member)
Municipal Corporation of Delhi
Munipality of Tenali
Mysore Municipal Corporation
Nagpur Municipal Corporation
National Institute of Urban Affairs (Associate Member)
Parsvnath Developers Ltd (Associate Member)
Pune Municipal Corporation
Rajahmundry Municipal Corporation
Rajkot Municipal Corporation
Shimla Municipal Corporation
Surat Municipal Corporation
Tenali Municipality
Thane Municipal Corporation
Tiruchirappalli Municipal Corporation
Titupati Municipal Corporation
Vadodara Municipal Corporation
Vijayawada Municipal Corporation
Vishakhapatnam Municipal Corporation


Indonesia
Balikpapan, Indonesia
Bogor, Indonesia
Cilegon, Indonesia
Medan, Indonesia
Semarang, Indonesia
Surabaya, Indonesia
Yogyakarta, Indonesia

Og til slutt, for å gi deg en ide om hvem som bygger lego med verdens land her:


United States of America

Abingdon, VA
Acton, MA
Alachua County, FL
Albany, CA
Albany, NY
Alexandria, VA
Algonquin, IL
Allegheny County, PA
Alliance, OH
American Canyon, CA
Amherst, MA
Ann Arbor, MI
Antioch, CA
Arcata, CA
Arlington County, VA
Arroyo Grande, CA
Arvada, CO
Ashland, OR
Aspen, CO
Atascadero, CA
Athens-Clarke County, GA
Athens, OH
Atlanta, GA
Auburn, MA
Auburn, WA
Austin, TX
Babylon, NY
Bainbridge Island, WA
Beaverton, OR
Bedford, NY
Belfast, ME
Bellevue, WA
Bellingham, WA
Belmar, NJ
Belmont, MA
Belvedere, CA
Benicia, CA
Berea, KY
Berkeley, CA
Beverly Hills, CA
Binghamton, NY
Birmingham, AL
Blacksburg, VA
Blaine County, ID
Bloomington, IN
Blue Earth County, MN
Boston, MA
Bothell, WA
Bowie, MD
Boynton Beach, FL
Bozeman, MT
Branford, CT
Brattleboro, VT
Brenkeridge Town, CO
Bridgeport, CT
Brighton, NY
Brookfield, IL
Brookhaven, NY
Brookline, MA
Broward County, FL
Burlingame, CA
Burlington, VT
Cambridge, MA
Carbondale, CO
Carpinteria, CA
Carrboro, NC
Cary, NC
Cayuga County, NY
Champaign, IL
Chandler, AZ
Chapel Hill, NC
Charleston, SC
Charlotte, NC
Charlottesville, VA
Chatham County, GA
Chatham, NY
Chattanooga, TN
Chelmsford, MA
Chevy Chase, MD
Chicago, IL
Chula Vista, CA
Cimarron, NM
Cincinnati, OH
Clackamas County, OR
Clallam County, WA
Clark County, NV
Clarkstown, NY
Clayton, MO
Cleveland, OH
Clifton, NJ
Cloverdale, CA
Coconut Creek, MD
College Park, MD
Collier County, FL
Columbia, SC
Commerce City, MD
Concord, CA
Concord, MA
Cookeville, TN
Cooperstown, NY
Coppell, TX
Cortlandt, NY
Corvallis, OR
Covina, CA
Coupeville, WA
Creve Coeur, MO
Croton on Hudson, NY
Culver City, CA
Cupertino, CA
Cutler Bay, FL
Dallas, TX
Davie, FL
Davis, CA
Dearborn, MI
Decatur, GA
Decorah, IA
Dedham, MA
Del Mar, CA
Delray Beach, FL
Denton, TX
Denver, CO
Devens, MA
DeWitt, NY
Dixon, CA
Dobbs Ferry, NY
Dryden, NY
Duarte, CA
Dublin, CA
Dubuque, IA
Duluth, MN
Dumfries, VA
Durango, CO
Durham, NC
East Palo Alto, CA
Eastchester, NY
Eatontown, NJ
Edina, MN
Edinburg, TX
Edmonds, WA
Edwardsville, IL
El Cerrito, CA
El Paso, TX
Elmhurst, IL
Emeryville, CA
Encinitas, CA
Essex, CT
Eugene, OR
Everett, WA
Fairbanks North Star Borough, AK
Fairfax, CA
Fairfield, IA
Fairfield, CA
Fairmont, WV
Falls Church, VA
Falls, PA
Falmouth, ME
Fayetteville, AR
Ferndale, MI
Fitchburg, WI
Flagstaff, AZ
Flint, MI
Fort Collins, CO
Fort Lauderdale, FL
Foster City, CA
Frankfort, KY
Franklin, TN
Fremont, CA
Fullerton, CA
Gainesville, FL
Gaithersburg, MD
Geneva, NY
Glendale, CA
Golden Valley, MN
Golden, CO
Goodyear, AZ
Grand Forks, ND
Grand Rapids, MI
Grapevine, TX
Greenbelt, MD
Greenburgh, NY
Greenville, SC
Groton, CT
Gunnison County, CO
Hailey, ID
Hamilton County, TN
Hamilton, NJ
Harrisonburg, VA
Hastings on Hudson, NY
Haverford, PA
Hawaii County, HI
Hayward, CA
Helena, MT
Henderson, NV
Hennepin County, MN
Hermosa Beach, CA
Hillsboro, OR
Hillsborough, CA
Hingham, MA
Homer, AK
Houston, TX
Howard County, MD
Howard, WI
Hunter, NY
Huntsville, AL
Iowa City, IA
Ipswich, MA
Irvine, CA
Irving, TX
Island County, WA
Issaquah, WA
Ithaca (City), NY
Ithaca (Town), NY
James City County, VA
Johnson County, IA
Johnson County, KS
Juneau, AK
Kansas City, MO
Keene, NH
Key West, FL
King County, WA
Kingston, MA
Kingston, NY
Kirkland, WA
Kirkwood, MO
Knoxville, TN
La Grange Park, IL
La Mirada, CA
La Plata County, CO
Lacey, WA
Lafayette, CA
Laguna Vista, TX
Lake Forest, IL
Lake Oswego, OR
Lake Worth, FL
Lakewood, CA
Larchmont, NY
Larkspur, CA
Las Cruces, NM
Las Vegas, NV
Lawrence, KS
Lee County, FL
Lee's Summit, MO
Leon County, FL
Lewes, DE
Lexington-Fayette County, KY
Lincoln City, OR
Livermore, CA
Lomita, CA
Los Alamos County, NM
Los Altos, CA
Los Altos Hills Town, CA
Los Angeles County, CA
Los Gatos, CA
Loveland, CO
Lower Southampton, PA
Lynchburg, VA
Lynnwood, WA
Maitland, FL
Madison, WI
Madison County, NY
Mamaroneck (Town), NY
Mamaroneck (Village), NY
Manitou Springs, CO
Mankato, MN
Maplewood, NJ
Marathon, FL
Marlboro, NJ
Marshfield, MA
Marshfield, WI
Martinez, CA
McMinnville, OR
Meadville, PA
Medford, MA
Menlo Park, CA
Merced, CA
Mercer Island, WA
Miami Gardens, FL
Miami, FL
Miami-Dade County, FL
Middletown, PA
Mill Valley, CA
Millbrae, CA
Milton, MA
Milwaukee, WI
Milwaukie, OR
Minneapolis, MN
Mission, KS
Missoula, MT
Monmouth County, NJ
Monroe County, FL
Monterey, CA
Montgomery, AL
Montgomery Township, PA
Moorpark, CA
Moraga, CA
Mount Kisco, NY
Mountain View, CA
Mt. Lebanon, PA
Muncie, IN
Murrieta, CA
Nantucket, MA
Napa County, CA
Napa, CA
Nashua, NH
Nashville, TN
Natick, MA
Nether Providence, PA
New Castle, NY
New Haven, CT
New London, CT
New Orleans, LA
New Paltz (Town), NY
New Rochelle, NY
New York, NY
Newark, CA
Newark, NJ
North Andover, MA
North Castle, NY
North Hempstead, NY
North Las Vegas, NV
North Liberty, IA
North Little Rock, AR
North Miami, FL
Northampton, MA
Northbrook, IL
Novato, CA
Oak Harbor, WA
Oak Park, IL
Oak Ridge, TN
Oakdale, MN
Oakland, CA
Oakley, CA
Oberlin, OH
Olympia, WA
Omaha, NE
Onondaga County, NY
Orange County, FL
Orange County, NC
Orangetown, NY
Orinda, CA
Orlando, FL
Oshkosh, WI
Ossining (Town), NY
Ossining (Village), NY
Oswego, IL
Oswego County, NY
Pacifica, CA
Palm Bay, FL
Palm Beach County, FL
Palm Springs, CA
Palmdale, CA
Palo Alto, CA
Park City, UT
Passaic County, NJ
Peekskill, NY
Penn Hills, PA
Peoria, AZ
Philadelphia, PA
Phoenix, AZ
Pinecrest, FL
Pittsburg, CA
Plantation, FL
Port Townsend, WA
Portland, ME
Portland, OR
Portola Valley, CA
Portsmouth, NH
Pound Ridge, NY
Prairie Village, KS
Prince George's County, MD
Pulaski County, AR
Quincy, MA
Raleigh, NC
Red Hook, NY
Redmond, WA
Redwood City, CA
Renton, WA
Richardson, TX
Richmond, VA
Richmond Heights, MO
Ridgefield, CT
Riverside, CA
Riverside, MO
Roanoke County, VA
Roanoke, VA
Rochester, MN
Rochester, NY
Rock Island, IL
Rockford, IL
Rockville, MD
Rolling Hills Estates, CA
Rosendale, NY
Roseville, MN
Ross, CA
Rye, NY
Sacramento County, CA
Saint George, UT
Saint Louis County, MO
Saint Louis, MO
Saint Paul, MN
Salem, MA
Salinas, CA
Salisbury, MD
Salt Lake City, UT
San Anselmo, CA
San Antonio, TX
San Bruno, CA
San Buenaventura (Ventura), CA
San Carlos, CA
San Clemente, CA
San Diego, CA
San Francisco, CA
San Joaquin, CA
San Jose, CA
San Leandro, CA
San Luis Obispo, CA
San Marcos, TX
San Mateo County, CA
San Mateo, CA
San Miguel County, CO
San Pablo, CA
Santa Ana, CA
Santa Barbara County, CA
Santa Barbara, CA
Santa Clara, CA
Santa Clara County, CA
Santa Clarita, CA
Santa Cruz, CA
Santa Fe, NM
Santa Monica, CA
Santa Rosa, CA
Santee, CA
Sarasota, FL
Saratoga Springs, NY
Saugerties, NY
Savannah, GA
Seaside, CA
SeaTac, WA
Seattle, WA
Schenectady County, NY
Shelby County, TN
Shoreline, WA
Shueyville, IA
Sierra Madre, CA
Signal Mountain, TN
Silver City, NM
Sioux Falls, SD
Sitka, AK
Skagit County, WA
Skaneateles Village, NY
Snohomish County, WA
Solana Beach, CA
Solano County, CA
Somers, NY
Somerset County, NJ
Sonoma City, CA
Sonoma County, CA
South Bend, IN
South Daytona, FL
Southampton Village, NY
South Gate, CA
South Miami, FL
South Padre Island, TX
South Portland, ME
Spartanburg, SC
Spokane, WA
Springfield, IL
St. Lawrence County, NY
Stamford, CT
Staunton, VA
Sullivan County, NY
Summit County, UT
Syracuse, NY
Tacoma, WA
Takoma Park, MD
Tallahassee, FL
Tamarac, FL
Taos, NM
Tarrytown, NY
Temecula, CA
Tempe, AZ
Tewksbury, MA
Thurston County, WA
Tiburon, CA
Tompkins County, NY
Town and Country, MO
Tracy, CA
Traverse City, MI
Tuckahoe, NY
Tucson, AZ
Tulsa, OK
Tumwater, WA
Tybee Island, GA
Tyngsborough, MA
Union City, CA
University City, MO
Urbana, IL
Vacaville, CA
Ventura County, CA
Vernon,CA
Victor, NY
Virginia, MN
Visalia, CA
Vista, CA
Warwick Township, PA
Washington, DC
Washoe County, NV
Wellesley, MA
Wellfleet Town, MA
West Chester, PA
West Palm Beach, FL
West Sacramento, CA
Wiliamson City, WV
Willits, CA
Wilton, CT
Winchester, MA
Windsor, CA
Windsor, CT
Winston-Salem, NC
Wolfeboro, NH
Woodbury
Woodside, CA
Woodstock, NY
Worcester, MA
Wyandotte County/Kansas City, KS
Yarmouth, ME
Yonkers, NY
York, ME
Youngstown, OH
Yountville, CA
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 18, 2012, 23:41:24 PM
Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 23:28:05 PM
Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.

USA er nest øverst på rangstigen over de som bedriver galskapen. Angående Kina er spørsmålet vesentlig mer interessant. Men så er spørsmålet om vi virkelig vil reddes av Kina?

Er USA virkelig det? For meg ser det ikke ut som om USA er UNEPs våte drøm. Og det til og med med en demokratisk president.

Om vi vil reddes av Kina? Nei. Om vi vil redde Kina? Nei. Null behov i begge ender. Kina, og vi, følger vår egen politikk. Hvor forskjellige disse er, ser vi mer enn på lenge nå, med Kinas barnslige boikott.

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:56:52 PM
Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 23:28:05 PM
Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:20:09 PM
Både morsomme og interessante tanker der, ConTrari, men du risikerer kanskje å fare med harelabb over det underliggende demokratiske problemet:

At en selvoppnevnt klikk sitter og bestemmer, på et ikke-parlamentært, a-vitenskapelig og spekulativt miljøpolitisk grunnlag, hvordan den øvrige verden skal beskikke sitt bo. Med åpenbare korrumperende drivkrefter i den organisatoriske motor...

For å si det sånn; jeg stoler ikke helt på hvilke rammer de kommer til å trekke opp for oss etterhvert. At det kommer dyrene i Hakkebakkeskogen til gode er noe av det siste jeg har tiltro til, ihvertfall.

- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.

Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.


Vel, ConTrari, dette er ikke noen småguttorganisasjon vi kan kimse av.
Landene du nevner er selvsagt dypt inne i dette, her er eksempler på medlemsland og aktiverte byer:


Er dette byer med en eller annen FN-organisasjon?

ConTrari


ConTrari

Nei, Toten er ikke trygg. De er overalt. Er dere klar over at de blå hjelmene til FN-soldater kalles blåklokker? Ja, selv Prøysens Blåklokkevikua er infiltrert. Hva skal vi gjøre?  Melde Norge ut av FN?

"FN-sambandet Øst er lokalisert sammen med hovedkontoret i Oslo i Storgata 33a. Se kart.

Distriktskontoret dekker fylkene Buskerud, Oppland, Hedmark, Akershus, Oslo, Østfold og Vestfold.

Vi som jobber her er Thale Berg Husby, Stian Bragtvedt, Victoria Backer-Grøndahl Stadheim og Helen Foss.
Informasjonstilbud

Vi kommer gjerne til din skole, organisasjon eller arbeidsplass. FN-sambandet arrangerer kurs, seminarer og foredrag om FN generelt, FN og konflikt, menneskerettigheter, internasjonale spørsmål m.v. Du kan også besøke vårt kontor i Oslo."


http://www.fn.no/Om-oss/Vaare-distriktskontor/OEst

Telehiv

Sitat fra: ConTrari på juni 19, 2012, 00:04:13 AM
Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:56:52 PM
Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 23:28:05 PM
Sitat fra: Telehiv på juni 18, 2012, 23:20:09 PM
Både morsomme og interessante tanker der, ConTrari, men du risikerer kanskje å fare med harelabb over det underliggende demokratiske problemet:

At en selvoppnevnt klikk sitter og bestemmer, på et ikke-parlamentært, a-vitenskapelig og spekulativt miljøpolitisk grunnlag, hvordan den øvrige verden skal beskikke sitt bo. Med åpenbare korrumperende drivkrefter i den organisatoriske motor...

For å si det sånn; jeg stoler ikke helt på hvilke rammer de kommer til å trekke opp for oss etterhvert. At det kommer dyrene i Hakkebakkeskogen til gode er noe av det siste jeg har tiltro til, ihvertfall.

- Men derimot de som eier dyreparken, de vil nok tilgodesees at the end of the day.

Men hvilken makt har de over Kina? India? Indonesia? USA? Brasil?

Hvis disse klovnene leker verdensherskere, la dem leke i fred.

Landene du nevner er selvsagt dypt inne i dette, her er eksempler på medlemsland og aktiverte byer:


Er dette byer med en eller annen FN-organisasjon?


ConTrari,
om FN har noe med dette å gjøre? Det nesten mest skremmende med hele greia er at nesten ingen kjenner til dette enorme apparatet (jeg har spurt flere politikere om ICLEI, og de aner ikke noe om det...og det er IKKE fordi de har 70 medlemsland og 1400 deltakerbyer, men fordi dette er et system som arbeider i det stille MELLOM SLAGENE), og at dette ER et enormt FN-prosjekt, som ble startet (om enn diskret) av FN i forbindelse med hele den store New World Order-riggingen rundt 1990 (samtidig som vi så Gro rigge CICERO og Bjerknes her hjemme, som en liten påminnelse).

For Norge er selvsagt med, bl.a. her:

Oslo
Bergen
Arendal Kommune
Drammen Kommune
Kristiansand Kommune
KS (Kommunenes Sentralforbund!)
Lillehammer Kommune
Lørenskog kommune
Porsgrunn kommune
Stavanger kommune
Stiftelsen Idébanken (Associate Member)
Tingvoll Kommune

Du finner sentrale FN-byer som Washington D.C og New York her, og de fleste andre lands hovedsteder (vi snakker om et deltakelsesnivå som innbyggerne i alle disse landene ikke har den minste anelse om...), på angitt link nedenfor kan man studere et annet eksempel på sammenrottingen av ICLEI med UNEP og andre nettverk som folk flest ikke forstår noe av, eller er rimelig kjent med (men tenk på hva det koster å drive dette enorme systemet!)

Klima?! Gå inn på denne linken og bli litt skremt, for dette har selvsagt ingen ting med "klima" å gjøre:

ICLEI Climate Program

After the initiation of ICLEI as the first global network of cities and local governments to achieve sustainability at the local level, the Urban CO2 Reduction Project, implemented in 14 cities across the US, Europe and Canada, was the first concrete measure in local climate action.

Following this first initiative and as a response to the adoption of the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) by nations at the Earth Summit in Rio in 1992, the 1st Municipal Leaders Summit on Climate Change, held in New York in 1993, resulted in the birth of the Cities for Climate Protection (CCP) Campaign.

In the past 17 years, CCP has been recognized as the instrumental tool to initiate local mitigation and adaptation actions in both developed and developing countries, and provided key inputs in global climate advocacy efforts of cities and local governments.

A chronology of efforts of ICLEI on local climate action is available in PDF form here.

In response to the fact that tackling climate change has become a key element in achieving sustainability goals at all levels, as of 2009 ICLEI´s climate work is structured under three main areas as Mitigation, Adaptation and Advocacy.

In addition, ICLEI has also taken the lead in a number of partnerships with a variety of stakeholders at the community, local, subnational, national, regional and international level.

ICLEI World Congress held in Edmonton, Canada in June 2009 provided key guidances for future work of ICLEI in climate change. The document is available in PDF form here.

Read the latest Green Climate Cities brochure.



Global Partnerships (Ååå? Hva slags partnership er dette?!)

Bonn Center for Local Climate Action and Reporting (carbonn)
Local Government Climate Roadmap
World Mayors Council on Climate Change
UNEP Climate Neutral Network (her dukker velkjente UNEP opp igjen, ikke overraskende)
Bridging the Gap Initiative: Transport and Climate Change


http://www.iclei.org/index.php?id=800

Og apropos navneskiftet (og strategiskifte), så sier denne teksten det meste:


About the name
The organization's name is 'ICLEI - Local Governments for Sustainability'. In 2003, ICLEI's Members voted to revise the organization's mission, charter and name to better reflect the current challenges local governments are facing. The 'International Council for Local Environmental Initiatives' became 'ICLEI - Local Governments for Sustainability' with a broader mandate to address sustainability issues.

http://www.iclei.org/index.php?id=about

Igjen, dette er ikke noe konspiratorisk mugga-bubba, dette er bare å finne fram til selv, en organisasjon som driver sitt "merkelige" arbeid også i det norske samfunnet mens våre politikere samtidig stort sett ikke vet hva dette er, og hvordan det blir finansiert. De som har interesse kan finne ut mye morsomt bare ved å søke rundt på nettsidene her.

Og jeg tror det vil være viktig; også her på forumet tror jeg det er meget få som har hørt ordet ICLEI før jeg begynte å rote litt med det. Likevel så samler de nå altså 1400 deltakere fra de fleste land i verden på den pågående konferansen som i det indre FN-systemet er velkjent som "prøvekluten" før RIO +20, dvs. hvor langt de kan kjøre klima/sustainability-strikken i dagens politiske bilde....

Motto: Gå ikke lenger rundt som nyfødte kattunger, få opp øynene!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten