RIO+20/ICLEI World Congress: Rystende manipulasjoner avsløres

Startet av Telehiv, juni 18, 2012, 15:54:45 PM

« forrige - neste »

ebye

Dette må ut, Telehiv. F. eks. på nettaviser som en styrer selv.

For, tross alt,  Klimaforkning.com er ikke det samme som Pressekonferansen til Regjeringen. Alt som kan omtales som "hel ved, uten løse tanker" må formidles utad til "folket". Her er det ikke nok med et vanlig debattforum, vi trenger store overskrifter!   8)

Er det noen som biter på?   : ;)

seoto

ICLEI/Agenda 21

Her i Norge fikk vi jo Fredrikstaderklæringen i 1998.

Wikipedia påstås det: at utfordringen fra Rio også kan bidra til å fornye lokaldemokratiet i Norge.

"Fornye" er et beskrivende ord, for det har jo ikke akkurat styrket lokaldemokratiet i de 24 årene som har gått.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på juni 19, 2012, 10:18:05 AM

ConTrari,
om FN har noe med dette å gjøre? Det nesten mest skremmende med hele greia er at nesten ingen kjenner til dette enorme apparatet (jeg har spurt flere politikere om ICLEI, og de aner ikke noe om det...og det er IKKE fordi de har 70 medlemsland og 1400 deltakerbyer, men fordi dette er et system som arbeider i det stille MELLOM SLAGENE), og at dette ER et enormt FN-prosjekt, som ble startet (om enn diskret) av FN i forbindelse med hele den store New World Order-riggingen rundt 1990 (samtidig som vi så Gro rigge CICERO og Bjerknes her hjemme, som en liten påminnelse).

Og apropos navneskiftet (og strategiskifte), så sier denne teksten det meste:

About the name
The organization's name is 'ICLEI - Local Governments for Sustainability'. In 2003, ICLEI's Members voted to revise the organization's mission, charter and name to better reflect the current challenges local governments are facing. The 'International Council for Local Environmental Initiatives' became 'ICLEI - Local Governments for Sustainability' with a broader mandate to address sustainability issues.

http://www.iclei.org/index.php?id=about

Igjen, dette er ikke noe konspiratorisk mugga-bubba, dette er bare å finne fram til selv, en organisasjon som driver sitt "merkelige" arbeid også i det norske samfunnet mens våre politikere samtidig stort sett ikke vet hva dette er, og hvordan det blir finansiert. De som har interesse kan finne ut mye morsomt bare ved å søke rundt på nettsidene her.

Og jeg tror det vil være viktig; også her på forumet tror jeg det er meget få som har hørt ordet ICLEI før jeg begynte å rote litt med det. Likevel så samler de nå altså 1400 deltakere fra de fleste land i verden på den pågående konferansen som i det indre FN-systemet er velkjent som "prøvekluten" før RIO +20, dvs. hvor langt de kan kjøre klima/sustainability-strikken i dagens politiske bilde....

Motto: Gå ikke lenger rundt som nyfødte kattunger, få opp øynene!

Men selv blinde kattunger har nese....og det lukter ikke så skummelt av dette synes jeg. Men det er flott at du skriver om disse nettverkene, det er sikkert ukjent for de fleste.

Når FN har proklamert AGW som den største fare for menneskeheten og jorden noen gang, virker det naturlig at de også arbeider lokalt, som jo FN i Norge har gjort i lang tid uten at noen har sett noe galt i det.

Hva er resultatet av disse gruppenes arbeid? Har de kuppet makten i bystyrer og kommuiner? Har de innført drastiske endringer i våre måte å leve på? "Bærekraftig" er jo det nyeste i en lang rekke av ord som engang hadde sprengstoff i seg til endring, men som idag er vannet ut til å dekke alt fra kolonihager til en lønnsom bedrift. Det snakkes opp og ned om bærekraft til man blir støl og svett bare av tanken på all den kraften som bæres.

Listen over norske medlemmer tyder på at det er lokale ildsjeler som drar dette igang, Tingvol, men ikke Trondheim eller Tromsø?

Dersom de arbeider for "sustainability" i sine hjembyer, er det helt logisk at de møtes og snakker sammen om hvor langt de kan tøye strikken for å oppnå sine idealer. Det gjør enhver interesseorganisasjon.

Nå har de holdt påi over 20 år, men jeg har ikke sett noe til deres innflytelse i Oslo f.eks. Selvsagt har de, som alle andre, indirekte innflytelse via påvirkning og propaganda, men det er slik samfunnet fungerer og er tillatt for alle.


Jostemikk

Det vi ser utfolde seg nå, i denne tråden takket være Teles grundige og gode jobb med å presentere saken, er det AGW/GW/CAGW/UNEP/etc. har dreid seg om hele tiden. Det har aldri, aldri, aldri dreid seg noe som helst om forskning eller klimaforandringer. Det dreier seg om større makt til de få. Det dreier seg om rå utnyttingspolitikk. Det dreier seg om en total omdreining politisk, der det som virker viktigst for marionettene (politikerne) og makta bak dem er å skaffe seg større og større makt overfor vanlige mennesker.

Større åpenhet. Styrking av demokratiet. Mer demokrati. Dette er frasene og løgnene de har brukt hele veien fram. Planleggingene av denne styggedommen har skjedd utenfor alle demokratiske prosesser, via mengder av NGO's som er etablert av de samme menneskene. Club of Rome. Bilderberg. Club de Madrid. WWF. Da jeg er kjent for å være en smule sta, må følgende være en grei påminnelse.

There is unrest in the forest,
There is trouble with the trees,
For the maples want more sunlight
And the oaks ignore their please.

The trouble with the maples,
(And they're quite convinced they're right)
They say the oaks are just too lofty
And they grab up all the light.
But the oaks can't help their feelings
If they like the way they're made.
And they wonder why the maples
Can't be happy in their shade.

There is trouble in the forest,
And the creatures all have fled,
As the maples scream "Oppression!"
And the oaks just shake their heads

So the maples formed a union
And demanded equal rights.
"The oaks are just too greedy;
We will make them give us light."
Now there's no more oak oppression,
For they passed a noble law,
And the trees are all kept equal
By hatchet, axe, and saw.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: ConTrari på juni 19, 2012, 11:45:44 AM
Men selv blinde kattunger har nese....og det lukter ikke så skummelt av dette synes jeg. Men det er flott at du skriver om disse nettverkene, det er sikkert ukjent for de fleste.

Jeg tror luktesansen er dårlig utviklet hos en kattunge som ennå ikke har åpnet øynene ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Gode kommentarer ::)

Ellers vil jeg oppfordre de av dere som gidder å henge på denne info-seansen om en av FNs mer omfattende skyggeregjeringer, om å ta en sjekk på hva som skjedde i 2010, da Jens Stoltenberg avløste Gordon Brown som leder for FNs halvhemmelige topp-tenketank om hvor og hvordan de institusjonelle grepene skal tas i fremtiden - som kjent visste ikke statsministerens eget kontor om hva Stoltenberg var blitt headhuntet til da han var i FN for å tiltre!!

Og merk dere: Ifm. dette maktskiftet skiftet også ICLEI, UNEP og flere av de andre klima/bærekraft-maktorganene strategi!

Som dere vet: Norge med sine rause oljemilliarder har kjøpt en plass i solen for flere avdankede, lite engelskkyndige politikere allerede, og mens Gro snøfter seg mobilstrålingsskadd ut maktframdøra kommer Jens trippende inn sidedøra - i alle fall ikke helt via bakdøra, DEN konspirasjonen venter vi med til bedre stoff er tilgjengelig 8)

http://www.dagbladet.no/2010/02/12/nyheter/stoltenberg/innenriks/miljo/10368948/
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 19, 2012, 11:57:24 AM
Sitat fra: ConTrari på juni 19, 2012, 11:45:44 AM
Men selv blinde kattunger har nese....og det lukter ikke så skummelt av dette synes jeg. Men det er flott at du skriver om disse nettverkene, det er sikkert ukjent for de fleste.

Jeg tror luktesansen er dårlig utviklet hos en kattunge som ennå ikke har åpnet øynene ;)

Får trøste meg med den lune varmen i mikrobølgeovnen da  8).

seoto

Tele, takk for all viktig informasjon. Det er mange ubehagelige sannheter å forholde seg til , eller unngå å forholde seg til.

Det er en ting som forundrer meg med de som roper "Konspirasjonsteorier!" - de synes fullstendig blinde for hva de fordømmer, for det kan virke som om de ikke vil se det, høre det eller snakke om det.

I mange tilfeller vil derfor de som roper "konspirasjonsteorier" virke som om de ikke har særlig kunnskap om hva de uttaler seg om, det kan virke som om de ser det fra en godt konservert side. Kanskje et forsvar for egne illusjoner? Alternativet er at de vet hva som skjer og ønsker at det skal skje. Og det er deres rett å mene at en global sentralstyring er det beste for verdens utvikling. Men hvilke effekter vil det gi lokalt? Hvor blir arbeidsplassene av? Vil verden kunne fortsette å betale for et eksplosivt voksende byråkrati der ingen inntekter skapes?

Og det er som du sier, man finner utrolig mye informasjon ved kun å lete rundt på nettsidene det gjelder. Man trenger ikke å søke seg ut på de mer "skumle" sidene. Og er man så i stand til både å lese og å forstå, vil en ny - og skremmende - verden åpne seg, med mindre man er tilhenger av den rosamalte utviklingen, eller velger å stikke hodet i sanden. Man kan ikke skille ut bare klimaforskningen, for den er bare en del, et hittil nyttig verktøy, i "saken", og som nå ser ut for å fases sakte ut i månedene og årene som kommer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

seoto,

du er en skikkeliv rev til å forstå og balansere opp slike saker. Jeg er imponert over den omfattende og diskrete lesning som må ligge bak (Tele bukker respektfullt).
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

Nå har forresten WUWT oppdaget det samme makt-scenariet, les både artikkelen og de ramsalte kommentarene (nå kom jeg i godt humør, får jo full støtte for mine tidligere innlegg, jo! 8)

http://wattsupwiththat.com/2012/06/19/sustainable-justice-redistribution-of-scarcity/

PS: Klimaforskning.com var som vanlig først med saken...
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Det er dette som overbeviser meg om at jeg gikk på riktig tog i oktober 2011!

I motsetning til det vanlige, du ser ting og steder du kjenner igjen, så er dette en spektakulær reise, med nytt og overraskelser rundt hver sving.

Globalt må vi nok innrømme at WUWT og ClimateAudit ruler på dette området. Men for de som er så grsieheldige at de kan lese norsk, så er vitterlig Forumet her verdt sin vekt i Gull. Og, jeg tar helt bevisst Klimarealistene med, hver gang jeg snakker om unike nettsteder der det foregår en usensurert klimadebatt og presenteres usensurert informasjon.

Det er jo noe annet som også er unikt med denne togreisen: Vi vet ikke hvor lenge den varer, vi vet ikke hvor den stopper. Mulig er det i "Sannhetens dal?" dvs. Klimadannhetens dal? eller  "Valley of the Climate Truth"?   8)

seoto

Sitat fra: Telehiv på juni 19, 2012, 13:20:01 PM
Nå har forresten WUWT oppdaget det samme makt-scenariet, les både artikkelen og de ramsalte kommentarene (nå kom jeg i godt humør, får jo full støtte for mine tidligere innlegg, jo! 8)

http://wattsupwiththat.com/2012/06/19/sustainable-justice-redistribution-of-scarcity/

PS: Klimaforskning.com var som vanlig først med saken...

:)  ;)  ;D  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: seoto på juni 19, 2012, 13:38:43 PM
Sitat fra: Telehiv på juni 19, 2012, 13:20:01 PM
Nå har forresten WUWT oppdaget det samme makt-scenariet, les både artikkelen og de ramsalte kommentarene (nå kom jeg i godt humør, får jo full støtte for mine tidligere innlegg, jo! 8)

http://wattsupwiththat.com/2012/06/19/sustainable-justice-redistribution-of-scarcity/

PS: Klimaforskning.com var som vanlig først med saken...

:)  ;)  ;D  8)

Det er et avsnitt i WUWT som greit beskriver det vi ser utvikle seg:

SitatMost of all, the UN/Maurice Strong/ Civil Society Reflection Group vision is merely the latest embodiment of Plato's Republic. Under Plato's thesis, an educated, elite, but benevolent and mythical, ruling class acts on the belief that its self-appointed philosopher kings have all the right answers, and do not require the Consent of the Governed. The rest of humanity must fall into lockstep or face the consequences; however the results will be exemplary.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juni 19, 2012, 13:44:42 PM

Det er et avsnitt i WUWT som greit beskriver det vi ser utvikle seg:

SitatMost of all, the UN/Maurice Strong/ Civil Society Reflection Group vision is merely the latest embodiment of Plato's Republic. Under Plato's thesis, an educated, elite, but benevolent and mythical, ruling class acts on the belief that its self-appointed philosopher kings have all the right answers, and do not require the Consent of the Governed. The rest of humanity must fall into lockstep or face the consequences; however the results will be exemplary.

De kaller seg selv filantroper, og hovedingredisensen i filantropi, er voldsomme økonomiske midler i ryggen. Sitat fra Wikipedia:

Styresmaktene er oftest støttende overfor filantropiske tiltak. I mange land blir de som gir penger til veldedige formål, gitt skattelette for deres giverglede. En variant av denne tankegangen er den amerikanske ytterste høyresides tanke, hvor ønsket er å fjerne all statlig støtte, og overlate pengebidragansvaret til filantropene.

En annen måte å betegne dette på er å kalle det politisk bestikkelse.

Så til Teles opplysninger om den nye internasjonale toppstillingen til Stoltenberg. Har ikke Stoltenberg allerede god lønn og velferdsordninger betalt av det norske folk for at han skal være statsminister?

Ellers er det som allerede nevnt voldsomme økonomiske bidrag til NGO'er som skal arbeide for å støtte politikerne. Denne sirkel-symbiosen skapt av politikerne har vi vært inne på tidligere. Et eksempel fra dagens Bishop Hill:

EU funds climate activists

SitatA new report found Europe has given £75 million to green lobbying groups, including Friends of the Earth and Climate Action Network.

"Taxpayers pay twice: once for the grants, then again with the higher prices that result when environmentalist groups successfully campaign for new regulations," the report said.

It claims many of these groups campaign for new regulations that could lead to higher energy bills for British households.

De har bygget opp et byråkrati så totalt, så omfattende, så mektig, at det har blitt et nærmest uangripelig monster. Folket betaler for å ruinere seg selv, og ufrivillig skakkjøre økonomien. De produserer nemlig ikke en dritt disse NGO'er og byråkrater. De er kun snyltedyr på oppdrag.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Helt riktig, Joste:

Det blir en slags ytterligere parodi på vår postindustrielle, og i Norge allerede snart kollektive SV-isme:

Ingen vil være med på (den skitne og umoralske) verdiskapingen, men alle vil være med og bestemme hvordan overskuddet skal fordeles etter de mest edle intensjoner - samma hvor skadelige de er i praksis (og alt dette, selvsagt etter at flyreisene til Rio + 20 er betalt)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten