En global energirevolusjon på gang?

Startet av Bebben, juli 10, 2012, 12:10:42 PM

« forrige - neste »

Bebben

En ting jeg ikke var klar over, er at Statoil er tungt inne i amerikansk skifergass.

SitatStatoil har i dag kjøpt av om lag 280 kvadratkilometer (70.000 net acres) operert areal i en væskerik del av Marcellus-formasjonen i USA. Samlet godtgjørelse er 590 millioner amerikanske dollar, tilsvarende 3,3 milliarder kroner.

Med oppkjøpet vil Statoil bli operatør i alle de viktigste skiferområdene i USA. Fra før er Statoil stor på dette både i Texas og Dakota.


Nå venter vi bare på ramaskriket fra Klimaets fyrtårn i Norge, alias Pål Steigan. /sarc off.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

#16
Det var oppslag i nrk1, i Dagsrevyen i går (19.12.12) om dette, Bebben. Der hadde de klart å finne fram til Lars Haltbrekken, alias Håndbrekket.   ;)

I sendingen ble det nevnt problemer knyttet til utslipp til vann/miljøet, en trussel for lokalbefolkningen. Derfor har jeg foreløpig en litt lunken holdning til dette. Men uansett, det er jo ikke CO2 som er problemet, som rir disse AGW-erne.

Apropos problemer for lokalbefolkningen, vi så det også i reportasjen til Erling Borgen, på nrk2, om klimakvotene. Jeg sitter noen ganger med en følelse av at de store selskapene (med store punger), går litt hårdhendt frem, når de lukter penger.    8)

Jostemikk

Jeg slettet du fattelig uintelligente innlegget mitt der jeg svarte Bebben som om han ikke var klar over Steigans tidligere skifergass-forbannelse. Nå har jeg fått i meg litt kaffe... ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye


seoto

Sitat fra: ebye på desember 20, 2012, 09:41:54 AM
Jeg sitter noen ganger med en følelse av at de store selskapene (med store punger), går litt hårdhendt frem, når de lukter penger.    8)

Lukten av penger synes å ha den påvirkningen at moralen fordunster som dugg for solen ;) Aller verst blir det når penger blir et mål og ikke et middel.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.