Mitt spørsmål blir om det er snakk om en venstre- eller høyre-fascisme.
Dette er et godt spørsmål, Gerten. Et spørsmål jeg ikke er nærmere å forstå i dag enn for noen år siden. En ørliten forklaring på hvorfor dette er så vrient er at svært mange av de samme amerikanerne som støttet oppbyggingen av den kommunistiske revolusjonen i Russland, de er også dypt involvert i sionismen. Som om ikke dette er forvirrende nok, sto de også bak mye av satsingen på eugenikk, men var de tyngste kritikerne av Hitlers våte drøm om en perfekt rase mennesker. Tar man så med i betraktningen at de startet WWF, med Bilderbergmøtene allerede godt i gang, forstår de fleste hvor håpløst det blir å putte disse folkene i en politisk bås. Og det gjør det vel ikke enklere at svært mange av dem er toppledere innen bank og finans, og at utvekslingen av ledere mellom bank/finans og CIA er oppsiktsvekkende stor.
Ble noen klokere? Jeg har nevnt dette før, og gjør det gjerne igjen. Mike Hulme på UEA sitt klimasenter er en mann alle bør søke opp både i Climategatemailene og ellers. Hans jobb ser ut til å ha ha dreid seg om nettverksbygging fram mot den store seieren, det politiske målet. Dette litt ulne
The Cause. Jeg har arbeidet mye for å legge ut en stor sak om ham, men tiden har ikke strukket til for å bli ferdig.
Les
UNEP Grida Arendal trener unge klimaaktivister. Dette dreier seg ikke om forskning eller klima/miljø. Dette er oppbygging av en fremtid under ett flagg.
I mangel av bedre navn på den politiske drømmen som ligger bak det som skjer, kan vi ikke kalle det klimaisme?