Klimajulekalender 2012

Startet av ebye, desember 01, 2012, 00:02:15 AM

« forrige - neste »

ebye

HO, HO - er det noen snille klimabarn her?

Klimaluke 1.

Dette er årets Klimajulekalender. Det kommer en ny luke hver dag, frem til 24. desember. Snart God Jul!

ebye

HO, HO - er det noen overraskede klimabarn her?

Klimaluke 2.

Dette er årets Klimajulekalender. Det kommer en ny luke hver dag, frem til 24. desember. Snart God Jul!

ebye

HO, HO - er det noen skuffede klimabarn her?

Klimaluke 3.

ebye

HO, HO - er det noen klimabarn som smiler i skjegget her?

Klimaluke 4.

Bebben

Hm... artig!

Men jeg lurer på hvor lang adventstiden blir for Climategate 3? :)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Bebben, jeg har begynt å tvile på at koden til Climategate 3 vil bli gitt ut.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Luke 3:

ABCMeninger er lagt ned. Hvor skal jeg mene noe nå?

Her? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 20:56:03 PM
Bebben, jeg har begynt å tvile på at koden til Climategate 3 vil bli gitt ut.

Det er jo mulig, men det kan også tenkes at "FOIA" eller "RC" jobber med å renske e-postene for private ting - slik han åpenbart har gjort med CG1 & 2. Siden det er en skikkelig diger haug med e-poster, vil dette ta lang tid, spesielt hvis han/hun er alene...

Så jeg er optimistisk for at det blir Climategate-julekvelden igjen.

Og husk at den pleier å komme som julenissen på kjerringa  ;D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på desember 04, 2012, 22:54:47 PM
Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 20:56:03 PM
Bebben, jeg har begynt å tvile på at koden til Climategate 3 vil bli gitt ut.

Det er jo mulig, men det kan også tenkes at "FOIA" eller "RC" jobber med å renske e-postene for private ting - slik han åpenbart har gjort med CG1 & 2. Siden det er en skikkelig diger haug med e-poster, vil dette ta lang tid, spesielt hvis han/hun er alene...

Så jeg er optimistisk for at det blir Climategate-julekvelden igjen.

Og husk at den pleier å komme som julenissen på kjerringa  ;D

Bebben, jeg er også relativt optimistisk mht. Climategate 3. Men på en måte er dette "FOIA" sin forsikring, som muligens ikke vil bli utløst med mindre det er et prekært behov. Og kanskje oppstår ikke det behovet, siden det hele er iferd med å rakne av seg selv.

Men poenget i forhold til rensking av private ting, er følgende: Jeg kan garantere at "FOIA" ikke jobber med det nå, for alle epostene er forlengst fordelt, jeg har samtlige Climategate 3 - eposter på diverse harddisker rundt omkring, i likhet med et par millioner andre. Men vi klarer ikke å lese dem foreløpig pga. krypteringen.

Alt som trengs er et passord, så kan vi lese det hele.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

HO, HO - er det noen skuffede klimabarn her?

Klimaluke 5.

Bebben

Hehe, men er det ikke Norge som er "Klimaideologiens fyrtårn i Europa"? :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Det blir man når halvparten av dieselbilene bare kan brukes på odde dager, Bebben.

Jeg ser for meg Diesel's Day, når alle odde dieselbiler slår av lyset og parkerer samtidig. Et skikkelig fyrtårn!    ;D

Amatør1

Sitat fra: ebye på desember 05, 2012, 07:49:50 AM
Jeg ser for meg Diesel's Day, når alle odde dieselbiler slår av lyset og parkerer samtidig. Et skikkelig fyrtårn!    ;D

Da våkner kanskje det store klimadieseldyret, og tar affære.

Hele situasjonen i Norge idag minner ikke så lite om Maos Det store spranget fremover

"Det store spranget fremover
I 1956 startet Mao kampanjen "de hundrede blomster". Den gikk ut på at menneskene skulle si det de mente om kommunismen. Det ble sagt mye kritikk og negativt. Mao stengte kampanjen og fengslet kritikerne. Han hadde igjen kontroll på folket sitt. To år senere startet han en ny kampanje. "Det store spranget fremover". I løpet av 10 år skulle Mao modernisere Kina. "Stol på egne krefter" var slagordet hans. Fra nå av skulle alle menneskene tilhøre en folkekommune. 30 000 folkekommuner ble opprettet. Hver kommune skulle produsere mest mulig og det folket trengte. Det dukket opp nye arbeidsplasser på landet, noe som hindret at bøndene flyttet inn til byene. På en måte ble det en jevn utvikling mellom by og land mellom jordbruk og industri. Smelteovner ble det laget tusenvis av. For å produsere jern og stål. Livet i folkekommunene ble hardt. Alt måtte deles, unntatt tannbørsten. Det var nesten som å bo i en militærleir. Familier måtte flytte ut av hus og inn i store bygninger med kantiner. Menn og kvinner lå atskilt og barna måtte sove i barnehagene. (det var strengt forbudt å beholde noe som helt personlig.)

Folk sulter - politikken legges om
Folkekommunene ble en katastrofe og smelteovnene var ikke effektive nok. Det lille jernet og stålet som ble laget var dårlig. Ca 20 mill. døde i løpet av 2 år (1959 - 62)."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Da er storfamilien min på gang, Amatør1 - vi har egne tannbørster!     ;D

Jeg var ikke klar over at den kulturen kom fra Mao.   ;)     8)

ebye

HO, HO - er det noen kloke klimabarn her?

Klimaluke 6.