Richard Verney om muligheten for å anslå klimasensitivitet

Startet av Bebben, mai 21, 2013, 00:30:53 AM

« forrige - neste »

Obelix

Sitat fra: Bebben på juni 21, 2013, 00:34:00 AM
Sitat fra: Obelix på juni 21, 2013, 00:23:57 AM
Bebben, du har vel "glemt" noe?, eller hva?  Selv om den andre tråden er stengt, så kan du jo starte en ny tråd hvor du forklarer det du skulle komme tilbake til, eller hva? -Jeg glemmer ikke at du skylder meg et svar!

La nå denne tråden handle om det den gjør - nedtellingen.

Det er allerede en annen tråd for temaet du etterlyser.

Så kan du vel i den tråden, eller en ny en, komme med svaret som du lovte å komme med, i den stengte tråden, ikke sant?
For du skrev vitterlig dette her: "Mht det om klimasensitiviteten får jeg heller komme tilbake til det. "

Bebben, du har ennå ikke kommet tilbake til dette. Jeg venter, jeg. Eller var det bare "hot air" du kom med?
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

seoto: Bebben startet med en hån mot oss som er klimarealister (deriblant Humlum) i #1! Les selv #1 av Bebben i den stengte tråden, seoto.
Deretter lovte Bebben å komme tilbake med svar, men gjorde ikke det! I tillegg forsøkte Amateur2 seg på å slenge dritt mot meg, og Amateur2 stakk av 2 kommentarer før Jostemikk stengte tråden.

seoto; jeg kan utmerket godt debattere med klima-alarmister, men det aller verste er at noen gir seg ut for å være klimarealister, og så er de ikke det likevel. Hån uten like!  Bebben skrev selv at han/hun skulle komme tilbake med svar, men gjorde ikke det, selv om jeg så Bebben var logget inn FØR Jostemikk stengte tråden.

Og Amateur2 er en klima-alarmist uten like. Han/hun forsøkte å dumme meg ut, men jeg har fullstendig rett i den konteksten jeg skrev! Medianverdien er prikk lik middelverdien for de 44 forfeilede klimamodellene. Det var Amateur2 sitt forsøk på å dumme meg ut som foranlediget at den andre tråden ble stengt, og det er synd at dere andre ikke gjenkjenner klima-alarmister i forkledning når det er åpenbart for andre (det vil si meg, i dette tilfellet)!

Amaterur2 ble reddet av gongongen! For den tallrekken jeg ba Amaterur2 komme med en annen middelverdi enn medianverdien på 3.55, så hadde han ikke klart det! Median = middelverdi, i denne konteksten.

Husk at Bebben selv skrev at han/hun skulle komme tilbake med svar. Da forventer jeg at det mennesket holder ord! Jeg glemmer ikke! Og ja, seoto, jeg blir hissig når Amateur2 helt urettmessig slenger dritt mot meg! Og jeg blir irritert når Bebben ikke holder ord! Det at Bebben ikke svarte tolker jeg KUN i en retning...

Og per nå, så er det så vidt jeg kan se MINST 5 nick som tilhører klima-alarmister her, som gir seg ut for å være klima-realister. Jeg har ingenting imot å debattere med klima-alarmister, med det som er verst, er når noen spiller med falske kort og gir seg ut for å være realister når de egentlig er alarmister.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Bebben

Sitat fra: seoto på juni 21, 2013, 00:30:23 AM
Obelix - jeg håper du klarer å trappe litt ned. Den tråden du henviser til ble stengt pga din egen hissighet. Det er ethvert medlems rett å ikke svare på henvendelser. Så jeg håper du kan gi deg her.

Litt sent i dag for min del, men jeg håper utvekslingen mellom meg og Obelix ovenfor kan flyttes av Admin til tråden der Richard Verney problematiserer begrepet klimasensitivitet, der den kan få et mer velegnet hjem.  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Obelix

Sitat fra: Bebben på juni 21, 2013, 01:09:56 AM
Sitat fra: seoto på juni 21, 2013, 00:30:23 AM
Obelix - jeg håper du klarer å trappe litt ned. Den tråden du henviser til ble stengt pga din egen hissighet. Det er ethvert medlems rett å ikke svare på henvendelser. Så jeg håper du kan gi deg her.

Litt sent i dag for min del, men jeg håper utvekslingen mellom meg og Obelix ovenfor kan flyttes av Admin til tråden der Richard Verney problematiserer begrepet klimasensitivitet, der den kan få et mer velegnet hjem.  :D

Kom med svaret i morgen da, ellers så er du for meg en alarmist som later som du er realist. Jeg er forøvrig skuffet over deg, du selv skrev det du gjorde i den stengte tråden, og likevel klarer du ikke på ståendes fot å forklare hva du mente var likheten mellom debatten om klimsensitiveten og det som du trakk opp som "flisespikkeri" med hensyn til middelverdien av de forfeilede klimamodellene.
Vet du ikke selv hva det var du tenkte på, da du skrev det du gjorde? Må du virkelig bruke flerfoldige dager på å pønske ut hva det var du mente?

Og hva synes du om HÅNEN du kom med, rettet mot Humlum og oss klimarealister generelt - som du kom med i #1 i den stengte tråden?
Synes du det er høflig av deg å "disse" oss som er klimarealister?

Stengte tråden og nummer 1: http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1392.msg29673.html#msg29673


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: La til link til den stengte tråden og Bebben's hån:
"Hvis jeg skulle flisespikke noe på Solheims og Humlums innlegg...."
Og her er det jeg venter på:
"Vel, regner jeg med at Humlum og Solheim utmerket godt vet at denne middelverdien er meningsløs, men jeg er ikke like sikker på at det er god taktikk å late som om den ikke er det.

Det kan jo minne litt om debatten om den såkalte klimasensitiviteten?"
No fear for the real men! No hope for the scared!

Bebben

Bare for å gjøre et par ting klinkende klart:

1) Jeg har ikke "hånt" noen som helst, verken med små eller store bokstaver.
Dette kan enkelt leses ut fra det jeg skrev.

2) Problemstillingene er interessante, men å delta i noen videre debatt på et slikt nivå er umulig.
Så det akter jeg heller ikke å gjøre.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Obelix

Sitat fra: Bebben på juni 21, 2013, 21:39:07 PM
Bare for å gjøre et par ting klinkende klart:

1) Jeg har ikke "hånt" noen som helst, verken med små eller store bokstaver.
Dette kan enkelt leses ut fra det jeg skrev.

2) Problemstillingene er interessante, men å delta i noen videre debatt på et slikt nivå er umulig.
Så det akter jeg heller ikke å gjøre.

Bebben, ja det var da et 'svar', men....

Ad 1)  Det kan vi jo selv vurdere, og jeg vurderer det anderledes enn deg. Hvis jeg skulle flisespikke noe på Solheims og Humlums innlegg, måtte det være at de nevner "middelverdien for klimamodellene" - dette er jo et meningsløst tall, som påpekt av "rgbatduke" (Robert G. Brown at Duke University) i et innlegg på WUWT, gjengitt i sin helhet hos Bishop Hill. ...  Osv....

Ad 2) Jeg ville ikke ha "debatt" men et svar på hva du mente med dette: "Det kan jo minne litt om debatten om den såkalte klimasensitiviteten?" - For jeg skjønner fortsatt ikke hva du mente med den uttalelsen og hvordan en debatt som du dro opp om bruken av middelverdien for klimamodeller, kan minne om debatten om klimasensitiviteten. Men jeg skjønner at du vegrer deg for å opplyse hva du tenkte på.  Vel, da for jeg jo bare spekulere videre...
No fear for the real men! No hope for the scared!