Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

#450
Jeg hørte akkurat på NRK1 i bakgrunnen, og det ble slått stort opp av Europol at de nå for første gang hadde dokumentasjon på at organisert kriminalitet hadde influert europeisk fotball.

Første gang?

SitatRoman Abramovich

Family

His family was Jewish. Abramovich is a chairman of the Federation of Jewish Communities of Russia (which is allied with Putin's administration), and donates money to the Chabad movement.

In June 2003, Abramovich became the owner of the companies that control Chelsea Football Club in west London.

Bribes

In 2008, The Times reported that Abramovich admitted that he paid billions of dollars for political favours and protection fees to obtain a big share of Russia's oil and aluminium assets as was shown by court papers The Times obtained.

Allegations of illegal share-dilution

Yugraneft, an affiliate of Sibir Energy, is seeking billions of dollars in damages in a lawsuit in London against Roman Abramovich and his investment company Millhouse Capital, alleging that it was cheated out of its Russian assets. The proceedings "involve substantial claims to recover the proceeds of the diluted interest", said Sibir Energy, a company co-owned by the billionaire Shalva Chigirinsky.

Arrest for theft

In 1992 he was arrested in a case of theft of government property: AVEKS-Komi sent a train containing 55 cisterns (tankers) of diesel fuel, worth Р3.8 million (Roubles), from the Ukhta Oil Refinery (Case No. 79067 for the large-scale theft of state property); Abramovich met the train in Moscow and resent the shipment to the Kaliningrad military base under a fake agreement, but the fuel arrived in Riga. Abramovich cooperated with the investigation, and the charges were dropped after the oil production factory was compensated by the diesel's buyer, the Latvian-US concern, Chikora International.

Allegations of loan-fraud

An allegation emerging from a Swiss investigation links Roman Abramovich, through a former company, and numerous other Russian politicians, industrialists and bankers to using a US$4.8 billion (€3.4 billion) loan from International Monetary Fund as personal slush fund; an audit sponsored by the IMF itself determined that all of the IMF funds had been used appropriately.

In January 2005, the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) indicated that it would be suing Abramovich over a £9 million (US$14.9 million/€10.6 million) loan.[48] The EBRD said that it is owed US$17.5 million (€12.45 million/£10.6 million) by Runicom, a Switzerland-based oil trading business which had been controlled by Abramovich and Eugene Shvidler. Abramovich's spokesman indicated that the loan had previously been repaid.

Antitrust law violation in Russia

International Herald Tribune report that "Russia's antitrust body said Wednesday that Evraz Holding—part-owned by Kremlin-friendly businessman Roman Abramovich – has breached anti-monopoly rules, overcharging customers for coking coal.

Kilde: Wikipedia
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#451
Du vet, man ser hva man vil se.

Det samme gjelder IPCC ('Ikke se, se' ?) som i likhet med fotballen er en idrett som tilfredstiller kravene til organisert kriminalitet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#452
Sitat fra: Amatør1 på februar 04, 2013, 22:13:32 PM
Du vet, man ser hva man vil se.

Det samme gjelder IPCC ('Ikke se, se' ?) som i likhet med fotballen er en idrett som tilfredstiller kravene til organisert kriminalitet.

Dette ser ut til å være en sykdom som har forpestet hele samfunnet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg irriterte meg så mye over Gro Holms fullstendige forfalskning om mange av temaene hun kaklet i vei om i forbindelse med terrorsaken i Algerie at jeg flere ganger måtte skru av lyden, sågar skifte kanal. Jeg lurte på hva pokker det var som lå bak slik uærlighet, og nevnte under en samtale med en annen at det var akkurat som å høre en byråkrat fra Utenriksdepartementet på autopilot øsende ut ferdiglagde, uærlige uttalelser.

Mens jeg lette etter noe annet i dag, fant jeg svaret ved en ren tilfeldighet. Fra Wikipedia:

SitatGro Holm (født 11. april 1958) er distrikts- og nyhetsdirektør i NRK og dermed sjef for NYDI, Norges største nyhetsorganisasjon.

Hun har tidligere bl.a. vært utenriksredaktør, programleder i Redaksjon 21 og korrespondent i Moskva (1994–1998). Hun begynte i NRK i 1982 og har hovedsakelig arbeidet i utenriksredaksjonen. Holm er utdannet cand.mag. med blant annet statsvitenskap og sosiologi i fagkretsen.

Hun er gift med diplomaten Kai Eide, som fra 2008 har vært FNs spesialutsending til Afghanistan.

Hun er søster til Hege Holm som blant annet er kjent som programleder i Dagsnytt 18.

Nyhetsformidling og politikk er fullstendig pervertert i Norge. For de som har lyst til å miste alt godt humør, let opp Svabøe/Versto-forbindelser. De snakker om problematikken rundt gruppetenking i klimaforskningsmiljøene. Det er jo som en parentes å regne sammenlignet med mafiatilstandene i norske journalisme og politikk.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amateur2

Litt mer om Gro Holm .... dette er hentet fra Universitas i mai 2001

SitatForelska i lærer'n
Dagsrevyens Gro Holm (42) studerte ved Universitetet i tolv år, men klarte aldri å fullføre hovedfag. Tilbake satt hun med et stort studielån og læreren på kroken.

2001-05-09
– Ja, hvordan møtte du egentlig din nåværende ektemann, professor Trond Nordby?

– Jeg fulgte et mellomfagsseminar i historie våren 1983, men gikk glipp av den første forelesningen. Da jeg kom til den andre forelesningen var Trond allerede i gang med oppsummeringen fra forrige gang. Det viste seg at han snakket om den russiske økonomen Tsjajanov som jeg kjente godt. Jeg briefet med kunnskapen min og han ble nok litt fascinert. Du kan si vi møttes over en russisk agrarteoretiker, sier en lattermild Holm.

Da hadde Holm allerede studert i seks år, med et mellomfag i sosiologi og grunnfag i historie som resultat.

– En litt dårlig studieprogresjon?

– Ja, men jeg hadde så mye annet å drive med. Dessuten hadde jeg begynt å jobbe i NRK i \'81. Men jeg var en flittig student på de fagene jeg tok, forsvarer NRK–kjendisen seg.

Hun fortsatte med sosialøkonomi grunnfag og statsvitenskap, der hun begynte å skrive på en hovedfagsoppgave om den latente og ulovlige nasjonalismen i Baltikum.

– Jeg var på feltstudie i de baltiske statene i \'87. KGB avlyttet, truet og fulgte etter meg under hele oppholdet. Da jeg reiste tilbake, ble toget holdt igjen i over en time for å ransake bagasjen min, forteller den tidligere Russland–korrespondenten.

– Men det var ikke KGB som stoppet hovedoppgaven din?

– Nei, men noen måneder etter at jeg kom hjem ble den første baltiske folkefronten etablert. Det jeg hadde gravet frem som underliggende strømninger var plutselig blitt helt offentlig. Det tok nok litt motet fra meg, avslutter Gro Holm.

Av Ulrik Eriksen

Ytterligere kommentarer er vel egentlig overflødig ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Det er svært mange som har vært bekymret for dette i lang tid, men i likhet med så mange andre saker som handler om den svarte utviklingen i USA, har de blitt utsatt for et profesjonelt debunkingskorps på alle fronter. Svært mange har også satt dette opp mot utviklingen angående begrensninger når det gjelder amerikaneres rett til å inneha private skytevåpen, og det som ser ut til å være en iscenesatt aksjon for å sette vanlige mennesker i vanry.

Jeg innrømmer at det kom som et sjokk når jeg så saken slått stort opp på forsiden til Aftenposten.

SitatSlik kan Obama-administrasjonen drepe amerikanere

Amerikanske myndigheter kan drepe amerikanske borgere uten lov og dom dersom de utgjør en «umiddelbar fare» for landet, ifølge et lekket dokument fra landets justisdepartement. Borgerrettighetsorganisasjonen ACLU er rasende.


September 2011: To ubemannede fly – droner av typen Predator – henger lydløst over en gruppe biler i den nordlige al-Jawf-provinsen i Jemen. I én av bilene sitter Anwar al-Awlaki, en viktig leder i terrornettverket Al-Qaida. Dronene, trolig styrt i et kontrollrom på den andre siden av kloden, avfyrer sine Hellfire-raketter. Al-Awlaki og tre andre personer dør.

Drapet ble senere hyllet av president Obama som en milepæl i kampen mot al-Qaida. Det var også en milepæl fordi Al-Awlaki var den første amerikanske statsborgeren som ble drept på direkte ordre fra Obama – allerede tidlig i 2010 plasserte presidenten Al-Qaida-lederen på sin liste over terrorister som skulle «fanges eller drepes».

Drapet vekket reaksjoner, spesielt fordi al-Awlaki var amerikansk statsborger som hverken var tiltalt eller dømt for terrorplanlegging. Den amerikanske grunnloven gir landets borgere retten til å stilles for en rettssal før de blir dømt. Enkelte kritikere mente også at drapet var et brudd på hans grunnlovsfestede rett til ytringsfrihet.

16-årig amerikaner drept

Siden den gang er flere amerikanere drept i tilsvarende angrep. Blant dem var Al-Awlakis 16-årige sønn, Abdulrahman al-Awlaki, som døde under et droneangrep to uker etter at faren ble tatt av dage. 16-åringen sto ikke på Obamas terrorliste.

Dét, og det faktum at han ikke skal ha vært involvert i planleggingen av noen terrorhandlinger, førte til at Obama-administrasjonen fikk hard kritikk fra flere hold i USA.

Les resten av det Aftenpostens journalist Kristoffer Rønneberg skriver om dette nye, svarte kapittelet i kampen mot mennesker, ikke terror, ved å klikke på linken over.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Helt klart en kinkig juridisk og moralsk vurdering i slike tilfeller . Her hjemme har vi jo saken med en viss Bhatti, som i en gitt situasjon -dersom han er med i en militant islamistgruppe- teoretisk kunne bli drept av norske soldater.

seoto

Jeg tror folk flest lukker øynene for hva som ligger i terrorlovgivningene, og hvor viktige lovene er for å overvåke folk, fengsle dem kun på "mistanke" og uten rettigheter (som rett til forsvar), og drepe folk utenfor lovens rammer - mistanke er som sagt nok. Jeg husker ikke antallet droner, men mange er allerede satt inn for å overvåke folk også innenfor USAs grenser. Jo mer terror som skapes rundt omkring, desto tettere legges nettet rundt også vanlige folk. En ekstrem overvåkning som de fleste ikke ser, eller ønsker å innse, konsekvensene av. Vi er jo indoktrinert til å tro at all overvåkningen er til for å beskytte oss. Og selvsagt stoler vi på MSM og de globale politikerne, de ville jo ikke falle på tanken til å fortelle noe som er usant - eller unngå å fortelle oss noe som er sant ;)

Hvordan står det til i Norge? Vi har jo fulgt USAs utvikling med rørende trofasthet siden 2. verdenskrig.

Diskusjonen går temmelig hett i USA, men det er overraskende at den gjenspeiles i en norsk avis.

Hvem i all verden er det som står bak alle denne terroren som fører til å skremme folk til lydighet? Jeg antar at USA aldri har vært innblandet i de fleste kriger vi har sett rundt omkring de siste tiårene /sark_off
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Originalen til Amerikanske myndigheter kan drepe amerikanske borgere uten lov og dom.

http://msnbcmedia.msn.com/i/msnbc/sections/news/020413_DOJ_White_Paper.pdf
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Michael F. Scheuer - Wikipedia

- Myndighetene i USA kriger mot en fiende som ikke eksisterer.

- Al Qaida var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Qaida er ikke noe problem nå når han er død.

- Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.


SitatMichael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies and an Expert at Wikistrat.[2] In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

http://www.youtube.com/v/GARE6NcxdcY

Det som skjer nå er en sønderriving av de viktigste demokratiske rettigheter. Friheten til vanlige mennesker blir stadig mer innskrenket. Alle nye lover gir myndighetene økte rettigheter og muligheter til overvåking og kontroll av egne innbyggere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Drones over U.S. get OK by Congress

SitatLook! Up in the sky! Is it a bird? Is it a plane? It's ... a drone, and it's watching you. That's what privacy advocates fear from a bill Congress passed this week to make it easier for the government to fly unmanned spy planes in U.S. airspace.

The FAA Reauthorization Act, which President Obama is expected to sign, also orders the Federal Aviation Administration to develop regulations for the testing and licensing of commercial drones by 2015.

Privacy advocates say the measure will lead to widespread use of drones for electronic surveillance by police agencies across the country and eventually by private companies as well.

"There are serious policy questions on the horizon about privacy and surveillance, by both government agencies and commercial entities," said Steven Aftergood, who heads the Project on Government Secrecy at the Federation of American Scientists.

The Electronic Frontier Foundation also is "concerned about the implications for surveillance by government agencies," said attorney Jennifer Lynch.

The provision in the legislation is the fruit of "a huge push by lawmakers and the defense sector to expand the use of drones" in American airspace, she added.

According to some estimates, the commercial drone market in the United States could be worth hundreds of millions of dollars once the FAA clears their use.

The agency projects that 30,000 drones could be in the nation's skies by 2020.

The highest-profile use of drones by the United States has been in the CIA's armed Predator-drone program, which targets al Qaeda terrorist leaders. But the vast majority of U.S. drone missions, even in war zones, are flown for surveillance. Some drones are as small as model aircraft, while others have the wingspan of a full-size jet.

Read more: http://www.washingtontimes.com/news/2012/feb/7/coming-to-a-sky-near-you/#ixzz2K7PQVNB4
Follow us: @washtimes on Twitter
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Så lenge du kan se dem.....men det finnes flere typer droner som brukes til etterretning, og som er små som fluer, eller litt større men så høyt oppe at det er umulig å se dem med det blotte øye.

Også et norsk firma produserer disse maskinene.

Kan ikke helt se at droner skulle være så revolusjonerende skummelt, overvåkninger er jo ikke noe nytt, allerede på 30-tallet brukte man rom- og telefonavlytting.

Og over oss alle svever satelittene...

ConTrari

Sitat fra: seoto på februar 06, 2013, 11:00:27 AM
Jeg tror folk flest lukker øynene for hva som ligger i terrorlovgivningene, og hvor viktige lovene er for å overvåke folk, fengsle dem kun på "mistanke" og uten rettigheter (som rett til forsvar), og drepe folk utenfor lovens rammer - mistanke er som sagt nok. Jeg husker ikke antallet droner, men mange er allerede satt inn for å overvåke folk også innenfor USAs grenser. Jo mer terror som skapes rundt omkring, desto tettere legges nettet rundt også vanlige folk. En ekstrem overvåkning som de fleste ikke ser, eller ønsker å innse, konsekvensene av. Vi er jo indoktrinert til å tro at all overvåkningen er til for å beskytte oss. Og selvsagt stoler vi på MSM og de globale politikerne, de ville jo ikke falle på tanken til å fortelle noe som er usant - eller unngå å fortelle oss noe som er sant ;)

Hvordan står det til i Norge? Vi har jo fulgt USAs utvikling med rørende trofasthet siden 2. verdenskrig.

Diskusjonen går temmelig hett i USA, men det er overraskende at den gjenspeiles i en norsk avis.

Hvem i all verden er det som står bak alle denne terroren som fører til å skremme folk til lydighet? Jeg antar at USA aldri har vært innblandet i de fleste kriger vi har sett rundt omkring de siste tiårene /sark_off

USA er -som vanlig- nasjonen med det største spennviddet når det gjelder meninger om dette, etter mtt syn er vi langt mer blåøyd autoritetstro i Norge.

Innsyn i etterretningssaker tror jeg er vanskeligere i Norge enn i  f.eks. UK og USA.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ebye

Jeg antar at New Yorkerne ser frem til at denne globale oppvarmingen skal gi seg.     ;D